PDA

View Full Version : Recording Meeting



skanky
18 januari 2010, 14:49
Ik was net in off-topic het meeting topic aan het doorlezen. Is het misschien een leuk idee om een keer Recording Meeting te houden? Gewoon gezellig de elite van gitaarnetforum onder elkaar zonder het gitaargepeupel erbij.

We kunnen dan bv:
Mics testen
Verschillende monitors beluisteren
Elkaar werk bekritiseren (lees: adviseren)

Is er animo voor?

dennis_rhcp
18 januari 2010, 16:48
ik denk dat je er heel veel van kan leren! (en daarnaast lijkt me het ook heel tof!)

TimmU
18 januari 2010, 16:51
lijkt me erg tof en leerzaam.

Harald
18 januari 2010, 16:58
Leuk idee! Niet dat ik een recording heavy weight ben, of zelfs maar noemenswaardige apparatuur heb trouwens :sssh:

skanky
18 januari 2010, 17:24
Leuk idee! Niet dat ik een recording heavy weight ben, of zelfs maar noemenswaardige apparatuur heb trouwens :sssh:

Dat is juist het leuke, ervaren en onervaren leden bij elkaar. Ik vind het juist leuk om mijn kennis met mensen die het willen leren te delen.
Misschien kan het bij Han in de studio (als ie mee wil doen natuurlijk) of zijn er nog andere suggesties?

Arvoitus
18 januari 2010, 18:00
Lijkt me ook gaaf ja.

dennis_rhcp
18 januari 2010, 18:30
ja we kunnen ook op mijn 3m2 kamer zitten:soinnocent:

gitaarhaantje
18 januari 2010, 18:44
count me in!

Steven Otto
18 januari 2010, 20:15
Ik was net in off-topic het meeting topic aan het doorlezen. Is het misschien een leuk idee om een keer Recording Meeting te houden? Gewoon gezellig de elite van gitaarnetforum onder elkaar zonder het gitaargepeupel erbij.
?
Definieer elite.

Lijkt me interessant, zo'n middagje recording.

skanky
18 januari 2010, 20:35
Definieer elite.

Lijkt me interessant, zo'n middagje recording.

zn v elite (-s mv) [eˈlitə] "niet alles te serieus nemen"

Han S
18 januari 2010, 23:13
Ik dacht daar sinds gisteren ook over na. De aanleiding was een recording workshop welke gisteren werd gegeven door iemand van Nederland Muziek. De man deed echt zijn best, maar miste de kennis die een aantal mensen die op dit forum komen wel hebben. Uiteraard was het voor degenen die niets van recording weten wel interessant, maar voor een opnametechnicus was het oud nieuws. Natuurlijk houd je dan je mond en vul je waar nodig voorzichtig iets aan. Hij had het ook wel door hoor, was wel een aardige vent.

Maar onder elkaar wat dieper op de materie ingaan lijkt me mooi om een keer te doen. Laten we daar eens over brainstormen.

bert k
18 januari 2010, 23:25
. Natuurlijk houd je dan je mond en vul je waar nodig voorzichtig iets aan.
Whahahaha!!! Han die zijn mond houdt... :D
Maar wel een goed idee, een record meeting. Kunnen we best wat van maken.

Han S
18 januari 2010, 23:28
Bert, het is voor zo'n jongen best wel irritant als er een paar mensen tussen staan die er meer van weten. Dat had hij best wel door, maar als hij onzin vertelt moet ik hem voorzichtig corrigeren, zo werkt dat. :D

Jij was trouwens eerder weg dan ik, hij begon een heel verhaal over re-ampen en toen had ik het wel gezien. Ik had ook lamme poten van dat staan.

RB-1
19 januari 2010, 00:06
Heel goed idee, ik kom ook graag.

Ik heb bijvoorbeeld zelf nauwelijks ervaring met ribbon mikes en de weinige keren dat ik die voor mij aantrof, was ik niet echt blij met het resultaat.
Ik wil graag alles horen en dat lukte daarmee niet. Bleef een beetje te on-sprankelend....;) Toen maar weer een condensator gepakt, problem solved.

Maar wat Han opmerkte over trompet, daar kan ik me wel iets bij voorstellen...:o

skanky
19 januari 2010, 00:43
Leuk dat er al zoveel positieve reacties zijn. Nu maar even zoals Han zegt brainstormen.
Allereerst waar? Misschien bij Han in de studio? (als ie dat wil natuurlijk, al die rare mensen over de vloer) of heeft iemand anders nog een idee voor de locatie?

Wanneer? Mij komt het beste een keer op een zondagmiddag uit. Ergens in februari? Als we het te lang uitstellen komt het er waarschijnlijk niet meer van.

En wat gaan we doen? Sowieso flink ouwehoeren over recording natuurlijk, en verder? Tape/Digitaal A/B-en? Mics testen? Mic posities testen? Elkaar werk beluisteren en adviezen geven? Nog meer ideeen?

skabouter
19 januari 2010, 01:34
leuk plan, daar ben ik ook wel voor in!!

El Capitain
19 januari 2010, 03:59
wat dacht je van gewoon bierzuipen en elkaars mixen een beetje afkraken? :)

Highway49
19 januari 2010, 09:45
Goed idee. Kan wel wat directe tips gebruiken eerlijk gezegd. Is toch anders dan heen-en-weer tikken op een forum :D

Han S
19 januari 2010, 10:46
Het kan bij mij in de studio, kun je meteen die Neumann horen waar die NM knakker het over had. En de ribbons natuurlijk, en de D12, en de D202, de MD441 en de oude C451 vergelijken met de Samson CO2, waar je van zal opkijken. Die C451 brengt op ebay een bedrag op waar je zeven CO2's voor kunt kopen.

Kunnen we de off axis response van de M201 vergelijken met die van de MD421 op een slagwerk en het verschil tussen een SM57 en de M201 op snare, want dat is een groot verschil. En heb je wel eens een M88 gehoord op floortom? Huge is het enige wat je kunt bedenken en dan heb ik het niet over het voordeel van het hypercardioid zijn van die M88. Je kunt die floortom gewoon keihard zetten zonder de overspraak die je hebt met de MD421.

En zo zou ik nog uren door kunnen gaan, maar ik moet ook geld verdienen, dus ik ga even een paar facturen maken.

skanky
19 januari 2010, 10:50
Han, helemaal top!
Ik neem wel m'n AKG d19 en bang & olufsen BM6 ribbon mee.

Harald
19 januari 2010, 11:07
Leuk, nou nog een datum waarop ik ook kan :)

Zou dan wel eens mijn CO2 willen vergelijken met die van Han, kijken hoe constant ze zijn. Kon hier nauwelijks verschil horen met een Superlux grootmembraan (heb ik uitgeleend op het moment) nl.

guhlenn
19 januari 2010, 13:04
Lijkt me leuk maar tis wel een tyfus end naar Han. Maar goed, waar anders he, waar anders...

skanky
19 januari 2010, 13:10
Ik kan wel mensen vanaf station hoorn meenemen met de auto.......maarja dat is maar een kwartiertje rijden naar Han.

Han S
19 januari 2010, 13:17
Glenn zit ergens tussen Duitsland en België opgesloten in een staart van Nederland wat ze Limburg noemen.

skanky
19 januari 2010, 13:22
Glenn zit ergens tussen Duitsland en België opgesloten in een staart van Nederland wat ze Limburg noemen.

Aha, de blinde darm van Nederland, kunnen ze dat niet gewoon operatief verwijderen?

bert k
19 januari 2010, 14:02
Dat kan wel, maar dan is het nog steeds een tyfusend naar Han. (Tenzij ze Limburg in het IJsselmeer dumpen, vlak voor Han zijn huis.)

skanky
19 januari 2010, 14:06
Dat kan wel, maar dan is het nog steeds een tyfusend naar Han. (Tenzij ze Limburg in het IJsselmeer dumpen, vlak voor Han zijn huis.)

Doe maar niet, dat is dan ook vlak voor mijn huis.............. ;)

skabouter
19 januari 2010, 14:42
in principe kan ik ook een ruimte aanbieden, mijn studio zit in een groot pand met grote gezellige barruimte! Alkmaar is alleen nog iets verder denk ik, en mijn studio is iets te klein voor al die soundtests vrees ik (met zn allen in de control-room staan voor luisteren is geen optie!)

Als er nood is, kan dit nog als optie gezien worden....maar bij Han is veeel toffer!

harrie-beton
20 januari 2010, 09:43
Alkmaar en Bovenkarspel verschilt niet zo veel. Han zijn plek is dan veel groter en meer geschikt. Het is vrij dicht bij Amsterdam, voor de zuiderlingen een tussenstop.
Ik stel voor om dan iets op te nemen tegelijk op Han zijn machine van een ton en op mijn pc van 319 euro. En dan blind een shootout ;)

gitaarhaantje
20 januari 2010, 10:02
maar nu nog een datum..

Als iedereen zich kan aanmelden ben ik graag van de partij!


Greetz!

beruk
20 januari 2010, 10:20
Bijzonder interessant, maar gezien mijn noob niveau iets te hoog gegrepen ben ik bang...

skanky
20 januari 2010, 10:50
Bijzonder interessant, maar gezien mijn noob niveau iets te hoog gegrepen ben ik bang...

Dat maakt niet uit, alle niveau's zijn welkom!

skabouter
20 januari 2010, 12:30
misschien even een lijstje maken?

- Skanky (Hoorn)
- Skabouter (Alkmaar)
- .....
-
-
-
-
-

(copy/paste, en vul aan)

Als iemand iets meeneemt kan je dit erachter zetten. ik neem nu nmiets mee, omdat mn gear volgens mij niet speciaal is. Maar als iemand iets ziet in mn gearlist (zie myspace) en je wilt meer weten, zeg dit dan even...

bert k
20 januari 2010, 12:47
- Skanky (Hoorn)
- Skabouter (Alkmaar)
- Bert K (Rotterdam)
-
-
-
-

Ja hoor, ik ben er zeker bij!

dennis_rhcp
20 januari 2010, 13:11
- Skanky (Hoorn)
- Skabouter (Alkmaar)
- Bert K (Rotterdam)
- Dennis_rhcp (arnhem) +3 plekken vrij in de auto
-
-
-

Ik heb niet echt iets bijzonders wel een moderne md 421
Ik ben wel nieuwschierig hoe die klinkt tegen over de oude
En hoe die klinken tegen over mijn e604

Highway49
20 januari 2010, 13:52
Eeeehm, is het niet handiger om eerst een datum te noemen voordat er een lijst wordt gemaakt?

Als je achteraf met een datum komt valt waarschijnlijk de helft ineens weer af...

Harald
20 januari 2010, 14:09
- Skabouter (Alkmaar)
- Bert K (Rotterdam)
- Dennis_rhcp (arnhem) +3 plekken vrij in de auto
- Harald (Epe)
-
-
Als Dennis via Epe wil rijden wil ik wel meeliften met evt. wat akoestische gitaren. De resonator is misschien wel leuk om even mee te hobbyen :) En alles hangt uiteraard van de datum af...

skanky
20 januari 2010, 14:28
Ik denk dat Han dan met de datum moet komen het is tenslotte in zijn studio.

Han S
20 januari 2010, 14:49
Noem maar een paar datums en ik roep wel terug of het kan.

skanky
20 januari 2010, 14:51
Zondag 7 februari?

Harald
20 januari 2010, 15:36
Zou mooi zijn, andere weekenden in februari moet ik verstek laten gaan ivm optredens... (weliswaar vaak op zaterdag, maar dan een heel stuk Duitsland in... dat red ik dan niet op de zondag)

31 januari zou voor mij nog een alternatief zijn.

Han S
20 januari 2010, 17:45
31 januari en 7 februari kunnen wat mij betreft, 14 februari niet. 21 februari waarschijnlijk ook niet en 28 weer wel.

Maar we moeten ook rekening houden met de komende hi gain shootout waarvan je een draadje in moderne versterkers vindt, want daar moet ik ook bij zijn.

skanky
20 januari 2010, 17:49
31 januari kan ik niet. 7 februari zou voor mij mooi uitkomen.

bert k
20 januari 2010, 18:11
7-2 is prima.

skabouter
20 januari 2010, 18:44
7-2 is voor mij ok!

Is het ok als ik enkele record-geinteresseerde mensen meeneem, die echter niet bij dit forum zitten (o.a. een strakke drummer, mss handig voor de tests!)

Steven Otto
20 januari 2010, 18:58
ik stem voor 7-2. (voor zover ik stemrecht heb :p)

de 31e zit ik nog met school examens.

skanky
20 januari 2010, 19:11
Dat gaat goed zo. Dus 7 februari bij Han.
Wie komen er?

- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto
- ??

Harald
20 januari 2010, 19:12
31 januari en 7 februari kunnen wat mij betreft, 14 februari niet. 21 februari waarschijnlijk ook niet en 28 weer wel.


De 28ste is trouwens de gitaarbeurs in Groesbeek. Misschien voor meer mensen interressant. Moet daar zelf iig spelen, en geef er een workshop :)
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto
- Harald
- ??

(aanmelding is voor mij overigens altijd onder voorbehoud dat er geen betaald optreden tussen komt. Maar die kans is op die termijn ook niet echt groot.)

skabouter
20 januari 2010, 19:17
tof dat het bij Han is!! Altijd leuk daar weer eens te zijn!
Er is daar vaker een meeting geweest toch? Hoe gaat dit meestal in zn werk? als men wat wil eten/drinken bijv... Han, sla jij dit in, en betalen we gezamelijk die rekening? Of mag ieder zelf iets naar behoeven meenemen?

Han S
20 januari 2010, 19:41
Zaterdag heb ik een meeting met een audiofielen vereniging. Daar wordt gewoon door iedereen tien minuten van zijn favoriete muziek gedraaid over een hi end installatie en er wordt nu en dan van speakers gewisseld.

Dat heb ik regelmatig en dan doet een van die gasten de inkopen, broodjes met beleg, koffie en de nattigheden. De kosten worden gezamelijk gedeeld en dat is nooit veel, een euro of vier. Ik houd meestal een paar flessen over.

Maar iedereen kan ook gewoon zelf wat meenemen.

skanky
20 januari 2010, 19:45
Ik zal dan wel zorg dragen voor het eten en drinken. Ik haal wat kratten bier en wat flessen fris en wat te eten.
Zullen we om een uur of 12 beginnen? Kunnen we nog een beetje uitslapen en kan iedereen van verre komen.

Han S
20 januari 2010, 20:00
Ik heb ook een snackbar op 50 meter afstand.

skanky
20 januari 2010, 20:03
Ik heb ook een snackbar op 50 meter afstand.

De wereldberoemde Mini Snackbar! :soul:

Han S
20 januari 2010, 20:07
Met de 'eigen gemaakte' patat.

Aragorn
20 januari 2010, 21:01
Mooi initiatief...helaas is Stede Broec (moest het even opzoeken via googlemaps) binnen mijn referentiekader te ver, maar wel een pracht locatie. Anyways: enjoy!

Han S
20 januari 2010, 21:17
Zullen we die jongen van Nederland Muziek ook uitnodigen?

skanky
20 januari 2010, 21:20
Zullen we die jongen van Nederland Muziek ook uitnodigen?

Wat mij betreft is ie van harte welkom, hij kan vast nog genoeg leren. :)

Han S
20 januari 2010, 21:33
Kan hij meteen zien dat het membraan van een dure Neumann niet groter is dan van een goedkope SP B1. :D

artnaz
20 januari 2010, 21:37
Als jullie het niet vervelend vinden dat ik zelf nauwelijks iets toevoeg en veel luister en veel vragen stel, zou ik er graag bij willen zijn!

Echter kan ik 7 februari niet! :(

skanky
20 januari 2010, 21:38
Kan hij meteen zien dat het membraan van een dure Neumann niet groter is dan van een goedkope SP B1. :D

De kwaliteit van de mic is natuurlijk afhankelijk van de grote van het membraan. Ik hoorde dat Neumann nu bezig is met een membraan van 2 meter doorsnede.....kan je nagaan hoe goed die mic zal zijn!

bert k
20 januari 2010, 22:28
Sterker nog: ze hebben het ding al getest!

http://www.boc.eu/upload/672235_340_1175166797328-1907-springzeil-d-350.jpg

dennis_rhcp
20 januari 2010, 23:48
ik ben er ook graag bij 7 feb,

skabouter
21 januari 2010, 00:36
De kwaliteit van de mic is natuurlijk afhankelijk van de grote van het membraan. Ik hoorde dat Neumann nu bezig is met een membraan van 2 meter doorsnede.....kan je nagaan hoe goed die mic zal zijn!

meen je dit nou?? :o wat gaan ze daarmee doen dan?

Michael AE
21 januari 2010, 01:08
Ik ben er ook bij! Lijkt me top.

Michael AE
21 januari 2010, 01:09
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto
- Harald
- Michael AE
- ??

artnaz
21 januari 2010, 01:19
Hmpf, als het inderdaad 7 februari wordt, kan het dan 's ochtends? :D

skanky
21 januari 2010, 07:00
meen je dit nou?? :o wat gaan ze daarmee doen dan?

Haha, lekker hoor Arjan! Dat was een sarcastische reactie op de post van Han. De grootte van een membraan heeft niets te maken met de kwaliteit. DPA heeft bijv. miniatuur-microfoons van topkwaliteit.

skanky
21 januari 2010, 07:02
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto
- Harald
- Michael AE
- ??

Oh god, Michael komt, ik zal maar een paar kratten bier extra halen.....




ps. wil je meerijden de 7e?

Harald
21 januari 2010, 08:47
ik ben er ook graag bij 7 feb,

Dennis, wil jij evt. via Epe rijden? (Dan rijd je via Harderwijk ipv via Amsterdam, lijkt qua km weinig uit te maken vanuit Arnhem.) In dat geval kunnen we carpoolen.

skabouter
21 januari 2010, 12:12
Haha, lekker hoor Arjan! Dat was een sarcastische reactie op de post van Han. De grootte van een membraan heeft niets te maken met de kwaliteit. DPA heeft bijv. miniatuur-microfoons van topkwaliteit.

dat eerste dacht ik al ja, maar dat tweede leek me mss wel waar....een membraam van 2 meter....alles is mogelijk, ze hadden ook eens een subwoofer nagemaakt met kasten en gangen van tientallen meters.

dennis_rhcp
22 januari 2010, 16:21
Dennis, wil jij evt. via Epe rijden? (Dan rijd je via Harderwijk ipv via Amsterdam, lijkt qua km weinig uit te maken vanuit Arnhem.) In dat geval kunnen we carpoolen.

Ja hoor, kan je mij jouw telefoon nummer, plus adres gegevens mailen (pm)?
ik moet wel even een auto regelen bij mijn ouders, anders moet ik de trein pakken, maar dan neem ik op tijd contact met jou op

Harald
22 januari 2010, 17:32
PM is verstuurd. Kan het verder over de recording meeting zelf :)

harrie-beton
22 januari 2010, 19:04
Ik lees keurig mee maar twijfel nog over opgeven bij Han S. Ben niet helemaal fit. Na komende week moet het in orde zijn.

schizo910
22 januari 2010, 19:24
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto
- Harald
- Michael AE
- Schizo910

gitaarhaantje
25 januari 2010, 19:09
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto
- Harald
- Michael AE
- Schizo910
- Gitaarhaantje ( Onder voorbehoud )

Steven Otto
25 januari 2010, 19:31
Mijn aanwezigheid is ook onder voorbehoud.

Als de High-Gain Shootout pt.2 ook in die periode is, ga ik daar heen. Ik heb geen zin om twee keer naar Enkhuizen te reizen per maand of twee.

Han S
25 januari 2010, 19:49
Ik moet ook bij de high gain shootout twee aanwezig zijn dus die moet op een andere datum. Is daar dan al een datum voor geprikt?

Steven Otto
25 januari 2010, 20:03
14 en 21 februari werd voorgesteld, maar door carnaval/wintersport wordt het waarschijnlijk een andere datum. Welke dat is, is mij nog niet duidelijk.

Han S
25 januari 2010, 20:28
Da's wel het beste, 14 feb ben ik jarig en 21 feb heb ik een opnamesessie.

Harald
25 januari 2010, 21:30
Was er eigenlijk al een begintijd afgesproken voor 7 februari?

Han S
25 januari 2010, 23:11
Jullie zijn vanaf 's morgens zeven uur welkom. Noem maar een inlooptijd, want jullie moeten een stukkie rijden, ik ben er al.

skabouter
26 januari 2010, 01:16
han, ben je gek :o het is op een zondag, en er gaan dan mensen rond die tijd pas naar bed!! ;)

maargoed, ik hoop er rond 12u te zijn!

Han S
26 januari 2010, 10:15
Ik ben in het weekend om zes uur wakker. 's morgens dus.

skanky
26 januari 2010, 10:18
Ik ben in het weekend om zes uur wakker. 's morgens dus.

Dat zal de leeftijd wel zijn.....:sssh:

minoin
26 januari 2010, 10:21
Ah damn, had er graag bij willen zijn, Han's crib checken :D Helaas heb ik maandag nog een tentamen. Maar have fun!

Han S
26 januari 2010, 10:22
Nee, een hond van 6 maanden en omdat mijn echtgeniet de hele week het lul is heb ik er voor gekozen dat zij in het weekend en maandag mag uitslapen.

skanky
26 januari 2010, 10:28
Nee, een hond van 6 maanden en omdat mijn echtgeniet de hele week het lul is heb ik er voor gekozen dat zij in het weekend en maandag mag uitslapen.

Aha ok, dan is het begrijpelijk. Is de hond er 7 februari ook bij?

Han S
26 januari 2010, 10:45
Aha ok, dan is het begrijpelijk. Is de hond er 7 februari ook bij?

Beter van niet want die heeft een ingebouwde kerncentrale met overcapaciteit en heeft veel aandacht nodig, dus dan komen nergens aan toe.

Steven Otto
26 januari 2010, 12:00
Sodeju. 7 uur is wel erg vroeg.:chicken:
Dan mag ik de wekker op half vier zetten :dontgeti:

Vanaf 12 uur is het toch ook nog wel interessant?

Han S
26 januari 2010, 13:06
12.00 uur is een mooie tijd hoor.

bert k
26 januari 2010, 14:37
Nog meerijders vanuit Rotterdam/Den Haag/Leiden?

Steven Otto
26 januari 2010, 14:58
Nog meerijders vanuit Rotterdam/Den Haag/Leiden?
Ik zou heel graag mee willen rijden! Dat scheelt een hoop tijd.

Ik weet alleen nog niet hoe ik mijn ouders ga uitleggen dat ik met een meneer van het internet richting Enkhuizen wil gaan rijden...:satisfie:

Michael AE
26 januari 2010, 15:06
Leuk, Han. Weer eens rondbanjeren in je studio! Heb er zin in!:grouphug:

artnaz
26 januari 2010, 15:19
Ik weet alleen nog niet hoe ik mijn ouders ga uitleggen dat ik met een meneer van het internet richting Enkhuizen wil gaan rijden...:satisfie:Hihihi, ik zou dan ook geen foto van Bert laten zien als ik jou was! :D

bert k
26 januari 2010, 15:25
Ik kom het ze wel persoonlijk vertellen. :D

skabouter
26 januari 2010, 15:32
Ik weet alleen nog niet hoe ik mijn ouders ga uitleggen dat ik met een meneer van het internet richting Enkhuizen wil gaan rijden...:satisfie:

haha wacht maar tot je bert ziet :D ik had dat ook eens, een lift van bert toen ik nog wat jonger was, mijn ouders waren ook sceptisch :D "waarom hangt die ouwe man dan op een forum met al die jonge gitaristen" :D

Maar bert is OK, oleee oleeee.

Steven Otto
26 januari 2010, 15:36
Ik weet wel wie Bert is. Ik ben zelfs in een diep, duister verleden met Bert op de foto geweest, bij de Pedalen Meeting in Nielsje's oefenruimte!
Kan je na gaan.:ok:


Je denkt vast nu: 'Oh, was jìj dat zielige kleine ventje, wat maar een beetje rond liep te schuiven!'
Maar wees gerust, die tijden zijn verandert.

Steven Otto
26 januari 2010, 15:49
haha wacht maar tot je bert ziet :D ik had dat ook eens, een lift van bert toen ik nog wat jonger was, mijn ouders waren ook sceptisch :D "waarom hangt die ouwe man dan op een forum met al die jonge gitaristen" :D

Maar bert is OK, oleee oleeee.

En je hoefde de benzinekosten niet in natura uit te betalen? :seriousf::seriousf::seriousf:

skabouter
26 januari 2010, 16:49
haha dat nog net niet :D was alleen wel mn camera vergeten in zn auto, dus die later opgehaald in r`dam, en toen ff koffie gedronken.

Er was een leuk grapje gemaakt toen, Bert was de Bob tijdens die rit, maar had toch een biertje gedronken (en terecht!) en toen was het niet Bob, maar BERT; "Bezopen en rijdt toch" :D

artnaz
26 januari 2010, 16:59
Bert was de Bob tijdens die rit, maar had toch een biertje gedronken (en terecht!) en toen was het niet Bob, maar BERT; "Bezopen en rijdt toch" :DDa's best wel een goeie, zelfs als je geen Bert heet! :D

(Btw, slaat "Bob" ook ergens op, of is het gewoon een makkelijke naam?)

skanky
26 januari 2010, 17:16
Da's best wel een goeie, zelfs als je geen Bert heet! :D

(Btw, slaat "Bob" ook ergens op, of is het gewoon een makkelijke naam?)

"Bob" komt oorspronkelijk uit Belgie en betekent: Bewust Onbeschonken Bestuurder

artnaz
26 januari 2010, 17:23
"Onbeschonken" ja? Is dat in het Nederlands niet een beetje informeel?

Maar bedankt!

bert k
26 januari 2010, 19:10
Het was toch Bewust Onbeschofte Bestuurder?

harrie-beton
26 januari 2010, 23:23
Zet mij ook op de lijst.

Ik rij via Drachten - Joure - Afsluitdijk. Moet er iemand mee?

Han S
26 januari 2010, 23:29
Je kunt misschien beter de A6 nemen en de dijk Lelystad Enkhuizen Mark, is korter.

harrie-beton
27 januari 2010, 00:02
Ok, daar ging ik vorige langs terug. In mijn herinnering was die niet veel korter maar als jij het zegt..

skanky
27 januari 2010, 07:01
Ok, daar ging ik vorige langs terug. In mijn herinnering was die niet veel korter maar als jij het zegt..

In mijn beleving is via de a6 ook langer dan via de afsluitdijk, vooral dat stuk binnendoor vanaf de a6 naar de lelydijk toe.

harrie-beton
27 januari 2010, 09:00
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto *
- Harald
- Michael AE
- Schizo910
- Gitaarhaantje *
- Harrie Beton

Ik zeg 10 tekens, 10 man.

Han S
27 januari 2010, 10:25
Ik heb het idee dat via de dijk naar Bovenkarspel iets korter is, naar Hoorn zal het weinig uitmaken. Van de A6 naa Lelystad is een kort stukkie, mits je niet de verkeerde afslag neemt want je moet er ver voor Lelystad al af gaan richting Enkhuizen.

skanky
27 januari 2010, 10:39
Ik heb het idee dat via de dijk naar Bovenkarspel iets korter is, naar Hoorn zal het weinig uitmaken. Van de A6 naa Lelystad is een kort stukkie, mits je niet de verkeerde afslag neemt want je moet er ver voor Lelystad al af gaan richting Enkhuizen.

Han je hebt gelijk, ik was even van Hoorn uitgegaan, vanaf de A7 naar bovenkarspel is natuurlijk ook nog en kwartiertje oid.

dennis_rhcp
27 januari 2010, 17:36
haha ik ben al iets van 3x vergeten:P

7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto *
- Harald
- Michael AE
- Schizo910
- Gitaarhaantje *
- Harrie Beton
- DENNIS_RHCP

harrie-beton
28 januari 2010, 11:06
Moet ik nog een pc met 16 sporen audiokaart meenemen voor de shootout?
Wat is de bedoeling precies? Heb je een "programma"?

gr mark

Han S
28 januari 2010, 11:28
Mark, het initiatief is van Skanky dus ik laat het aan hem over wat we gaan doen. Ik weet niet of het zin heeft om een 16 sporen digitaal opnamesysteem mee te nemen want er is geen band welke we kunnen opnemen. Ik denk dat het zinnig is om verschillende microfoons op dezelfde geluidsbron(nen) te vergelijken. Harald is een fantastische gitarist en als hij een paar akoestische gitaren meeneemt kunnen we de C451 van 40 jaar oud vergelijken met een CO2 van 50 euro, een B1 van 100 euro en een Neumann van 5000 euro. Je zal daar nog van opkijken.

Persoonlijk wil ik het drumstel vol hangen met verschillende microfoons en dan eens kijken wat dat oplevert. Een MD421 klinkt geweldig op toms, maar heeft vrij veel overspraak en die klinkt niet echt mooi. Een M88 klinkt ook zeer bruut op toms en heeft veel minder overspraak die ook nog veel beter klinkt. Dat wil ik wel eens samen met de mannen allemaal uitproberen. Ik heb rond de 60 microfoons waaronder veel oudere exemplaren.

Ook de verschillen tussen luidsprekers zijn opvallend, de grote RSPM's laten van een slechte productie niets heel, maar laten een goede productie ook fantastisch klinken. Heb je Lataralus van Tool wel eens gehoord op een paar NS10? Hoor je hoe goed die nog kunnen klinken. Kunnen we allemaal uitproberen, een middag is zo voorbij.

Harald
28 januari 2010, 12:00
Ik neem iig wel een flattop en de resonator mee. Als het past qua vervoer kan de harpgitaar misschien ook wel mee.

bert k
28 januari 2010, 12:36
Ik steek wel een Behringer B2pro in mijn zak. Trouwens, Frits komt ook mee, ik zal hem vragen om de BBC ribbon mee te nemen.

harrie-beton
28 januari 2010, 12:44
Leuk. Dan maak ik video en foto. Die staan dan in 1 dag online zoals het wél hoort.

skanky
28 januari 2010, 12:50
Han, dat is inderdaad precies wat ik voor ogen had. Microfoons testen op verschillende bronnen, en de verschillen in monitors beluisteren. Verder gewoon lekker discussiëren en lullen over recording.
Zoals ik al eerder zei neem ik een B&O BM6 (ribbon mic van 50 jaar oud) en een AKG D19 (de sm57 van de jaren 60, en tevens de OH-mic van the Beatles) mee.

RB-1
29 januari 2010, 15:22
Het is gelukt! De shift die ik op 7 feb. moest werken kon geruild worden.
Ik kom dus ook.
Breng mee een Audix SCX-25A, en m'n 3 bluegrass instrumenten.
Als er geen is, wil ik ook wel een Neumann KM-84 meebrengen.
De Martin D-28 blijft thuis, want Harald heeft al een goede gitaar mee...

Ik ben dus nieuwsgierig naar de meest geschikte mic. voor mijn 3 verschillende toepassingen.
Met name het geluid van een goede ribbon t.o.v mijn eigen spul wil ik wel eens horen.

7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto *
- Harald
- Michael AE
- Schizo910
- Gitaarhaantje *
- Harrie Beton
- DENNIS_RHCP
- RB-1


Je kunt misschien beter de A6 nemen en de dijk Lelystad Enkhuizen Mark, is korter.Als deze (http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html) verwachting uitkomt wordt het de 7e overdag niet warmer dan -9 ... En die blauwe band lijkt akelig smal. Update: men krabbelt al terug....
Ik heb die dijk wel eens eerder helemaal onder een gletsjer van kruiend ijs zien verdwijnen....

Harald
29 januari 2010, 20:30
Mijn Maton heeft wel een heel ander karakter dan een D28 ( of welke andere Martin dan ook) Staat bovendien niet voor slag afgesteld, en nu met het droge weer is de actie helemaal superlaag. Als je bluegrass slaggitaar wilt proberen weet ik niet of de Maton daar de beste keus voor is. Denk dat je de bassen van de Martin dan mist. Maar je mag er best op spelen, daar niet van.

skabouter
30 januari 2010, 01:18
Moet ik nog iets meenemen? aan mics heb ik dit:
* M-Audio Sputnik (buizen condensator; cardioid, figure-8, omni)
* RØDE NT1 (Condensator grootmembraam)
* MXL R44 (Ribbon/band microfoon. figure-8)
* MXL V67g (grootmembraam condensator)
* Shure PG52 (dynamische basmicrofoon)
* AKG D112 (Dynamische basmicrofoon)
* AKG D70ME (dynamisch)
* 2x Studio Projects C4 (Matched Pair; cardioid, omni)
* 3x Sennheiser MD421 (dynamisch)
* 2x Sennheiser MD419 (dynamisch
* 3x Shure SM57 (dynamisch)
* 3x Shure PG56 (dynamisch)
* 2x Superlux HO8 (condensator)


niet alles is noemenswaardig en ik neem zeker niet alles mee, maar als er verzoeken zijn is dat natuurlijk ok!

Han S
30 januari 2010, 10:31
Ik ben wel benieuwd naar die MXL ribbon Arjen.

skabouter
30 januari 2010, 23:18
prima Han, ik neem hem mee! best leuk dingetje, voor niet heel veel geld!

Ook zal ik eens een DAP PL07 (SM57 kloon) meenemen, en dan wil ik graag met de groep even A/B luisteren met de echte, en kijken hoe duidelijk het verschil nu is... je betaald namelijk 2,5x minder voor die DAP en ik vind het verschil duidelijk niet significant.

skanky
31 januari 2010, 01:28
prima Han, ik neem hem mee! best leuk dingetje, voor niet heel veel geld!

Ook zal ik eens een DAP PL07 (SM57 kloon) meenemen, en dan wil ik graag met de groep even A/B luisteren met de echte, en kijken hoe duidelijk het verschil nu is... je betaald namelijk 2,5x minder voor die DAP en ik vind het verschil duidelijk niet significant.

En qua road-bestendigheid? Is ie net zo robuust als het origineel?

skabouter
31 januari 2010, 12:32
moet zeggen dat ik dat niet weet, ik werk er niet mee on the road. maar qua materiaal zijn ze hetzelfde lijkt wel, het is in elk geval geen plastic. ook heb ik 1 zo`n ding al ruim5 jaar, en werkt nog altijd prima!

maarja, mss herkennen mijn ongetrainde oren de verschillen nog niet zo goed, of zijn mn monitoren niet goed genoeg (geweest), daarom wil ik wel eens zien bij Han hoeveel verschil er nou werkelijk is.

Han S
31 januari 2010, 13:10
Je moet vooral het verschil horen als je gewoon het geluid in de ruimte opneemt en ook de off axis response beluisteren op snare. Bij de echte SM57 is die niet bepaald mooi, de hi hat komt vrij hard binnen en klinkt niet echt fraai.

Ik heb al eens eerder gezegd dat het nulpunt bij de 75 op 180 graden zit, terwijl die bij de Beyer M201 op 130 graden zit, het verschil tussen een gewone cardioid en een hyper cardioid. We gaan dat allemaal onderzoeken.

Heb je wel eens een MD441 gehad Arjen?

skabouter
31 januari 2010, 13:13
helaas niet nee, wel 3x MD421`s en 2x MD419`s. Maar ben erg benieuwd naar die MD441, die wil ik ook wel horen bij jou! schijnt een veel betere OArespons te hebben dan 421? op toms?
Mocht een keer een lekker geprijsd exemplaar vinden neem ik hem, maar ze zijn veelal best duur.

berolios
31 januari 2010, 13:31
Ik ben tijdelijk niet mobiel (kan niet rijden door gebroken schouder) en het is toch wel een eindje naar Han (woon in Helmond, NB), anders was ik er graag bij geweest.

Ik kom uit een andere mic-hoek dan de meeste mensen hier lijkt het wel, dus het was vast erg interessant geweest eens eea naast elkaar te leggen.

Had jullie vooral mijn Earthworks SR-25's willen laten horen, die zijn wel echt erg tegek, ook live.

Wellicht volgende keer, veel plezier in ieder geval !

vincent136
31 januari 2010, 15:11
7-2 @ Han S
- Han S
- Skanky
- Bert K
- Skabouter
- Steven Otto *
- Harald
- Michael AE
- Schizo910
- Gitaarhaantje *
- Harrie Beton
- DENNIS_RHCP
- RB-1
- Vincent136*

Han S
31 januari 2010, 15:11
Regel gewoon een chauffeur, of nog beter een lekkere chauffeuse en kom gewoon langs, zo ver is het niet hoor en alles grote weg, gas op de plank en je bent er zo. Ik hoop wel dat die sneeuw en ijsbende dan achter de rug is.

Han S
31 januari 2010, 15:14
Overigens is mijn controlroom nou ook weer niet zo groot dat er veel mensen in kunnen, met een man of zes/zeven is het al aardig vol, maar verder heb ik ruimte zat. En je weet dat Bert veel ruimte inneemt en Frits is ook omvangrijk. :D

bert k
31 januari 2010, 15:47
Wij houden ons op de achtergrond en leveren af en toe commentaar.

http://www.kleinekaveling.nl/starnet/media/Echt_nieuws/muppetshow.jpg

Harald
31 januari 2010, 20:11
Dat kan ook online...

http://www.youtube.com/watch?v=zSDj7bjAv2s

skabouter
31 januari 2010, 23:16
Overigens is mijn controlroom nou ook weer niet zo groot ... En je weet dat Bert veel ruimte inneemt en Frits is ook omvangrijk. :D

ach dat compenseer ik dan weer :D

skanky
1 februari 2010, 08:04
ach dat compenseer ik dan weer :D

Dan compenseer ik jou wel weer..... ;-)

RB-1
2 februari 2010, 02:29
Wegens gebrek aan belangstelling voor stevig winterweer heeft het KNMI besloten de, oorspronkelijk voor het volgend weekeinde geplande, kou-inval niet te laten doorgaan.

Boffen wij even....

Steven Otto
3 februari 2010, 14:36
Je ne serai pas présent.

bert k
3 februari 2010, 15:15
Hoezo? Vanwege je franse brief?

Steven Otto
3 februari 2010, 15:28
Nee :P

Het komt erop neer dat het te veel moeite is.

Blend
3 februari 2010, 15:29
Het kan bij mij in de studio, kun je meteen die Neumann horen waar die NM knakker het over had. En de ribbons natuurlijk, en de D12, en de D202, de MD441 en de oude C451 vergelijken met de Samson CO2, waar je van zal opkijken. Die C451 brengt op ebay een bedrag op waar je zeven CO2's voor kunt kopen.

Kunnen we de off axis response van de M201 vergelijken met die van de MD421 op een slagwerk en het verschil tussen een SM57 en de M201 op snare, want dat is een groot verschil. En heb je wel eens een M88 gehoord op floortom? Huge is het enige wat je kunt bedenken en dan heb ik het niet over het voordeel van het hypercardioid zijn van die M88. Je kunt die floortom gewoon keihard zetten zonder de overspraak die je hebt met de MD421.
.

dat lijkt me echt een geweldig plan.....


als ik zou weten waar je het over had, dan was ik ook gekomen..

RB-1
4 februari 2010, 03:22
dat lijkt me echt een geweldig plan.....


als ik zou weten waar je het over had, dan was ik ook gekomen..Als je niet komt, zul je het nooit weten.....:soinnocent:

skanky
5 februari 2010, 11:38
nog 2 dagen.................spannend! :crazyhappy:

Han S
5 februari 2010, 12:46
Ik heb er ook zin an, jij regelt de catering toch hé?

jarninho
5 februari 2010, 15:51
Lees net de post in Off Topic. Volgens google maps is het een paar minuten bij het station vandaan. Ik ben even totaal vergeten of ik nou zondag iets had, maar als een totale n00b ook welkom is, schuif ik graag aan (mits ik dus me niet ineens bedenk dat ik al wat had afgesproken...). 't Is nog geen 40m met de trein en wellicht heel leerzaam voor iemand die er met een toneport nog niet in slaagt fatsoenlijk een akoestische gitaar op te nemen.

skanky
5 februari 2010, 16:21
Ik heb er ook zin an, jij regelt de catering toch hé?

Klopt, wat zal ik halen? Paar flessen cola, sinas, paar kratten bier en wat chips ed?

Tony L
5 februari 2010, 17:05
Waar in Hoogkarspel is het? Anders wil ik misschien ook nog wel even langskomen. Gaat het echt alleen over vergelijkingen of komen er ook nog handige tips aanbod qua mixen e.d.?

skanky
5 februari 2010, 17:15
Waar in Hoogkarspel is het? Anders wil ik misschien ook nog wel even langskomen. Gaat het echt alleen over vergelijkingen of komen er ook nog handige tips aanbod qua mixen e.d.?

Uiteraard komen de tips ook nog langs....en de meeting is natuurlijk ook een kans om vragen te stelen aan de ervaringsdeskundigen.

Han S
5 februari 2010, 17:45
Klopt, wat zal ik halen? Paar flessen cola, sinas, paar kratten bier en wat chips ed?


Ik heb nog een stuk of vier pakken sinaasappelsap staan dat op mag, de snackbar is 40 meter lopen. Een paar flessen cola en bier komt altijd van pas. Als het niet leeg komt, het blijft nog maanden houdbaar.

Han S
5 februari 2010, 17:49
Waar in Hoogkarspel is het? Anders wil ik misschien ook nog wel even langskomen. Gaat het echt alleen over vergelijkingen of komen er ook nog handige tips aanbod qua mixen e.d.?

Website met adres. (http://www.beaufortstudio.nl/index.php?pg=5)

Het station 'Bovenkarspel Flora' is om de hoek, perron aflopen en rechtsaf gaan, straat uitlopen tot splitsing, daar linksaf en 30 meter verder aan de overkant.

schizo910
5 februari 2010, 22:28
Website met adres. (http://www.beaufortstudio.nl/index.php?pg=5)

Het station 'Bovenkarspel Flora' is om de hoek, perron aflopen en rechtsaf gaan, straat uitlopen tot splitsing, daar linksaf en 30 meter verder aan de overkant.


Voor mensen die links en rechts niet uit elkaar kunnen houden:

Het station 'Bovenkarspel Flora' is om de hoek, perron aflopen en linksaf gaan, straat uitlopen tot splitsing, daar rechtsaf en 30 meter verder aan de tegenoverkant.

vincent136
5 februari 2010, 22:39
Helaas moet ik afzeggen. Ik kan overmorgen niet..

harrie-beton
6 februari 2010, 10:28
Tot morgen!

RB-1
6 februari 2010, 10:53
Tot morgen!Likewise! Jij gaat mij dan toch nog wel uitleggen hoe jij jouw SOTW in elkaar hebt gezet ? Ik breng ook wat speelgoed mee...

skabouter
6 februari 2010, 11:17
tot morgen allen!

harrie-beton
6 februari 2010, 11:53
Ik neem ook speelgoed mee. Gelieve mij niet direct inelkaar slaan, ik ben nu eenmaal een digitale man.

dennis_rhcp
6 februari 2010, 12:42
ik heb er zin in ! (heb er al een week naar uitgekeken)
arjan heb jij nog die akg van 35 euro? kan je die meenemen?

gr dennis

RB-1
6 februari 2010, 12:53
Ik neem ook speelgoed mee. Gelieve mij niet direct inelkaar slaan, ik ben nu eenmaal een digitale man.Ik mag dan nog wel eens aan hillbilly verwante muziek spelen, de daarbij vaak veronderstelde mentaliteit is mij vreemd. :grouphug::seriousf:

Harald
6 februari 2010, 13:17
HEb er zin in! Tot morgen!

gitaarhaantje
6 februari 2010, 15:27
12 uur begint het feest toch?

skanky
6 februari 2010, 16:24
12 uur begint het feest toch?

yes

tien tekens

skabouter
7 februari 2010, 01:12
ow shit Han en Dennis. ik ben vandaag vroeger weggegaan uit mn studio, en was nogal pissed, en ben in de haast vergeten de MXL R44 mee te nemen :| AKG gaat dus ook niet lukken. ik ga morgen rond half12 richting Han, wie weet kan ik ff langs het pand, maar meestal is er nog niemand dan, en ik heb zelf nog geen sleutel... Ik ga het proberen, er is iemand die ik kan bellen! Of anders ben ik mss iets later...tot morgen!

harrie-beton
7 februari 2010, 09:43
ik pak zo de auto in en vol gas richting het wilde westen.

Rinze
7 februari 2010, 10:12
ik pak zo de auto in en vol gas richting het wilde westen.

Schrootbuks mee en niet stoppen voor lifters :stop:

schizo910
7 februari 2010, 10:16
Tot straks :satisfie:

bert k
7 februari 2010, 10:19
Nog even koffie en de laatste berichten checken en ik ga onderweg. Tot zo!

Michael AE
7 februari 2010, 19:36
Was een hele gezellige en leerzame middag, heren!

Han, bedankt voor het beschikbaar stellen van je studio, Gio, Arjen en Bert voor de sjaggies en peuken en Peter bedankt voor de catering!

Jullie zitten vast nog in de snackbar en ik ga nu ook maar even iets eten. Uitgebreider evaluatie komt later wel...

minoin
7 februari 2010, 19:44
Vertel vertel, ik ben benieuwd!

skabouter
7 februari 2010, 21:13
zooo ik ben ook net weer thuis. Snackbar is het toch niet geworden (heel bovenkarspel had al hetzelfde idee bleek), maar een gezellige hamburger bij de mac met bert was ook erg ok!

De meeting was weer erg goed mannen, erg gezellig en leuk iedereen (weer) eens te zien!
Grote dank aan Han voor de ruimte, en Peter voor het geweldige idee en de catering!
Ik vond het microfoon vergelijken erg leuk en interessant! Verder ook leuke gesprekken gehad :) zoiets is zeker voor herhaling vatbaar. eigenlijk wel tof om eens alleen met recordnerds bij elkaar te komen, zonder al dat blerende gitaarvolk :D

hoogtepunten:
- De B2 van Bert! prima mic!
- Soundchecks op Drums
- Harald... is deze man een schizofreen?










als hij gitaar speelt lijkt het wel of hij met zn tweeen is :D

dennis_rhcp
7 februari 2010, 21:34
ik vond het heel tof en heel leerzaam,

wat ik heel tof vond, dat ik de buizen mxl mooier vond dan de Neumann
ik ga kijken of ik ze ergens kan kopen,

RB-1
7 februari 2010, 21:52
Ben ook weer heelhuids aan de andere kant van het IJsselmeer aangekomen.

Een groot en gemeend dankjewel aan iedereen die deze dag mogelijk maakten.:ok:

Heel aangenaam gezelschap, heb weer het nodige opgestoken vandaag.

Wat me heel sterk is bijgebleven, is de manier waarop ik de verschillende geluiden hoor. Ik moest heel veel moeite doen om de meeste mics uit elkaar te houden bij de drumkit tests.
Terwijl ik bij zowel gitaar als banjo flinke verschillen hoorde.
Het lijkt wel of ook de mate waarin een type geluid bekend is, bepaalt welke details je nog makkelijk kunt onderscheiden.
Het beste lijkt me dan ook dat ik me tot akoestische snaargeluiden beperk....:seriousf:

Bruno

bert k
7 februari 2010, 21:57
Ja, dat klinkt logisch, als je erg vertrouwd bent met een bepaald geluid, hoor je ieder detail, maar nieuwe geluiden weet je niet waar je op moet focussen.

Ik vond het reuze gezellig, erg leerzaam, en lekker bijgepraat met een hoop mensen, supertof! Om niet te vergeten, mooie instrumenten vastgehouden! Maton akoestische, een rare dubbelneck en nog effe verlekkerd naar een hele mooie walnoten Dobro staan kijken. Niet eens gevraagd of ik erop mocht spelen, want het was een slide-uitvoering en daar bak ik niks van. Nooit geweten dat er zoveel slimme slide technieken zijn.

De microfoons waren ook leuk en leerzaam, allemaal erg bruikbaar, en het werd weer eens bevestigd dat je maar het beste een heleboel van die dingen kan hebben, dan kan je kiezen. Wel grappig dat de Behringer B2pro zo goed overeind bleef tussen de dure mics.

Michael AE
7 februari 2010, 21:59
Ik heb genoten van je banjospel, Bruno. Ook van het gitaarspel van Harald trouwens!

En ja, ook de grote baard van Han en de lekkere kont van Gio.

skabouter
7 februari 2010, 22:03
Wat me heel sterk is bijgebleven, is de manier waarop ik de verschillende geluiden hoor. Ik moest heel veel moeite doen om de meeste mics uit elkaar te houden bij de drumkit tests.
Terwijl ik bij zowel gitaar als banjo flinke verschillen hoorde.
Het lijkt wel of ook de mate waarin een type geluid bekend is, bepaalt welke details je nog makkelijk kunt onderscheiden.
Het beste lijkt me dan ook dat ik me tot akoestische snaargeluiden beperk....:seriousf:
Bruno

mee eens!! ik had hetzelfde andersom, en voor mij waren de verschillen tussen de mics op akoestische gitaren maar klein. kan goed zijn, ik speel zo goed als nooit akoestisch, en heb er geen (1 niet-noemenswaardige) en luister ook zelden akoestische gitaar op CD`s oid.
Drum daarentegen hoorde ik grootse verschillen.

schizo910
7 februari 2010, 22:17
Was i.d.d. erg leerzaam en bovendien super gezellig! Harald speelt als een malle, meteen weer even zijn CD opgezet thuis. Ik zag op Mic gebied door de bomen het bos vaak niet. Dat is nu nog steeds zo :seriousf:

Han bedankt voor je nimmer aflatende gastvrijheid en voor het super cadeau. Ik heb flink wat brokken weggeslikt...

Michael, jouw kontje is ook niet mis!

Han S
7 februari 2010, 22:23
Jullie ook bedankt, lekker rustig volk en een zeer leerzame middag. Eigenlijk blijft het altijd moeilijk om microfoons te vergelijken. Je zet ze op een akoestische gitaar of een banjo, maar eigenlijk zou je een Stradivarius viool moeten hebben of een mooie Steinway concertvleugel om een microfoon echt tot zijn grenzen te brengen.

De Behringer van Bert hield prima stand tegen de meer dan 40 keer zo dure Neumann, maar dat was op de akoestische gitaar van Harald, een geweldige gitarist met een dito geweldig geluid. Maar op een trompet met een dempertje in de bell krijg je misschien wel heel andere verschillen te horen.

Zo klonk de oude Beyer M260 ribbon met wat EQ ook prima en vooral het hoog van zo'n ribbon is mooi glad. Maar dezelfde ribbon gebruikte ik een maand geleden op een prachtige viool uit 1745, met een violist van ver in de 70 of misschien wel over de 80, die geen noot verkeerd speelde en dan hoor je waartoe zo'n simpele microfoon in staat is.

Als je een band moet opnemen heb je geen tijd om uitgebreid van alles te proberen, die budgetten waren er vroeger wel, maar dat is voorbij. Daarom was ik wel erg blij met Dennis, die een vrij harde drummer is, precies wat we nodig hadden. Want met zo'n drummer, die lekker hard op de cymbals gaat, kun je horen wat er gebeurt met de overspraak van de toms en floor microfoons.

Wat we hebben gedaan is alles dubbele microfoons geplaatst. Op de kick een D12 en een MD421, dag en nacht verschil, beiden goed maar totaal verschillend. Op de snare een Beyer M201 en een SM57, ook beiden prima, maar de overspraak klinkt op de Beyer echt beter.

Op de toms een M201 en een oude MD421 en ook dat klinkt allebei prima, maar de overspraak van de harde crash cymbals klinkt op de 201 toch echt minder hard en kwa geluid een stuk beter bruikbaar. Op de floortom een MD421 en een Beyer M88, ook beiden niks mis mee, maar de M88 heeft een mooier laag en minder overspraak, die ook weer beter klinkt. Hoe ze dat flikken bij Beyer weet ik niet, maar de overspraak is nooit lelijk. Harrie Beton had Beyer condensatortjes mee voor op de toms en ook die klonken prima, maar wel wat meer bleed en opvallend is dat ze op de harde crash bekkens is de stress schoten, dus niet voor keiharde metal drummers geschikt denk ik.

En dan de overheads, we hebben eerst de oude AKG C451's samen met de goedkope Samson CO2's gebruikt. We hebben Michael met de JCM800 laten blazen en Harald met een 600 watt basinstallatie om te onderzoeken hoeveel bleed we op de drums hadden en eigenlijk is dat geen probleem. Maar wel heeft de beroemde C451 duidelijk meer last van gitaar en bas dan de CO2 en hoewel de C451 een heel mooie OH mic is, kan dat een reden zijn om toch te kiezen voor de CO2. Ook de Beyer Opus 83's van Harrie vond ik heel mooi klinken, al hebben we die niet met gitaar en bas tegelijk gedaan, moeten we nog maar eens doen.

Ook erg mooi zijn de Neumann KM84's als OH welke Bruno had meegenomen en de oude dynamische AKG D19 van Skanky deed het ook prima. Ik begrijp waarom de Beatles deze mic gebruikten. Ook de oude B&O ribbon van Skanky heeft een mooi vol en karakteristiek geluid, typisch ribbon.

Jammer dat zo'n middag te kort is, zo had ik nog graag de mooie Line 6 bak van Harrie willen horen via een 4*12 cabinet, niet aan gedacht.

Wel de MD421 vergeleken met de SM57 op een snoeiharde JCM800 en ik kies nog steeds voor de 421, de 57 klinkt toch wat dozerig als je hem daarmee vergelijkt, hoewel plaatsing veel kan betekenen.

Mooie en zinvolle besteding van de anders saaie zondagmiddag, moeten we vaker doen.

bert k
7 februari 2010, 22:26
O ja, en voor Skabouter en MichaelAE nog effe dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132286).

harrie-beton
7 februari 2010, 22:35
Leerzaam!

Fotos staan hier, post je favorieten maar.
http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/

http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20059.jpg

skabouter
7 februari 2010, 22:35
sja toch gek, terwijl ik DEZE (http://www.youtube.com/watch?v=9g1xEscAvec) wel goed onder knie heb...

skabouter
7 februari 2010, 22:41
toffe pics harry :) Thnx!

http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20068.jpg

Michael AE
7 februari 2010, 22:42
O ja, en voor Skabouter en MichaelAE nog effe dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132286).

hahahah, bedankt, Bert! Hier ga ik op oefenen.

dennis_rhcp
7 februari 2010, 22:55
echt hele mooie foto's harrie!
ook een mooi verslag han! is een mooie samenvatting zo!

RB-1
7 februari 2010, 23:03
toffe pics harry :) Thnx!

http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20068.jpgWie is die engerd met die rare gitaar?

Mijn favoriet:
Sweet little mike....;)
http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20067.jpg

Han S
7 februari 2010, 23:05
http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20045.jpg

Deze foto vind ik helemaal geweldig, Bert in zijn element met een gitaar die bijna net zo oud is als hij (vriendelijk bedoeld) en een mooi stukkie supermodern speelgoed.

skanky
7 februari 2010, 23:05
Leuke foto's!
Het was zeker een geslaagde dag! Mijn grootste verrassing was de audix, die klonk veel beter dan ik had verwacht. De grootste teleurstellen voor mij was de beyer m260, daar had ik meer van verwacht, nu denk ik wel dat ie voor een gitaarversterker of voor een koperblazer wat beter tot z'n recht komt.
Leuk om eens de gezichten bij iedereen te zien, behalve die van Michael dan, die rotkop ken ik nu wel. ;-)

Han S
7 februari 2010, 23:13
Op een trompet is de M260 erg mooi hoor en met wat EQ is hij op een akoestische gitaar ook heel mooi, maar je moet een goede pre hebben want hij heeft heel weinig output.

Jammer dat we de MD441 helemaal niet hebben geprobeerd op de gitaar en de banjo, is ook een waanzinnig mooie microfoon. En de D14 heb je helemaal niet gezien.

dennis_rhcp
7 februari 2010, 23:21
ik zou zeggen, nog een keer doen, want ik was best benieuwd hoe de sennheiser e604 klinkt in vergelijking met bv een beyerdinamic

kunnen jullie morgen?:soinnocent:

skabouter
7 februari 2010, 23:29
absoluut voor herhaling vatbaar!

Han S
7 februari 2010, 23:34
ik zou zeggen, nog een keer doen, want ik was best benieuwd hoe de sennheiser e604 klinkt in vergelijking met bv een beyerdinamic

kunnen jullie morgen?:soinnocent:

Man, die hebben we helemaal niet geprobeerd, net als die mooie Shure van je.

harrie-beton
8 februari 2010, 07:56
han is echt vintage 720 DD floppys:

http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20066.jpg

Harald
8 februari 2010, 08:57
Was erg leuk. Dennis nog bedankt voor de lift! Bruno, mooie dobro. Leuk om daar eens op te spelen. Toch eens een gitaar ombouwen voor die speelstijl :) Hoe was die open G stemming nu ook alweer? hij was anders dan de normale voor gitaar iig. zo'n 5 snarige banjo is toch ook wel leuk. Ik heb een budget dingetje, maar kom er nooit aan toe me er echt in te verdiepen :(, net als mandoline trouwens. Han, bedankt voor de gastvrijheid, en Skanky voor de catering. Leuk jullie eens te ontmoeten. En bedankt voor de complimenten :)

Die B2 van Ber't'inger was toch wel achterlijk close bij die Neumann als je naar het prijsverschil kijkt. Als je dan toch kunt kiezen zou ik de Neumann kiezen, maar voor de hobbyist is de B2 toch echt een heel goed alternatief. Neumann is net wat warmer, en rustiger van klank, maar de verschillen zijn minimaal. Voor het prijsverschil koop je er dan gewoon nog een echt mooie akoestische bij. Een Taylor 714 of een mooie Larrivee of Martin is daar makkelijk van te betalen! Wil een volgende keer die B2 dan ook wel eens met mijn Rode mics vergelijken.

Ook fijn even wat eigen mixen over de speakers bij Han te horen, geeft toch weer wat houvast... je kunt dus blijkbaar aardige resultaten krijgen over crappy pc speakers ! (of het herhaalbaar is is dan weer een andere vraag)

harrie-beton
8 februari 2010, 09:45
Ik vond ook de sm57 net niet goed genoeg.

http://www.besidesdata.nl/gitaarnet2010/images/2010%20feb7gitaarnet%20050.jpg

Han S
8 februari 2010, 10:25
Die floppies doen je pijn aan de ogen hé? De Ensoniq TS12 werk met floppies, allemaal samples uit de ASR en de automatisering van de mengtafel werkt alleen met DD floppies. De digitale revolutie gaat snel, zo snel dat ze zichzelf niet kan bijhouden.

Je hebt de oude Atari TT even gemist, gebruik ik ook nog regelmatig.

skanky
9 februari 2010, 11:04
Ik zie nu dat ze hier op andere subfora ook meetings willen organiseren, maar wat doen ze ongelooflijk moeilijk; niemand wil de organisatie op zich nemen. Alsof er uberhaupt veel te organiseren valt, iemand regelt de locatie, iemand regelt wat te eten en te drinken en je bepaalt online even wat iedereen meeneemt. Prustsers, wij hadden van te voren toch ook geen uitgebreid opgezet plan, alleen wat ideetjes. Maar het is uiteindelijk toch een zeer geslaagde dag geworden.

Han S
9 februari 2010, 12:47
Maar wij zijn de mensen van de praktijk en zij zijn gitaristen en die doen meestal ingewikkeld. Oplossingen bedenken voor niet bestaande problemen bijvoorbeeld. :D

skabouter
9 februari 2010, 12:51
nou idd! ik had eens een ampmeeting georganiseerd in onze band-oefenruimte. was best makkelijk, gewoon tijd vaststellen, mensen kwamen en namen dingen mee, en ik had catering gehaald. easydeasy! sukkeeeels :D

bert k
9 februari 2010, 13:07
Ik zie nu dat ze hier op andere subfora ook meetings willen organiseren, maar wat doen ze ongelooflijk moeilijk; .
Je bedoelt nu subfora van gitaarnet? Hm, ik zou effe een linkje naar dit topic posten, tips kunnen we ze altijd geven. Het is ongeveer net zo moeilijk als je vrienden op je verjaardag vragen.

gitaarhaantje
9 februari 2010, 18:53
Beetje late reactie maar ik vond het erg leuk en heb mn ogen uitgekeken!!!

Ik merkte al wel dat ik in verhouding met de rest er weinig kennis van heb maar daarvoor was ik juist gekomen....

Hopelijk worden er vaker zulke dingen georganiseerd....

Han S
9 februari 2010, 18:56
Als je iets niet weet of snapt moet je gewoon vragen stellen hoor, geen enkel probleem.

skabouter
9 februari 2010, 21:35
iedereen heeft ooit moeten beginnen vanaf 0.....

RB-1
9 februari 2010, 21:51
iedereen heeft ooit moeten beginnen vanaf 0.....Sterker, dat doe ik voortdurend.....;)

skabouter
9 februari 2010, 23:45
ja ik eigenlijk ook wel.... :D