PDA

View Full Version : zangversterker



m@rijn
19 januari 2010, 20:49
We zijn met onze band op zoek naar een zangversterker. De oude heeft het begeven en is het niet meer waard om te laten herstellen (zeker 15 jaar oud). Daarom willen we (liefst tweedehands) een nieuwe aanschaffen.

Kan iemand ons soms wat tips geven? Het is voor gewone, cleane zang, geen geschreeuw ofzo.

budget liefst niet te duur... max 400 euro, bij voorkeur dus tweedehands.

dank!

Eko
19 januari 2010, 21:56
Bedoel je alleen een eindtrap? Kijk eens op Marktplaats bij dit soort p.a. materiaal. Soms kun je zelfs een powermixer voor dat bedrag op de kop tikken. Enig idee van vermogen , 250 watt of 2500 watt? Kijk eens op fabrikanten en zoek naar types die je aan staan qua vermogen , gooi het type bij Google in het systeem en je weet binnen 1 seconden waar ze het goedkoopst te halen zijn. Mail eens wat grotere winkels of ze gebruikt materiaal hebben. Need I say more?

cluseau
19 januari 2010, 22:08
We zijn met onze band op zoek naar een zangversterker. De oude heeft het begeven en is het niet meer waard om te laten herstellen (zeker 15 jaar oud). Daarom willen we (liefst tweedehands) een nieuwe aanschaffen.

Hoezo niet meer waard, hij voldeed toch voor de uitval? Nu ga je een andere tweedehands kopen waar je zomaar 400 euri voor uit wil geven. Ik heb het idee dat je hem voor de helft makkelijk kan laten maken. Je weet dan wel wat je hebt.

Frans.

m@rijn
19 januari 2010, 23:04
ja, maar uiteindelijk hebben we er al een hele tijd miserie mee, vroeger ook al. De klank was al niet meer super. Vroeger hebben we hem gekocht voor 150€ 5de hands ofzo.
ik denk dat we best kijken voor iets dat wat langer mee gaat, want voor je het weet zal er weer wat stuk aan zijn.

en qua wattage, daar heb ik niet echt een idee van. Hij moet gewoon luid genoeg kunnen voor in een band. Ik weet niet precies hoeveel W de huidige had. Kzal dat eens moeten navragen bij iemand anders van de band.

Eko
20 januari 2010, 17:09
Het wattage zal minimaal 250 watt zijn als je alleen in kleine cafe`s te keer gaat. Voor grotere plekken heb je meer wattage nodig. Als je nu niet veel luider speelt moet je wel even kijken hoeveel vermogen je huidige speakers aan kunnen.
Als alternatief zou je kunnen kijken naar en stel powered speakers.

ellisvertellis
20 januari 2010, 23:50
Misschien dit, als je de prijs naar beneden trekt:

http://www.gearspot.be/forum/gear-in-aanbieding-f55/topic3500.html