PDA

View Full Version : Power of Equality (RHCP) TEST!



Megadeth22
18 januari 2010, 22:56
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8639052

Zo! Hoe klinkt dit? Ik heb dus heel vaak dat het door mijn koptelefoon / oren retevet klinkt maar dan krijg je een paar comments van "Klinkt niet echt zo goed" :makeup:
Maarrrrr clean gitaar neemt altijd makkelijk op. Ik speel trouwens ook de basgitaar mee.


Advies / commentaar?

Mitch
18 januari 2010, 23:02
Ik speel trouwens ook de basgitaar mee.


Advies / commentaar?
Timing?
:makeup:

Megadeth22
18 januari 2010, 23:04
Timing?
:makeup:
Ja... daar is het een test voor. :makeup:

5150II
18 januari 2010, 23:05
Heb je misschien vertraging?
Dit is namelijk echt niet al te best..:dontgeti:

Megadeth22
18 januari 2010, 23:07
Heb je misschien vertraging?
Dit is namelijk echt niet al te best..:dontgeti:
what the fuck. :dontgeti: Ik heb serious geen idee wat de fuck er nu mis is met mijn manier van exporteren enzo. Bij mij (heb net aandachtig zitten luisteren hoor je NAUWELIJKS tot geen timing verschil). Ik heb zoals gewoonlijk alle tracks zelfs wat naar voren gezet vanwege het kleine latency verschil met de Toneport.

Godvererrrrerererere

Megadeth22
18 januari 2010, 23:35
Okay, net aan een man of drie gevraagd of zij iets konden horen qua timing ofzo. Nauwelijks vertraging werd er gezegd.. euhm... :(

Chocola
19 januari 2010, 00:16
what the fuck. :dontgeti: Ik heb serious geen idee wat de fuck er nu mis is met mijn manier van exporteren enzo. Bij mij (heb net aandachtig zitten luisteren hoor je NAUWELIJKS tot geen timing verschil). Ik heb zoals gewoonlijk alle tracks zelfs wat naar voren gezet vanwege het kleine latency verschil met de Toneport.

Godvererrrrerererere

Ook een Toneport (als je die goed instelt en niet een te slome CPU hebt) heeft gewoon vrijwel geen latency. Deze clip heeft duidelijk erg veel te kampen met latency. Waar het door kan komen weet ik niet, wellicht is je export niet goed of is de import van SoundCLick niet optimaal.

Riky
19 januari 2010, 12:58
kan aan mij liggen maar ik hoor geen mega vertraging. Hoor wel dat je timing niet optimaal is en de bas vrij rommelig klinkt (flea is niet voor niets flea;))

Verkeerde timing kan wel komen doordat je last hebt van vertraging. De eerste bas noot sla je namelijk net niet op de juiste tel aan.

Of het opname vertraging is of mindere timing van je zelf kan ik niet beoordelen.

Megadeth22
19 januari 2010, 16:52
kan aan mij liggen maar ik hoor geen mega vertraging. Hoor wel dat je timing niet optimaal is en de bas vrij rommelig klinkt (flea is niet voor niets flea;))

Verkeerde timing kan wel komen doordat je last hebt van vertraging. De eerste bas noot sla je namelijk net niet op de juiste tel aan.

Of het opname vertraging is of mindere timing van je zelf kan ik niet beoordelen.
De eerste basnoot heb je helemaal gelijk in, die hoor je heel duidelijk. Maar om nou te zeggen dat de hele opname verkeerd is qua timing :dontgeti: valt ook wel mee denk ik.

En ja! Met mijn Stagg geval is het zo moeilijk om een beetje fatsoenlijke growl eruit te halen. Moet ik of heel hard aanslaan of distortion.

HaroldA
19 januari 2010, 16:58
De eerste gitaarriff is inderdaad een beetje lukraak getimed. Dan voor en dan weer na de tel...

Niet echt relaxed om naar te luisteren in ieder geval.

Megadeth22
19 januari 2010, 17:11
Shiiit. :dontgeti:
Nouja als ik tijd heb ga ik 'm nog een keer opnemen, en dan niet die tracks vooruit / achteruit zetten, en natuurlijk beter op de timing letten. Kijken hoe 't dan klinkt :makeup:

Mitch
19 januari 2010, 20:44
Ja sorry, naar mijn idee heeft dit niet met latency te maken. Op sommige momenten loopt -ie prima, maar je hoort de vertraging gewoon in het spel, dus niet de opname.

5150II
21 januari 2010, 11:48
Het is vooral die bas, dat dalende lijntje.. dat is echt niet strak.
Kan aan latency liggen, maar misschien wil je 'm ook wel opnieuw inspelen;)

Megadeth22
24 januari 2010, 11:31
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8663642

Ik merk het nu wel inderdaad, best pittig om de timing goed te krijgen. Overal is de timing bij deze test verbeterd, maar soms nog een beetje kut.
Maar het gaat me nu vooral om het geluid; heb voor 't eerst een Master toegevoegd (Hi-fi ofzo iets), het geheel klinkt in mijn oren vetjes :D

glennshred
24 januari 2010, 12:03
Klinkt indrukwekkend, mooi helder en met goed volume. Knap nummer!
Prachtig geluid ook.

Timing fouten heb ik moeilijk kunnen ontdekken ;)

Megadeth22
24 januari 2010, 12:20
Klinkt indrukwekkend, mooi helder en met goed volume. Knap nummer!
Prachtig geluid ook.

Timing fouten heb ik moeilijk kunnen ontdekken ;)
Heb je de versie geluisterd in de eerste post of die 3 posts ^ hierboven ;)

glennshred
24 januari 2010, 13:45
Heb je de versie geluisterd in de eerste post of die 3 posts ^ hierboven ;)


De versie van de 3 posts hierboven, de éérste heb ik een paar dagen geleden
beluisterd en die was ook goed voor mij :supercool:

Megadeth22
24 januari 2010, 14:37
De versie van de 3 posts hierboven, de éérste heb ik een paar dagen geleden
beluisterd en die was ook goed voor mij :supercool:
Vet! Hopelijk zit er verbetering in :p
Ik ga maar eens meer opnemen van dit nummer. Weet jij toevallig hoe je een envelope filter toepast? Is dat iets met een wah-wah? Ik heb namelijk geen "envelope filter" optie ofzo ergens, wel met PODfarm een heel scala aan effecten. :grouphug:

Mitch
24 januari 2010, 14:48
Stukken relaxter om naar te luisteren, goed gedaan!
Envelope follower: filter dat reageert op het inputsignaal, dus reageert op je aanslag (en tijd). Het kan ongeveer klinken als een wah maar er zijn wel meer mogelijkheden. Maar hier is natuurlijk een heel ander subforum voor ;) Hier een voorbeeld. (http://www.youtube.com/watch?v=86VbDeMQom4&annotation_id=annotation_8900&feature=iv)

Megadeth22
24 januari 2010, 14:50
Stukken relaxter om naar te luisteren, goed gedaan!
Envelope follower: filter dat reageert op het inputsignaal, dus reageert op je aanslag (en tijd). Het kan ongeveer klinken als een wah maar er zijn wel meer mogelijkheden. Maar hier is natuurlijk een heel ander subforum voor ;) Hier een voorbeeld. (http://www.youtube.com/watch?v=86VbDeMQom4&annotation_id=annotation_8900&feature=iv)
Thanks :D
Ja dat is dus precies wat ik zoek. Ik ga maar even naar het andere deel van het forum :cheerup: