PDA

View Full Version : Peavey 6505+ combo



Haaspaas
18 januari 2010, 18:21
Hey,

Ik ben op zoek naar een buizenamp en heb mijn ogen gezet op een peavey 6505+ 112 combo. Het probleem is echter dat hij nergens in de buurt in een winkel te vinden is en ik hem dus zonder te horen zou moeten bestellen. Op youtube klinkt hij erg goed en de reviews zijn lovend. Heeft iemand hier ervaring met deze combo? Ik wil hem gebruiken voor moderne metal (KSE, Trivium, Lamb of god etc etc.). Is deze amp geschikt? En zijn er ook nog andere buizencombos in dezelfde prijsklasse (~600) die geschikt zijn?

Negative K3 fan
18 januari 2010, 21:10
erg geschikt, heb zelf de 5150 combo gehad, niet de 6505+ combo, dus er zal vast enig verschil in zitten. Maar als 5150 fan kun je die 6505+ niet laten liggen voor dat geld, idioot gewoon als je bedenkt dat 5150 heads (met een kanaal minder en zonder speaker!) wel eens richting de €1000 gaan tweedehands!!

Terminus
18 januari 2010, 21:15
Al eerder voorbij gekomen, namelijk hier. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130810&highlight=6505)

Trecion
19 januari 2010, 11:29
De 6505+ 112 uis nog niet uit in europa. vandaar dat geen winkel hem heeft. officieel zou hij"dit keer"30 januari uit moeten komen, maar aangezien hij nu al 6x ofzo is opgeschoven geloof ik er niet zo in.

in amerika wordt hij in kleine mate al verscheept, vandaar de youtube filmpjes :P

laccio
25 februari 2010, 22:21
als ik voor bij die combo nog een cab koop, 2x12 of 4x12, gaat hij dan dezelfde voordelen hebben als de 6505+ halfstack?

ik kan niet geloven dat de 6505+ head hetzelfde geluid geeft als de head die in de combo is ingebouwd terwijl hij dubbel zo duur is o_O

Lars Hetfield
25 februari 2010, 22:43
Ja zie dat hij nu op musicstore staat voor 550€ .. de 6505+ head kost €1300. Ik vraag me ook wel af waar het grote verschil dan ligt ?

caliban
25 februari 2010, 22:49
Anders gebiassed heb ik ooit gehoord, en iets met de reverb ofzo, maar waarom die zoveel goedkoper is?

Tankman
25 februari 2010, 23:41
Hij is ook Made in China...scheelt een hoop.

Hij is nog niet verkrijgbaar in Europa, en die datum van 30 januari klopt dus ook niet. WIj hebben Peavey UK aan de lijn gehad. Schijnt dat de persoon die de release data op de site bijhoudt ernstig ziek is of is geweest. Zijn invaller is er nooit aan toe gekomen om de data te updaten. Reken maar op 30 april!

caliban
25 februari 2010, 23:44
Dan maar ineens een Bugera kopen?

Tankman
25 februari 2010, 23:52
Dan maar ineens een Bugera kopen?

Nee...gewoon geduldig wachten tot hij uitkomt. Hij is wel het wachten waard denk ik.

caliban
26 februari 2010, 00:15
Nee ik had het eerder op het feit dat het ook Chinese productie is.

espex87
26 februari 2010, 10:10
Gewoon bestellen:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Peavey-6505-Plus-112-Combo-/art-GIT0016697-000

Je mag het altijd weer terug sturen. Weet niet waar jij woont maar bij mij komen ze het zelfs weer ophalen. Dus ik hoef zo'n ding niet eens naar het postkantoor te slepen...

Tankman
26 februari 2010, 11:48
Nee ik had het eerder op het feit dat het ook Chinese productie is.

Chinees is tegenwoordig niet meer zo'n vies woord in de gitaarbusiness als het ooit was. Het is iig de moeite om uit te testen. Als je dingen gaat afwijzen omdat ze Chinees zijn, dan ga je heel veel leuks missen. ;)

caliban
26 februari 2010, 13:09
Chinees is tegenwoordig niet meer zo'n vies woord in de gitaarbusiness als het ooit was. Het is iig de moeite om uit te testen. Als je dingen gaat afwijzen omdat ze Chinees zijn, dan ga je heel veel leuks missen. ;)

Zowat alle Celestion speakers al :D. Nee ik bedoel gewoon, veel mensen kakken op Bugera omdat het Chinees spul is, en de 6505 zogezegd de real deal is, VS made. Verschil is nu nog enkel dat de Bugera goedkoper is.

Tankman
26 februari 2010, 13:16
Ah ok. Mij boeit het niet zo waar het gemaakt is. Ik test het uit, en als het bevalt, dan is het voor mij gewoon goed.

Zo heb ik dus ook 2 Chinese gitaren staan naast mn Koreaan en ik zou het ook niet anders willen. :ok:

caliban
26 februari 2010, 13:20
Ik heb op zich ook niks tegen op made in China stuff, maar ja, als mensen de Bugera langs die Peavey combo gaan testen, en beide klinken evengoed, wat dan? Ik denk dat de Bugera nog goedkope blijft.

Kan goed zijn dat dit een reactie van Peavey op de Bugera ontwikkeling is.

espex87
26 februari 2010, 13:28
Blijft het niet zo dat de bugera's echt super klinken maar dat je erg op moet passen met die dingen vanwege de fragiliteit?

Ben nu al 2 weken aan het orienteren puur op de peavey en bugera's, maar elke winkel die ik mail zegt toch dat de bugera's en valvestate niet goed staande blijven bij veel transport/gigs...

caliban
26 februari 2010, 13:38
Volgens wat ik op het forum heb gelezen, zijn de nieuwe Bugera's veel vertrouwbaarder. (Hoe komt je trouwens bij valvestate?)

laccio
26 februari 2010, 19:39
dus eigenlijk kan ik beter de combo kopen en wat modden tot een head en veeel goedkoper afzijn? (a)

of een extensive V30 cabje onder zetten

Reverb op zich is niet zo een issue maar ik vind het nog altijd een heel vreemde gedachte dat die hetzelfde zouden zijn als je de prijs vergelijkt....


:grouphug::grouphug::grouphug::grouphug::grouphug:

espex87
26 februari 2010, 22:07
Volgens wat ik op het forum heb gelezen, zijn de nieuwe Bugera's veel vertrouwbaarder. (Hoe komt je trouwens bij valvestate?)

Aangezien mijn Randall RH300 elke keer het geluid af kapt, ben ik toch opzoek naar wat anders gegaan. Nu zijn er niet echt betere Hybrids, al is de nieuwe marshall misschien iets.

Kom ik uit bij Peavey valvestate(vandaar) of bugera 333 XL. Lijken me leuke dingen, dus gaan informeren bij veel shops dmv telefoon of mail. Specifiek gemeld dat ik toch graag een optreden of 15-30 doe of dit dan een wijze keuze is. Elke winkel zegt vervolgens dat het probleem van de Peavey Valvestate & Bugera 333 XL toch ten alle tijde de kwaliteit blijft. Als ik echt voor duurzaamheid en betrouwbaarheid wou gaan(ook gemeld) kon ik veel beter naar toch wat beters kijken. Sommige shops hadden het dan over Randall V2 of Peavey 6505.

Bugera vergelijken met peavey Valvestate.

De 6505 worden toch echt in amerika gemaakt.. voor zover ik dat kan nagaan.

caliban
26 februari 2010, 22:26
Valveking wil jij zeggen, valvestate is marshall spul

CasB
26 februari 2010, 22:47
Het is Peavey Valveking en Marshall Valvestate.

Oh, ik ben al weer spuit 11. :P

caliban
26 februari 2010, 22:51
Nu weet hij het zeker :D

Tankman
26 februari 2010, 23:47
De 6505 worden toch echt in amerika gemaakt.. voor zover ik dat kan nagaan.

Je hebt grotendeels gelijk. De Peavey 6505+ 112 Combo is de eerste uit de 6505 lijn die Made in China is en dat is de versterker waar we het over hebben.

Om terug te komen op de keuze tussen Peavey en Bugera. Als ze hetzelfde klinken, en de Bugera goedkoper is, zou ik alsnog voor de Peavey gaan vanwege hun betrouwbaarheid, stevigheid, mijn ervaringen met Peavey, de service van Peavey en de 5 jaar garantie van peavey (En niet te vergeten mijn voorliefde voor Peavey...:soinnocent:) Maar ik word altijd heel netjes geholpen en behandeld door die jongens en ben erg blij met ze.

@espex87: Die Valveking head is prima spul. Die 112 is ook goed te doen. We hebben de meeste problemen ervaren met de 212, maar dat kan toeval zijn. Voor gigging is er niks mis met een Valveking. Je moet altijd voorzichtig zijn met buizenversterkers en vervoer, dat blijf je houden, maar Peavey heeft gewoon de reputatie dat ze als Tanks gebouwd zijn.

StereoX
27 februari 2010, 11:46
Als hij net zo hoerig zwaar zwaar en lomp is als een 5150 combo, dan wens ik je wel veel plezier met het vervoer :)

Het geluid van zo'n 5150 combo is geweldig, maar de totale onhandelbaarheid was voor mij de reden om hem weer te verkopen.

LPplayer
27 februari 2010, 12:48
Hai,

Dat probleem met de randall had ik ook. Het heeft iets te maken met de stroom.
Dat probleem is makkelijk te verhelpen en is bekend.
In ieder geval bij feedback rotterdam kende ze dat probleem en hebben ze em gefixed.
Nu valt hij nooit meer uit.


Aangezien mijn Randall RH300 elke keer het geluid af kapt, ben ik toch opzoek naar wat anders gegaan. Nu zijn er niet echt betere Hybrids, al is de nieuwe marshall misschien iets.

Kom ik uit bij Peavey valvestate(vandaar) of bugera 333 XL. Lijken me leuke dingen, dus gaan informeren bij veel shops dmv telefoon of mail. Specifiek gemeld dat ik toch graag een optreden of 15-30 doe of dit dan een wijze keuze is. Elke winkel zegt vervolgens dat het probleem van de Peavey Valvestate & Bugera 333 XL toch ten alle tijde de kwaliteit blijft. Als ik echt voor duurzaamheid en betrouwbaarheid wou gaan(ook gemeld) kon ik veel beter naar toch wat beters kijken. Sommige shops hadden het dan over Randall V2 of Peavey 6505.

Bugera vergelijken met peavey Valvestate.

De 6505 worden toch echt in amerika gemaakt.. voor zover ik dat kan nagaan.

laccio
27 februari 2010, 13:13
heeft er iemand een face-to-face vergelijking gedaan of gehoord van 6505+ combo en de head???

Tankman
27 februari 2010, 18:21
heeft er iemand een face-to-face vergelijking gedaan of gehoord van 6505+ combo en de head???

In ieder geval niet in Europa, want hier duurt het nog even tot hij uit is. Tenzij iemand in Amerika ofzo is geweest, lijkt het me sterk dat iemand dit heeft kunnen doen.

Geoffrey
27 februari 2010, 20:44
Kan goed zijn dat dit een reactie van Peavey op de Bugera ontwikkeling is.

Dit zou wel eens goed kunnen..

Ga gewoon voor een Peavey, en laat die Bugera voor wat het is.

caliban
27 februari 2010, 21:05
Dit zou wel eens goed kunnen..

Ga gewoon voor een Peavey, en laat die Bugera voor wat het is.

Ik ben eens benieuwd achter de stiekeme complotten in de ampwereld :D

weird021
28 februari 2010, 21:14
Als hij net zo hoerig zwaar zwaar en lomp is als een 5150 combo, dan wens ik je wel veel plezier met het vervoer :)

Het geluid van zo'n 5150 combo is geweldig, maar de totale onhandelbaarheid was voor mij de reden om hem weer te verkopen.

heb me overlaatste een 5150 212 combo aangeschaft en inderdaad t is een zwaar ding maar gelukkig zitten daar 3 handvatten op waardoor je dat ding met 2 mand kan dragen en dan valt het reuze goed mee. ;) echt voor mensen in de hardcore/metalcore (of andere genres met veel gain) wereld raad ik die versterkers toch wel aan hoor. (indien je in een band zit of niet veel moet verplaatsen :p )

espex87
1 maart 2010, 18:07
Hai,

Dat probleem met de randall had ik ook. Het heeft iets te maken met de stroom.
Dat probleem is makkelijk te verhelpen en is bekend.
In ieder geval bij feedback rotterdam kende ze dat probleem en hebben ze em gefixed.
Nu valt hij nooit meer uit.

Nou dat is dan jammer, te laat. Nu heb ik al een ENGL Fireball 100 Head... blergh

Steven Otto
1 maart 2010, 18:16
Rot dingen zijn dat hè, die ENGL's? :makeup:

Zo'n 6505+ combo lijkt me wel dik als slaapkamer amp, maar gaat waarschijnlijk nog te hard! :(

espex87
1 maart 2010, 18:26
Rot dingen zijn dat hè, die ENGL's? :makeup:

Zo'n 6505+ combo lijkt me wel dik als slaapkamer amp, maar gaat waarschijnlijk nog te hard! :(

Nee joh... Maar ik wou 400 uitgeven voor een Laney, het werd 600 voor een Randall. Omdat de Randalls het niet fatsoenlijk deden, werd het 1200 voor een Engl. Blergh = omdat geld op is. :(

MAAR HEB WEL EINDELIJK MIJN ENGL, NIEUWE DROOM = OOIT INVADER MISSCHIEN!!! :B

caliban
1 maart 2010, 18:26
Nou dat is dan jammer, te laat. Nu heb ik al een ENGL Fireball 100 Head... blergh

:seriousf:, proficiat!!

Sanderltd
22 maart 2010, 11:22
Zijn er nog verdere ontwikkelingen bekend wat betreft de releasedatum van deze amp? Of iemand die hem ondertussen al heeft kunnen testen?

Ik ben namelijk ook aan het overwegen er eentje aan te schaffen binnen een paar maanden.
Ik speel voorlopig voornamelijk thuis (met een drummend broertje en soms een bas), maar ik twijfel zowat tussen de 6505 head en de 6505+ combo.
De head + cab heeft voor mij als voordeel dat het afzonderlijk wat beter draagbaar is en ik mogelijk ooit nog kan upgraden naar een groter speakercabinet.
De 112 combo lijkt me dan weer aantrekkelijk omwille van de prijs en ook de draagbaarheid. Het nadeel lijkt mij dat je met die ene speaker wat minder 'geluidsdruk' zou krijgen? (Of zou deze combo zonder problemen op een los cabinet aangesloten kunnen worden?)

Trecion
22 maart 2010, 11:52
Geef de hoop maar op xD musicstore heeft hem tegenwoordig staan op 01.06.2010. dat ding is al bijna anderhalf jaar uitgesteld.


op youtube staan er trouwens wel een paar filmpjes van amerikanen die de 6505+ 112 el al hebben en het klinkt best goed.