PDA

View Full Version : De Ibanez Roadstar



Wouter J
14 april 2003, 15:50
Speciaal voor iedereen die er een heeft.

http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/ibanez-rb960-850-760.htm

mixit
17 april 2003, 13:24
De Ibanez Roadstar I en II zijn eigenlijk geen Ibanez bassen. Ibanez staat bekent om haar bespeelbaarheid en haar expressieve klankdefinities. Geen van beide zijn van toepassing op de Roadstar series.

Het zijn logge bassen: vergelijkbaar met Fender. Voor de slappers en pluckers onder ons:

Probeer de Ergodyne series eens!

Clunk
17 april 2003, 13:29
roadstars slappen idd voor geen meter!
maar oke...

bassopotmus
17 april 2003, 14:12
Fender. Voor de slappers en pluckers onder ons:

Probeer de Ergodyne series eens!
[/quote]
Of probeer een Musicman, een Modulus een jazzbass...

AntY
17 april 2003, 14:34
of een samick

Wouter J
17 april 2003, 23:22
Op 2003-04-17 13:24, schreef mixit:
De Ibanez Roadstar I en II zijn eigenlijk geen Ibanez bassen. Ibanez staat bekent om haar bespeelbaarheid en haar expressieve klankdefinities. Geen van beide zijn van toepassing op de Roadstar series.

Het zijn logge bassen: vergelijkbaar met Fender. Voor de slappers en pluckers onder ons:

Probeer de Ergodyne series eens!


Geinig dat je dat zegt Alphonso Johnson speelde Jarenlang op een Roadstar bas en hij slapte er op los, Sting speelde in zijn police dagen Ibanez bassen.

En wat Fender betreft Bootsy Collins bespeelde een Jazzbass bij James brown en George Clinton, Jermaine Jackson gebruikte ook een Jazzbass bij de Jackson five, Marcus Miller, Victor Bailey en Darryl Jones zijn ongelofelijke Slap gasten en ze spelen allemaal op Fenders.

De ergodine is meer een metal bas want ik zie veel metal bassisten erop spelen. Ik persoonlijk vind hem te teer, een bas moet stevig aanvoelen.

AntY
17 april 2003, 23:49
ik vond de ergodyne juist vrij definitieloos... eigenlijk issie nergens geschikt voor :smile:

AllodoX
18 april 2003, 08:14
Betere versterker kopen dan :wink:

Ik heb een EDC705 gehad, en die speelde en klonk heerlijk hoor. weinig midden maar heel veel laag. ideaal voor plektrum-werk dus, want je krijgt niet die irritante " ploing " van de plektrum.