PDA

View Full Version : Dream Theater - Wither solo cover



pannekoek
19 januari 2010, 11:25
he,

ik heb geprobeerd de solo van petrucci's wither na te spelen.

en dit is het geworden: http://www.youtube.com/watch?v=HEFBR77BMKE

ik hoop dat jullie het wat vinden, eventueel wat opbouwende kritiek is welkom.

, stephan

Riky
19 januari 2010, 12:51
Vind je tone niet zo tof. Mag van mij wel wat strakker. Nu iets te modderig naar mijn smaak. Bends zijn ook niet helemaal zuiver en het wat snellere stukje kan ook strakker (die lick vanaf 10sec). Die haal je volgens mij nog niet qua snelheid.

Laatste ding wat me opvalt. Hoe kan het dat je zo weinig sustain uit je les paul krijgt? Laatste noot die je aanslaat valt mega snel dood. Of was dat bewust?

Verder is het echt niet mega slecht hoor, maar voor zo'n kort stukje gaat er in mijn ogen nog wel redelijk veel fout:)

Even door oefenen en je speelt hem perfect denk ik.

ateng
19 januari 2010, 12:55
Blijf oefenen zou ik zeggen want het is het net niet qua bending en snelheid (timing). Sound is natuurlijk weer persoonlijk maar ik vind het ook geen mooie leadsound.

pannekoek
19 januari 2010, 13:04
Vind je tone niet zo tof. Mag van mij wel wat strakker. Nu iets te modderig naar mijn smaak. Bends zijn ook niet helemaal zuiver en het wat snellere stukje kan ook strakker (die lick vanaf 10sec). Die haal je volgens mij nog niet qua snelheid.

Laatste ding wat me opvalt. Hoe kan het dat je zo weinig sustain uit je les paul krijgt? Laatste noot die je aanslaat valt mega snel dood. Of was dat bewust?

Verder is het echt niet mega slecht hoor, maar voor zo'n kort stukje gaat er in mijn ogen nog wel redelijk veel fout:)

Even door oefenen en je speelt hem perfect denk ik.


lead sound is idd niet zo goed, ik weet niet hoe ik het beter kan krijgen met m'n pod, het blijft dof en modderig.

en die laatste noot fade uit, heb ik expres zo ge-edit.

ik heb mega veel sustain op mn les paul hoor ;)

Riky
19 januari 2010, 13:09
Ok dan heb ik niets gezegt;)

Misschien kun je een andere amp simulatie gebruiken of ander soort gain? Of minder gain en gewoon harder rammen op je gitaar als je meer gain wil?

JimiDylan
19 januari 2010, 14:13
Waarom gebruik je dan ook een POD man XD Serieus, je hebt daar een dikke Marshall JVM410 staan XD wtf :P

Vanaf 0:09 gaat het wel echt de mist in, dat eerste stukje vanaf 0:09 klopt gewoon niet, en daarna is de snelheid en timing ver te zoeken, kzou m nog een paar keer oefenen voor de volgende keer ;)

Check deze anders ff: http://www.youtube.com/watch?v=GgJgM-5x3KU&feature=related

pannekoek
19 januari 2010, 15:21
Waarom gebruik je dan ook een POD man XD Serieus, je hebt daar een dikke Marshall JVM410 staan XD wtf :P

Vanaf 0:09 gaat het wel echt de mist in, dat eerste stukje vanaf 0:09 klopt gewoon niet, en daarna is de snelheid en timing ver te zoeken, kzou m nog een paar keer oefenen voor de volgende keer ;)

Check deze anders ff: http://www.youtube.com/watch?v=GgJgM-5x3KU&feature=related

ik zal hem nog wat extra oefenen.

en ik gebruik m'n marshall niet omdat de microfoon van m'n webcam belachelijk slecht is. dan krijg je allemaal geruis en gekraak.

ateng
19 januari 2010, 16:17
Check deze anders ff: http://www.youtube.com/watch?v=GgJgM-5x3KU&feature=related

Ja dit is ff wat anders en beter. Maar je komt er wel als je door oefent ;)

JimiDylan
19 januari 2010, 16:21
ik zal hem nog wat extra oefenen.

en ik gebruik m'n marshall niet omdat de microfoon van m'n webcam belachelijk slecht is. dan krijg je allemaal geruis en gekraak.

Dat is wel een behoorlijk excuus, i'll give ya that. Maaruhm, wat ateng zegt, het lukt je wel, gewoon ervoor gaan! :ok:

pannekoek
19 januari 2010, 17:24
ik heb de link in mijn video aangepast!

hij klinkt nu een stuk beter, ik heb namelijk een nieuwe sound gebruikt!


http://www.youtube.com/watch?v=HEFBR77BMKE

pasqual
19 januari 2010, 21:52
als ik het commentaar zo lees verwacht ik er niet veel van. maar eigenlijk valt het wel mee. oké het is niet 100% petrucci maar best om aan te horen ( en voor verbetering vatbaar...). en je tone is inderdaad iets te modderig maar dat komt volgens mij grotendeels doordat je te hard hebt opgenomen waardoor het geluid clipt. neem 'm eens iets zachter op met iets minder gain zodat je meer definitie in je sound krijgt. de techniek en snelheid komt later wel. belangrijker is dat je de bends en vibrato goed krijgt en dat zit al aardig goed.

groeten Pasqual.

Steven Otto
19 januari 2010, 23:14
Ik vind het echt lekker klinken hoor!

TimoSomers
20 januari 2010, 16:40
Best ok, best lekkere sound nu.
Bends en vibrato mogen wel wat meer soul hebben vind ik.
En het stukje op 0.11 klopt volgesmij niet?
Verder gewoon lekker doorgaan, die snelheid en precisie komt vanzelf!

ateng
20 januari 2010, 17:33
Sound is inderdaad wat beter maar blijft goed oefenen bij dat laatste snelle stukje want ik mist namelijk de hammer on en pull offs (schrijf ik het goed :( )waardoor het sneller klinkt.

edje kadetje
22 januari 2010, 09:59
Ik vind het lekker gedaan hoor!

Zou het zelf niet kunnen, dat ten eerste.
Sound is ook helemaal niet gek. Als je dit nummer zou coveren, dan is het eigenlijk al veel beter dan nodig. Niet-muzikanten horen het verschil echt niet meer hoor.

The Miracle
22 januari 2010, 10:15
Ik vind het lekker gedaan hoor!

Zou het zelf niet kunnen, dat ten eerste.
Sound is ook helemaal niet gek. Als je dit nummer zou coveren, dan is het eigenlijk al veel beter dan nodig. Niet-muzikanten horen het verschil echt niet meer hoor.

Ik denk niet dat je zo mag denken. Je hebt ook mensen er tussen zitten die wel muzikant zijn en dus wat kritischer naar het geheel kijken. En deze mensen moeten ook onder de indruk zijn. Door zelf ook kritisch te blijven word je er zelf ook beter van.

allonso1990
22 januari 2010, 12:36
ik vind het wel lekker klinken!:) het is het nog net niet helemaal maar practice makes perfect, jij komt er wel;)

edje kadetje
22 januari 2010, 12:50
Ik denk niet dat je zo mag denken. Je hebt ook mensen er tussen zitten die wel muzikant zijn en dus wat kritischer naar het geheel kijken. En deze mensen moeten ook onder de indruk zijn. Door zelf ook kritisch te blijven word je er zelf ook beter van.

ligt er natuurlijk aan wat je doelstelling is ...

edje kadetje
22 januari 2010, 12:51
Ik denk niet dat je zo mag denken. Je hebt ook mensen er tussen zitten die wel muzikant zijn en dus wat kritischer naar het geheel kijken. En deze mensen moeten ook onder de indruk zijn. Door zelf ook kritisch te blijven word je er zelf ook beter van.

ligt er natuurlijk aan wat je doelstelling is ...

howel dat laatste natuurlijk altijd waar(devol) is.

ateng
22 januari 2010, 13:20
Als je iets gaat coveren, en dan ook nog iets van Dream Theater, dan is het belangrijk dat het goed wordt gespeeld want mensen die het wel kennen gaan het toch vergelijken. En vooral als het technisch minder wordt gespeeld kan je mindere kritiek verwachten.

YannickH
22 januari 2010, 14:12
heb je de sticker nog op je marhall head zitten?:s

pannekoek
23 januari 2010, 00:02
heb je de sticker nog op je marhall head zitten?:s

jep!


@ de rest : ja, het moet nog wat geperfectioneerd worden. gelukkig kan ik op een echte versterker de solo beter er laten uitkomen omdat de harmonics beter klinken en ik meer feel eruit kan halen

YannickH
23 januari 2010, 11:18
waarom hangt die er nog op lol?:p

pannekoek
23 januari 2010, 14:20
waarom hangt die er nog op lol?:p

mocht ik het ooit verkopen kan ik zeggen dat ie als nieuw is :seriousf:

Axl Rose
23 januari 2010, 16:28
zeer gaaf stuk muziek! Ik vind het een lekkere sound!