PDA

View Full Version : ENGL Powerball2



caliban
18 januari 2010, 17:37
http://www.youtube.com/watch?v=qT_s1bRHFpo

Zwarte versie van de oude powerball, extra gainknoppen, mid boost,..

Ben benieuwd of dit alles is dit jaar (misschien meer in frankfurt)

Thiez
18 januari 2010, 19:07
Ben er erg benieuwd naar wel. Vond opzich beoordeeld op de oude de fireball vetter klinken dan de powerball. Nu vond ik de nieuwe fireball al wel erg gaaf dus ben benieuwd wat deze powerball gaat geven.
Denk niet dat ik de amp ooit zal kopen, vind het echt metal bakkies. Heel strak en steriel maar ben wel benieuwd om hem keertje in te pluggen.

caliban
18 januari 2010, 19:15
De nieuwe powerball gaat denk ik richting SE. Heel erg veel opties, maar waarschijnlijk veel betaalbaarder.

Bl44t44p
18 januari 2010, 20:10
Maar zoveel functies en knopjes zonder MIDI lijkt me toch wel onhandig. Ik hoop dat ze daar wel een goede balans in weten te vinden (beter gezegd: hebben gevonden).

caliban
18 januari 2010, 20:19
Op de SE is ook niet bijster veel MIDI stuurbaar denk ik.

ME.
19 januari 2010, 11:35
Op de SE is ook niet bijster veel MIDI stuurbaar denk ik.

Eigenlijk alles!

Dat wil zeggen alle functies. Niet de potmeter standen.

Orpheo
19 januari 2010, 11:42
Op de SE is ook niet bijster veel MIDI stuurbaar denk ik.

alles, maar dan ook echt ALLES, op potstanden na, is midi schakelbaar. omdat je schakelbare presence en mastervolumes hebt, kan je dus ook kiezen tussen 2 potstanden zeg maar.

caliban
19 januari 2010, 11:53
alles, maar dan ook echt ALLES, op potstanden na, is midi schakelbaar. omdat je schakelbare presence en mastervolumes hebt, kan je dus ook kiezen tussen 2 potstanden zeg maar.

Oké dat wist ik niet :), wel handig!

Marc Oblivian
19 januari 2010, 12:36
Ben wel benieuwd naar de nieuwe versie van de Powerball. Zal hem tzt eens naast de mijne (de allereerste versie) testen. De looks van de nieuwe zijn wel beter, alhoewel ik de mijne wat gepimpt heb:-)

caliban
19 januari 2010, 12:37
Ben wel benieuwd naar de nieuwe versie van de Powerball. Zal hem tzt eens naast de mijne (de allereerste versie) testen. De looks van de nieuwe zijn wel beter, alhoewel ik de mijne wat gepimpt heb:-)

Het vreemde kruis :D

Thiez
19 januari 2010, 13:00
Ik had bij mijn oude fireball toen de grill zwart gespoten en nog geen 2 maanden later komt engl met de nieuwe fireball in het zwart en bijbehorende zwarte cabs. NA APERS!:P

Marc Oblivian
19 januari 2010, 14:58
@ Caliban
Heheheheh...ja, het ijzeren kruis (eigenlijk officieel maltezer kruis geloof ik...).
Ik heb dus een duitser met het ijzeren kruis in huis...(mooie klinkerrijm)

caliban
19 januari 2010, 15:06
Dat kruis komt erg oorlogs over, maar origineel en rijmend!

Weet je wat een grappig Broodje Aap verhaal zou zijn... Dat ENGL connecties heeft/had met de Nazi's en daarom zo brewtal klinkt. :D

Lachen met de 2de WO is toch oke hè?

marter544
19 januari 2010, 15:14
mwuhahaha, in de dat filmpje: "The main difference is eerrrm......... the looks!"

Marc Oblivian
19 januari 2010, 15:23
Dat kruis komt erg oorlogs over, maar origineel en rijmend!

Weet je wat een grappig Broodje Aap verhaal zou zijn... Dat ENGL connecties heeft/had met de Nazi's en daarom zo brewtal klinkt. :D

Lachen met de 2de WO is toch oke hè?

Ze hebben hem nu ook al zwart gemaakt. Nu alleen nog 2 zilveren doodskoppen erop en we kunnen op Blitzkrieg:-)

caliban
19 januari 2010, 15:29
http://www.youtube.com/watch?v=bXjv3F5XipE

??

:D
Nee

Ik vraag me af of ENGL nog iets gaat uitbrengen van amp dit jaar. Wanneer doen ze normaal, in Frankfurt of US/NAMM?

Zoals ik in een ander topic heb gezegd, een low-watter...

Thiez
31 oktober 2011, 18:41
Sorry dt ik een oud topic omhoog haal maar ik wilde dit filmpje hier toch even bijzetten voor degenen die zoekfucntie gebruiken naar powerball2.
Engl poste dit filmpje op facebook en ik moet zeggen dat ik het een erg lekkere demo vind van de powerball. Eens wat anders dan metal en klinkt nog helemaal niet verkeerd.
http://www.youtube.com/watch?v=QzeOOOJD0uI&feature=share

Marc Oblivian
2 november 2011, 14:16
Ja, ik herken de sound toch wel erg. Ik heb de oude versie al een jaar of 7 naar allle tevredenheid en alhoewel ik beide amps nog nooit naast elkaar heb gehoord, denk ik niet dat de nieuwe versie heel erg veel verschilt van de oude.

YannickH
2 november 2011, 17:00
ik ben erg tevreden over mijn powerball II.
volgende maand ga ik een ENGL pro cab kopen.
eens zien dat dat veel verschil maakt want nu speel ik op een harley benton 2x12 cab