PDA

View Full Version : Orange Rocker 30c ervaringen?



Fender83
20 januari 2010, 19:36
Ik speel al een tijdje over een Orange Tiny Terror combo. Over het typische Orange overdrive geluid wat uit deze 15 watter komt ben ik echt heel erg enthousiast, maar zoals bekend is deze amp wel wat beperkt.
Nu heb ik geen amp nodig met allerlei ingebouwde effecten enzo, maar ik begin toch de mogelijkheid te missen om te kunnen schakelen tussen clean en overdrive.
De Dual Terror lijkt een mooie oplossing, maar ik zoek eigenlijk een combo en de DT heeft niet echt een clean kanaal (meer 2 overdrive kanalen volgens mij).
Nu heb ik mn oog laten vallen op een tweedehands Rocker 30 combo.

Ik ben erg benieuwd of er GN'ers zijn die een Rocker 30c hebben, en wat hun ervaringen zijn. Zo te zoeken is hier nog niet echt een topic over. Toch ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig hoe die met pedalen omgaat op beide kanalen (aangezien er geen fx loop opzit), voor t geval ik in de toekomst die wel wil gebruiken.

Thiez
20 januari 2010, 19:45
Ik heb de head versie geprobeerd op een 2x12 V30 cab van orange en dat klonk vreselijk gaaf! De rocker 30 vond ik gaver klinken dan de thunderverb en misschien ook nog wel als de rockerverb 50 (wat moderner gevoiced).
Er zit die heerlijke 70's rocksound in zoals led zepp enzo.
Ik vermoed dat de combo versie ook erg goed zal klinken maar dat kan ik helaas niet uit ervaring zeggen.

Fender83
21 januari 2010, 09:42
Die 70's rocksound is idd geweldig en precies wat ik zoek.
Uiteraard ga ik hem binnenkort ff proberen...maar ben wel alvast benieuwd hoe dat cleane kanaal klinkt? Heb je die toevallig geprobeerd (blijft ie echt clean of gaat ie toch een beetje oversturen)?
Als t echt een clean kanaal is, dan leent die zich waarschijnlijk prima om wat pedaaltjes voor te gooien? Dat wordt erg lastig bij het overdrive kanaal waarschijnlijk.

Thiez
21 januari 2010, 11:29
Het clean kanaal valt niet tegen. Zit goede clean in maar ik vond er wel een randje aanzitten opzich zeker als je wat harder aanslaat merk je dat hij wel gaat oversturen.
En je blijft die orange soudn houden. ongeacht clean / dirty / weinig gain / veel gain. Maar je gaf al aan dat je orange tone goed vind dus dat is geen probleem voor je.

Fender83
21 januari 2010, 14:27
Check idd, daarom lijkt me dit echt een ideaal ding. Op GN zo te zien nog weinig ervaringen met deze amp..
Op andere fora wel hoop positieve reacties gelezen, dus ga hem snel eens beluisteren bij de Feedback. En wie weet mn TT combo binnenkort maar in de verkoop zetten (met toch een beetje pijn in mn hart ;) )

Thanks iig voor je reactie Thielz!