PDA

View Full Version : PU advies voor ES335



Rutger
14 april 2003, 16:12
Hoi,

k Heb een Washburn HB30, een replica van de ES335, en ik wil de pickup's een keer vervangen.

De huidige stock humbuckers hebben een enorme output. De neckpu is heerlijk warm en ik gebruik hem dan ook voor jazzy dingen. Hij komt behoorlijk in de buurt van wat ik wil, maar mist wat sprankelends. de brug-pu vind ik niet best. Die gebruik ik normaal gesproken voor distortionwerk maar is veel te bassig en modderig. Hij komt nauwelijks door de band heen.

Eigenlijk wil ik pu's met een wat lagere output, ik schrik me altijd weer rot als ik dat ding inplug. Zoals ik al zei, de neckpu mag erg veel bas hebben (lekker jazzy) maar wel een beetje sprankelend. Ik zit hiervoor aan een '57 Classic te denken. De brugpu mag veel bijtender zijn en meer mid hebben. Mijn mainaxe is een telecaster dus vandaar dat ik daar wel van houd. Toch mag het wel het ES335 geluid behouden. Daarom denk ik aan een P90. Ik hoop alleen wel dat ie ongestoord in de ruimte van mijn huidige humbucker kan.

Denken jullie dat dit een goede keuze is? Zouden deze elementen een goede combinatie zijn op deze gitaar? Of hebben jullie tips voor andere pu's? En van welk merk kan ik het beste deze elementen bestellen?

O ja, de stijl waar ik hem voor gebruik is jazzy stuff en blues(rock).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-04-14 16:15 ]</font>

dungekste
14 april 2003, 17:50
Misschien zijn de pick ups van TV Jones iets voor je. Te vinden op http://www.tvjones.com

Negative K3 fan
14 april 2003, 19:23
P90s en semi hollow gitaren gaan best samen, en veel pickup fabrikanten maken humbucker sized p90s, zoals Seymour Duncan, Gibson en Rio Grande.

voor de nek humbucker zou ik het zo niet weten, check dee seymour duncan site eens uit en kijk naar de tone specs en luister naar de soundclips.