PDA

View Full Version : Gitaar plus versterker kiezen: Hellup!!!



aargee
19 januari 2010, 21:45
Beste forumleden,

Ik weet het niet meer!!! Na twee weken surfen en veel internetsites ben ik de weg kwijt.
Door het slechte weer kom ik niet toe aan mijn andere hobby; racefiets en mtb. Aangezien ik vroeger reeds saxefoon gespeeld heb en en het hele noten gebeuren wel snel kan oppikken wil ik weer iets aan muziek doen.

Aangezien de keus enorm is en ik een "allround gitaar" zoek zou ik graag van jullie een advies krijgen. Zelf kom ik uit bij een Cort G254, Squier Fat Strat HSS, Ibanez GSA 60, LTD, Yamaha, enz....
Versterkers zoals Peavey Vypyr 30, Laney P35, Vox VT30, Line 6 Spider IV 30.
Wat is de beste combinatie (ook prijs/kwaliteit) want hoe langer ik zoek hoe moeilijker het wordt ?
Mijn budget gaat ook hoe langer ik zoek (en enthousiastischer ik word) hoe hoger?
Start was rond 300 euro, nu wil ik tot max. 500 euro uitgeven.

Bij voorbaat dank voor jullie advies!!!!:???::???:

Orbis
19 januari 2010, 21:55
Wat betreft de versterker zou ik gaan voor de Vox VT30 (of de 15, voor thuis heb je het wattage toch niet nodig en je hebt weer een hoger gitaarbudget), hoewel de meeste mensen je de Roland Cube aan zullen raden :p . Ik vond de Vox echter gewoon wat lekkerder klinken.

En wat betreft de startgitaar, geen idee. Zelf ben ik begonnen met een Squier Affinity Strat en daar ga ik liever niet naar terug nu ik een fatsoenlijke Fender Tele heb.

mezelf
19 januari 2010, 21:59
Squier fat strat + vox VT30 = Veel jaren plezier!
Het is zeker een leuk setje om mee te beginnen.
IK heb zelf ook een squier fat strat.
Echt geweldige gitaar.
Heb me nog nooit ergens aan geergerd dat ik bijv een bepaalde stijl niet kon spelen , of om de kwaliteit.
Ik denk dat je wel een paar jaar stevig vooruit kan met deze combinatie

Daniël4
19 januari 2010, 22:04
Hmm, de keuze voor een versterker is vrij persoonlijk.
Ik zou ze gewoon gaan uitproberen als ik jou was.

Twee gitaren die ik je kan aanraden zijn de Ibanez GSA60. Prima gitaar om mee te beginnen, maar die Cort G254 die je in je lijst hebt is eigenlijk de beste keuze.
Bij Cort krijg je altijd een hoop goeds voor minder geld.
De self-locking mechanieken, de wilkinson trem (erg goed merk) en de grafiet topkam zijn ook erg mooi op die Cort.
Die is eigenlijk minder een budget/beginnersgitaar dan de GSA60 en de andere die je opnoemde.

Grtz, D.

beruk
19 januari 2010, 22:07
YAMAHA PACIFICA 112V YNS:
http://images6.thomann.de/pics/bdb/111357/78316_800.jpg
Met:
http://images6.thomann.de/pics/prod/139148.jpg
Hop::rockon:

Mick25
19 januari 2010, 22:09
Je zou ook voor een Epi Les Paul Standard kunnen gaan. Tweedehands dan... Dat zijn best goede gitaren en niet zo duur.
Als versterker is een Roland Cube of Vox Valvetronix wel ok lijkt me. Line 6 Spiders zou ik vermijden.

muziekschuur
19 januari 2010, 22:26
Ibanez startergitaar of een Dean startergitaar.

Of je neemt het budget van de versterker en gitaar en koop een Ovation acoustische western. Die gitaren zijn nu (vanwege de lage dollar) erg goedkoop en kun je dus later weer makkelijk van de hand doen. Zeer goede bespeelbaarheid en vaak meteen uitgerust met element zodat je altijd nog versterkt kan spelen.

Direct versterkt spelen is een stuk minder fun....

http://www.feedback.nl/MM3/gif/fake_met_kader.gif

399 euro bij Feedback.

Rooker
19 januari 2010, 22:37
Joh,,,
Het is misschien niet een verstandig advies. Maar als je dan toch gelijk op een electrische begint en je mag een beetje lawaai maken koop dan eerst voor 90% van je budget een degelijk buizenampje en koop er een goedkope ruk gitaar bij. Want als je eerst met allebij de dingen cosessies doet dan denk je wanneer je ooit een buizenamp koopt "wat heb ik al die jaren toch lopen kloten" Serieusly,,, met een slechte gitaar en goede amp krijg je veel eerder een mooi geluid dan met een goede gitaar en een slechte amp. Maar dat van die semi-accoustische gitaar vond ik ook een goed advies.:hippie:

dutch.idiot
19 januari 2010, 22:40
De Fender vibro champ xd (versterker, zie bovenstaande foto van beruk) zou ik ook aanraden. Ik heb zelf een super champ xd (duurdere versie van de vibro champ xd) en die kan ik je echt aanraden.

Ook de epiphone les Paul standard lijkt me een goede optie. Daarnaast zou ik ook eens voor een stratocaster geluid kijken naar de squire classic vibe serie, goede kwaliteit voor een lage prijs.

snaarplukker
19 januari 2010, 23:13
Ik weet het niet meer!!! Na twee weken surfen en veel internetsites ben ik de weg kwijt.
Door het slechte weer kom ik niet toe aan mijn andere hobby; racefiets en mtb. Aangezien ik vroeger reeds saxefoon gespeeld heb en en het hele noten gebeuren wel snel kan oppikken wil ik weer iets aan muziek doen.
............Mijn budget gaat ook hoe langer ik zoek (en enthousiastischer ik word) hoe hoger?
Start was rond 300 euro, nu wil ik tot max. 500 euro uitgeven.

Bij voorbaat dank voor jullie advies!!!!:???::???:
Na het lezen van al die verschillende adviezen ben je zeker de weg verder kwijt.;)
Het beste advies wat ik je kan geven is even op je fietsje naar een muziekwinkel racen en daar beluisteren, betasten wat voor combinatie het meest bij je gehoor en budget past. Want iedereen hier vind zijn eigen gitaar en ampje het beste klinken.