PDA

View Full Version : Hellup



undertaker321
18 januari 2010, 11:48
hoi, ik ben bezig met mijn gitaar te hersnaren en ff schoonmaken, maar nu is mijn vraag kan ik mijn neck en headstock ook schoonmaken met dunlop 65, het gaat dan niet om het fretboard.

TimS
18 januari 2010, 12:05
Dunlop 65 is toch een serie schoonmaakmiddelen met oa fretboardreiniger en polish? Ik zou gewoon de polish voor de rest gebruiken.

undertaker321
18 januari 2010, 12:10
oke en dat gaat niet heel erg zweten enzo op de neck ?

Renin
18 januari 2010, 12:23
Dat ligt eraan, wat zit er in het flesje?

Ik heb ook dunlop 65, maar dan de lemon oil voor een rosewood fretboard. Dat zou ik toch niet snel gebruiken voor mijn headstock (al gaat hij er vast wel van glimmen)

undertaker321
18 januari 2010, 12:26
het staat in het frans, pour nettoyer et polir les guitares, mijn snelle vertaling 'voor schoonmaken en polishen van de gitaren' maar daar kan mss ook niets van kloppen 2 jaar geleden voor het laatst frans gehad

TimS
18 januari 2010, 12:30
het staat in het frans, pour nettoyer et polir les guitares, mijn snelle vertaling 'voor schoonmaken en polishen van de gitaren' maar daar kan mss ook niets van kloppen 2 jaar geleden voor het laatst frans gehad

Dat betekent het inderdaad, zal dus wel gewoon polish zijn.

Waarom had je eigenlijk het idee dat het speciaal voor je fretboard was?

undertaker321
18 januari 2010, 12:33
en dat kan geen kwaad, sorry voor mijn onzekerheid maar mijn gitaar is mij iets te kostbaar, matrieel en immatrieel, het is trouwens een les paul mss maakt dat nog een verschil met een fender enzo

undertaker321
18 januari 2010, 12:34
Dat betekent het inderdaad, zal dus wel gewoon polish zijn.

Waarom had je eigenlijk het idee dat het speciaal voor je fretboard was?

het gaat NIET om het fretboard, zoals in de openingspost beschreven

TimS
18 januari 2010, 12:56
het gaat NIET om het fretboard, zoals in de openingspost beschreven

Oh, ik las het anders. Ik dacht dat je je fretboard er al mee had gedaan en je af vroeg of je de rest van de gitaar er ook mee kon doen.

Ik zou het er gewoon op smeren, maar ik kan je niet garanderen dat het goed is voor je gitaar.

undertaker321
18 januari 2010, 13:20
nog 1 vraagje, ik heb hem net ingesmeerd en ook onder mijn slagplaat wat vinden jullie erop op eraf ? het is een iced tea burst les paul r8

Hiro
18 januari 2010, 13:33
doen wat je zlef t mooiste vind, ik heb hem er zelf ook af gehaald op mn honeyburst en zonder vind ik mooier, maar het is jou gitaar jou keuze jou mening.

Iedereen heeft er wel een mening over, maar die gitaar is maar van een iemand ;)