PDA

View Full Version : Yeah een Behringer!



Rock Bottom
20 januari 2010, 17:39
HAHA

Ik ben nog bijna nooit iets positiefs tegen gekomen over behringer maar ik heb nu dus toch een behringer amp.
Een ultratwin 210.

Nu we een hele kleine oefenruimte hebben schiet het niet echt op om daar met een 100 watt buizenbak te spelen en met mijn 5 watt slaapkamer ampje schiet het helemaal niet op.
Dus zocht ik iets kleiners met bijna geen budget.
Zat ik van de week bij mijn vader thuis en zie dat ding op markplaats staan met bieden vanaf 50,-, mijn pa is altijd nieuwsgierig wat ik allemaal aan het bekijken ben en zegt ''das ook geen geld voor een versterker je krijgt hem van mij als je van de week weer verder gaat met mijn tattoo''
Kerel gemaild en vandaag dus opgehaald.

Net een uurtje lopen testen en tja het is niet je van het maar opzicht een leuk ding.
+ 2x10'' 35 watt jensen speakers die best goed klinken.
+ Een behoorlijk goed clean kanaal
+ Redelijk wat leuke effecten
+ fijne voetswitch voor kanaal en effecten
+ gaat hard genoeg
+ kan zacht genoeg

- Het overdrive kanaal is niet echt wat maar met een pedaaltje lukt het wel
- effecten instellen is me een pokkenwerk.

Al met al een hele leuke versterker voor 5 tientjes waar ik in de oefenruimte wel mee uit de voeten kan.

En daarnaast mag ik mijn vader vrijdag weer een uurtje pijn doen, ook altijd mooi.

Ook leuk, de kerel waar ik hem haalde kon nog geen noot spelen en had me best een aantal gitaren staan waaronder een Jackson u.s.a. een Ibi Saber en dan niet een goekope versie, een epi sg g400 en nog een cheapo ibi gio sg achtig modelletje(deze staat al op marktplaats) waarvan hij het meeste wel wou verkopen.

josan
21 januari 2010, 08:29
Laat ik het zo zeggen: "Als je iedereen op Behringer laat spelen, klinkt het bij 90% slecht omdat ze niet kunnen spelen. Niet omdat ze slechte apparatuur hebben." Behringer is qua prijs-kwaliteit voor de beginner- tot intermediate-speler onverslaanbaar.

peter_heijnen
21 januari 2010, 09:20
Gefeliciteerd met je ontdekking, en idd zo'n behringer modeling ampje is voor het geld lastig te verslaan.

Maar wat mij nou echt intrigeert: ben jij een tattoo op je pa aan het zetten?

Nocki
21 januari 2010, 10:39
Ook leuk, de kerel waar ik hem haalde kon nog geen noot spelen en had me best een aantal gitaren staan waaronder een Jackson u.s.a. een Ibi Saber en dan niet een goekope versie, een epi sg g400 en nog een cheapo ibi gio sg achtig modelletje(deze staat al op marktplaats) waarvan hij het meeste wel wou verkopen.

En bedankt he...

Lexvandoef
21 januari 2010, 11:38
En bedankt he...

:makeup:

:seriousf:

robert-gitarist
21 januari 2010, 12:38
En bedankt he...

Whahaha!...ik heb een tijdje niet zo gelachen! :seriousf::seriousf::seriousf:

Auw!!

Maar goed, gefeliciteerd met je nieuwe amp. Behringer heeft af en toe best leuke dingen er tussen zitten. Zeker voor het geld.
Ik heb nog steeds een behringer Ultra Tremelo en dat pedaal is echt zo slecht nog niet. De wave vorm knop werkt al vanaf het begin niet maar de sound verder is prima. Soms heb je blijkbaar geluk met Behringer.

Pé.
21 januari 2010, 14:17
Whahaha!...ik heb een tijdje niet zo gelachen! :seriousf::seriousf::seriousf:

Auw!!

Maar goed, gefeliciteerd met je nieuwe amp. Behringer heeft af en toe best leuke dingen er tussen zitten. Zeker voor het geld.
Ik heb nog steeds een behringer Ultra Tremelo en dat pedaal is echt zo slecht nog niet. De wave vorm knop werkt al vanaf het begin niet maar de sound verder is prima. Soms heb je blijkbaar geluk met Behringer. Ik heb al sinds 2004 of 5 een Behringer TO100. Geniaal geluid, ben nog nooit zo'n goedkope tubescreamer (in mijne zit nog een echte JRC4558 ook, van fabriek af!) tegengekomen. Afgezien van het Drive potje wat tegenwoordig wat makkelijker draait dan voorheen zijn er nog altijd geen problemen.. Misschien is het dat ik toetsenist ben en iets voorzichtiger op mijn pedalen stap?

Aca Ilic
21 januari 2010, 14:39
Ben blij dat er mensen zijn de met behringer content zijn. Ben nog blijer dat ik deze amps nergens op de podia gezien/gehoord heb.......

G.G.
21 januari 2010, 16:13
Ik heb al sinds 2004 of 5 een Behringer TO100. Geniaal geluid, ben nog nooit zo'n goedkope tubescreamer (in mijne zit nog een echte JRC4558 ook, van fabriek af!) tegengekomen. Afgezien van het Drive potje wat tegenwoordig wat makkelijker draait dan voorheen zijn er nog altijd geen problemen.. Misschien is het dat ik toetsenist ben en iets voorzichtiger op mijn pedalen stap?

Leuk spul Behringer, maar mijn pedaaltje (TS-kloon) heeft het niet overleefd in originele staat.

http://img524.imageshack.us/img524/7558/p1010532xd8.jpg

Rock Bottom
21 januari 2010, 16:48
Gefeliciteerd met je ontdekking, en idd zo'n behringer modeling ampje is voor het geld lastig te verslaan.

Maar wat mij nou echt intrigeert: ben jij een tattoo op je pa aan het zetten?

Ja ik ben mijn vadertje aan het tattooeren, hij heeft een hoop oud spul wat ze zelf bij elkaar gezet hebben op de vaart wat ik danwel aan het opknappen danwel coveren ben.
daarnaast heeft hij voor zijn verjaardag nog een steenbok gekregen en nu wil ie meer en meer en meer.
Tja pa begint op zijn 52ste weer verslaafd te raken.

@gg Tja dat spul werkt wel maar stevigheid is er niet in te vinden merkte ik al, brak net al de schat van de treble pot af, achja hete schroef erin gedraaid en daar het knopje op gedaan.

Vanmiddag maar ff wezen jammen met de bassist en de ingebouwde overdrive is echt klote maarja de sd-1 op het cleane kanaal klonk boven verwachting goed.

crapton
21 januari 2010, 20:35
Leuk spul Behringer, maar mijn pedaaltje (TS-kloon) heeft het niet overleefd in originele staat.


Oei die is mooi geworden zeg! Waarom niet een nieuw kastje gepakt en de print overgezet?

Ik heb dezelfde en die doet het nog goed. Qua sound helemaal niets mis mee, zeker voor t geld niet. Er zwerven op Youtube filmpjes rond die de TO800 vergelijken met een echte TS9 enz, er zit een nuance verschil in maar niet echt beter of slechter. Weinig merkbare tonesuck of ruis/brom.

Voor de rest zijn de meeste Behringer pedalen ECHT bagger. Ik kan het weten heb er diverse geprobeerd zoals chorus, autowah, digital delay en hellwah. Te weinig effect en vette tonesuck, zeker die hellwah (of zoiets).

G.G.
21 januari 2010, 20:46
Inderdaad, de TO800 is het enige Behringer pedaaltje dat ik gehoord heb, dat gweoon goed klonk (ik praat ff niet over stevigheid etc..)

budje
21 januari 2010, 20:49
Ook ik gebruik m veel, en ik heb ook de eerder genoemde tremolo (kan ff niet op het nummer komen) die ook vaak mee gaat.

ik heb ook een acoustic modeler gehad ooit, die was ruk. maar wel stevig!http://www.youtube.com/watch?v=0QL-6eTHSHQ

Mr. Dynamite
22 januari 2010, 19:06
En bedankt he...

whahahahah géniaal!!:seriousf::seriousf:


:makeup:

Bram78
23 januari 2010, 13:48
whahahahah géniaal!!:seriousf::seriousf:


:makeup:

In dit geval wist hij wel dondersgoed wat hij weg deed, ook wat waard!

Thiez
23 januari 2010, 14:23
Ik vind behringer niet zo heel slecht klinken maar vriend van me heeft blue devil gehad van behringer en die mocht na een jaar bij het vuil omdat hij kapot was. Geen idee wat er aan mankeerde. Speelde toen nog niet lang genoeg om er verstand van te hebben ;)

Psychomantis
23 januari 2010, 19:39
Ik vind behringer niet zo heel slecht klinken maar vriend van me heeft blue devil gehad van behringer en die mocht na een jaar bij het vuil omdat hij kapot was. Geen idee wat er aan mankeerde. Speelde toen nog niet lang genoeg om er verstand van te hebben ;)

Als ie er geen verstand van had kan ie hem evengoed zelf naar de prak geholpen hebben.

Thiez
23 januari 2010, 20:01
Hij wist er genoeg van om te weten hoe het werkt. dat kan elke debiel lijkt me? stekker erin en spelen.
Maar ik bedoel te zeggen dat hij er te weinig van wist om te weten wat het was. Misschien was het wel gewoon een klein condensatortje of weerstandje wat kapot was.

Psychomantis
24 januari 2010, 14:40
Hij wist er genoeg van om te weten hoe het werkt. dat kan elke debiel lijkt me? stekker erin en spelen.
Maar ik bedoel te zeggen dat hij er te weinig van wist om te weten wat het was. Misschien was het wel gewoon een klein condensatortje of weerstandje wat kapot was.

Je hebt ook randdebielen die hun hoofdtelefoon in de speaker out van een amp steken. Ik sta van niets meer verwonderd tegenwoordig.

Magic Bean
24 januari 2010, 16:00
Die Ultratwin heb ik ook nog gehad! Eerste 'echte' amp voor me.
Heel redelijke amp geweest, niet mijn smaak verder.
De speakers zijn heel redelijk! En verder kon ik met dat ding gooien, no problemo!

Enige minpunt verder was de trage switching tussen kanalen.

Geoffrey
24 januari 2010, 16:06
http://i200.photobucket.com/albums/aa199/tony93666/HNAD.jpg

mmrizio
24 januari 2010, 18:30
Je hebt ook randdebielen die hun hoofdtelefoon in de speaker out van een amp steken. Ik sta van niets meer verwonderd tegenwoordig.
Wat is daar het probleem van? Behalve dat het slecht voor je oren is als je 'm te hard zet.

Maurice

Thiez
24 januari 2010, 18:40
koptelefoon heeft meestal andere impedantie en dat kan slecht zijn voor je amp.

mmrizio
24 januari 2010, 19:59
Bij een buizenversterker moet je daar idd op letten: 16Ohm koptelefoon --> 16Ohm uitgang.

Ik zit maar een beetje te trollen, maar in principe gaat dat volgens mij best - voor eventjes een testje. Alleen als je 'm opblaast loop je het risico dat je versterker ook een knauw krijgt.

Maurice

paulusdeBKB
25 januari 2010, 01:16
Ik heb een tijdje een Behringer V-amp II gehad. Ook een prima ding voor oefenen met koptelefoon. Geluidskwaliteit dik in orde, alleen niet zo dynamisch. Maar goed, daar ging het niet over. Gefeliciteerd met je amp!

Psychomantis
25 januari 2010, 21:54
Bij een buizenversterker moet je daar idd op letten: 16Ohm koptelefoon --> 16Ohm uitgang.

Ik zit maar een beetje te trollen, maar in principe gaat dat volgens mij best - voor eventjes een testje. Alleen als je 'm opblaast loop je het risico dat je versterker ook een knauw krijgt.

Maurice

ik bedoelde: randdebielen die een hoofdtelefoon op de speaker out aansluiten en de versterker dan ook opendraaien. 100 watt bijvoorbeeld op een hoofdtelefoon is:
1 niet goed voor de hoofdtelefoon
2 niet goed voor de amp
3 niet goed voor je oren...