PDA

View Full Version : Wat voor Dimarzio pickups zijn dit?



TimS
18 januari 2010, 02:52
Iemand enig idee? Dit zijn helaas alle plaatjes die ik er van heb.

http://i48.tinypic.com/2drsx1k.png

macwilliams
18 januari 2010, 07:30
Waar zijn ze uit gesloopt?

Orpheo
18 januari 2010, 09:58
hoe moeten wij dat nu weten? je laat n foto zien,maar dat is zo nietszeggend. hwt kan n bluesbucker zijn, airnorton,norton, paf, ik kan nog wel ff doorgaan. meet de boel door,en kom dan maar terug.

macwilliams
18 januari 2010, 10:53
Als je weet waar ze uit zijn gehaald en dit de std pups waren voor die gitaar dan kun je misschien de specs na lezen.

TimS
18 januari 2010, 12:53
hoe moeten wij dat nu weten?

Dat vroeg ik me ook af, ik heb geen idee waar je ze aan kunt herkennen. Na wat gegoogle zag ik dat je ze kunt herkennen aan oa het onderplaatje, de pole pieces die er door heen komen en de voorkant, dus ik had de hoop dat dit genoeg was. Ik meet ze wel even door als ik ze heb.

Bedankt iedereen!

Orpheo
18 januari 2010, 12:59
het probleem is dat er niks op de baseplate staat. er staat geen octrooinummer op, geen serienummer, helemaal niks. tis ook nog eens een keertje een braided wire, ipv 4 conducter wire, dus dat maakt 't helemaal weird.

wietse
18 januari 2010, 16:28
helemaal niet weird, dit zag je eigenlijk altijd bij de di marzio's die in oude hondo's zaten, grote kans dat het super distortions zijn dus.

Orpheo
18 januari 2010, 16:29
helemaal niet weird, dit zag je eigenlijk altijd bij de di marzio's die in oude hondo's zaten, grote kans dat het super distortions zijn dus.

superdistortions met screw polepiece, en geen allen wrench? lijkt me niet.... eerder dan een PAF achtige.

TimS
18 januari 2010, 16:37
Als het goed is komen ze morgen of overmorgen binnen. Ik heb ze gewoon gekocht zonder te weten wat het precies is, de verkoper wist ook niet meer wat het voor pickups waren, maar voor de prijs wilde ik het gokje wel wagen. Is er ook een kans dat de pickups echt ruk zijn of zijn alle DiMarzio pickups wel ok? Ik wil ze in m'n Squier zetten ter vervanging van de standaard humbuckers. De gitaar is redelijk, maar de pickups erg slecht.

macwilliams
18 januari 2010, 17:45
Trial&error, proberen dus. Ik vind dimarzio's meestal wel goed. Orpheo is tot nu toe niet te betrappen geweest op enthausiastme voor dimarzio's, behalve de air nortons. Die heeft hij in een LP studio met ebben toets. Na dit bij hem gehoord te hebben heb ik ze ook besteld en ze in een van mijn studio's geplant.

Probeer & leer. :)

jerome
18 januari 2010, 19:16
Volgens mij zijn het inderdaad geen Super Distortions want die hebben 2 rijen polepieces met imbuskop.
Ik denk ook het oude PAF's zijn.
Ik heb er 2 gehad maar ik was er niet kapot van, maar dat is natuurlijk smaak.
Di Marzio Super Distortions en Dual Sounds vind ik persoonlijk wel errug lekker klinken, vooral in Strats als brugelement...

TimS
18 januari 2010, 19:27
Ik ben inmiddels de link kwijt, maar op een ander forum had iemand dezelfde pickups gepost en daar dachten een aantal mensen dat het PAF DP103 pickups zijn. De polepieces en de achterkant kloppen dan wel iig.

TimS
20 januari 2010, 19:32
Ik heb ze binnen, ga ze zo in m'n Squier zetten. Ik heb ze even doorgemeten en de multimeter geeft het volgende aan:

7.95 bij de brugpickup
8.40 bij de neckpickup

Dit is op de 20k ohm stand, dus dan is het toch 7,95 kOhm en 8,4 kOhm? Kunnen jullie daar wat mee?

geert1976
20 januari 2010, 19:39
Zeker geen superdistortions, die hebben per humbucker 12 verstelbare polepieces.

Lijken mij humbuckers uit de DP serie

Edit: gezien de waardes Dimarzio's pafs

TimS
20 januari 2010, 20:23
Oke, bedankt!

Weet je die waarden uit je hoofd of is daar een lijst van?

TimS
20 januari 2010, 23:02
En ze zitten er in! Ik was vergeten te markeren welke pickup waar zat van die er uit kwamen, dus ik had ze eerst verkeerd om zitten. Even 2 draadjes omgewisseld en ze werken!

Ik was al m'n zooi net aan het opruimen, dus ik kon alleen even over m'n MicroCube spelen, maar zelfs daar merk ik al een groot verschil mee. Nu snel alles opruimen en dan nog even over m'n Marshall :)

Agent_Smith
21 januari 2010, 00:35
Ik heb ook ooit op de gok twee oude Dimarzio's gekocht. Normaal ben ik niet zo'n Dimarzio fan (meer Duncan), maar deze passen werkelijk perfect bij de gitaar. Geen idee welke types het zijn, maar ze gaan er niet meer uit:

http://img259.imageshack.us/img259/6487/mei09008.jpg