PDA

View Full Version : schommeling geluid



petpas
20 januari 2010, 12:58
Ik merk de laatste tijd dat ik schommelingen heb in mn geluid als ik repeteer. Ik vermoed dat t probleem in mn effectenbak ligt maar kan niet achterhalen waar. Als in de fora gezocht maar niets kunnen vinden.

Ik heb de volgende effectenvolgorde:
Gitaar => Wah => Boss Tu2 => Boss NS2 => Digitech Bad monkey => Digitech Bad Monkey => Boss OD20 => Boss CS3 => Boss FL2 => Boss CE5 => Boss DD3 => Boss => PH2 => Boss RC2 => Boss GE7 => MXR Micro Amp => boss volumepedaal => fender hot rod deluxe amp.

De Boss NS 2 loopt de bad monkeys, OD20, CS3, FL2 en CE5 voor geluidreductie.

Ik vermoed dat t ligt aan de bad monkeys maar heb t een en ander geprobeerd maar blijf schommelingen houden.

Swan
20 januari 2010, 13:09
teveel Boss.

Rick trodat
20 januari 2010, 13:29
Teveel buffers achter elkaar inderdaad. Koop anders een lehle om het één en ander in de loop te zetten.

petpas
20 januari 2010, 13:43
Teveel buffers achter elkaar inderdaad. Koop anders een lehle om het één en ander in de loop te zetten.

Wat bedoel je met buffers?

driftkop
20 januari 2010, 14:53
Teveel buffers achter elkaar inderdaad. Koop anders een lehle om het één en ander in de loop te zetten.

Maar waarom zou het dan pas sinds 'de laatste tijd' zijn? Tenzij hij een heleboel pedalen tegelijk heeft gekocht.

Yek1
20 januari 2010, 15:02
> Teveel Boss

Onzin.

> Teveel buffers achter elkaar inderdaad

Een buffer verandert de impedantie van het signaal. Die blijft daarna hetzelfde.
Als het slechte buffers zijn, zou een opeenstapeling van pedalen achter elkaar wel tot toonverlies kunnen leiden, maar niet tot 'schommelingen'.

Hier helpt maar een aanpak: deductie. Dus een voor een je pedalen aansluiten, steeds testen.

> voor geluidreductie

Da's opmerkelijk .... ;-)

Rick trodat
20 januari 2010, 15:09
Wacht als je schommelingen in volume bedoeld, dan kunnen het best de buizen zijn.

petpas
20 januari 2010, 15:15
Wacht als je schommelingen in volume bedoeld, dan kunnen het best de buizen zijn.

JE bedoelt dat de buizen nog niet warm genoeg zijn? Dat kan ik wel eens testen of t met een transistor ook schommelt.

marc_o
20 januari 2010, 15:19
En wat bedoel je precies met " Schommelen van je geluid?"

petpas
20 januari 2010, 16:13
En wat bedoel je precies met " Schommelen van je geluid?"

Dat je schommelt van hard naar zacht geluid terwijl je je versterker etc hebt ingesteld op een constant geluid.

Fuhgawz
20 januari 2010, 17:26
Is dit niet een gaar patchkabeltje? Probeer het eerst eens zonder effectenbak om te kijken of je het dan ook hebt. Zo niet, plug hem eens in de eerste en dan in de twee helft van de effectenbak in om verder te checken waar het 'ongeveer' zit. Dan in tweetallen om kabeltjes te checken en uiteindelijk afzonderlijk.

Van een afstand is het bijna onmogelijk om te beoordelen waar je probleem kan zitten. Ik vrees dat je toch zelf verder moet testen. Succes!!

shredneck
20 januari 2010, 18:11
Als je direct in je versterker inplugt en het probleem is er nog dan is het waarschijnlijk een voorversterker buisje en dan hoogstwaarschijnlijk die op positie V1.

Wissel de eerste maar eens met de laatste, als je probleem dan over is wel even de defecte vervangen.

marc_o
21 januari 2010, 10:31
Lijkt me een geval van " Je geluid is maar zo goed als je zwakste schakel".
Koppel alles los en kijk of het puur van gitaar naar versterker nog steeds het geval is, en voeg dan 1 voor 1 je effecten en kabeltjes toe. Als het goed is, vind je de boosdoener vanzelf.