PDA

View Full Version : Boost werkt niet op overdrive kanaal



Roeluzzz
18 januari 2010, 14:56
Hallo leute!

Op dit moment heb ik de volgende setup:

Gitaar -> wah -> tuner -> flanger -> chorus -> blackstar ht boost -> amp input

Ik heb een Laney HD 50 top en het vervelende is dat de booster op het overdrive kanaal wel het geluid vervormd, maar geen volume boost geeft op deze manier.

Als ik echter mijn ht dual voor de booster zet en gewoon over het clean kanaal met de overdrive van de dual werk hij het geluid echt wel in volume kan boosten.

het is de bedoeling dat die ht dual van me pedal board af gaat dus ik vroeg me af wat ik verkeerd doe?

ik hoorde al iemand zeggen dat ik de booster dan eens in de fx loop moest zetten maar dat lijkt me een beetje vreemd eigelijk.

wie o wie kan me helpen?




Edit: Bericht mag weg! probleem gevonden in FAQ en Nielsje is de man met het juiste antwoord!

Nielsje
18 januari 2010, 15:03
Bij een booster voor je versterker gebeurt het inderdaad wel eens dat je meer vervorming krijgt, dan volume boost. Je preamp krijgt dan gewoon 'meer' signaal binnen je preamp zal dan gewoon sneller vervormen, dan harder gaan, hetgeen wat je wil bereiken.

Als je je booster in de FX loop zet (dat is vaak ná de pre amp, maar voor de power amp), krik je het signaal van je pre amp op, en krijg je dus wel degelijk meer volume.

Al geprobeert? Het werkt erg goed, maar je krijgt er wel meer kabels van. Bovendien moet de sound je liggen. Misschien zoek je een ander soort boost, zoals een treble boost. Die voegt meer hoog toe en zal je geluid sneller door mix doen prikken, handig bij een solo.

Roeluzzz
18 januari 2010, 15:08
Hey Nielsje,

Thnx voor je snelle reactie!

had het bericht al weer aangepast omdat ik in de faq nog wat had gevonden!

ik ga vanavond even kijken of de sound in de loop matched ik kan op de HT Boost een bas en treble in stellen. dus kan wat gaan testen! :makeup: