PDA

View Full Version : Cleane amps meeting??



guitarguru
19 januari 2010, 18:04
Zondag bij de GN meeting geweest. Wat dan opvalt is dat praktisch iedereen met scheurgeluiden in de weer is.

Wat mij nou eens leuk en leerzaam lijkt, is een meeting waarbij er voornamelijk cleane geluiden, met hooguit een randje, te horen zijn.
Ik neig zelf, al dan niet door leeftijd ingegeven :soinnocent:, steeds vaker naar mooie cleane geluiden, om wat funky, of jazzy dingen te spelen of bluesy met een randje, een beetje het gepushte clean ala Hendrix' The Wind cries Mary zeg maar.

Omdat ik daar nou nog niet zo veel ervaring mee heb, hoor ik ook nog niet zo goed verschillen tussen verschillende amps. Ken nu het cleane geluid van b.v. mijn Marshall VM en mijn onlangs aangeschafte Vox AC30. Ook de Bogner Duende vond ik mooi klinken, maar voor mij zat er nog weinig verschil in qua karakter.
Ikzelf zou het dus te gek vinden om b.v. eens wat verschillende Fenders te zetten naast Voxen, Ampegs, Jazz-chorussen etc. etc.

Misschien ben ik wel de enige hoor............;)

macwilliams
19 januari 2010, 18:49
Heb je al een locatie?

Ik heb nl in de aanbieding

peavey deltablues
ENGL Steve morse
JCM-900

de laatste twee zijn eigenlijk niet echte "clean" amps maar met de gain dicht en de eindtrap open toch best lekker. En ze kunnen hard dus.

Ik bied ze iig aan als je interesse hebt en als ik kan op de gekozen datum.

Anders mag je ze ook wel bij mij thuis komen aanhoren als je het niet rond krijgt. Ik woon niet zo ver van Lelystad.

Ibanez666
19 januari 2010, 18:54
Mijn 4 cleane, zie sig

RS-Rik
19 januari 2010, 18:56
Neenee er zit een knipoogje bij hoor!!!

guitarguru
19 januari 2010, 18:56
Heb je al een locatie?

Ik heb nl in de aanbieding

peavey deltablues
ENGL Steve morse
JCM-900

de laatste twee zijn eigenlijk niet echte "clean" amps maar met de gain dicht en de eindtrap open toch best lekker. En ze kunnen hard dus.

Ik bied ze iig aan als je interesse hebt en als ik kan op de gekozen datum.

Anders mag je ze ook wel bij mij thuis komen aanhoren als je het niet rond krijgt. Ik woon niet zo ver van Lelystad.

Bedankt voor je reactie en evt. inbreng.
Had me overigens niet gerealiseerd dat ik nu meteen als mogelijke organisator gezien wordt. :seriousf:

Het leek mij gewoon tof om zo'n meeting bij te wonen. Ben dan b.v. ook benieuwd waarom een overdrive op de ene amp wel lekker klinkt, en op een andere totaal niet. Dus cleane amps ook als basis voor pedalen in het algemeen onderzoeken.

humbucker
19 januari 2010, 18:57
Ik heb daar ook wel oren naar. Kan zelf een AC15 meenemen :)

guitarguru
19 januari 2010, 18:59
Neenee er zit een knipoogje bij hoor!!!

Ik zag hem, maar moest toch wel even slikken. Ik poste dit idee zo impulsief en serieus, ik verwachtte niet meteen al zo'n grap. Maar het zij je vergeven hoor :makeup:

macwilliams
19 januari 2010, 19:02
Het ligt nu dus in z'n geheel aan guitarguru of het door gaat :D

guitarguru
19 januari 2010, 19:07
Het ligt nu dus in z'n geheel aan guitarguru of het door gaat :D

Hahahaha....ja zo voelt het wel ineens. Maar ben zoals zovelen, meer consument en medegenieter dan een organisatietalent helaas :)
Wat niet wil zeggen dat ik geen bijdrage zou willen leveren aan evt totstandkoming van eea..

Thunders1988
19 januari 2010, 19:15
Als dat in de buurt doorgaat, kan ik een silverface Champ meebrengen.
Ik heb wel interesse in cleane amps!

macwilliams
19 januari 2010, 19:16
Als je een ruimte kan regelen, diverse datum opties hebt dan ben je al een eind op weg.
Ik heb drie amps
IBA666 heeft er vier
Humbucker heeft er een

dat is al acht amps!

En thunders heeft er een

negen amps!

Toaster
20 januari 2010, 20:37
Ik heb alleen maar cleane amps. Ik zou ze graag willen vergelijken met een paar moderne twee / drie kanalers en eventueel RI's

Wat ik evt. mee kan nemen:
Marshall Superbass uit 1972
Marshall PA 20 uit 1973 (20 watter lead & Bass afgeleide)
Fender Brownface blonde bandmaster met blond 2x12je (weet effe niet meer het jaar)
Fender Blackface Pro Reverb 1965 (my pride and joy!)
Fender Silverface Dual Showman reverb 1973

Kan nog een 2x12 meenemen met twee Rola Greenbacks en een Orange 4x12 met pre-rola greenbacks....

Speakers maken namelijk ook bij clean amps veel uit...

macwilliams
20 januari 2010, 20:52
Ik zou mijn cabinetten ook kunnen mee nemen. Helaas heb ik daar geen geschikte auto voor.

Het is even aan de topic starter of hij iets zou willen regelen. Qua ruimte dan hè !

guitarguru
20 januari 2010, 22:04
Nou, interesse genoeg zo te zien :cooler:

Laat ik nou alleen zelf totaal geen organisator zijn, of willen zijn. Zie mijn topic als een interesse onderzoekje.
Heb zelf een (verkeerd?) idee, dat er een soort van 'meeting-organisatie-commissie' bestaat, die verantwoordelijk is voor de diverse meetings gedurende het hele jaar. Die zou ik dan bij deze dit idee willen overhandigen, om het verder uit te werken.
Maar wellicht werkt dit niet zo, of niet in alle gevallen. Als het dan inderdaad aan mij ligt, dan komt deze meeting er niet, vrees ik.
Ik ken mijn beperkingen, dus dit was zeker geen aanzet om even een meeting op te gaan zetten, maar het lijkt mij wel te gek om er zo een te bezoeken, en dan ben ik niet te beroerd om ergens hand- en spandiensten te verrichten.

Wordt vervolgd? :B

humbucker
20 januari 2010, 22:10
Misschien kunnen we dit combineren met de pedalenmeeting?

HaroldA
20 januari 2010, 22:16
Ben dan b.v. ook benieuwd waarom een overdrive op de ene amp wel lekker klinkt, en op een andere totaal niet.

Wat wil je nou, clean of overstuurd??? :???:

Hendriks
20 januari 2010, 22:31
Wat wil je nou, clean of overstuurd??? :???:

Oversturing over een clean kanaal , ik heb dat ook , ik beoordeel een versterker op zijn cleane kanaal ,dat moet goed zijn , de oversturing die ik sporadisch gebuik haal ik uit een pedaal.

E-J
20 januari 2010, 22:39
:ok: Dit lijkt me nou interessant. Ik wil eventueel ook wel helpen om het (met iemand anders) op te zetten. Alleen woon ik niet zo denderend praktisch (zuiden des lands).

Ik zou het echt laten bij de versterkers en proberen het aantal gitaren en pedalen zo laag mogelijk te houden. Maximaal een stuk of 6-8 ofzo, zodat er een goed overzicht blijft.

gr,
Emiel

Nielsje
20 januari 2010, 22:40
Misschien kunnen we dit combineren met de pedalenmeeting?

Denk het niet. Een beetje gespecificeerde meeting neemt zo 4 uur in beslag.
Als je er dan ook nog eens een grote groep bij zet (als in, er zijn véél cleane amps, en waarschijnlijk ook veel mensen) dan wordt het geheel onoverzichtelijk, druk, chaotisch en vooral inefficiënt.

humbucker
20 januari 2010, 22:49
Dat is waar, maar je kan de boel toch ook gescheiden houden? Bijvoorbeeld 1 ruimte voor pedalen, de andere voor cleane amps, beide in hetzelfde gebouw. Op die manier loopt niemand elkaar in de weg en kan er toch uitgebreid getest worden. Enige probleem is natuurlijk de locatie...

Anyway, ik denk even hardop. Het is maar een idee.

Kim Wilson
20 januari 2010, 22:56
Als het niet al te ver uit de buurt is en ik heb het betreffende weekend niks, wil ik ook wel komen. Dan neem ik mijn Fender Vibrolux Reverb wel mee.

Arjan12
20 januari 2010, 23:16
Ik vind het een erg leuk idee. Als het kan en als het niet al te ver is kom ik met mijn Boogie Studio 22.

zeiler
20 januari 2010, 23:36
het ligt nogal aan de datum, maar als de datum en de locatie goed is kom ik langs met mijn H&K edition tube 20th :)!!!

ellisvertellis
20 januari 2010, 23:44
Als het niet al te ver uit de buurt is en ik heb het betreffende weekend niks, wil ik ook wel komen. Dan neem ik mijn Fender Vibrolux Reverb wel mee.

Jaaaa! De Vibrolux meenemen!

Ik ben er volledig voor. Heb zelf een Fender Blues Deville en een JTM60.

Enige voorwaarde voor mij is dat het NIET doorgaat in het zuiden van Nederland: ben namelijk Belg... :):nervous:

Ook al ben ik er niet bij (je hoeft met Belgen immers niet echt veel rekening te houden, die zijn dat gewoon) lijkt het mij een goed idee om slechts één klassiek, veelgebruikt pedaal te testen, ik denk dan aan een TS9 of zo. Gemakkelijk en je komt al heel wat over een amp te weten lijkt mij, niet?

macwilliams
21 januari 2010, 06:38
Jaaaa! De Vibrolux meenemen!

Ik ben er volledig voor. Heb zelf een Fender Blues Deville en een JTM60.

Enige voorwaarde voor mij is dat het NIET doorgaat in het zuiden van Nederland: ben namelijk Belg... :):nervous:

Ook al ben ik er niet bij (je hoeft met Belgen immers niet echt veel rekening te houden, die zijn dat gewoon) lijkt het mij een goed idee om slechts één klassiek, veelgebruikt pedaal te testen, ik denk dan aan een TS9 of zo. Gemakkelijk en je komt al heel wat over een amp te weten lijkt mij, niet?

Had je het liever in het noorden van Nederland gehad?

Van mij mag er door geintereseerden wel met een pedalenboard "getest" worden. Of dat nu alleen een tube screamer is niet.

Maar goed, ik dacht Lelystad is leuk dichtbij. Ik hoop niet dat we alweer
in de grensstreken terecht komen.

'66 special
21 januari 2010, 07:44
Mits het niet te ver is wil ik wel de Standel clone meenemen.

Kim Wilson
21 januari 2010, 08:13
Ja, die Standel, die is cool!

Damn, als het doorgaat, staat er een hoop mooi spul bij elkaar zeg!

guitarguru
21 januari 2010, 09:32
Zal morgenavond eens informeren voor ruimte(n) in het oefenruimten-complex waar ik repeteer. Dat is dus in Almere.
Die studio's kosten normaal 34 euro per dagdeel. Misschien dat ie de drankenverkoop interessant genoeg vindt...

ellisvertellis
21 januari 2010, 09:40
Had je het liever in het noorden van Nederland gehad?

Heh, ik bedoelde idd "niet in het zuiden"... :makeup:

macwilliams
21 januari 2010, 10:10
Dat scheelt dan weer, Almere ligt niet in het zuiden. :D

ellisvertellis
21 januari 2010, 10:42
zucht... zo dicht mogelijk tegen België graag!! :D

Thunders1988
21 januari 2010, 11:01
Ik ben ook voor een meeting in het noorden; Brabant is volgens mij het meest haalbare voor de Belgen onder ons.

En over die pedaaltjes: als die meeting nog verweg is, kan ik waarschijnlijk wel een Lovepedal Etenity (kloon) meebrengen. :) M'n reverb komt zowiezo mee.

humbucker
21 januari 2010, 11:04
Ik ben ook voor een meeting in het noorden; Brabant is volgens mij het meest haalbare voor de Belgen onder ons.


Het zuiden dus, het verschil tussen noord en zuid is precies toch moeilijk :D

guitarguru
21 januari 2010, 11:07
????? :???:
Wilde al een ruimte gaan boeken in Groningen. Die Belgen houden van een autoritje dacht ik......................eindelijk een dagje uit...

Kim Wilson
21 januari 2010, 11:20
Wellicht handig om erbij te vermelden of het om België of Nederland gaat, als je het hebt over noorden of zuiden. Daar kan zomaar 400 kilometer verschil in zitten.

macwilliams
21 januari 2010, 12:45
Wellicht handig om erbij te vermelden of het om België of Nederland gaat, als je het hebt over noorden of zuiden. Daar kan zomaar 400 kilometer verschil in zitten.

Nou had ik een grapje over Hasselt willen maken maar er staat duidelijk NL in je locatie:D

Nielsje
21 januari 2010, 12:50
Ik ben ook voor een meeting in het noorden; Brabant is volgens mij het meest haalbare voor de Belgen onder ons.


Het zuiden dus, het verschil tussen noord en zuid is precies toch moeilijk :D

Je snapt de grap niet: We willen er geen Belgen bij hebben!

humbucker
21 januari 2010, 13:13
Je snapt de grap niet: We willen er geen Belgen bij hebben!

Vreemde grap voor een Belg, niet?

Thunders1988
21 januari 2010, 14:47
Crap. Noord-Brabant ligt in het zuiden van Nederland. :seriousf: Big mistake to make.

Nielsje
21 januari 2010, 18:03
Ah, blijkbaar ligt Beerse in België.
Weer wat geleerd.

Maar, inderdaad, vreemde grap voor een Belg.
Laat maar weer zien hoe dom ze zijn...

macwilliams
21 januari 2010, 18:21
Ik zou het niet erg vinden om een eind te rijden. Maar de initiatiefnemer woont in Lelystad en heeft eventueel ruimte in Almere beschikbaar.
De high gain meeting was in boekel en dat was ook voor mij een eind rijden.

EpiCenturiesAWAy
21 januari 2010, 18:29
Ah, blijkbaar ligt Beerse in België.
Weer wat geleerd.

Maar, inderdaad, vreemde grap voor een Belg.
Laat maar weer zien hoe dom ze zijn...

haha, goeie grap man :)

VanMeekeren
21 januari 2010, 18:34
Een meeting met ALLEEN cleane amps lijkt mij ook fantastisch!

Ik heb onlangs nog een meeting bijgewoond in Iduna Poppodium, Drachten. Is een heel mooie locatie met zat ruimte. Natuurlijk zit er een bar in. En de Mac is op loopafstand te bereiken. Met andere woorden; perfecte locatie!

Alleen geografisch is het misschien niet ideaal, maar mocht er oren naar zijn, dan zou ik dat best op gang willen helpen.

Van Meekeren

macwilliams
21 januari 2010, 18:37
Een meeting met ALLEEN cleane amps lijkt mij ook fantastisch!

Ik heb onlangs nog een meeting bijgewoond in Iduna Poppodium, Drachten. Is een heel mooie locatie met zat ruimte. Natuurlijk zit er een bar in. En de Mac is op loopafstand te bereiken. Met andere woorden; perfecte locatie!

Alleen geografisch is het misschien niet ideaal, maar mocht er oren naar zijn, dan zou ik dat best op gang willen helpen.

Van MeekerenDan vallen mijn amps per definitie af.
Succes met het organiseren.

SRV2000
21 januari 2010, 18:53
Ik ben meestal niet iemand die zo snel op een meeting reageert,maar dit lijk me wel een leuk initiatief.
Ook zag ik dat iemand een aantal fenders naast elkaar wou proberen.
Mischien dat ik hier een kleine bijdrage aan mee kan leveren.

ik heb zelf de volgende amps

2x Fender blues de Luxe 1 uit 93 & 96`
1X Fender Vibrolux reverb,
1x Fender Vibrochamp,
1x Fender Twin amp,
1x Fender Blues de ville ( met texas weber speakers)
1x Fender Blues Junior.
1x Fender Frontman
1x Fender Leslie 15 inch speaker

Dus mocht het door gaan en mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.
Trouwens moch iduna een locatie zijn dat is 10 Km van mij vandaan

Succes ;)

VanMeekeren
21 januari 2010, 18:58
ik heb zelf de volgende amps

2x Fender blues de Luxe 1 uit 93 & 96`
1X Fender Vibrolux reverb,
1x Fender Vibrochamp,
1x Fender Twin amp,
1x Fender Blues de ville ( met texas weber speakers)
1x Fender Blues Junior.
1x Fender Frontman
1x Fender Leslie 15 inch speaker

Dus mocht het door gaan en mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.
Trouwens moch iduna een locatie zijn dat is 10 Km van mij vandaan

Succes ;)

Als jij komt met je halve winkel, dan hebben we opzich al een meeting xD .. Heb je ook een foto van het geheel?

Meer gegadigden die Iduna wel zien zitten?

Van Meekeren

zeiler
21 januari 2010, 19:05
prima ^^... hoop dat ik dan ff mee kan rijden met iemand hier uit de buurt *subtiel* ;)

maareh, is 't dan wel op zaterdag (a)?

humbucker
21 januari 2010, 19:12
Nope, is niet haalbaar voor mij. Dan zit ik 6-7 uur in de wagen, is me iets te veel van het goeie!

Succes ermee!




@ Nielsje: Kansloos...

SRV2000
21 januari 2010, 19:27
Als jij komt met je halve winkel, dan hebben we opzich al een meeting xD .. Heb je ook een foto van het geheel?

Meer gegadigden die Iduna wel zien zitten?

Van Meekeren

Uhm ja ik heb ergens een foto die hebben we toen met een panorama toestel gedaan anders pasten ze der niet allemaal op:dontgeti:
Maar sta momenteel voor een moeilijke keuze of ik moet wat verkopen of ik moet een extra hypotheek opnemen want ik heb momenteel 38 Versterkers en mijn oefenruimtie is niet groter. Maar ja der is ook zulk mooi spul :D

Arjan12
21 januari 2010, 19:59
Drachten is voor mij geen optie. Noord-Brabant, Utrecht, Limburg of Gelderland zijn wat mij betreft opties.

Thunders1988
21 januari 2010, 20:19
Ah, blijkbaar ligt Beerse in België.
Weer wat geleerd.

Maar, inderdaad, vreemde grap voor een Belg.
Laat maar weer zien hoe dom ze zijn...

Grap? Ik zie geen grap? :???:
Mijn excuses als er een verwarde student (midden in z'n examenperiode) een stomme post maakte...

En on-topic: Drachten lijkt mij ook wel iets te ver weg... Prachtforum, maar echt spijtig dat die meetings altijd zo ver weg zijn.

budje
21 januari 2010, 20:23
Grap? Ik zie geen grap? :???:
Mijn excuses als er een verwarde student (midden in z'n examenperiode) een stomme post maakte...

En on-topic: Drachten lijkt mij ook wel iets te ver weg... Prachtforum, maar echt spijtig dat die meetings altijd zo ver weg zijn.

Kan je nagaan, we hebben ook forum leden in de u s of a!

Rick L
21 januari 2010, 20:23
Clean? wat is clean?
OT: leuk idee maar mij niet gezien.

Thunders1988
21 januari 2010, 20:27
Kan je nagaan, we hebben ook forum leden in de u s of a!

Jep, die Teye kerel moet zich helemaal uitgesloten voelen. :seriousf:
Zo ver weg van het midden van de wereld...

guitarguru
21 januari 2010, 21:49
Sja..... een 'ideale' plek bestaat natuurlijk niet, als we de hele Nederlandstalige goegemeente willen bedienen :???:

Hoe werkt het dan verder? Iemand drukt het er gewoon doorheen, en dan valt de helft, of meer, van de geinteresseerden af? Of we houden 2 kleinere meetings op verschillende lokaties?

Drachten is natuurlijk helemaal kansloos, toch? Al wil VanMeekeren het wel organiseren. Dat heeft ie dan wel weer voor.....:ok:

Hendriks
21 januari 2010, 22:07
Ik zou een locatie kiezen in de lijn Zwolle- Utrecht bv . Drachten is vanaf de randstad trouwens maar een dik uur met de auto.

Rock Bottom
21 januari 2010, 22:41
Misschien kunnen we dit combineren met de pedalenmeeting?

Nadat ik vandaag veel meer lol heb gehad met pedalen over clean dan zonder op overdrive stem ik voor.

Ik wil de marquis wel meenemen, als je die niet doorlust kan ie weinig anders dan clean, ding is officeel 1oo watt maar gaat pas nekken op stanje 9 na een uur en blaast volgens metingen gemiddeld 150 watt.

Kim Wilson
21 januari 2010, 22:43
Is er niet een mogelijkheid ter hoogte van Nijmegen-Gorinchem-Rotterdam? Dat is van beide kanten nog wel redelijk af te reizen. Ook vanuit België.

VanMeekeren
22 januari 2010, 00:19
...

Drachten is natuurlijk helemaal kansloos, toch? Al wil VanMeekeren het wel organiseren. Dat heeft ie dan wel weer voor.....:ok:

Drachten is toch prima te bereiken? Vanuit België is het wat minder, toegegeven.

Op die meeting in Drachten kwamen trouwens zat mensen uit bv; Rotterdam / Nijmegen, dus ik denk meer in de trend van: Waar een wil is...

Van Meekeren

HaroldA
22 januari 2010, 00:24
Misschien kunnen we dit combineren met de pedalenmeeting?

Zout op met je cleane amps! :stop:


En nu nog een serieuze reactie: daar is helemaal geen tijd voor... De pedalen alleen nemen al genoeg tijd in beslag.

sjaak1990
22 januari 2010, 01:15
Uhm ja ik heb ergens een foto die hebben we toen met een panorama toestel gedaan anders pasten ze der niet allemaal op:dontgeti:
Maar sta momenteel voor een moeilijke keuze of ik moet wat verkopen of ik moet een extra hypotheek opnemen want ik heb momenteel 38 Versterkers en mijn oefenruimtie is niet groter. Maar ja der is ook zulk mooi spul :D

Dat moet ik zien! Dan ga ik de foto enorm uitvergroten en op mijn kamer hangen net alsof het echt is!

ellisvertellis
22 januari 2010, 02:56
Hoeveel van onze belgen is echt van plan te komen? Misschien gemakkelijk om weten... Als er 30 Hollanders moeten afhaken om 3 belgen de kans te geven te komen wil ik graag mijn plaatsje afstaan ten voordeel van zij die noordelijker wonen, in ruil voor een deftige youtube-presentatie van het gepresenteerde materiaal met bijhorende vermelding van wie wat speelde wanneer.

Een streaming live video zou helemaal te gek zijn, maar daar ga ik niet op aandringen. :seriousf:

kidrock
22 januari 2010, 03:00
Als iemand een 2x12 of 4x12 kast bij zich heeft (wegens logistieke problemen is het niet mogelijk mijn eigen kast mee te nemen) , wil ik wel mijn Hook R40 top meenemen. Op zich een redelijke cleane versterker, hoewel je op channel 2 een behoorlijke crunch eruit kan trekken, maar high gain wordt het zeker niet. Liefst ergens in het midden van het land.

Thunders1988
22 januari 2010, 04:43
Hoeveel van onze belgen is echt van plan te komen? Misschien gemakkelijk om weten... Als er 30 Hollanders moeten afhaken om 3 belgen de kans te geven te komen wil ik graag mijn plaatsje afstaan ten voordeel van zij die noordelijker wonen, in ruil voor een deftige youtube-presentatie van het gepresenteerde materiaal met bijhorende vermelding van wie wat speelde wanneer.

Een streaming live video zou helemaal te gek zijn, maar daar ga ik niet op aandringen. :seriousf:


+1
ik wil wel komen, maar als er maar twee landgenoten komen, is dat jammer. Dan wil ik mn plaats wel afstaan aan een van onze noorderburen.

Teye
26 januari 2010, 06:45
Jep, die Teye kerel moet zich helemaal uitgesloten voelen. :seriousf:
Zo ver weg van het midden van de wereld...

Jullie zijn allemaal hier van harte uitgenodigd voor de meeting van de cleane amps. Ik heb r zelf ook een paar, alleen vreemd genoeg, wanneer ik klaar ben met de volumeknop, klinken ze ineens niet clean meer...

En als we dan klaar zijn met de meeting, kunnen we lekker op de minder favoriete amps gaan schieten hier in de achtertuin!

Marc Oblivian
26 januari 2010, 09:51
Kijk, dat is nou eens een leuk initiatief!!
Alleen voor het laatste gedeelte zou ik al op komen draven:-)