PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar van Vox voor 2010



Orpheo
18 januari 2010, 09:43
http://www.youtube.com/watch?v=ut9JEPR6QXI

kijk er maar eens naar; tis eigenlijk gewoon een LP, volgens mij is 't aziatisch, maar wel met de toffe specs die de nieuwe vox gitaren hebben! (die goldtop LP achtige). 699$! niet verkeerd lijkt mij, toch?

http://www.voxamps.com/us/guitars/series33/

voila, das de link naar vox zelf.

Nicks
18 januari 2010, 09:55
jammer van die 2 potmeters, hadden er van mij 4 mogen zijn gezien de prijzen die Vox regelmatig hanteert. Daarbij vind ik wel dat ze die P-rails cosmetisch een stuk beter hebben gedaan dan SD. Als ik ooit rijk ben dan komt er zeker een Vox gitaar bij mij naar binnen.

Orpheo
18 januari 2010, 10:04
jammer van die 2 potmeters, hadden er van mij 4 mogen zijn gezien de prijzen die Vox regelmatig hanteert. Daarbij vind ik wel dat ze die P-rails cosmetisch een stuk beter hebben gedaan dan SD. Als ik ooit rijk ben dan komt er zeker een Vox gitaar bij mij naar binnen.
Het mooie van de gitaar die ik postte, is dat ie de prijs is van een epi, ongeveer... tis een behoorlijk mooie deal hoor.

macwilliams
18 januari 2010, 10:07
http://www.voxamps.com/images/guitars/finishes/lg_series33_sdc-gl.jpgmoooi hoor:ok:

Nicks
18 januari 2010, 10:08
Het mooie van de gitaar die ik postte, is dat ie de prijs is van een epi, ongeveer... tis een behoorlijk mooie deal hoor.

waar kan je dat vinden dan? Ik heb geen geluid dus aan dat filmpje had ik niet zoveel ;)

Die bruggen van Vox zien er trouwens ook interessant uit, vraag me af wat de drijfveer was om zulke bruggen te maken.

Mitch
18 januari 2010, 10:13
Ik denk vooral om iets unieks te hebben. Als je naar de Virage kijkt is dat ook één en al "dit zie je nergens anders" en ook in dit nieuwe filmpje wordt daar door de Vox man zwaar nadruk op gelegd. Los van het technische voordeel om een massieve aluminium brug te hebben is het gewoon een bekend marketing middel: unique selling point. Het enorme bereik voor intonatie vind ik wat veel van het goede. Noodzakelijk is het niet en het wrodt er niet mooier van.
Maar goed, slim van ze om eindelijk met een goedkopere lijn te komen want hoe mooi en goed die Virage misschien ook is.... een verkooptopper is het bepaald niet geworden. Maar de ideeën die er in zitten zijn het absoluut waard om om succesvol te worden. Die "deze kunnen alles" pickups boeien me voor geen meter, maar de body/halsverbinding, de uitgedachte chambering: mooi hoor. Ik hoop er het beste van voor ze.

Nicks
18 januari 2010, 10:23
Ik denk vooral om iets unieks te hebben. Als je naar de Virage kijkt is dat ook één en al "dit zie je nergens anders" en ook in dit nieuwe filmpje wordt daar door de Vox man zwaar nadruk op gelegd. Los van het technische voordeel om een massieve aluminium brug te hebben is het gewoon een bekend marketing middel: unique selling point. Het enorme bereik voor intonatie vind ik wat veel van het goede. Noodzakelijk is het niet en het wrodt er niet mooier van.
Maar goed, slim van ze om eindelijk met een goedkopere lijn te komen want hoe mooi en goed die Virage misschien ook is.... een verkooptopper is het bepaald niet geworden. Maar de ideeën die er in zitten zijn het absoluut waard om om succesvol te worden. Die "deze kunnen alles" pickups boeien me voor geen meter, maar de body/halsverbinding, de uitgedachte chambering: mooi hoor. Ik hoop er het beste van voor ze.

Tja, de een wilt cutting edge, de ander super duper vintage style. Ik zie het verschil niet zo ;) Ik weet alleen dat Vox altijd een handje heeft van uniek willen zijn en innovaties een platform geven. Dat trekt mij wel :)

Ik vind het de overweging wel waard, wellicht dat ik zelf die potmeters er nog eens in doe. Overigens zijn er van die virage ook niet belachelijk veel gemaakt, ik heb ze alleen bij verspuy kunnen vinden eigenlijk hier in NL. Denk meer dat dit nog een soort extra reclame is dan dat ze serieus een competitie willen bedrijven in de industrie.

Orpheo
18 januari 2010, 10:23
waar kan je dat vinden dan? Ik heb geen geluid dus aan dat filmpje had ik niet zoveel ;)

Die bruggen van Vox zien er trouwens ook interessant uit, vraag me af wat de drijfveer was om zulke bruggen te maken.

in 't clipje zegt ie wat de prijs word.

Nicks
18 januari 2010, 10:37
in 't clipje zegt ie wat de prijs word.

dat deed je expres of niet?

Mitch
18 januari 2010, 10:44
Denk meer dat dit nog een soort extra reclame is dan dat ze serieus een competitie willen bedrijven in de industrie.
Ja, Vox heeft ook echt meer naamsbekendheid nodig :???:
Natuurlijk willen ze proberen om een stukje marktaandeel te krijgen wat betreft elektrische gitaren. In de buizenversterkers en modelling versterkers doen ze het meer dan prima. Verschuiven naar een andere markt om te groeien als bedrijf is dan een prima optie.

Orpheo
18 januari 2010, 10:50
dat deed je expres of niet?

jij vroeg waar ik de prijs vandaan haalde, ik geef m'n bron, en tis nog niet goed...?

lees mijn beginpost eens; 699$. dat is de prijs die gegeven is, en ik geef mijn bron.

Nicks
18 januari 2010, 10:57
jij vroeg waar ik de prijs vandaan haalde, ik geef m'n bron, en tis nog niet goed...?

lees mijn beginpost eens; 699$. dat is de prijs die gegeven is, en ik geef mijn bron.

Gast, dat was ironisch bedoelt ;) Omdat ik in mijn vorige post zei dat ik geen geluid had hier.

Nicks
18 januari 2010, 11:02
Ja, Vox heeft ook echt meer naamsbekendheid nodig :???:
Natuurlijk willen ze proberen om een stukje marktaandeel te krijgen wat betreft elektrische gitaren. In de buizenversterkers en modelling versterkers doen ze het meer dan prima. Verschuiven naar een andere markt om te groeien als bedrijf is dan een prima optie.

Het is een marketingstrategie. Als je een gelimiteerde oplage van keiharde gitaren maakt waar je niet perse een grote winstmarge over hoeft dan krik je je imago op als een merk dat opkomt voor de belangen van de consument. Je creeert het idee dat elke cent die je in Vox stopt het geld zeker waard is. Waarom zou je je willen vestigen in een markt die al overspoelt wordt door grote merken en kleine bouwers? Kan je beter kijken naar andere markten.

Orpheo
18 januari 2010, 11:03
Gast, dat was ironisch bedoelt ;) Omdat ik in mijn vorige post zei dat ik geen geluid had hier.

oohh :chicken: sorry niet gesnopen dan :makeup:

Nicks
18 januari 2010, 11:15
oohh :chicken: sorry niet gesnopen dan :makeup:

:grouphug:
en alles is weer goed!
einde ;)

Riky
18 januari 2010, 11:31
Wederom mooie gitaren. Zien er erg goed uit en apart. Ze vallen bij mij in de smaak.

Bram+
18 januari 2010, 12:07
Of het allemaal klopt wat die vent zegt weet ik niet (meent hij nou werkelijk dat Vox de eerste solid body met een carved top en back hebben gemaakt of luister ik verkeerd?), maar mooie dingen zijn het wel. Die double cut solids hadden van mij ook wel een slagplaatje mogen hebben, nu vind ik ze een beetje een blotebillengezicht hebben.

Renin
18 januari 2010, 12:31
Wat zitten die schakelaars dicht bij elkaar op de 1e dubbelkut van 1300 dollar

De tweedeheeft overigens wel een hele dunne kont en lelijke knoppen.

Not my cup of tea, al zijn de gitaren wel goed doordacht en veelzijdig. Die customshop vond ik niks, maar die schuine houtnerf vond ik wel erg mooi (op het einde v/h filmpje).

Iemand ook opgevallen dat er genoemd wordt dat de aluminium brug de grootste intonatieafstand heeft van alle bruggen. Is dat nu een goed of een slecht teken?

Jilles
18 januari 2010, 12:32
Volgens mij zegt deze meneer dat de voor en achterkant van geperst esdoorn gemaakt zijn. Daarna zegt hij dat dit de eerste keer is dat iemand geperst esdoorn in een gewelfde vorm heeft weten te persen.

Jay75
18 januari 2010, 12:40
Ik vind VOX wel echt een mojo merk, maar deze gitaren doen me niks.
Al zijn ze wel goed doordacht met die bereikbaarheid van de hoge frets, en die ronde ergonomische body, maar neej.

Van mij mogen ze dan liever de Phantom en Teardrop weer uit het rek halen :)

Bram+
18 januari 2010, 13:47
Volgens mij zegt deze meneer dat de voor en achterkant van geperst esdoorn gemaakt zijn. Daarna zegt hij dat dit de eerste keer is dat iemand geperst esdoorn in een gewelfde vorm heeft weten te persen.

Rond 3:00 zegt hij dus ook zoiets over een solidbody.

Mitch
18 januari 2010, 14:04
Iemand ook opgevallen dat er genoemd wordt dat de aluminium brug de grootste intonatieafstand heeft van alle bruggen. Is dat nu een goed of een slecht teken?
Dat zei ik al, beetje overbodig. Hoe bang ben je dat je brug verkeerd geplaatst is of dat je halsmaat niet klopt dat je een brug maakt met een intonatie van hier tot Tokyo? Lelijk bovendien. Ik vind de ietsjes ruime afstand op mijn '80's Ibanez al lelijk maar dit gaat er nog ruimschoots overheen.

hezz
18 januari 2010, 16:28
Die double-cutaway 55 is tof, maar ik wil 'em wel in een wat traditionelere en wellicht sobere lak zien.

Orbis
18 januari 2010, 17:45
Me likey! Zoals al gezegd is heeft Vox gewoon een soort intrinsieke mojo, althans voor mij. Tel dat op bij mooie looks, interessante pickups (hoewel het nog maar afwachten is hoe ze klinken, natuurlijk) en een schappelijke prijs en je hebt iets gemaakt dat ik wil :mmmm: .

Jasper.
18 januari 2010, 19:15
Die double cutaways zijn errrug mooi vind ik, vooral die hollowbody in het begin. Begrijp ik het nou goed? Zijn die pickups P90, SC en HB in één?

aaronstonebeat
18 januari 2010, 19:53
Ik vind ze wel mooi. Maar ik vind vooral die CoAxe pickups interessant. Zie ik 3 spoelkernen? Een rij pole pieces in het midden en aan weerszijden een rail?

Ferraririk
18 januari 2010, 20:10
Die double cutaways idd :mmmm:


Het liefst zou ik ofwel, de eerste gitaar van eht filmpje (hollowbody, double cutaway, sunburst) ofwel de laatste van het filmpje (hollowbody, met dat gekke hout, dc) :mmmm:


maarja, geen geld, wel heel veel gas opeens :dontgeti: