PDA

View Full Version : Mesa's antwoord op de tiny terror en aanverwante meuk



Orpheo
18 januari 2010, 13:37
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Transatlantic/transatlantic-TA-15.html

Instant GAS wil ik 't niet noemen, maar ik vind 'm wel heel cool!

interessander
18 januari 2010, 14:37
Ik zag hem ook al via het boogie forum, check ook de eerste filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=HC68tUUbrTI

http://www.youtube.com/watch?v=a1B6WqXzQk8

Volgens de eerste berichten wel een stuk duurder dan een tiny terror of nighttrain bijvoorbeeld....

Fuhgawz
18 januari 2010, 14:53
Wat een wanstaltig ontwerp zeg, bah bah!! Dan ziet een Tiny Terror er toch beter uit. Gelukkig klinkte op dat tweede filmpje beter dan op het eerste.

EGH
18 januari 2010, 14:53
Ik zag hem ook al via het boogie forum, check ook de eerste filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=HC68tUUbrTI

http://www.youtube.com/watch?v=a1B6WqXzQk8

Volgens de eerste berichten wel een stuk duurder dan een tiny terror of nighttrain bijvoorbeeld....

Daar was ik helaas al wel bang voor.. (Wat een godsklere lelijk ding trouwens :sssh:)

interessander
18 januari 2010, 15:01
Inderdaad een iets te hoog golf GTI blauwe leds gehalte (maar altijd nog beter dan de germaanse cowboy budda uit dat andere topic)

Grootste reden voor het prijsverschil lijkt me dat dit een made in USA versterker is itt tot sommige andere vergelijkbare amps. Maar dat hoeft uiteraard niets over de kwaliteit te zeggen.

Los daarvan, mocht hij echt rond de 900 euro gaan kosten vind ik dat wel vrij veel voor wat hij biedt, tweedehands heb je voor minder een studio 22+ combo bijvoorbeeld.

beruk
18 januari 2010, 15:08
In vergelijking met andere 'meuk' veels te veel knopjes. Gedoe...pffff.

Kim Wilson
18 januari 2010, 15:15
Nou, ik vind de Tiny Terror ook niet zo'n fantastisch ontwerp, om me maar even voorzichtig uit te drukken. Dan vind ik de CMW Studiocage nog mooier. Deze is ook niet mijn favoriet, maar het ziet er wel netjes afgewerkt uit. Ik ben wel benieuwd, features klinken vooralsnog veelbelovend.

AART
18 januari 2010, 15:20
Ik vind hem wel vet qua uiterlijk. Prijs komt zeer waarschijnlijk omdat Mesa (principieel?) niet aan made in China doet. Hij biedt ook veel meer toneshaping dan de concurrentie.

Maar die lunchbox amps zijn sowieso niet mijn ding, dus het boeit me ook niet zo.

hendrix2
18 januari 2010, 15:36
Zag enkele dagen geleden al een filmpje van op de Namm. En ik moet zeggen dat ik er toch wel instant gas van kreeg.
Ik vind het eigenlijk ook niet lelijk :D ach, smaken verschillen :)

TimS
18 januari 2010, 16:41
Ze maken er echt een wedstrijd van wie de lelijkste top kan maken he? Eerst de TT, dan de Nighttrain die qua lelijkheidheid de TT ruim verslaat en nu de mesa die er uit ziet als een soort van alien versterker.

CasB
18 januari 2010, 16:42
Ik vind hem wel mooi.

caliban
18 januari 2010, 16:51
Ik vind hem wel vet qua uiterlijk. Prijs komt zeer waarschijnlijk omdat Mesa (principieel?) niet aan made in China doet. Hij biedt ook veel meer toneshaping dan de concurrentie.


Ik hoop dat ze zich daaraan blijven houden, de Alchemist vind ik heel erg slecht voor de naam van Bogner.

Weet er iemand of ENGL met wat nieuws gaat komen op NAMM dit jaar?

marc_o
18 januari 2010, 16:59
Wow, te gek juist, laat maar komen al die kleine topjes!

Ik hoop dat ie op Frankfurt staat...

Rinze
18 januari 2010, 17:06
Ik vind hem wel mooi :ok:

Orbis
18 januari 2010, 17:26
Same here, ik vind het een vrij geslaagd ontwerp. Beter dan het rotan van de oudere Mesa's.

Rinze
18 januari 2010, 17:34
Ja, het is tenminste niet zo'n zet-hem-maar-tussen-de-bank-en-het-dressoir-ontwerp. Persoonlijk hou ik wel van een beetje modern. Maar ja, gezien de smaak van de meeste gitaristen is het de vraag of het slim is.

macwilliams
18 januari 2010, 17:38
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Transatlantic/SwitchCluster.jpgWel mooi hoor.

Nielsje
18 januari 2010, 17:51
Ze maken er echt een wedstrijd van wie de lelijkste top kan maken he? Eerst de TT, dan de Nighttrain die qua lelijkheidheid de TT ruim verslaat en nu de mesa die er uit ziet als een soort van alien versterker.

Grappenmaker. De Night Train vind ik best een mooi topje geworden. Deze is ook wel aardig, wel wat hip, maar dat moet ook kunnen!

Nee, de lelijkste, dat is allang bekend... :D

caliban
18 januari 2010, 18:41
De Tiny Terror vind ik gewoonweg mooi eigenlijk. De rest is speciaal...

Fireburst
18 januari 2010, 19:19
Het is precies een kruising tussen een futuristische broodrooster en een "customised by OCC choppers" gereedschapskoffer.

Maar hij heeft wel iets...

budje
18 januari 2010, 19:33
ik vind t fijne aan die kleine buizenbakkies juist de simpelheid van het ontwerp. Straks krijgen we 3 en 4 kanaals 5W buizenbakken.

Nee, t is hem net niet:makeup:

caliban
18 januari 2010, 19:57
ik vind t fijne aan die kleine buizenbakkies juist de simpelheid van het ontwerp. Straks krijgen we 3 en 4 kanaals 5W buizenbakken.

Nee, t is hem net niet:makeup:

Wat meer highgain in die weinigwatters zou wel tof zijn. ENGL twee kanalen met 5/15 schakelbare watt poweramp!!

Mr. Dynamite
18 januari 2010, 20:04
Lijkt me wel een heel tof versterkertje :crazyhappy:

... alleen voor de prijs wat hij wss gaat kosten zou ik er niet 1 halen... :(
Volgens mij was het idee achter dit soort versterkers dat mensen voor een niet al te grote prijs thuis of op kleine gigs een mooie buizen sound hebben. Maar als zon versterkertje voor erbij zo duur word.. tja.. :dontgeti:

Kim Wilson
18 januari 2010, 20:44
ik vind t fijne aan die kleine buizenbakkies juist de simpelheid van het ontwerp. Straks krijgen we 3 en 4 kanaals 5W buizenbakken.

Nee, t is hem net niet:makeup:
Nee, allemaal 5-wattertjes met een volumeknop en een tone-pot, die hebben we gelukkig nog niet gehad.

Ik vind het juist wel mooi, twee kanalen die je onafhankelijk van elkaar kunt schakelen, ook in vermogen, en de bovenste twee switches lijken me ook veel toevoegen. Hier moet iedereen toch wel ongeveer zijn sound uit kunnen halen. En vergis je niet, het is een 15 watt ding (volgens mij is die 25 watt stand een trucje in het circuit), daar moet wel haast voldoende volume uit te halen zijn voor een kleine gig.

Terminus
18 januari 2010, 21:21
Ik vind hem niet zo vreselijk lelijk, maar zo vet als de Night Train is ie niet.

Aan de beschrijving begrijp ik dat het een soort stripped-down Mark-series is. Weet iemand hier meer van?

Overigens vraag ik me af of dit een beetje zal verkopen, Mesa kennende zal hij verschrikkelijk duur worden en de vraag is of er iemand is die in die prijsklasse een miniversterkertje wil kopen.

minoin
18 januari 2010, 22:00
Ik vind het wel een knap apparaatje, zou er best mee willen oefenen. Tubescreamer ervoor en gaan, want aan de soundsamples te horen klinkt het een ingetogen mix van Mark IIB/Mark III. Leuk spul, maar met een prijs van stel 1000 euri, zou ik leukere tweedehands spul halen.

Mitch
18 januari 2010, 22:01
Het heeft wat weg van 65 amps qua styling maar dan met een slecht gekozen faceplate. Als ik zo de specs lees lijkt -ie toch wel interessant en ik houd normaal niet zo van een hoop mogelijkheden, schakelbare vermogens etc.
En het is tenmisnte een serieuze versterker, da's ook wel weer verfrissend in de zo-goedkoop-mogelijk-markt :D

Chris Winsemius
19 januari 2010, 10:11
Ik zou 'm helemaal strippen, blauw spuiten, paisley paneeltje d'r op plakken en 'n goed circuit d'r in bouwen

:D GEINTJE!!!

Volgens mij was THD eerder dan ik met metalen behuizing amps maar mijn eerste bouwde ik in 2003 of 2003.

interessander
19 januari 2010, 10:20
Over THD gesproken, die hebben ook een klein ampje met een metalen behuizing samen met Jet City gebouwd: http://www.youtube.com/watch?v=e2ZUnnNNW6A

Renin
19 januari 2010, 20:40
Volgens het filmpje gaat hij 899 dollar kosten.

Dat zal in Nl wel zo'n 1600 euro worden :dontgeti:

Wel een erg toffe amp!

caliban
19 januari 2010, 20:58
Aan het aantal preamplampen te zien zou het wel kunnen dat er mark achtige gaincontructie insteken..

humbucker
19 januari 2010, 21:12
Volgens mij was THD eerder dan ik met metalen behuizing amps maar mijn eerste bouwde ik in 2003 of 2003.

Foutje,

moet kunnen!


OT: foeilelijk ding, maar als het goed klinkt maakt dat verder niet uit!

tidalwave_sideburns
19 januari 2010, 22:02
Wel een interessante versterker, qua uiterlijk helemaal. Beetje space-age, maar niet over de top. Die naam wel flauw op zich, Brits en Amerikaans geluid, transatlantic, tja....
Geluid kon ik weinig over zeggen, ik vond die gitaar van die druif echt nergens naar klinken. Echt die typische kartonnen bijklank, heel storend. Jammer.

rijsberman
19 januari 2010, 23:17
Dan heb ik liever zo'n nieuwe Egnater Tweaker. 15 W 6V6 enzo. $ 449.=

Braindead
20 januari 2010, 01:25
Ik vind het uiterlijk juist wel vet! Alleen smorgens oppassen dat je met je kater dat ding niet voor je broodrooster aanziet en er een sneetje brood in flikkert. :D
De tiny terror is trouwens vet lelijk

Pé.
20 januari 2010, 02:24
Ik vind hem cool! :cheerup:

Heb het niet echt op kleine versterkertjes (Heb een Harley Benton GA5h gehad, gekocht omdat hij zo goedkoop was), vind de Tiny Terror wel grappig en de Vox NightTrain spuug en spuuglelijk. Deze heeft zeker wel mojo!

Zal de prijs ook wel naar zijn :soinnocent:

lindstrom
20 januari 2010, 09:07
als ze nou eens zoiets compacts leveren met een 40 of 50 watt uitvoering dan is het voor mij interessant.. onder de 40 watt is gewoon niet bruikbaar in een band omgeving wanneer je proghardrock speelt.

marc_o
20 januari 2010, 09:57
als ze nou eens zoiets compacts leveren met een 40 of 50 watt uitvoering dan is het voor mij interessant.. onder de 40 watt is gewoon niet bruikbaar in een band omgeving wanneer je proghardrock speelt.


Maar Black Doom met invloeden van Metal en Death, zou dat wel gaan?

:seriousf:

lindstrom
20 januari 2010, 10:02
Maar Black Doom met invloeden van Metal en Death, zou dat wel gaan?

:seriousf:

:seriousf::seriousf::seriousf: hahahaha

maar serieus,.. waarom is er geen klein topje met 40 of 50 watt?

marc_o
20 januari 2010, 10:04
:seriousf::seriousf::seriousf: hahahaha

maar serieus,.. waarom is er geen klein topje met 40 of 50 watt?

Nou, die hebben ze toch wel? 50 watt Mesa's? En er is/was een 45 Watt Nomad, als ik me niet vergis..50 Watt single Rectifier (ge-wel-dig!)
Dat is ook niet echt klein meer natuurlijk, ik zet mijn Bogner op 50 watt en je wordt gewoon bang lichaamsdelen te verliezen, en dan niet bij wijze van spreken, maar echt, een arm of een voet vliegt er makkelijk af!

Kim Wilson
20 januari 2010, 10:14
:seriousf::seriousf::seriousf: hahahaha

maar serieus,.. waarom is er geen klein topje met 40 of 50 watt?
Het is dan wel voor bas, en geen buizen, maar dit is serieus veel power in een klein pakketje:

http://www.nederlandmuziek.com/products/markbass%20f1.jpg

http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2469&produkt=Mark Bass F1 bass head

En ik weet niet wat jouw eisen zijn voor een klein topje met 50 watt, maar zo'n ding heeft gewoon een minimale afmeting dankzij de trafo's, eindbuizen, chassis etc.

Veel vermogen uit een heel klein doosje = transistor.

Kim Wilson
20 januari 2010, 10:15
Deze is trouwens wel echt klein:

http://www.drumza.com/images/THDFlexi50GuitarAmplifierHead.jpg

lindstrom
20 januari 2010, 10:16
Nou, die hebben ze toch wel? 50 watt Mesa's? En er is/was een 45 Watt Nomad, als ik me niet vergis..50 Watt single Rectifier (ge-wel-dig!)
Dat is ook niet echt klein meer natuurlijk, ik zet mijn Bogner op 50 watt en je wordt gewoon bang lichaamsdelen te verliezen, en dan niet bij wijze van spreken, maar echt, een arm of een voet vliegt er makkelijk af!

precies wat je zegt, niet klein meer.. ik wil hem juist klein en compact hebben.

lindstrom
20 januari 2010, 10:17
Deze is trouwens wel echt klein:

http://www.drumza.com/images/THDFlexi50GuitarAmplifierHead.jpg

Tof!!!

kost dat?

Kim Wilson
20 januari 2010, 10:22
2000 dollar.

Orange heeft ook wel een mooi compact topje, de Retro50. Slechts 55 cm breed. $2800...

Ze zijn er heus wel, die compacte 50 watt topjes, ze zijn alleen niet zo'n hype als die 5-15 watt bakkies die iedereen nu meent te moeten hebben.

robzilla
20 januari 2010, 11:39
Het leuke aan de THD topjes is het feit dat je verschillende buizen er zo in kunt prikken zonder af te stellen en dergelijke. Je kunt dus binnen een minuut van bv. EL34 naar een 6L6 wisselen.. Je ziet ze wel eens voor rond de 5 a 600 euro langskomen, 2e hands..

Op de afgelopen NAMM beurs zijn er nog veel meer kleine topjes uitgekomen. VHT (niet het oude VHT, nu Fryette) heeft ene klein topje/combo (Special 6) dat echt niks gaat kosten. Egnater (de Tweaker), Traynor, Ibanez, allemaal brengen ze kleine topjes uit. Zoek even door de NAMM reportages heen voor nog meer amps.

Chris Winsemius
20 januari 2010, 12:04
maar serieus,.. waarom is er geen klein topje met 40 of 50 watt?

- aantal of formaat eindbuizen
- grotere transformatoren

Pé.
20 januari 2010, 12:04
Deze is trouwens wel echt klein:

http://www.drumza.com/images/THDFlexi50GuitarAmplifierHead.jpg
Jet City Amplification heeft in samenwerking met THD een goedkopere versie van deze versterker gemaakt, de Pico Valve. Schakelbaar tussen 3 en 5 Watt, 400 dollar..

Chris Winsemius
20 januari 2010, 12:19
Die (oude) THD Flexi is geen kleine amp, minimaal 30-40 Watt......

Kim Wilson
20 januari 2010, 12:21
Dat is een Flexi 50, een 50 watt topje dus. Voor zover ik kon zien de kleinste 50 watt top. Veel kleiner kunnen ze niet bouwen vanwege de door mij en Chris aangegeven redenen (trafo's en buizen).

Chris Winsemius
20 januari 2010, 12:25
Het is waarschijnlijk wel mogelijk om mijn SC in een 25-30 Watt uitvoering te maken (zelfde formaat behuizing) maar eerst nog 'n 15 Watter bouwen.