PDA

View Full Version : Gitaar afstellen in EHV.



RDS Elite
19 januari 2010, 23:50
Mijn gitaar is niet meer zuiver en ik zou deze graag laten afstellen, tevens moet er wat Fret Buzz weggehaald worden.. Ik woon in Eindhoven en wil graag dat het goed wordt gedaan, dus geen half werk. Prijs is voorlopig irrelevant, tenzij het belachelijk duur wordt, ik heb liever dat mijn gitaar perfect is, so to speak.

Dus, weet iemand hier een goede plek om mijn gitaar af te laten stellen?
Alvast hartelijk dank!

Tankman
19 januari 2010, 23:54
Als je echt niet weet hoe het moet is de goedkoopste optie wel Google...of eventueel Youtube. Het is helemaal geen moeilijke klus en zelfs leuk om zelf te leren doen. Scheelt tijd en geld.

jutter
20 januari 2010, 00:16
Als je echt niet weet hoe het moet is de goedkoopste optie wel Google...of eventueel Youtube. Het is helemaal geen moeilijke klus en zelfs leuk om zelf te leren doen. Scheelt tijd en geld.

Google vertelt je niet wie goed is. Iemand hier op GN weet het misschien wel. Verder geeft de TS aan dat hij het liever laat doen.

Tankman
20 januari 2010, 00:21
Met een beetje inzicht kom je dr wel. Je moet ook niet de eerste de beste zoekresultaten nemen he. Wel even de moeite doen met het doorspitten. Wat nog onduidelijk is:

@TS: Wil je het laten doen omdat je zelf niet weet hoe het moet, of omdat je het gewoon door iemand anders wilt laten doen?

Mijn advies is namelijk afgestemd als het gaat om optie 1.

jerome
20 januari 2010, 00:37
Arie de Vocht in Bakel is een hele goeie maar niet goedkoop.
Ik heb er van een Strat de frets laten vlakken en het afstellen zat bij de prijs in.
Ik was zeer tevreden!

Jay75
20 januari 2010, 01:20
Een vriend van me werkt bij de Popei shop en doet ook altijd mijn gitaren, 040 24 31 444 bellen en naar Marc vragen, of Mike, die is ook goed en de prijzen zijn erg okay!

www.popei.nl kan je ook even checken, hij liet me net met de repetitie zijn oude bas zien die hij opgeknapt had, refret en al en was supernetjes gedaan, dus....

RoelTM
20 januari 2010, 06:34
@TS: Wil je het laten doen omdat je zelf niet weet hoe het moet, of omdat je het gewoon door iemand anders wilt laten doen?

Mijn advies is namelijk afgestemd als het gaat om optie 1.
TS wil het laten doen, omdat het goed moet gebeuren. Nou kunnen er wel 1000 handleidingen zijn op internet, zonder ervaring wordt het toch altijd minder.

snaarplukker
20 januari 2010, 09:47
TS wil het laten doen, omdat het goed moet gebeuren. Nou kunnen er wel 1000 handleidingen zijn op internet, zonder ervaring wordt het toch altijd minder.Wat is een goede afstelling? Iemand laten doen die denkt dat het dan goed staat? Volgens mij is een goede afstelling ook een persoonlijke smaak. Met het zelf afstellen leert iemand zijn gitaar kennen en dan komt het moment dat die goed afgesteld wordt. De ervaring komt zodra je weet hoe een gitaar in mekaar zit.

Nicks
20 januari 2010, 09:49
Wat is een goede afstelling? Iemand laten doen die denkt dat het dan goed staat? Volgens mij is een goede afstelling ook een persoonlijke smaak. Met het zelf afstellen leert iemand zijn gitaar kennen en dan komt het moment dat die goed afgesteld wordt. De ervaring komt zodra je weet hoe een gitaar in mekaar zit.
quoted for truth.

golanhall
20 januari 2010, 10:08
Een gitaar is als een vrouw, je moet er zelf eens regelmatig aan prutsen. Je laat toch niet iemand anders er aan prutsen? :D

zjanke
20 januari 2010, 10:42
Jij knipt je eigen vrouw en doet haar visagie? Ik zeg +1 voor Arie de Vocht...

Tankman
20 januari 2010, 11:17
Wat is een goede afstelling? Iemand laten doen die denkt dat het dan goed staat? Volgens mij is een goede afstelling ook een persoonlijke smaak. Met het zelf afstellen leert iemand zijn gitaar kennen en dan komt het moment dat die goed afgesteld wordt. De ervaring komt zodra je weet hoe een gitaar in mekaar zit.

Precies. Wij stellen in de winkel ook geen gitaren af als ze uit de doos gehaald worden. We controleren ze op defecten en intonatie, meer niet. Pas als hij verkocht wordt zal de klant er of zelf aan klooien of met specifieke wensen komen over hoe hij deze afgesteld wilt. En iedere keer is dit weer anders!

Ik hou bijvoorbeeld van lage actie en makkelijke bendbaarheid. Een vriend van me is vaste klant bij ons, en die wilt altijd juist wat hogere actie en moeilijker te benden snaren, omdat hij graag die kracht wilt moeten gebruiken als hij speelt.

Fenderfan
20 januari 2010, 11:54
Mijn gitaar is niet meer zuiver en ik zou deze graag laten afstellen, tevens moet er wat Fret Buzz weggehaald worden.. Ik woon in Eindhoven en wil graag dat het goed wordt gedaan, dus geen half werk. Prijs is voorlopig irrelevant, tenzij het belachelijk duur wordt, ik heb liever dat mijn gitaar perfect is, so to speak.

Dus, weet iemand hier een goede plek om mijn gitaar af te laten stellen?
Alvast hartelijk dank!

Ik woon in eindhoven. Wil er wel gratis naar kijken. stuur maar een pm. Wat voor een gitaar is het ? Anders is we-music de beste optie. Als de prijs er niet toe doet , naar Arie de Voght gaan.

HaroldA
20 januari 2010, 11:58
Anders is we-music de beste optie.

we-music is failliet...

Fenderfan
21 januari 2010, 22:55
echt waar ? Haha, en ze hebben net een winkel geopend in Tilburg !
Wat een amateurs zeg.

HaroldA
21 januari 2010, 22:56
echt waar ? Haha, en ze hebben net een winkel geopend in Tilburg !
Wat een amateurs zeg.

Huh? Waar dan???

Jay75
21 januari 2010, 23:43
we-music is failliet...

Echt waar???

Damn, dat vind ik dan toch jammer, al vond ik het niet echt een toffe zaak ofzo, veel budget en net niet gitaren, en hoe zit t dan met Bullit??

Mano
24 januari 2010, 19:56
Arie de Vocht in Bakel is een hele goeie maar niet goedkoop.
Ik heb er van een Strat de frets laten vlakken en het afstellen zat bij de prijs in.
Ik was zeer tevreden!

Even terug naar Arie de Vocht, Wat ben je gemiddeld kwijt voor het nazien van je gitaar?

JiJeWoW
24 januari 2010, 20:44
Huh? Waar dan???

om de hoek bij de radiobeurs, die is echter ook al failliet :makeup:

Edit : we music tilburg is failliet, de radiobeurs niet ...