PDA

View Full Version : Pedalenmeeting 28 februari Rijsbergen



Mitch
20 januari 2010, 13:36
En ja hoor, het is weer zover: een pedalenmeeting! Dit keer eens ergens anders, in Rijsbergen bij Jackbass (http://www.jackbasspa.nl/)
Tijd: 14:00 - 18:00

De bedoeling is met meerdere gitaren en meerdere versterkers een aantal pedalen testen. Voorlopige planning:

Low Gain pedalen:
*Categorie TS en non-TS
*Stacken van (Low) Gain pedals

M13:
*Vergelijk met de originele, analoge pedalen

In een tweede ruimte komt www.crushthebutton.be en die nemen een hoop leuks mee.

Geef a.u.b. in dit topic even aan of je wil komen en wat je mee kan nemen, dan kunnen we later in overleg bepalen wat je mee moet nemen en vooral wat niet omdat het anders te vol wordt ;)
Dus als je al gereageerd had in het andere topic, kopieer die post even a.u.b.

Tristan
20 januari 2010, 14:22
Misschien kom ik ook wel...
Wat betreft low gain drives heb ik:
Danelectro Transparent Overdrive
Lovepedal amp50

op mijn board:
Jim Dunlop Jimi Hendrix Wah
Visual Sound Visual Volume
Boss OC-2
Lovepedal Pickle Vibe
Homebrew Electronics Big D
Electro Harmonix Small Clone
Electro Harmonix Deluxe Memory Man

Dat idee van analoge pedalen vergelijken met de M9/M13 lijkt me erg tof...
Wah test lijkt me ook cool...

Nielsje
20 januari 2010, 14:25
Ik kan en wil komen.

Drive:
* Catalinbread DLS
* Okko Diablo
* T-rex möller (ts achtige, mits niet verkocht op dat moment

Wat verder mee kan:
* EHX micro POG
* EHX smallstone
* EHX mmdlx
* Barber Tone Press
* CMW studiocage
* Dunlop revisie G wah, TB, vocal mod

Suggesties:
* Wah vergelijk
* Voeding vergelijk

Wicked Willy
20 januari 2010, 14:41
Daar was ik graag bij geweest. Ben helaas verhinderd die dag....damn!

marc_o
20 januari 2010, 15:22
Kudt!

Dan heb ik m'n dochter, dus wederom geen meeting...

Lexvandoef
20 januari 2010, 15:34
ff overleggen of ik kan komen :sssh:, heb verder ook niet zoveel toe te voegen qua spul.

Heb wel nog een klein Fender/HOOK achtig topje en een pedalboard met 2 vette flangers (FL-9 en FL99) en een digitale delay (Rebote 2.0).

HalfBlindLefty
20 januari 2010, 17:58
mhh Rijsbergen..... da's zowat naast de deur :)
Indien mijn Moeder niet die dag haar verjaardag wil vieren en een newbie welkom is, heb er wel zin in.

pedals: Newtone screamer (Black Screamer) en een Kampo real tube pedal.

bij belangstelling eventueel mijn cybertwin se (om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te kwakken)
De amp kan overigens enkel als mijn linkerhand volledig genezen is van de operatie vandaag en mijn rechter nog niet aan de beurt is geweest. (cts)

humbucker
20 januari 2010, 18:35
Hmm, misschien dat ik ook wel kan langskomen.

Ik kan meenemen (eventueel) EH Memory Boy en een CryBaby Classic.

Moeten er ook gitaren meegebracht worden?

Mitch
20 januari 2010, 21:49
Topic graag on topic houden, dan blijft het een beetje overzichtelijk qua inschrijvingen. Dat zeiken over een lokatie kennen we nu wel ;)


On topic:

Ik kan qua amps een Vox meenemen, AC30 of AC15 (afhankelijk van vervoer is die laatste praktischer...). Marshall kon HaroldA geloof ik meenemen, hebben we nog iets fijns van Fender nodig om het trio compleet te maken.
Pedalen:
low gain: Catalinbread Dirty Little Secret en Ibanez SML met D_H mod
modulatie voor het M13 vergelijk: EH Deluxe Memory Man, Small Stone phaser

HaroldA
20 januari 2010, 22:24
Ik zal mezelf maar lekker lui quoten: ;)


Leuk, ik doe mee!

Mogelijke leuke pendalen:
* Ross Phaser (+clone)
* MI Audio Blues Pro (+clone)
* Cry Baby (nogal gemod)
* PT-80 delay
* OD-1
* Diamond J-Drive mk3
* X2 Digital Wireless (is ook een pendaaltje!)
* Turbo Tuner
* En vele anderen ;)

Ik kan dan waarschijnlijk ook een Marshall 2203 top meenemen, eventueel met een 1960B met greenbacks.

Ik hoor nog wel van de organisatie wat ik mee moet nemen?

tillens
20 januari 2010, 22:39
Hmm, das niet ver...
Ik kan evt pedalen meenemen ; klon centaur, keeley time machine boost, banzai cold fusion. Wil ook best mijn matchless meenemen maar ligt een beetje aan de rest van de amps. .

HaroldA
21 januari 2010, 10:59
Misschien is een (goede) true bypass looper ook wel handig? Heeft er iemand de looper van Lehle oid?

Tristan
21 januari 2010, 12:19
Oh ja, ik heb er wel eentje, met vijf loops...

timkermans
23 januari 2010, 21:36
Hmm, das niet ver...
Ik kan evt pedalen meenemen ; klon centaur, keeley time machine boost, banzai cold fusion. Wil ook best mijn matchless meenemen maar ligt een beetje aan de rest van de amps. .

Matchless? Dat zou ik wel leuk vinden.... Welke? Clubman? DC30? 30/15 ?

tillens
23 januari 2010, 21:51
Ik heb nu nog een clubman, en daar wil ik eigenlijk een Avenger of Independence naast zetten. Ware het niet dat ik ontzettend zit te gassen op een THC amp...

timkermans
24 januari 2010, 01:07
1. Mitch
2. Tristan
3. Nielsje
4. Tim Kermans
5. Ultima Pro
6. HaroldA
7. Tillens
8.

rickert
24 januari 2010, 02:07
Wat zijn handige tijden? Ik zou ongeveer van 12.00 tot 16.00, niet heel veel ruimte dus maar het lijkt me wel tof. Ik kan een OCD en een RR amps Fat Drive meebrengen.

Nielsje
24 januari 2010, 02:34
Ik stel voor dat de meeting van 16:00 tot 20:00 is!

rickert
24 januari 2010, 02:36
Ik stel voor dat jij je nest in gaat, stom studentje!

Nielsje
24 januari 2010, 02:39
Tut tut tut,

niet zo beledigend jonkie!
Beetje meer respect tonen voor de ouderen zou goed voor je zijn!

timkermans
24 januari 2010, 11:03
De ruimte is beschikbaar van 14u tot 18u

Thiez
24 januari 2010, 14:21
Ik kom hoogstwaarschijnlijk wel doorrijden vanuit de repetitie (duurt tot 2 uur in roosendaal) dus rond half 3/3 uur ofzo ben ik er ook misschien samen met andere gitarist uit de band.
Ik ben niet direct op zoek naar iets maar lijkt me erg leuk om erbij te zijn om eens wat dingen te horen (als dat mag natuurlijk).

Mijn spullen die ik eventueel mee kan nemen:
Boss DS-1 (orgineel ongemod)
Boss RV-3 reverb/delay
eventueel Geoffrey Teese RMC3 wah

Eventueel voor versterkers:
ENGL ritchie blackmore
K&E 2x12 V30 cabinet

timkermans
24 januari 2010, 19:23
Ik kom hoogstwaarschijnlijk wel doorrijden vanuit de repetitie (duurt tot 2 uur in roosendaal) dus rond half 3/3 uur ofzo ben ik er ook misschien samen met andere gitarist uit de band.
Ik ben niet direct op zoek naar iets maar lijkt me erg leuk om erbij te zijn om eens wat dingen te horen (als dat mag natuurlijk).

Mijn spullen die ik eventueel mee kan nemen:
Boss DS-1 (orgineel ongemod)
Boss RV-3 reverb/delay
eventueel Geoffrey Teese RMC3 wah

Eventueel voor versterkers:
ENGL ritchie blackmore
K&E 2x12 V30 cabinet

Hey! Super dat je mee komt meet and greeten!
Voeg je naam even toe aan de lijst! Zo blijft het overzichtelijk!

Thiez
24 januari 2010, 19:37
1. Mitch
2. Tristan
3. Nielsje
4. Tim Kermans
5. Ultima Pro
6. HaroldA
7. Tillens
8. Thiez

Mr.Bluesbreaker
25 januari 2010, 00:26
He leuk dit! Pedalen heb ik me nooit echt veel mee bezig gehouden, leuke gelegenheid.
Onder voorbehoud nog even, maar dit is de enige zondag die maand dat ik niet hoef te werken (voorjaarsvakantie) dus wat mij betreft ben ik er zeker bij! 3* Tielmanbrothers moet ook maar weer eens gebeuren toch.

Ik heb zelf niet echt veel denderende dingen, maar misschien is dit bruikbaar:
(laat maar horen als iemand iets wil testen)

-Zvex Box of Rock
-Teese RMC-1 met een mod (uuhhhh....iets met beter klinken met een fuzz erbij, foxrox oid)
-Boss DSD-2

1. Mitch
2. Tristan
3. Nielsje
4. Tim Kermans
5. Ultima Pro
6. HaroldA
7. Tillens
8. Thiez
9. Mr. BB

Edit: leuk, onder breda. Moest dat nou:D Maargoed, nu moet ik ook maar op de blaren zitten.

j-op
26 januari 2010, 11:18
Ik zei ook wel belangstelling te hebben in het andere draadje. Ik moet alleen even kijken hoe het gaat zitten met projecten enz op school, want daar gaat echt heel erg veel werk en tijd in zitten elke keer. Onder voorbehoud dus, ik zet mezelf ook dus ook nog maar niet op de lijst.

Wat kan ik meenemen?
- Proco Rat (uit '88 met LM308 )
- Fulltone '69
- Earthquaker Hoof Fuzz
- Malekko Echo 600D
- EHX Pulsar
- '78 Fender Bronco
- (onder voorbehoud, ik weet niet of hij op tijd terug is uit Zweden) Fender Jazzmaster met allerlei fancy onderdelen (Novak, Mastery brug)

rocker_71
26 januari 2010, 12:02
Lijkt me ook best gaaf!

Aangezien ik vorige week mijn rijbewijs heb gehaald :), is vervoer ook niet zo'n probleem meer. Ik geef me (onder voorbehoud, even thuis nog checken) al vast op.

Pedalen: weet niet wat jullie interessant vinden. Een maxon OD808 is niet zo bijzonder natuurlijk ;).

Even denken.... ik heb wel een Marshall Guvnor Mk1, boost switch The Dogz (TS kloon), Ed custom shop Fred Fuzztone, EHX double muff en een Mofaux vibe. Die zijn misschien wel interessant. Verder heb ik nog een berg fuzzen ed, maar dat was niet de bedoeling toch?

edit: j-op: die fulltone 69 ben ik wel benieuwd naar!

Mitch
26 januari 2010, 19:27
- (onder voorbehoud, ik weet niet of hij op tijd terug is uit Zweden) Fender Jazzmaster met allerlei fancy onderdelen (Novak, Mastery brug)
Ernstig off topic natuurlijk, maar doe me dat plezier :D

timkermans
27 januari 2010, 15:41
Ik zei ook wel belangstelling te hebben in het andere draadje. Ik moet alleen even kijken hoe het gaat zitten met projecten enz op school, want daar gaat echt heel erg veel werk en tijd in zitten elke keer. Onder voorbehoud dus, ik zet mezelf ook dus ook nog maar niet op de lijst.

Wat kan ik meenemen?
- Proco Rat (uit '88 met LM308 )
- Fulltone '69
- Earthquaker Hoof Fuzz
- Malekko Echo 600D
- EHX Pulsar
- '78 Fender Bronco
- (onder voorbehoud, ik weet niet of hij op tijd terug is uit Zweden) Fender Jazzmaster met allerlei fancy onderdelen (Novak, Mastery brug)



Lijkt me ook best gaaf!

Aangezien ik vorige week mijn rijbewijs heb gehaald :), is vervoer ook niet zo'n probleem meer. Ik geef me (onder voorbehoud, even thuis nog checken) al vast op.

Pedalen: weet niet wat jullie interessant vinden. Een maxon OD808 is niet zo bijzonder natuurlijk ;).

Even denken.... ik heb wel een Marshall Guvnor Mk1, boost switch The Dogz (TS kloon), Ed custom shop Fred Fuzztone, EHX double muff en een Mofaux vibe. Die zijn misschien wel interessant. Verder heb ik nog een berg fuzzen ed, maar dat was niet de bedoeling toch?

edit: j-op: die fulltone 69 ben ik wel benieuwd naar!

Willen jullie je naam op de lijst zetten? Zo blijft het overzichtelijk!

Bedankt!

j-op
28 januari 2010, 22:19
Pardon, ik zal mezelf erbij zetten. Het is een beetje bagger dat het nu tentamenweek is (al lijkt het wel maand, extreeeeeem sloom), dus ik kan pas over 2 weken wat melden over hoe het gaat zitten op schoolproject-gebied.

1. Mitch
2. Tristan
3. Nielsje
4. Tim Kermans
5. Ultima Pro
6. HaroldA
7. Tillens
8. Thiez
9. J-op (onder voorbehoud dus)

Edit: Hmm, ik zie dat dat toch nog een half uurtje wandelen is vanaf de dichtstbijzijnde bushalte. Oei.

Tristan
28 januari 2010, 22:35
Fuck, het is 28 Februari...
Dan heb ik al iets heel anders staan, sorry jongens, maar ik heb dan al heel lang staan dat ik met een aantal clubvrienden aan de Whisky ga... ;) :D

ieme
30 januari 2010, 16:35
Ik ben dan toevallig even in nederland en heb wel zin om even een meeting bij te wonen, eventuele bijdrage van mij kan zijn:

Boss ge7
Boss ce2
Fulltone octafuzz
Fulltone 69
Fulltone 70
Fulltone OCD
Fulltone clyde wah 2X
Line6 DL4
T-rex alberta
T-rex tremster 2X
T-rex Betavibe
T-rex Reptile
T-rex Tremonti
T-rex Replica
T-rex Viper
T-rex Twister
MXR Overdrive boost
MXR Zakk Wylde
MXR Phase 90
Menatone Red Snapper 3X
HBE UFO
HBE Powerscreamer
K&B Treble booster
Klon Centaur
Xotic RC boost
Xotic AC boost
Mi Audio Crunchbox

Als mensen iets hiervan willen horen graag even laten weten dan kan ik ze meenemen

j-op
30 januari 2010, 22:26
*verrassing* Wat dacht je van de Klon?
:D

timkermans
31 januari 2010, 20:49
Ik ben dan toevallig even in nederland en heb wel zin om even een meeting bij te wonen, eventuele bijdrage van mij kan zijn:

Boss ge7
Boss ce2
Fulltone octafuzz
Fulltone 69
Fulltone 70
Fulltone OCD
Fulltone clyde wah 2X
Line6 DL4
T-rex alberta
T-rex tremster 2X
T-rex Betavibe
T-rex Reptile
T-rex Tremonti
T-rex Replica
T-rex Viper
T-rex Twister
MXR Overdrive boost
MXR Zakk Wylde
MXR Phase 90
Menatone Red Snapper 3X
HBE UFO
HBE Powerscreamer
K&B Treble booster
Klon Centaur
Xotic RC boost
Xotic AC boost
Mi Audio Crunchbox

Als mensen iets hiervan willen horen graag even laten weten dan kan ik ze meenemen

Geweldig!

Zet je naam zeker mee op de lijst! Dan blijft het overzichtelijk! We zullen je wel op tijd laten weten wat nuttig!

Grtjs!

timkermans
3 februari 2010, 11:40
Kan er iemand een fenderachtige amp meenemen? Dat ontbreekt nog in het hoopje amps ...

Lexvandoef
3 februari 2010, 11:41
Kan er iemand een fenderachtige amp meenemen? Dat ontbreekt nog in het hoopje amps ...

Als ik kom kan ik wel een klein 18W fenderachtig topje voor je meenemen :).

timkermans
3 februari 2010, 14:40
Als ik kom kan ik wel een klein 18W fenderachtig topje voor je meenemen :).

Ik dacht eerder aan iets met headroom... Twin of dergelijke. Maar meenemen kan altijd hé!

Mitch
3 februari 2010, 21:52
In een oefenruimte? Doe normaal man :chicken:
Die gemodde Champ II heeft headroom genoeg...

Lexvandoef
3 februari 2010, 22:07
Ik dacht eerder aan iets met headroom... Twin of dergelijke. Maar meenemen kan altijd hé!

Ik gebruik hem als cleane amp met pedaaltjes ervoor, headroom heeft dat ding genoeg voor in een oefenruimte inderdaad... ;).

Maar onder voorbehoud hoor, weet nog niet zeker of ik kan die dag.

j-op
4 februari 2010, 10:05
Ik zou m'n Fender 75 wel willen meenemen, maar logistiek gaat dat niet echt lukken want ik ben nogal afhankelijk van 't OV. Daarbij, ik heb de versterker laatst iets van 1,5 kilometer gesleept en dat doe ik nooit meer, laat staan verder.

Edit: Dus als iemand van zijn of haar gratis Princeton af moet... Kom maar brengen! ;)

Thiez
4 februari 2010, 16:29
Ik zou m'n Fender 75 wel willen meenemen, maar logistiek gaat dat niet echt lukken want ik ben nogal afhankelijk van 't OV. Daarbij, ik heb de versterker laatst iets van 1,5 kilometer gesleept en dat doe ik nooit meer, laat staan verder.

Edit: Dus als iemand van zijn of haar gratis Princeton af moet... Kom maar brengen! ;)

als je afhankelijk bent van het ov is de plaats misschien niet ideaal voor je. In rijsbergen weet ik niet of een bus komt en mocht er een bus komen is het nog een flink eindje lopen naar de ruimte omdat deze in het buitengebied ligt.

TimS
4 februari 2010, 17:06
Ik zou m'n Fender 75 wel willen meenemen, maar logistiek gaat dat niet echt lukken want ik ben nogal afhankelijk van 't OV. Daarbij, ik heb de versterker laatst iets van 1,5 kilometer gesleept en dat doe ik nooit meer, laat staan verder.

Edit: Dus als iemand van zijn of haar gratis Princeton af moet... Kom maar brengen! ;)

Misschien is een steekwagentje een idee?

j-op
5 februari 2010, 10:43
Nja, het is inderdaad niet helemaal ideaal. Ik heb al even opgezocht dat de dichtstbijzijnde bushalte bijna een half uurtje lopen is, daar heb ik niet zo'n moete mee. Of misschien krijgt waarde heer Mitch wel een PM'etje of hij me ergens op zijn route kan oppikken. ;)

Maar, ik moet dus nog steeds even kijken of ik überhaupt tijd heb, volgende week weet ik meer. Verdomd sloom tempo in die tentamenweken.

timkermans
6 februari 2010, 23:40
Ik tracht ook een Eleven Rack mee te nemen om te kijken of drive pedalen en een modeler een leuke match kunnen zijn...

Mr.Bluesbreaker
10 februari 2010, 11:49
Jongens, ik moet bij deze dag toch afhaken. 3,5 uur heen en 3,5 uur terug wordt in die tijd iets teveel van het goede, druk druk druk. Volgende pedalenmeeting wat een beetje centraler in NL ligt ga ik proberen om er bij te zijn.

rocker_71
20 februari 2010, 11:37
Ik weet dat het een normaal verschijnsel is dat naarmate de datum dichterbij komt, er meer mensen gaan afzeggen.
Maar ik moet helaas ook afzeggen. :makeup:

Ivm vakantie enzo is onze repetitie van zaterdag verplaatst naar .... zondag.
Ik weet nog niet hoe laat. Als het alsnog gaat lukken, dan laat ik het wel weten, want het lijkt me nog steeds een interessante meeting.

Mitch
20 februari 2010, 11:58
Mitch
Nielsje
Lexvandoef
Tim Kermans
Ultima Pro
HaroldA
Tillens
Thiez (onder voorbehoud)
J-op (onder voorbehoud)


Als ik goed gekeken heb is dit het laatste lijstje?

Thiez
20 februari 2010, 12:26
Ik ook onder voorbehoud. Ik heb repetitie en waarschijnlijk kom ik wel even doorrijden nog maar dan ben ik wel iets later waarschijnlijk.
Misschien komt de andere gitarist van mijn band ook mee als dat mag? hij is hier geen lid maar het leek hem wel leuk om er bij te zijn.

timkermans
21 februari 2010, 12:27
Ik ook onder voorbehoud. Ik heb repetitie en waarschijnlijk kom ik wel even doorrijden nog maar dan ben ik wel iets later waarschijnlijk.
Misschien komt de andere gitarist van mijn band ook mee als dat mag? hij is hier geen lid maar het leek hem wel leuk om er bij te zijn.

Iedereen is welkom! Ik neem ook 2 van mijn leerlingen mee misschien!

Groeten!

Tim

Nielsje
21 februari 2010, 12:46
SexLex komt ook volgens mij.
Hm.. dat is bij elkaar niet zo'n grote lijst, maar, dan kunnen we wel eens wat bereiken op zo'n dag :D

Maar eens gaan kijken wat er wel en niet mee moet?

Mitch
21 februari 2010, 13:05
Lijstje van paar posts terug aangepast.
Qua amps HaroldA zijn Marshall, Lex zijn Fender en ik mijn Vox? Afhankelijk van vervoer misschien jouw 1x12kastje, is volgens mij wel een goede combinatie?
En dan voor de rest iedereen zijn pedalboard en misschien een paar losse kabels en voedingen.
Testmateriaal qua gitaren? Ik denk dat een stuk of vier wel genoeg is? Tele/strat, Les Paul/SG, misschien een semi-hollow.

HaroldA
21 februari 2010, 13:16
Qua amps HaroldA zijn Marshall, Lex zijn Fender en ik mijn Vox?

Ik neem misschien mijn 2204 ipv 2203 mee, dat zal vast geen probleem zijn...

Ik kan ook een 1960A kast met G12-65's meenemen of een 1960B met oude black/greenbacks.

En zelfs een '96 Gibbie LP Std met oude PAF (neck) en Gibson '57+ (brug).

timkermans
21 februari 2010, 13:18
OK! Dat wordt een intieme meeting, met veel test ruimte.

Kunnen jullie even op de site van www.crushthebutton.be kijken wat jullie zoal willen testen? Dan neemt hij dat zeker mee!

Mitch
21 februari 2010, 14:13
Wat mij betreft de delays. Empress Superdelay, Subdecay Echobox en de synth/delay van Sitori.

Thiez
21 februari 2010, 17:33
Ik kom doorrijden vanuit repetitie dus heb zowizo een marshall 1960AX (greenbacks) en een ENGL blackmore bij. En in me pedalenbak een Boss-rv3, Boss ds-1, zelfbouw purple plexi, danelectro chorus en een RMC3 wah.
Dus ik hoor het wel als mensen iets willen testen.

Lexvandoef
21 februari 2010, 18:17
Jepz, Sexlex komt ook en neemt z'n Fendertje mee.

j-op
21 februari 2010, 18:36
Deze wil ik wel horen van Crush the Button:
- Earthquaker White Light
- Malekko Assmaster

Btw, Mitch, er komt een PM'etje naar je toe zometeen.

Jan Buurman
21 februari 2010, 19:02
Moet, gezien de hype in een ander topic, er geen TC Electronics Polytune getest worden? ;)
(Ik probeer nog het één en ander om te zetten zodat ik ook even kan komen.)

Mitch
21 februari 2010, 19:49
Hartstikke leuk, zo'n nieuwigheidje, maar een tuner kun je bij iedere winkel ook testen. De lol van zo'n meeting is dat je spullen kunt vergelijken die je niet zo maar effe in een winkel vindt of die je niet zo 1, 2, 3 naast elkaar kan zetten.

Jan Buurman
21 februari 2010, 19:59
Vandaar de ;)...

Maar ik ben zooooo blij met dat ding

j-op
21 februari 2010, 20:27
Hartstikke leuk, zo'n nieuwigheidje, maar een tuner kun je bij iedere winkel ook testen. De lol van zo'n meeting is dat je spullen kunt vergelijken die je niet zo maar effe in een winkel vindt of die je niet zo 1, 2, 3 naast elkaar kan zetten.

Daarom vind ik het ook echt vet dat er iemand van Crush the Button komt. In mijn ogen is dat echt boutiekpedaal-heaven (in de Benelux dan). Wel even mijn Frans oppoetsen, ik geloof niet dat zinsdelen als 'pain du stok' etc erg nuttig zullen worden.

Mitch
21 februari 2010, 20:42
Ik kende ze niet, maar heb vandaag hun hele site door zitten spitten. Ze hebben veel buitenissig spul, voor de liefhebber. Erg veel noise spul, fuzzes, feedback loopers, synths, etc. etc. Voor mij persoonlijk niet interessant maar ik kan me voorstellen dat dat smullen is voor anderen!

j-op
21 februari 2010, 22:31
Veel van hun effecten vind ik ook niet zo heel interessant. Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om naar experimentelere gitaarmuziek (Sonic Youth etc) te luisteren, maar het zelf maken vind ik minder. Dus ik heb aan een echootje, distortion en een leuke fuzz (of beter: veel leuke fuzzen) genoeg.

Maar mijn ervaring met CtB is erg goed. Ze hielden me fijn op de hoogte van alles, de bestelling kwam redelijk snel en misschien nog het belangrijkste: ze hádden het pedaal dat ik wilde hebben.

timkermans
22 februari 2010, 22:05
Neemt er iemand een strat mee? Ben op de mijne aant wachten...

Grtjs!

Mitch
22 februari 2010, 22:15
Niels heeft nog een leuke Rebel Relic, die ook te koop is. Wil hij vast wel showen :D

Nielsje
22 februari 2010, 22:16
Zucht :D

Voorkeuren?
Fender jap '84, met CS'54 pups (wel grote fretten)
Fender jap '86, standaard, kleine vintage frets
RebelRelic, '62 model

HaroldA
23 februari 2010, 14:43
Wel even mijn Frans oppoetsen, ik geloof niet dat zinsdelen als 'pain du stok' etc erg nuttig zullen worden.

Frans? :???:

Heel België is toch tweetalig? :chicken:

HaroldA
23 februari 2010, 14:44
Hartstikke leuk, zo'n nieuwigheidje, maar een tuner kun je bij iedere winkel ook testen. De lol van zo'n meeting is dat je spullen kunt vergelijken die je niet zo maar effe in een winkel vindt of die je niet zo 1, 2, 3 naast elkaar kan zetten.

OK, de Polytune -vs- Turbo Tuner dan?

j-op
23 februari 2010, 20:47
Frans? :???:

Heel België is toch tweetalig? :chicken:

Echt? Ik dacht dat alles onder Brussel vooral Frans sprak. Er staat ook geen Nederlands op de CTB site, wel Engels, Frans en Spaans.

soup
23 februari 2010, 21:39
De meeste Walen spreken amper of geen Nederlands.

timkermans
24 februari 2010, 18:18
Zucht :D

Voorkeuren?
Fender jap '84, met CS'54 pups (wel grote fretten)
Fender jap '86, standaard, kleine vintage frets
RebelRelic, '62 model


'84 aub!

Tim

tillens
24 februari 2010, 18:29
Neemt dat Crush the Button alles mee of een selectie? En evt ook te koop. Heb namelijk wel interesse in de barber ltd, mofaux vibe, en solemate reverb. Die wil ik graag horen.
grtz

timkermans
25 februari 2010, 12:51
ik stel ook voor dat iedereen zowat alles meeneemt, dat hij kan/wil dragen,... Dan kan ik nog zien hoe we de dag zelf indelen?

HalfBlindLefty
25 februari 2010, 16:21
mhh Rijsbergen..... da's zowat naast de deur :)
Indien mijn Moeder niet die dag haar verjaardag wil vieren en een newbie welkom is, heb er wel zin in.

pedals: Newtone screamer (Black Screamer) en een Kampo real tube pedal.

bij belangstelling eventueel mijn cybertwin se (om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te kwakken)
De amp kan overigens enkel als mijn linkerhand volledig genezen is van de operatie vandaag en mijn rechter nog niet aan de beurt is geweest. (cts)

Helaas, voor mij dus toch geen pedal meeting.
sorry :/

Nielsje
25 februari 2010, 16:31
Komen er nog wat wah pedalen?
Ik zal proberen de '84 jap in bespeelbare staat mee te nemen, moet wel te doen zijn, denk ik :)

HaroldA
25 februari 2010, 16:32
Komen er nog wat wah pedalen?
Ik zal proberen de '84 jap in bespeelbare staat mee te nemen, moet wel te doen zijn, denk ik :)

Ik kan de nieuwe Ibanez WH-10 meenemen en een gemodde Cry Baby.

Nielsje
25 februari 2010, 16:41
Ik kan de nieuwe Ibanez WH-10 meenemen en een gemodde Cry Baby.

Gaarne, neem ik mijn gemodde crybaby mee :)

soup
25 februari 2010, 16:51
Ik moet nog even kijken of ik er naartoe ga, kan ik zo binnen springen of moeten jullie zeker weten dat ik kom?

Ik kan mijn red witch fuzz wel meenemen als iemand dit wilt?

Mitch
25 februari 2010, 18:45
Spring gerust binnen. Aan het eind gaan we met de pet rond om de oefenruimte te betalen dus wees voorbereid :D

En da's ook meteen antwoord op Tims PB!

Nielsje
26 februari 2010, 16:49
Aan het eind gaan we met de pet rond om de oefenruimte te betalen dus wees voorbereid :D

Zeg dat nou niet, anders krijgen we straks allemaal van die H.Huisjes :D
Ik heb er zin in! Die pestkoppen al weer veel te lang niet gezien!

Moet er nog een extra cab meekomen?

Niels

Thiez
26 februari 2010, 18:11
Ik heb eventueel mijn marshall 1960ax kast bij omdat ik van repetitie afkom dus mocht er extra cab nodig zijn ligt hij altijd in me auto :P

tillens
26 februari 2010, 18:54
En ja hoor, het is weer zover: een pedalenmeeting! Dit keer eens ergens anders, in Rijsbergen bij Jackbass (http://www.jackbasspa.nl/)
Tijd: 14:00 - 18:00

De bedoeling is met meerdere gitaren en meerdere versterkers een aantal pedalen testen. Voorlopige planning:

Low Gain pedalen:
*Categorie TS en non-TS
*Stacken van (Low) Gain pedals

M13:
*Vergelijk met de originele, analoge pedalen

In een tweede ruimte komt www.crushthebutton.be (http://www.crushthebutton.be) en die nemen een hoop leuks mee.

Geef a.u.b. in dit topic even aan of je wil komen en wat je mee kan nemen, dan kunnen we later in overleg bepalen wat je mee moet nemen en vooral wat niet omdat het anders te vol wordt ;)
Dus als je al gereageerd had in het andere topic, kopieer die post even a.u.b.

Ik heb er zin an! Kan niet tot eind blijven dus zal gelijk zahlen! En ik wil graag pedals kopen!

Nielsje
27 februari 2010, 16:37
Neemt iedereen nog even wat extra snoeren/patchkabels/stekkerdozen mee? Fijn! Camera moet er ook zijn!

Ik heb er zin in!

j-op
27 februari 2010, 16:55
Ik heb zojuist eens even in mijn agenda gekeken en een lijstje gemaakt van dingen die moeten vóór maandag en daar moest ik toch even van slikken. Met andere woorden: ik moet deze meeting toch laten schieten. Ik neem aan dat jullie het wel redden zonder een 18-jarig jongetje met een Rat en te dure Fuzzface kloon, en anders zijn jullie allemaal van harte welkom voor een biertje bij mij thuis.

Sorry! Volgende keer ben ik erbij! :makeup:

tillens
27 februari 2010, 17:03
Ik heb zojuist eens even in mijn agenda gekeken en een lijstje gemaakt van dingen die moeten vóór maandag en daar moest ik toch even van slikken. Met andere woorden: ik moet deze meeting toch laten schieten. Ik neem aan dat jullie het wel redden zonder een 18-jarig jongetje met een Rat en te dure Fuzzface kloon, en anders zijn jullie allemaal van harte welkom voor een biertje bij mij thuis.

Sorry! Volgende keer ben ik erbij! :makeup:

Geeft niet, meer bier voor ons.
Nog iets gehoord van crush the button of het mogelijk is om pedalen te kopen?

Mitch
27 februari 2010, 17:06
Neemt iedereen nog even wat extra snoeren/patchkabels/stekkerdozen mee? Fijn! Camera moet er ook zijn!

Ik heb er zin in!

Ik neem expres zo weinig mogelijk mee verder. Een 6m kabel en een 3m kabel en een losse adapter en een patchkabeltje heb ik standaard bij me. AC15CC1x en pedalboard-in-case staan nu hier in de kelder, wachtend op transport :cheerup: Ik heb net ook nog even een A/B kastje meegenomen uit de oefenruimte. Misschien handig voor een vergelijk. Maar iets extra's aan bekabeling is dus wel wenselijk...

tillens
27 februari 2010, 18:22
Ik neem mijn pedalboard mee. zal ook twee snoeren meenemen om de boel aan te sluiten.

timkermans
27 februari 2010, 21:23
Geeft niet, meer bier voor ons.
Nog iets gehoord van crush the button of het mogelijk is om pedalen te kopen?

Ik ga ervanuit van wel!

Groetjes!

Mitch
28 februari 2010, 10:04
IK HEB ER ZIN IN!
http://forum.tayyar.org/members/faithful-albums-my-album-picture2023-tx-cheerleaders.jpg

rickert
28 februari 2010, 10:22
Have fun dames!

Mitch
28 februari 2010, 11:17
Ja leuk hè, alledrie de meisjes gaan mee in de Clio van Niels!

Nielsje
28 februari 2010, 11:42
Zo, ik ben weer thuis :D
En zoals gebruikelijk op een meeting ben ik weer best gaar, en ik heb nog wel wat mooie verhalen voor onderweg, tot zo!

HaroldA
28 februari 2010, 11:43
Mijn in-ieder-geval-meeneemlijst:
* Marshall JMP 2204 '80
* Gibson LP Std '96
* Ibanez WH-10
* Cry Baby (modded)
* Ross Phaser '79
* Small Stone '79
* Blues Pro
* Crunchbox

Ik wou eigenlijk nog wel meer meenemen, maar bovenstaande lijkt me meer dan genoeg...

HaroldA
28 februari 2010, 11:44
Oja: heeft er iemand een lift vanuit Tilburg nodig?

Mitch
28 februari 2010, 12:01
Zo, ik ben weer thuis :D
En zoals gebruikelijk op een meeting ben ik weer best gaar, en ik heb nog wel wat mooie verhalen voor onderweg, tot zo!

We houden een wedstrijdje en ik ben benieuwd wie er gaat winnen :D

Nielsje
28 februari 2010, 12:06
Komen we dan wel door de verhalen heen voordat we bij Lex zijn?
Niet alles is geschikt voor zijn lieve oortjes hoor...

timkermans
28 februari 2010, 12:08
Jongens,

slecht nieuws!

CRUSH THE BUTTON KOMT NIET

Hier hun mail:

Hi Tim,

I've just got a phone call from Max (it's the a guy who help me for Crush), he was the person who accepted to go to the meeting (I'm the boss but we're 3 at Crush and he was very interested by going to the meeting and as my girlfriend is a bit upset with effects, I let him go!)

He told me he can't go today, it's really not fair and I want to apologize about it, when I say I'm going, I go. First let me tell you that I will refund the 35€ you have to pay for me. And then I can send you some effects for you to try and I would propose to make a kind of contest for the guy from the forum and I'm ready to give 1 or 2 effects for the contest. (it could be "the best pedalboard", the best demo).

And if once you want an effects, you'll get at least 20% off your order,

Sorry about it, I know it's a shame,

David

Dus... We krijgen 20% op de produkten die we in de nabije toekomst willen bestellen, en hij wilt een pedaal of 2 sponsoren als we een contest doen... Pover maar toch iets...

tillens
28 februari 2010, 12:22
Godver de godver de godver godefriedus van bouilonblokken.
Naja, schrijf maar terug dat ie verdomme zijn zooi beter gratis kan geven aan ons!

Tot zo iig. moet ik me clubman nog meenemen?

Lexvandoef
28 februari 2010, 12:31
Komen we dan wel door de verhalen heen voordat we bij Lex zijn?
Niet alles is geschikt voor zijn lieve oortjes hoor...

pfff, ben ondertussen na heel wat gedoe wel wat gewend hoor ;)

Mitch
28 februari 2010, 12:32
Pover? Ik vind dat er een keurig excuus en een duidelijke tegenprestatie is. Hulde. En als hij de tweede ruimte alsnog wil betalen is dat toch helemaal top? Kunnen we in ieder geval onze spullen ruim kwijt en kan er in de tweede ruimte ook specifiek getest worden als dat wenselijk is.
Jammer, maar mooi gebaar.

timkermans
28 februari 2010, 12:33
Godver de godver de godver godefriedus van bouilonblokken.
Naja, schrijf maar terug dat ie verdomme zijn zooi beter gratis kan geven aan ons!

Tot zo iig. moet ik me clubman nog meenemen?

GRAAG!

Tim K

HaroldA
28 februari 2010, 12:34
Pover? Ik vind dat er een keurig excuus en een duidelijke tegenprestatie is. Hulde. En als hij de tweede ruimte alsnog wil betalen is dat toch helemaal top? Kunnen we in ieder geval onze spullen ruim kwijt en kan er in de tweede ruimte ook specifiek getest worden als dat wenselijk is.
Jammer, maar mooi gebaar.

+1 al heb ik wel een enorme pesthekel aan last minute sjaak-afhaak'ers...


Ik neem trouwens mijn Diamond J-Drive MK3 ook mee...

timkermans
28 februari 2010, 12:34
Pover? Ik vind dat er een keurig excuus en een duidelijke tegenprestatie is. Hulde. En als hij de tweede ruimte alsnog wil betalen is dat toch helemaal top? Kunnen we in ieder geval onze spullen ruim kwijt en kan er in de tweede ruimte ook specifiek getest worden als dat wenselijk is.
Jammer, maar mooi gebaar.

Inderdaad. Ik was gewoon een beetje teleurgesteld....

:-(

tillens
28 februari 2010, 12:51
En ik ook.. maar wel netjes inderdaad dat het uberhaupt gemeld wordt. En voor ons Ollanders toch leuk, 20% korting...

Joey Handsome
28 februari 2010, 15:58
Shit, zie ik dit nu pas, aan de andere kant, ik lees net dat die dude van www.crushthebutton.be niet komt. Wel, daar wilde ik eigenlijk voor komen. Had wel wat Death By Audio en Devi Ever willen horen. Wel ja, volgende keer beter.

Thiez
28 februari 2010, 17:22
Was wel tof mensen. Vond het jammer dat ik wat eerder weg moest omdat de andere gitarist nog verjaardag had maar heb weer een hoop opgestoken en GAS ;)

HaroldA
28 februari 2010, 19:39
Mijn conclusies:
1 Cleane amps zijn niets voor mij
2 Ik heb de juiste wah! (WH-10; nog wel iets meer boost er in modden)
3 DLS klinkt low-gain best wel lekker maar: zie 1.
4 Ross phasers zijn gaaf.
5 Mijn pickup upgrade op mijn SG is goed uitgevallen (Black Dog/Classic 57; vergeleken met Mitch's Faded SG)

HaroldA
28 februari 2010, 19:45
Mijn conclusies:
1 Cleane amps zijn niets voor mij
2 Ik heb de juiste wah! (WH-10; nog wel iets meer boost er in modden)
3 DLS klinkt low-gain best wel lekker maar: zie 1.
4 Ross phasers zijn gaaf.
5 Mijn pickup upgrade op mijn SG is goed uitgevallen (Black Dog/Classic 57; vergeleken met Mitch's Faded SG)

6 Mijn JMP 2204 kan toch nog redelijk met de cleane amps concurreren op de low sens. input!

Mitch
28 februari 2010, 20:17
Ontzettend balen dat de directe vergelijking M13-analoge pedalen er niet van kwam doordat we ontzettend laat waren dankzij de combinatie Nielsje/gebrek aan nachtrust/TomTom :jam: Het weinige dat ik van de M13 gehoord heb klonk niet verkeerd, zeker de shimmerachtige sound was zeer oké.
Verder was de Ross phaser de verrassing van de dag en werd het weer eens duidelijk hoe belangrijk de combinatie amp/speakers is, mijn hemel zeg... die 1960 cabs...

HaroldA
28 februari 2010, 20:28
mijn hemel zeg... die 1960 cabs...

Dat was geen 1960 maar een 4x12"-er uit de valvestate(?) serie (140 watt).

Inderdaad jammer dat we niet meer vergeleken hebben. Maar ja: drives waren door Tim al afgekeurd, de Ross phaser is ook beter en de Memory Man vind ik ook veel beter klinken dan wat er in eerste instantie aan delay op de M13 zat. Dan blijven alleen de freaky dingen over...

Thiez
28 februari 2010, 20:41
Ik heb een tijdje daar gerepeteerd en het was altijd een gezeik met die marshall kasten die daar staan. Het ziet er allemaal leuk uit hoor een 4x12 marshall kastje maar die valvestate dingen vallen echt tegen. Vond de ruis&knetter cabs die nog bij in onze ruimte stonden beter klinken en dat zegt wat.

Ik vond de modulaties in de M13 niet tegenvallen maar idd de drives vond ik minder levendig.
Vind het jammer dat ik de Ross phaser gemist heb want ben nog wel op zoek naar een toffe phaser.

HaraldA kheb jou nog profielboodschap gestuurd

Nielsje
28 februari 2010, 20:44
Zo, ik ben inmiddels ook weer heel thuis!
De dag begon met een aanzienlijke vertraging, en die gekke (lege) tomtom heeft er niet voor gezorgd dat we er eerder waren, maar ik had niet het idee dat we veel gemist hadden :D

De Ross phaser was voor mij wel de grote verrassing, en dúidelijk iets voor mij, er moet maar eens wat gezocht worden op ebay.

De M13 vond ik wel interessant, maar heb hem niet genoeg kunnen proberen om er nou echt een gefundeerd oordeel over te geven.
Duidelijk werd maar weer dat het zó belangrijk is om je onderdelen goed op elkaar af te stemmen, want sommige combi's waren niet te harden vandaag zeg :)

HaroldA
28 februari 2010, 20:52
Je had tof spul bij op de pedalmeeting. wat ik nog wel wilde vragen:
Zag dat je opeth trui aan had en een marshall JMP bijhad. Is zo een JMP genoeg voor metal of heb je dan echt flinke boost ervoor nodig?

Ik blaas met mijn '80 JMP 2204 menig high gain amp van het podium af. De beste metalsounds hebben overigens helemaal niet zoveel gain...

En ja: er moet wel een lekkere drive voorgezet worden om echt in "overdrive heaven" terecht te komen. De beste drive die ik tot nu toe voor m'n JMP's heb gehad is de MI Audio Blues Pro.

soup
28 februari 2010, 20:55
Wat voor strat had jij nu eigenlijk bij Niels?

Jan Buurman
28 februari 2010, 21:05
De Ross phaser was voor mij wel de grote verrassing, en dúidelijk iets voor mij, er moet maar eens wat gezocht worden op ebay.



Je hebt PM:soinnocent:

Thiez
28 februari 2010, 21:15
Ik blaas met mijn '80 JMP 2204 menig high gain amp van het podium af. De beste metalsounds hebben overigens helemaal niet zoveel gain...

En ja: er moet wel een lekkere drive voorgezet worden om echt in "overdrive heaven" terecht te komen. De beste drive die ik tot nu toe voor m'n JMP's heb gehad is de MI Audio Blues Pro.

Ok cool was er benieuwd naar. Ik ben niet zo bekend met JMP's. Tot nu toe alleen JCM800 en nieuwere marshalls geprobeerd.

HaroldA
28 februari 2010, 21:17
Ok cool was er benieuwd naar. Ik ben niet zo bekend met JMP's. Tot nu toe alleen JCM800 en nieuwere marshalls geprobeerd.

JCM 800's lijken best veel op JMP's maar een JMP is net iets minder fel gevoiced.

Thiez
28 februari 2010, 21:20
Ok toch eens uitproberen als ik er ergens een tegen kom dan.

Als je nou even laat weten wanneer jij niet thuis ben en dan de sleutel onder de deurmat legt dan kun jij daarna aangifte doen van gestolen sg en versterker, en dan doen we net of niemand ergens iets van weet?

Nielsje
28 februari 2010, 21:22
Wat voor strat had jij nu eigenlijk bij Niels?

Een lekkere :D

HaroldA
28 februari 2010, 21:23
Ok toch eens uitproberen als ik er ergens een tegen kom dan.

Als je nou even laat weten wanneer jij niet thuis ben en dan de sleutel onder de deurmat legt dan kun jij daarna aangifte doen van gestolen sg en versterker, en dan doen we net of niemand ergens iets van weet?

Doen we! :ok:

Thiez
28 februari 2010, 21:28
als het zo makkelijk was.. had je dat vanmiddag niet kunnen zeggen? dan het ik hem gelijk mee kunnen nemen :P
Ik heb toen ik thuis kwam gelijk zitten zoeken naar silverburst sg maar die krengen vind je bijna nergens. Dat word echt ebay/marktplaats/kapaza in de gaten houden. Ik had gistere nog zitten kijken naar gibson sg omdat mijn epiphone toch wat gematigd begint te worden en ik toch wel naar een A-klasse wil gaan. En ik was de silverburst helemaal vergeten.
Toen het de gitaar van de week was in 2007 geloof ik vond ik het echt een oergeil ding maar omdat ik toen nog tevreden was met mijn epiphone had ik geen zin er zoveel geld aan uit te geven. Nu ik hem vandaag in het echt zag kreeg ik toch wel weer ontzettend veel GAS!
Dan ga je naar een pedalmeeting en je komt met gas voor een gitaar thuis ;) geweldig die pedalmeetings :P

HaroldA
28 februari 2010, 21:36
Dan ga je naar een pedalmeeting en je komt met gas voor een gitaar thuis ;) geweldig die pedalmeetings :P

Wees blij dat ik mijn '79 JMP 2203 (100 watter) met bijbehorende 1960B kast (blackbacks/G12M25's) niet bij me had!

Zeker met een Silverburst SG een erg lekkere combinatie! :soinnocent:

Mitch
1 maart 2010, 00:51
Ach hemel, Valvestatekasten... nou, is dat ook weer opgehelderd. Met de nadruk op helder. De tering, wat zijn die kasten schel zeg!

Nielsje
1 maart 2010, 01:21
Wat voor strat had jij nu eigenlijk bij Niels?

Serieus antwoord:

Japanse strat, contempory model. E6 nummer, en gezien het serienummer en de aantallen die geproduceerd zijn is het hoogstwaarschijnlijk een van '84, maar dat is niet zeker.

Kahler trem ooit vervangen door vorige eigenaar, ik heb er een Diego op gezet. Elementen zijn CS-54's. Refret gehad naar Dunlop 6000 draad. Verder nog wat zin en onzin, niet extreem relevant. Heb je hem nog bespeeld?

Thiez
1 maart 2010, 12:35
Wees blij dat ik mijn '79 JMP 2203 (100 watter) met bijbehorende 1960B kast (blackbacks/G12M25's) niet bij me had!

Zeker met een Silverburst SG een erg lekkere combinatie! :soinnocent:

Wat voor sound voegen die blackbacks toe? Ik heb nu een 1960ax kast onder mijn engl staan en bevalt me opzich prima maar er mist nog iets. Ik wil dus graag een combi gaan maken met een andere speaker maar weet niet goed welke.

marc_o
1 maart 2010, 12:39
Hey gasten.....


Ik zie geen foto's en ik lees geen goede soundverslagen, dus HUP, typen als idioten, dat is jullie wel toevertrouwd!

HaroldA
1 maart 2010, 12:39
Wat voor sound voegen die blackbacks toe? Ik heb nu een 1960ax kast onder mijn engl staan en bevalt me opzich prima maar er mist nog iets. Ik wil dus graag een combi gaan maken met een andere speaker maar weet niet goed welke.

Blackbacks zijn greenbacks en zijn dus G12-M25's. Er is alleen een periode geweest dat ze er zwarte kappen achterop monteerden. Greenbacks uit de blackback periode schijnen ook anders te klinken dan uit andere periodes, dus vandaar dat ik ze blackback noem ipv greenback.

HaroldA
1 maart 2010, 12:42
Ik zie geen foto's en ik lees geen goede soundverslagen, dus HUP, typen als idioten, dat is jullie wel toevertrouwd!

Als je echt geïnteresseerd bent had je maar langs moeten komen! :chicken:

Foto's zijn er niet gemaakt en voor de rest moet je een DLS (op 18v) en een Ross phaser kopen om erbij te horen.

marc_o
1 maart 2010, 12:47
Als je echt geïnteresseerd bent had je maar langs moeten komen! :chicken:

Foto's zijn er niet gemaakt en voor de rest moet je een DLS (op 18v) en een Ross phaser kopen om erbij te horen.


Normaal zou ik komen, maar mijn dochter gaat altijd voor.

Dus: schrijft u maar!!!!!


Wat viel er mee?
wat viel tegen?
Wat combineerde goed?

ga zo maar door.

HaroldA
1 maart 2010, 12:55
Wat viel er mee?

De ruimtes, de oploskoffie en er werd goed naar elkaar geluisterd.


wat viel tegen?

Marshall 4x12" valvestate kasten, na uitgebreide tests: de CTO en natuurlijk de opkomst!


Wat combineerde goed?

Cleane amps + DLS op 18v en de Ross Phaser gaat overal goed bij.



Voor de rest geldt echt dat je er bij had moeten zijn... We hadden iets van 50 verschillende pedalen bij ons en we hebben lang niets alles getest.

* Low gain OD's op cleane amps (Klon, DLS, Diamond J-Drive, CTO, Ibanez ???)
* Wahs (WH10v2, 2 Cry Baby's, ???)
* Phasers (Small Stone vs Ross)

Jan Buurman
1 maart 2010, 15:10
Je leest het, boys, je moet een Ross Phaser kopen!!

Er staat er één op Marktplaats/Gitaarmarkt..:soinnocent:

HaroldA
1 maart 2010, 15:17
Je leest het, boys, je moet een Ross Phaser kopen!!

Er staat er één op Marktplaats/Gitaarmarkt..:soinnocent:

No offence, maar ik heb voor mijn Ross Phasers (v2; 2 stuks) respectievelijk €52,- en 32 Pond betaald (ex verzendkosten, wel binnen de EU dus geen BTW/importheffing). Die van €52,- was al voorzien van een 3PDT schakelaar en LED, de andere was nog origineel.

€90,- vind ik eerlijk gezegd wel wat aan de hoge kant, zeker als je 'm zelf niet kunt/wil "moderniseren". :makeup:

Jan Buurman
1 maart 2010, 15:45
Oeps, ik dacht dat dat een beetje een gangbare prijs was.... Er zit wel een originele doos uit eind '70 bij hè!!! ;) We kijken wel...

EDIT: Ik heb ad. aangepast...

Dirk_Hendrik
1 maart 2010, 16:05
€90,- vind ik eerlijk gezegd wel wat aan de hoge kant, zeker als je 'm zelf niet kunt/wil "moderniseren". :makeup:

Daarintegen zou ik voor een originele meer betalen dan voor een niet omkeerbaar "gemoderniseerde".

HaroldA
1 maart 2010, 16:08
Daarintegen zou ik voor een originele meer betalen dan voor een niet omkeerbaar "gemoderniseerde".

Klopt, en het doosje voegt ook waarde toe. Het probleem is dan alleen het vinden van een gitarist die geilt op originaliteit en dus bruikbaarheid wat minder belangrijk vind.

Meestal is het andersom (volgens mij?).

soup
1 maart 2010, 16:12
Wat voor adapter moet je dan gebruiken en waarom deden ze dat vroeger dan zo ?

Nielsje
1 maart 2010, 16:12
Meestal is het andersom (volgens mij?).

Nee, het is meer het verschil tussen de verzamelaar en de gitarist/muzikant.
Als muzikant wil je gewoon dat zo'n ding het doet en goed klinkt, als verzamelaar wil je een pedaal in perfecte staat.

HaroldA
1 maart 2010, 16:25
Wat voor adapter moet je dan gebruiken en waarom deden ze dat vroeger dan zo ?

Een gewone 9v adapter, maar die mag je niet delen met andere(normale) pedalen (geen daisy dus!). Een geïsoleerde uitgang van je voeding is ook ok.

Je kunt ook een "voltage inverter" in het pedaaltje inbouwen. Die zorgt ervoor dat er van +9v -9v gemaakt wordt. Op die manier kun je het pedaaltje wel gewoon aan een daisy hangen en vervallen dus alle specifieke eisen voor de voeding.


En waarom? Ontwerp keuze + beschikbaarheid transistoren (PNP vs NPN) volgens mij...

HaroldA
1 maart 2010, 16:29
Nee, het is meer het verschil tussen de verzamelaar en de gitarist/muzikant.
Als muzikant wil je gewoon dat zo'n ding het doet en goed klinkt, als verzamelaar wil je een pedaal in perfecte staat.

Ik sprak ook over de 'gitarist', niet over de 'verzamelaar'... :sssh:

Dirk_Hendrik
1 maart 2010, 16:40
Ik sprak ook over de 'gitarist', niet over de 'verzamelaar'... :sssh:


Ik weet het.
Maar het geeft aan dat die "value add" dus niet per definitie kan worden aangenomen als positief.

marc_o
1 maart 2010, 20:08
Jongens, dit is de meest lamme en tamme terugkomst van een meeting...

Afgezien van een phasertje (lekker belangrijk) lees ik over slecht klinkende valvestateboxen (goh, wat een verrassing met al die zgn toonpuristen hier) en een japstratje van Niels.....


Mitch, ik hou verantwoordelijk....jij gaat NU een goed verslag typen!

Lexvandoef
1 maart 2010, 20:17
haha, Mitch heeft een groot deel van de meeting niet eens meegemaakt...:soinnocent: :seriousf:

Mitch
1 maart 2010, 22:22
Juistem. Jij wil een verslag? Je krijgt een verslag!

13u was de pickup door Nielsje, waarna we aanlsuitend Lex zouden ophalen en doorkachelen naar Rijsbergen. Eerst een smsje dat het wat later werd en inderdaad, 13u30 Niels op de stoep! Eerst nog een bakkie want hij was nog een beetje brakkie... Daarna ingeladen en vóór het wegrijden kwam de TomTom op de proppen. Een primeur voor Niels, vandaag werd de ultieme test. Adres intikken en gaan!
We werden voor Zwijndrecht de A15 opgestuurd. Ik dacht: de A16 was toch korter, maar goed...je gaat niet in discusie met een satelliet gestuurd apparaat. Op de A15 viel de TomTom ineens uit. Toen ik 'm weer aanzette gaf hij (te laat) aan dat we de afslag Giessendam moesten hebben en die reden we dus voorbij. Wat raar dat dat ding uitvalt en zo sloom is! Hé wacht... dat batterijtje met dat ene zielige rode streepje, zou dat misschien een aanduiding zijn dat de accu leeg is? "Zeg Niels, waar heb je de oplader?" "Ja, die heb ik niet bij me"
O fuck...
Afijn, de volgende afslag was ver weg, TomTom weer aangeslingerd maar gek genoeg wilde hij ons nu ineens niet dezelfde afslag laten nemen. Een omrit en een paar telefoontjes naar Lex later arriveerden we uiteindelijk bij Lex. Die had een route uitgeprint naar Rijsbergen dus zodoende kwamen we om 16u, in de storm en regen, bij JackBass. Die heeft een paar leuke ruimtes maar geen stratenmaker, dus door de modder lopend kon de gear naar binnen.
Binnen werden we vergast op een paar mooie klanken van de M13 waar timkermans mee bezig was. Toen eenmaal alles uitgestald en aangesloten was werden de Matchless van tillens en de Fender van Lex aangesloten op de aanwezige speakerkasten. Beide amps hebben waarschijnlijk nog nooit zo slecht geklonken. Van een normale test kon mijns inziens eigenlijk geen sprake meer zijn, maar desondanks werd de low gain ovedrive multi-test uitgevoerd door timkermans. De nadruk lag op vergelijken met de Danelectro Cool Transparent Overdrive omdat dat de goedkoopste was en daarom de grootste interesse had van tim.
Mijn visie, voor zover mogelijk met de gebruikte opstelling: de Dano is 'aardig voor het geld' (ik háát die kwalificatie) maar het klinkt al gauw dozig, nadruk op hoogmid en hij perst er altijd een randje tophoog bij dat schel is. Ik zou er geen geld aan uitgeven.
De Klon Centaur klonk hier met de gain uit niet erg mooi, met gain onder de 12u deed -ie weer duidelijk zijn goede werk als drive/booster en daarboven werd het een beetje schel. Maar ja, ook door een toverdoos is het: shit in, shit out.
De Diamond J Drive was erg wisselend, in de ene setting klonk -ie erg vet, lekker duwend in het laag, soms klonk -ie dunnetjes. Ik heb me niet bemoeid met settings, dat deed tim zelf en die was vooral op zoek naar een zo laag mogelijke gainstand en maximale transparantie.
De Banzai Cold Fusion heeft geloof ik twee seconden aangestaan en werd gauw weer uitgezet, ik weet niet waarom.
De D_H modded Ibanez SML was het eerste pedaal dat met een lage gain-instelling echt volledig transparant was. Met de gain iets hoger (wat heb je anders aan een overdrive) vond tim 'm iets fizzy worden in het hoog. Dat heeft het pedaal inderdaad wel iets in zich maar werd enorm uitvergroot door de combi Strat-Fender amp-Valvestate cab.
De Catalinbread Dirty Little Secret, ja, da's andere koek. Kon ook volledig transparant worden ingesteld en met toenemen van de gain werd -ie wat voller, op een prettig klinkende manier. Dit alles op de Rockstand. Op de Rawkstand haalt -ie juist iets laag weg maar heeft -ie ook een stuk meer gain. Op 18V geprobeerd en daar deed -ie hetzelfde, maar op een nog vollere, dynamische manier. Duidelijk de beste sound van de dag.
Er lag ook nog wat spul van Moen op de vloer maar dat werd niet betrokken in de test. Vond ik geen gemis, ik heb het wel eens gehoord bij De Gier en ik kon er niet warm of koud van worden. Nou ja, misschien een beetje koud dan...

Tim ging daarna in de andere ruimte wat testen met de M13 en de DLS. In de eerste ruimte hebben we vervolgens nog een wah-test gedaan door Niels, die hier naar op zoek was. Grote verschillen hoor!
Gemodde Crybaby: duidelijke sweep, beetje nadruk op de throaty "A" als u begrijpt wat ik bedoel.
Ibanez WH10: mooie subtiele (maar ook instelbare) sweep met een soepele verdeling en zonder stukjes waar de sound wordt weggefilterd. Het blijft toch een apart beestje, ik kan 'm wel waarderen.
De Teese RMC4 Picture wah klonk mooi vol, goed geproportioneerd in het hoog, laag en middengebied. Wat minder vocaal, maar wel lekker soepel.
De Onerr wah was een beetje iel, maar zeker bruikbaar.

Toen nog even de Ross phaser vergeleken met de Small Stone. De Ross is subtieler, ligt er minder dik op en kan zelfs een tikkie helderheid toevoegen afhankelijk van de settings. Heel apart. Ligt dichter bij de Phase90 dan de Small Stone maar dan wel wat lekkerder. Ik vind zelf een Phase90 altijd wel mooi, maar ook een tikkie saai. Dit leeft wat meer, zit een ruimere sweep in maar het blijft heel natuurlijk klinken.

In het kwartiertje wat nog over was heb ik nog even de aanwezige gitaren uitgeprobeerd. Uit balrogiheid de AC15 een stuk verder opengedraaid dan normaal om lomp te scheuren. Mijn Faded SG Special vergeleken met Harolds SG met o.a. een Bareknuckle Black Dog. Klnok lekker stevig, mooier middengebied vooral. Ik vond het wel wat en zoek ook nog wel wat ter vervanging van de 490set die standaard in de SG zit. Functioneel, maar een tikkie saai. Daarna ook nog Harolds Les Paul ingeprikt, ook een lekker ding. Stevige output, zeker op het hals element. Ook nog effe Lex' Gretsch hollowbody bespeeld en dat klonk zo waar ineens bijna clean!

Toen was het 18u en konden we inpakken, terug door de modder en regen (nog steeds) en door naar huis.

So there you have it.

tillens
1 maart 2010, 22:23
edit; Mitch was me voor met een beter verhaal.

Mitch
1 maart 2010, 23:23
Ja hé! Jij kan toch vertellen over de tijd tussen 14 en 17u? :dontgeti:

rickert
1 maart 2010, 23:29
Tering, waren jullie tot 1uur bezig joh? Maar goed dat ik niet gegaan was, was niet de moeite geweest van 13.00 tot 16.00, helemaal niet voor zo'n end rijden. Maar een leuk verslagje weer Mitsj! Het word allemaal wel steeds minder verassend he:seriousf:!

marc_o
1 maart 2010, 23:59
Dank Mitch, ik wist dat je het in je had.
Zo zie je maar, zorg dat de basis in orde is, zeker wetende wat voor speakerkasten jij en Tillens in bezit hebben...feitelijk beetje jammer van de moeite dus?

Mitch
2 maart 2010, 00:14
Tering, waren jullie tot 1uur bezig joh? Maar goed dat ik niet gegaan was, was niet de moeite geweest van 13.00 tot 16.00, helemaal niet voor zo'n end rijden. Maar een leuk verslagje weer Mitsj! Het word allemaal wel steeds minder verassend he:seriousf:!
Gecorrigeerd ;) We waren er dus van 16 tot 18u.
Er is altijd wel een verrassing en een winnaar en die waren er nu ook gelukkig. Ik baal alleen dat het echte directe vergelijk tussen de M13 en de pedalen niet lukte. Daar ging ik eigenlijk voor.


Dank Mitch, ik wist dat je het in je had.
Zo zie je maar, zorg dat de basis in orde is, zeker wetende wat voor speakerkasten jij en Tillens in bezit hebben...feitelijk beetje jammer van de moeite dus?
Zoiets, maar we hebben in ieder geval weer een hoop gelachen!

Nielsje
2 maart 2010, 01:22
Zo, dat TomTom avontuur heeft mij (ons) teveel tijd gekost. :(
Anderzijds bleek dat we niet veel gemist hadden toen we aankwamen.

Mijn strat klonk over die Fender/valvestate combi écht veel te schel, over de Matchless kwam er over de neckpup nog wel een aardig geluid uit, maar de mid en bridge pup waren ook veel te schel, bah... Toch maar even de soldeerbout er weer bij halen en wat andere condensator combi's d'r inzetten.

Qua wah's: De Onerr vond ik ook te iel, mijn gemodde crybaby was zeker anders dan de andere, maar toch de fel in het tophoog. Ik denk dat ik éigenlijk een combi zoek van de WH10 en de picture wah.. Dat wordt een leuke zoektocht.

De Ross phaser was voor mij een echte verrassing, ik vond hem zeer muzikaal! En zoals Mitch aangaf: het past eigenlijk wel bij m'n speelstijl.

Eens te meer werd (soms pijnlijk) duidelijk dat de combinatie van alle onderdelen zo belangrijk is voor je sound.. Een goede basis is essentieel.
Lex' top deed het voor geen meter op de blue alnico, dus hij moet in het vervolg maar z'n eigen cab meenemen. Een Vernet cab was geen gemis geweest :)

Marc: Ik lees in je bericht een ietwat cynische ondertoon over m'n Japanse strat. Mijn welgemeende excuses dat ik het geld niet heb voor een handgebouwde Zwier. Ik zal sparen voor verbetering, goed?
Of het jammer van de moeite was kan ik niet over oordelen: Tim was op zoek naar iets, en dat was de aanleiding van deze meeting. Ik vond het gewoon leuk om erheen te gaan, en iets voor hem mee te nemen waar hij misschien iets aan had.

Joh, al is het een 16 jarige met een budget van 80 euro voor maximaal 1 pedaal. Als je iemand ergens mee kan helpen, dan is het toch goed? Dat is toch de hobby, de lol van dit soort meetings? Tja, en als Tim dan tot het besluit komt dat zo'n DLS op 18V wel wat voor hem is, aan de hand van een paar ietwat schelle versterkers en een helaas nog niet optimale strat, maar hij is er blij mee.. wat is dan het probleem?

marc_o
2 maart 2010, 10:11
Marc: Ik lees in je bericht een ietwat cynische ondertoon over m'n Japanse strat. Mijn welgemeende excuses dat ik het geld niet heb voor een handgebouwde Zwier. Ik zal sparen voor verbetering, goed?


Nee man, dat is helemaal geen ondertoon, maar juist een boventoon. Excuses aanvaard..:seriousf:

Hopelijk weet je ook wel dat het onzin is...en ik hoop dat ik er volgende keer weer bij kan zijn, want ik hoor gewoon thuis op meetings dammit!

HaroldA
2 maart 2010, 10:14
aan de hand van een paar ietwat schelle versterkers

Mag ik daar aan toevoegen dat mijn JMP 2204 het heerlijk deed op het JCM 800 1960B cabje? :sssh:

Tim toverde zelfs zeer acceptabele clean sounds eruit icm z'n M13, iets wat ik niet verwacht had van mijn JMP. Maar ja, ik heb de low-input zelf nog nooit gebruikt... :soinnocent:

Thiez
2 maart 2010, 13:32
Ik vond idd zeker de marshall het lekkerste klinken. Fender viel tegen maar aan de reacties te horen lag dat aan het speakerkastje en klonk hij normaal een stuk beter.
Ik kwam niet echt om deel te nemen aan de meeting omdat ik maar weinig interessanten pedalen had maar eigenlijk meer om wat te luisteren en orienteren op wat ik nog wil.
Helaas kon ik niet lang blivjen en ging de meeting pas echt van start toen ik weg moest.. maar vond het een leuke en toch redelijk leerzame meeting.

timkermans
2 maart 2010, 16:46
Misschien een redo? Nieuwe datum, nieuwe TOMTOM?

marc_o
2 maart 2010, 21:25
Graag een redo!! In de even weken ben ik beschikbaar.

HaroldA
2 maart 2010, 23:23
Graag een redo!! In de even weken ben ik beschikbaar.

Organiseer maar iets dan! Waar wil je wat testen en op welke amp(s)? Wie weet vind ik (of iemand anders) dat wel rete interessant en/of wil je graag bijstaan in je zoektocht!

HaroldA
4 maart 2010, 11:37
De Ross phaser was voor mij een echte verrassing, ik vond hem zeer muzikaal! En zoals Mitch aangaf: het past eigenlijk wel bij m'n speelstijl.

Even een kleine waarschuwing: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130370077506&ssPageName=ADME:B:WNA:NL:1123#ht_500wt_1182

Volgens mij staat er 'Made in Taiwan' op de onderkant, dus dit zou een v4 versie (http://www.home-wrecker.com/phaserguide.html) moeten zijn die ik niet ken behalve van mijn clone...

marc_o
4 maart 2010, 11:42
Organiseer maar iets dan! Waar wil je wat testen en op welke amp(s)? Wie weet vind ik (of iemand anders) dat wel rete interessant en/of wil je graag bijstaan in je zoektocht!



Ik zoek niets, maar het is voor mij meer om anderen te helpen in hun zoektocht met m'n pedalenverzameling. Ik heb mijn geluid al jaren dik op orde namelijk. Daarbij vind ik meetings sowieso geweldig.

tillens
5 mei 2010, 23:48
Goed we zijn weer een paar dagen verder maar ik wil eigenlijk wel wat kopen... hoe kan ik bij die toko met korting terecht...? wat is het codewoord?