PDA

View Full Version : pedalboard vraagstuk!!



Il_Falco
20 januari 2010, 18:49
Hoi, hier efkes een pedalboard vraagstuk:

Mijn pedalboard die ik morgen ga leggen. Maar ik wil eens jullie mening hierover.
IN woorden: het signaal splitsen door een aby en twee keer mono naar een (met stereo ingang en uitgang uitgeruste) delay die dan het signaal naar 2 versterkers brengen.

Schematisch:

Guitar --> Pitchblack --> Micro Q-tron --> Regenerator --> ABYbox met

A: Noise surpressor - Bad monkey - Rat - MXR distortion - Valve Distortion - echohead --> Dl-8 ingang 1

B: --> Dl-8 ingang 2

en
Dl-8 uitgang 1: Amp 1
Dl-8 uitgang 2: Amp 2

Mijn vraag is: zal dit een groundloop hebben? Ok, ik zal het morgen wel te weten komen, maar ik wil niet dat het door te proberen mijn versterker(s) opblaas. voor de info: de versterkers zijn: een H&K matrix 100 en een Vulcan oefenversterkertje.

Nielsje
20 januari 2010, 18:52
Waarom de ruisonderdrukker vóór de drives?

Ik zal het gewoon proberen. Je kan dat toch prima testen?
Overigens zie ik niet in waarom het een groundloop zal geven. Je hebt toch niets in de FX loop van je versterkers, wat gevoed wordt door dezelfde voeding?

Il_Falco
20 januari 2010, 19:00
de pedalen staan in een loop van de noise surpressor, maar als ik dat zo zou tekenen, zou het enorm ingewikkeld worden. niets in effect loop idd. MAar ze worden allemaal gevoed door 2 adapters.

Ik vreesde gewoon voor een groundloop. Blijkbaar onterecht. Ik zal mijn bevinden hier morgen posten. bedankt!

Il_Falco
21 januari 2010, 22:11
Ik heb vandaag alles getest. Wat bleek: Minder bijgeluiden dan dat ik gewoon een aby gebruik voor 2 amps. Het blijkt dus dat je minder bijgeluid hebt als je je twee signalen door een stereo delay wurmt. Mooi meegenomen!