PDA

View Full Version : geschikt cabinet voor thuisstudio



LvE
20 januari 2010, 15:52
Met aandacht lees ik al regelmatig de geplaatste berichten op het forum van leden die met dezelfde vragen kampen.

Welnu mijn eigen vraag:

Voor mijn thuisstudio ben ik op zoek naar een losse versterker (head) met kast die de geschikte combinatie vormen voor het opnemen van rock en metal gitaarpartijen.

Zelf zit ik te denken aan evt een orange dual terror of een blackstar ht-5 (of 20 w versie) de discussie welke amp het beste is wil ik even achterwege laten. Het gaat me er meer om welk type cabinet in staat is een versterker met een circa 15w vermogen groots te laten klinken.

Is het beter om een 'kleine versterker aan te sluiten op een groter cabinet lees (2x12)? of kun je beter een 1x12 kast hebben die je goed kunt mic'en?

Mijn voorkeur gaat uit naar een losse kast omdat ik niet uitsluit dat er later nog een andere versterker op aangesloten gaat worden.

Alvast dank voor jullie tips!

muziekschuur
20 januari 2010, 16:49
http://images1.thomann.de/pics/prod/182536.jpg
Dit Randall cabinet kost rond de 650 euro.

http://www.thomann.de/nl/randall_isolation_12c.htm

Dit zoek je en twee Yamaha HS50 monitors. Het is de opvolger van de NS10 en zal je dus een goede monitor van dit soort signalen geven.

Als versterker zou ik de nieuwe 3120 Peavey aanraden. Zeg maar de tegenhanger van de EVH top en heeft dus een Fenderish clean. Maar ook twee HARDROCK & METAL kanalen. Een echte alleskunner.

De Peavey 3120 is een nieuwe versterker en vind ik strakker klinken dan een 5150 of 6505

Als microfoon wil je een SM57. Vergeet niet om eens het zelfde rifje twee of meer keren op te nemen. Speel dat eens af en doe eens moeite dat goed te mixen. Je zal verbaast zijn met het resultaat.

Suc6.

Frans

Realeigo
20 januari 2010, 17:03
Bla Bla
Dat wil hij helemaal niet...

Verder heb ik niet echt verstand van opnemen, maar de bovenstaande post vind ik behoorlijk opdringerig.
Hij heeft volgens mij niet eens gelezen wat er in de TS zijn post staat.