PDA

View Full Version : Autocad 2010 of AutoCAD Architecture 2010?



Roger Vanduffel
19 januari 2010, 15:28
Gegroet allen!

In de eerste plaats; aangename kennismaking! aangezien dit mijn eerste post is. Altijd gedacht dat gitaren bouwen enkel voor pro's was, maar na wat (lees: ongelooflijk veel) research te doen heb ik toch besloten om er ook aan te beginnen! Dus wss zul je mij nog regelmatig op dit forum tegenkomen.

Maar nu to the point. Aangezien technisch tekenen nooit mijn beste vak was en intussen al een jaar of 8 geleden is, dacht ik om mijn autocad-vaardigheden terug wat te oefenen. Nu, wat is volgens jullie het beste (of meest gemakkelijke) om gitaarbouwplannen te maken: gewone autocad 2010 of Autocad Architecture 2010? ...of nog iets anders?

vriendelijke groenten

Roger

Kim Wilson
19 januari 2010, 15:36
Architecture is toch voor ontwerp van woningen? Zo ja, kun je net zo goed gewoon AutoCAD pakken.

Hiro
19 januari 2010, 15:37
pen en papier een creatief idee en adobe illustrator, zo heb ik t gedaan ;)

Koeloe
19 januari 2010, 15:38
AutoCAD 2010.

Als je je wilt wagen aan 3D kun je ook SolidWorks/SolidEdge gebruiken.

st.robot
19 januari 2010, 15:41
gewoon autocad moet volstaan. hoeft zelf nog niet eens 2010 te zijn ;)

veel succes

grtz

barno
19 januari 2010, 15:46
tenzij je kickt op technisch tekenen en 3 D renderings enz... is een zwaar tekenprogramma niet nodig. gitaarbouw is handwerk, ik zou vooral daar je energie in steken.
ik teken met illustrator maar er zijn ook profs die het gewoon met de hand doen...

gengar
19 januari 2010, 18:29
op de oude manier, tekentafel en potlood. Voel je je toch een beetje kunstenaar..het nadeel van op de computer werken (voordelen ga ik even niet op in, die zijn er legio natuurlijk) vind ik is dat je een ontwerp pas goed kunt inschatten wanneer je het op ware grootte ziet, wat op de comp natuurlijk niet kan.
Op de comp werken en ware grootte printen is natuurlijk een optie als je toegang tot die middelen hebt.

welkom trouwens, gitaarbouwen wordt waarschijnlijk je passie, als je een relatie en zo hebt kun je er beter niet aan beginnen :)

Roger Vanduffel
19 januari 2010, 19:50
dankjewel voor de reacties!

...enja, ik merk het al. zit nu in mijn examenperiode en terwijl ik nog geen eens ben begonnen bouwen zit al mijn concentratie reeds daar!
...komt niet goed :)

Mattia
20 januari 2010, 11:36
Full size schetsen op papier is wat ik vooral deed, tegenwordig doe ik meer in grafische pakketten en straka komt (vanwege de CNC) Rhino3D om de hoek kijken. In het begin is het erg handig om op 1:1 formaat te werken, krijg je betere feeling voor het object dat je maakt. Voor digitale zaken zet ik dingen vaak op mn LCD tv, op het op
waregrotte te zien

Squier4ever
21 januari 2010, 19:07
Ik heb AutoCAD Architecture 2008 en is op een paar plugins na niks anders dan de normale AutoCAD. Ben je wel ff wat eurootjes aan kwijt om te kopen trouwens.