PDA

View Full Version : Koch Twintone I vraagje



vinni
19 januari 2010, 20:00
Die volume pots op de kanalen....
Zijn dat echt kanaalvolumepots of een volumeregeling op de eindtrap?

Enne....hoe werkt dat precies met dat solo volume (kan de manual van de serie I nergens vinden)

Groet,
Vinni

RazorBlade
19 januari 2010, 20:36
Die volume pots op de kanalen....
Zijn dat echt kanaalvolumepots of een volumeregeling op de eindtrap?

Enne....hoe werkt dat precies met dat solo volume (kan de manual van de serie I nergens vinden)

Groet,
Vinni

voor de handleiding gwoon ff googlen.. en dan vind je.. http://www.koch-amps.com/koch/images/stories/amps/twintone/manual/Twintone%20II%20manual%20version%201.0.pdf is wel versie II maar komt heel veel overeen..

solo volume is ff wennen.. lampje aan=veranderde rooie knopje.. lampje uit is vol de sound.. ik had het liever andersom.. dus lampje altijd aan tenzij solo dan ff lampje uitzetten en rooie knopje achterop natuurlijk ietsje terugdraaien zodat er verschil bestaat tussen die 2..

volumeknoppen zijn kanaalsgebonden, rooie knopje is soort mastervolume die NA de effectsloop komt.. dus ook met m'n line6 x3 in effect return kan ik boosten met de twintone..

wytz
19 januari 2010, 20:38
Ik snap niet precies wat je bedoelt met kanaalvolumepots, maar in ieder geval stel je ze onafhankelijk van elkaar in, dus volgens mij gaat het direct naar de eindtrap.
Het solo volume is af te regelen op de achterkant van de amp, zit een draaiknopje tussen 0-100% van het originele volume. Effectief zet je em eigenlijk dus zachter, en dan weer op vol volume met de footswitch.

Wietse

vinni
19 januari 2010, 21:07
Nou kijk....
Als het echt kanaalvolumes zijn dan betekent dit dat het volume bepaald wordt VOOR de FX-loop. Dat is voor mij erg belangrijk.

Oke...."en waarom dan wel?"
Vandaag over een Twintone I gespeeld. En ik vond het wel wat.
Maar als ik er eentje neem, dan koop ik er binnenkort nog eentje
zodat ik stereo kan spelen. Ze passen volgens mij zonder case ook zo in een
19" rack. Als ik stereo speel switch ik mijn gitaarsignaal naar 1 van de twee inputs. De FX out van deze TT gaat naar een tweede switcher die switched tussen de twee FX out's. de output van deze switcher gaat naar de mono in
van mijn Damage Control Timeline en de stereo outs zijn altijd aangesloten op de FX returns van de TT's. Snap u'em nog?
Maar als de volumes op de kanalen nou direct de eindtrap regelen dan
heb ik een probleem. Als het echt kanaalvolumes zijn dan heb ik vier kanalen tot mijn beschikking zonder dat dit direct het stereovolume beïnvloedt.

Ik hou van super simpel. Mijn huidige versterker klinkt echt goed.
(TOL100) maar ik vind er teveel knopjes op zitten.
De Twintone heeft dat niet....is zeer compact en heeft twee gescheiden kanalen met een eigen EQ.

Vinni

wytz
19 januari 2010, 22:00
Ja ik geloof dat ik het begrijp. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. Als ik het goed begrijp zou, wanneer ik de fx out van een twintone op een andere eindtrap aansluit, en ik het volume opdraai op de twintone de andere eindtrap dan dus ook harder moeten gaan?

wietse

vinni
19 januari 2010, 22:06
Als het kanaalvolumes zijn voor de FX-loop.....dan wel ja.

Vinni

Maurits
19 januari 2010, 23:00
Het volume van het desbetreffende kanaal wordt voor de FXloop bepaald. Zie de eerder genoemde handleiding voor het blokschema (laatste pagina).

vinni
19 januari 2010, 23:16
Ja stimmt.....

Ik heb net de manual gedownload.

En inderdaad.....voor de FX-loop.

Nou....nu nog effe met de band testen.

Nog tips voor buizen?
Speakers?
Mods?

Vinni

vinni
21 januari 2010, 10:52
Toch maar vanaf gezien.
Och.....heeft geen haast.

Vinni