PDA

View Full Version : 3 strats getest



matty
20 januari 2010, 10:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe strat en ik heb er gisteren 3 kunnen testen.
Het ging over een fender super champ XD versterkertje (wat een geweldig bakje) en de strats die ik heb kunnen testen waren een classic player 60, een road worn 60's en een american standard.

de american standard:
niet slecht, eerder modern gevoiced, veel spank, speelde redelijk vlot en woog wel wat meer dan de andere 2 geloof ik. Ik werd er niet echt warm van, ik had eerder een warme gloed verwacht bij het vasthouden van een american standard maar misschien is het ook gewoon omdat dat niet het geluid was dat ik zocht. Ik had ook veeeeel meer verschil verwacht met een mexicaan die ik al kende van vroeger maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het absoluut niet dubbel zijn geld waard vind

de classic player 60:
lekkere gitaar, iets lichter geloof ik, speelt lekker, klinkt al iets warmer en voller, speelde minstens even lekker als de standard en ik moet zeggen dat het veel meer gitaar voelde in mijn handen dan bij de standard. absoluut geen slechte keuze en zeker het overwegen waard

de road woarn 60:
na de eerste aanslag direct verkocht. instant mojo, instant vintage vibe, waanzinnig lekkere hals, heel warme volle vintage sound waar ik meteen verliefd op was en ook de beste looks van de reeks. enige probleem is dat ik 915 euro veel geld vind dus ik ga eerst 2ehands zoeken of in de UK/duitsland, maar ik ben 100% zeker dat het deze gaat worden. Als je van warme vintage sound houdt, dan is de road worn absoluut de way to go :)

hopelijk heeft iemand hier iets aan en zo niet, jah, dan niet he :D

Rock Bottom
20 januari 2010, 10:31
En de jazzmaster dan?

humbucker
20 januari 2010, 10:37
Ik zou wel oppassen met die roadworns, heb zowel de strat als de tele daarvan vastgehad en hoewel de Tele absoluut een héél lekker gitaartje was, vond ik de strat maar een dooie plank. Nu zal dit wel exemplarisch zijn denk ik, maar ik zou toch altijd eerst testen voordat je er eentje blind koopt/besteld.

Voor de rest is de american standard inderdaad overpriced. Misschien nog even wachten tot je american special kan testen. Die komen nu onderhand wel in de shops te liggen, misschien dat dat nog iets is?

matty
20 januari 2010, 11:06
saracen: ik twijfel nu nog tussen de strat en de jazzmaster. Ik dacht eerst voor de classic player strat te gaan die toch wat goeiekoper is, maar nu het de road worn gaat worden is de jazzmaster weer goeiekoper. Helaas kom ik die jazzmasters hier verdomd weinig tegen.

humbucker: ik denk echt dat dat exemplarisch was want van de drie die ik getest heb was de road worn de meest levende, lekkerst spelende en sweetest klinkende strat van allemaal dus :) maar alleszins bedankt voor de tip!

Jay75
20 januari 2010, 12:33
http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Fender-Classic-Player-Jazzmaster-Special---3-Colour-Sunburst&ID=9348

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Fender-Road-Worn-60's-Stratocaster---Olympic-White~ID~10845.asp

Hier heb ik al 2 gitaren besteld, waren binnen 3 dagen binnen.

Grappig want tijdje geleden twijfelde ik tussen precies dezelfde gitaren en vond het qua strats ook al, die road worn, heerlijk!! ( al die strats geprobrobeerd PLUS die jazzmaster )!!

Thijssie06
20 januari 2010, 19:01
Hiero precies hetzelfde verhaal eigenlijk, de standard had in mijn ogen te weinig bang for the buck, in tegenstelling tot de classic player strat. (natuurlijke had de standard zn pluspunten)
De road worn was echt vet, maar was niet van plan 200 euro meer te betalen voor een net niet heel erg goed ?gerelicde? gitaar. Ben zelf uiteindelijk met een Strat Deluxe Lonestar de winkel uitgestapt.
Voor die jazzmaster: In Boekel staat er eentje ;)

craftergirl
20 januari 2010, 20:58
Ik ga dit weekend ook deze 3 gitaren testen in Boekel. Dus ik heb zeker wel wat aan deze op- en aanmerkingen..:ok:
Qua prijs zou ik voor een classic player '60 gaan, maar eerst maar eens testen hoe ze klinken.
Ik heb zelf een Fender Vibro Champ XD versterker dus daar kan ik nog wel even mee vooruit. Ik heb een prijs gewonnen bij Guitarking in Boekel dus ik heb 100 euro extra te besteden! :ok:

Ben benieuwd! Jullie horen nog wel welke het uiteindelijk bij mij gaat worden.

Sinner1980
20 januari 2010, 21:22
[QUOTE=Jay75;2265259]http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Fender-Classic-Player-Jazzmaster-Special---3-Colour-Sunburst&ID=9348

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Fender-Road-Worn-60's-Stratocaster---Olympic-White~ID~10845.asp

Hier heb ik al 2 gitaren besteld, waren binnen 3 dagen binnen.

Helemaal goed! Soundslive rockt,goede service en met de huidige pond lach je je rot. Die Roadworn kost je daar grofweg 700...scheelt toch ruim 200,hoop geld man.
Ik heb er inmiddels 4 gitaren vandaan en ben een zeer tevreden klant. Doe Marc de groeten als je je bestelling plaatst. Zeuren om korting doen ze trouwens ook aan (althans,mij lukte het maar dat mag ook wel als je in een jaar tijd 4 gitaren besteld):strat:

e!
20 januari 2010, 21:34
1. Ieder type gitaar kent zijn mindere exemplaren. Het is dus altijd verstandig om op de gitaar te spelen voordat je 'em koopt.

2. Besteed even wat aandacht aan de brug van de jazzmaster als je die gaat testen. In mijn ervaring mep je de snaren daar zo scheef op als je stevig aanslaat. Los van de schitterende sound was dat voor mij n belangrijke reden om em niet te kopen.

Zelf heb ik uiteindelijk n Japanse Blue Flower strat gekocht voor de spotprijs van 444 euri. Op dat moment vond ik em eigenlijk spuuglijk, maar de sound was subliem, beter dan iedere Amerikaan die ik toen heb geprobeerd (toen getest via n Fender Vibro King). Enige minpuntje sindsdien ontdekt is de ietwat hogere benodigde actie om fret outs te voorkomen bij bends door de kleinere fretboard radius, maar dat is geen enorm issue.

hezz
20 januari 2010, 21:59
[QUOTE=Jay75;2265259]http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Fender-Classic-Player-Jazzmaster-Special---3-Colour-Sunburst&ID=9348

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Fender-Road-Worn-60's-Stratocaster---Olympic-White~ID~10845.asp

Hier heb ik al 2 gitaren besteld, waren binnen 3 dagen binnen.

Helemaal goed! Soundslive rockt,goede service en met de huidige pond lach je je rot. Die Roadworn kost je daar grofweg 700...scheelt toch ruim 200,hoop geld man.
Ik heb er inmiddels 4 gitaren vandaan en ben een zeer tevreden klant. Doe Marc de groeten als je je bestelling plaatst. Zeuren om korting doen ze trouwens ook aan (althans,mij lukte het maar dat mag ook wel als je in een jaar tijd 4 gitaren besteld):strat:

Maar telt de pond-prijs ook voor mensen buiten Engeland? Want als je de prijzen op de site van currency naar Euro verandert zijn ze toch weer wat hoger dan de pond-prijs omgerekend.

Tenminste, ik zit nou de Orange 4x12 cab te checken, en die komt na shipping en VAT weer op zon 730 euro, niet heel veel goedkoper.

Sinner1980
20 januari 2010, 22:18
[QUOTE=Sinner1980;2266016]

Maar telt de pond-prijs ook voor mensen buiten Engeland? Want als je de prijzen op de site van currency naar Euro verandert zijn ze toch weer wat hoger dan de pond-prijs omgerekend.

Tenminste, ik zit nou de Orange 4x12 cab te checken, en die komt na shipping en VAT weer op zon 730 euro, niet heel veel goedkoper.

Die gasten zijn niet zo up to date met hun site. als jij je creditcard gebruikt wordt ie gewoon in ponden ge'charged'. No worries,ik heb het al 4 keer gedaan en ging gewoon goed. Dat currency gedoe op websites is gewoon om een richtlijn te geven. Gewoon doen dus,ook ff guitarguitar checken qua prijs, Soundslive matcht de prijzen daar of gaat er net ff onder zitten

hezz
20 januari 2010, 22:36
De prijs die ik postte was de pond-prijs waarna ik het om had gerekend naar euro's, dus ik had de currency niet naar euro veranderd. De 4x12 cab kost er 591 pond, standaard verzending erbij komt het op 634,35 pond = omgerekend 730 euro. Prijsverschil zal wel bij gitaren voordeliger en groter zijn denk ik? Want 50/60 euro verschil met de Nederlandse winkel is niet echt super veel, dan betaal ik toch nog liever wat extra voor de nodige service als er iets mis is.

Sinner1980
20 januari 2010, 23:34
De prijs die ik postte was de pond-prijs waarna ik het om had gerekend naar euro's, dus ik had de currency niet naar euro veranderd. De 4x12 cab kost er 591 pond, standaard verzending erbij komt het op 634,35 pond = omgerekend 730 euro. Prijsverschil zal wel bij gitaren voordeliger en groter zijn denk ik? Want 50/60 euro verschil met de Nederlandse winkel is niet echt super veel, dan betaal ik toch nog liever wat extra voor de nodige service als er iets mis is.

Whatever rocks your boat dude:ok:

the sure thing
20 januari 2010, 23:52
...de road woarn 60:
na de eerste aanslag direct verkocht. instant mojo, instant vintage vibe, waanzinnig lekkere hals, heel warme volle vintage sound waar ik meteen verliefd op was en ook de beste looks van de reeks. Ha ha! Ik heb een jaar geleden ook heul veul Fender strats getest, en de road worn vond ik ook een geweldige serie, zelfs beter dan menig Custom Shop.

craftergirl
29 januari 2010, 13:33
Ik ga over een uurtje naar Boekel om deze gitaren te testen.
Ben benieuwd!
Hopelijk ben ik over een paar uur een Fender rijker! :ok:

Jullie horen straks wel welke het gaat worden worden of geworden is...:crazyhappy:

ThaBluesBreaker
29 januari 2010, 15:24
Ik heb m'n classic player 60's bijna een jaar, en ik ga er steeds meer van houden :lovelove:

Als je een goeie gitaar zoekt, die prijs/kwaliteit verhouding goed is dan is de classic player 60's echt één van de beste die er te vinden is imo

matty
29 januari 2010, 15:38
niet als je een road-worn aan UK prijs ofzo kan bekomen ;)

maar het is absoluut een zeer zeer goeie strat, prijs/kwaliteit helemaal en ik vond hem sowieso niet onderdoen voor de US standard, eerder het tegendeel zelfs.

ik ben nog altijd op zoek naar een road worn, dat is op dit moment toch wel de ultieme strat voor mij denk ik :) (buiten de john mayer sig)

ThaBluesBreaker
29 januari 2010, 16:14
Hoeveel kost die sig van mayer?

Die grijze of die sunburst?

Jay75
29 januari 2010, 16:33
Ik ga over een uurtje naar Boekel om deze gitaren te testen.
Ben benieuwd!
Hopelijk ben ik over een paar uur een Fender rijker! :ok:

Jullie horen straks wel welke het gaat worden worden of geworden is...:crazyhappy:

Ik wel in ieder geval, ik had vorige week mijn Gretsch Power Jet verkocht en had al eens op die Classic Player Jazzmaster gespeeld, dat ik 'm maandag bij soundslive besteld heb.
Die is 2 uur geleden binnengekomen. Het is dus geen Road Worn strat geworden, al heb ik lang getwijfeld, Jazzmaster is toch meer mijn ding, en wat een verschil met een Japanse zeg, ratelt niet en heeft wel die heerlijke jazzmastertone.

Net iets meer dan 650 euro kwam ik uit inclusief verzendkosten! Zeer nette deal dus en er zat nog een gigbag bij ook, dat had ik niet eens verwacht haha.

Echt, wat een toffe gitaar, fijne hals en SURFFFFFcity all over!! En ziet er prachtig uit natuurlijk....

Ben benieuwd waar jij mee thuiskomt zometeen :):)

matty
29 januari 2010, 16:46
Hoeveel kost die sig van mayer?

Die grijze of die sunburst?

ik geloof om en bij de 1600 euri
ik zou eerder voor de sunburst gaan.

maar ik heb gehoord dat er nog andere sigs van hem gaan komen die ook gereliced zijn, dus best nog even wachten :p

(en wat deze gitaar zo speciaal maakt, is niet de JM naam erop, maar de big dipper pups, die op zich al voor 500 euro gaan op ebay ofzo (als je ze al vindt want ze zitten echt alleen in die strat)

ThaBluesBreaker
29 januari 2010, 17:03
Ja die relic. "The Black One" Mooi ding hoor:

http://cdn.mos.musicradar.com/images/features/strat-legends/john-mayer-strat1-corbis-530-85.jpg


Big dippers is toch 'scooped mids'? Wat inhoud dat de mids een beetje weggenomen worden?

matty
29 januari 2010, 17:20
die is het ja :)
en idd, die hebben een scooped mids en zijn ook speciaal gewonden ofzoiets :)

craftergirl
29 januari 2010, 17:50
Het is een Classic Player '60 geworden! :ok: Ben er nu al helemaal happy mee.
Ik ga even foto's maken en zal ze er zo opknallen in een nieuw topic!

matty
29 januari 2010, 17:51
Ik wel in ieder geval, ik had vorige week mijn Gretsch Power Jet verkocht en had al eens op die Classic Player Jazzmaster gespeeld, dat ik 'm maandag bij soundslive besteld heb.
Die is 2 uur geleden binnengekomen. Het is dus geen Road Worn strat geworden, al heb ik lang getwijfeld, Jazzmaster is toch meer mijn ding, en wat een verschil met een Japanse zeg, ratelt niet en heeft wel die heerlijke jazzmastertone.

Net iets meer dan 650 euro kwam ik uit inclusief verzendkosten! Zeer nette deal dus en er zat nog een gigbag bij ook, dat had ik niet eens verwacht haha.

Echt, wat een toffe gitaar, fijne hals en SURFFFFFcity all over!! En ziet er prachtig uit natuurlijk....

Ben benieuwd waar jij mee thuiskomt zometeen :):)

hoe kan je op net iets meer dan 650 incl verzending komen eigenlijk?
die gitaar kost toch 599 pond = 692 euro ?

en hoe komt het dat er nog geen nieuwe topic is met foto's?
LEG ME DAT EENS UIT ^^