PDA

View Full Version : Afd100



Realeigo
17 januari 2010, 23:47
Apetite for Destruction!
www.afd100.com

Ben enigzins benieuwd of dit zn naam waar gaat maken.

caliban
18 januari 2010, 00:00
Wat heeft men bij Marshall de laatste tijd met nieuw amp reeksen...

pol
18 januari 2010, 10:50
Ik ben hier toch wel benieuwd naar.
de Kerry King sig is in ieder geval een schot in de roos, beste jcm800 2203 die ik hier al gehad heb + dan nog een gate en boost erbij.

dit zal ook wel een jcm800 2203 met wat extra's worden ?

Realeigo
18 januari 2010, 10:56
Volgens mij een spin off van de amp die slash heeft gebruikt op AFD. Dus een gemodde JCM800 zonder extra's.
http://news.guitarworld.com/video/marshall-and-slash-announce-the-afd100-project/

AART
18 januari 2010, 11:50
Alleen maken ze nu al de fout de 'verkeerde' amp te gebruiken. Hoewel de 'caswell' mod ook op een 2203 kan is de appetite amp een gemodde 1959T geweest waarvan de buis voor het tremolo kanaal was gebruikt om de amp te hotrodden.

Realeigo
18 januari 2010, 12:02
Alleen maken ze nu al de fout de 'verkeerde' amp te gebruiken. Hoewel de 'caswell' mod ook op een 2203 kan is de appetite amp een gemodde 1959T geweest waarvan de buis voor het tremolo kanaal was gebruikt om de amp te hotrodden.

Idd, maaaar.... hoe wil je een gehotrodde non-mastervolume amp verkopen aan de doelgroep Slash-wannabe's?
Juist, dat verkoopt niet.

Edit:
Kuch, tegenstrijdigheid...


Widely believed to be a hot-rodded, 100 Watt, pre-master volume model from the early 70s, this legendary amp was hired specifically for the "Appetite" sessions in 1986.


Some of you will know that the amplifier used to record this album was a JCM 800 2203. this particular amplifier has its own story which has gone down in music folklore.

AART
18 januari 2010, 12:16
Idd, maaaar.... hoe wil je een gehotrodde non-mastervolume amp verkopen aan de doelgroep Slash-wannabe's?
Juist, dat verkoopt niet.

Klopt, maar doe dat er dan bij als extra feature (true bypass schakelbare mastervolume klinkt vast hip) ofzo ipv liegen :???:



Edit:
Kuch, tegenstrijdigheid...

Hehe, heerlijk, ze weten het zelf niet. Marshall doet wel moeilijk trouwens, ze jatten in principe gewoon de mod van tim caswell, maar toch doen ze er maanden over?

pol
18 januari 2010, 13:57
dat maakt toch niet zo uit, een 2203 komt toch maar van de superlead met de one-wire mod en een mastervolume, zo fel liggen die circuits niet uit mekaar.

Orpheo
23 januari 2010, 13:01
Ik hoop heel erg dat ze deze kunnen namaken:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding16-1.png

Dit is een amp gemod door Caswell himself, met precies die mods die #39 ook heeft. doemijdiemaar!!!

En dan het liefst gemod met de mods van Reb Beach (depth boost en poweramp-presence).

Dan heb ik eigenlijk vrij weinig meer nodig denk ik. tis in ieder geval wel een/de droomamp

Realeigo
23 januari 2010, 13:22
In het filmpje dat er gister is gepost, word er gezegd dat ze een jcm800 klonen die niet eens door caswell is gemod....

Orpheo
23 januari 2010, 14:29
In het filmpje dat er gister is gepost, word er gezegd dat ze een jcm800 klonen die niet eens door caswell is gemod....

sukkels. de amp die caswell had gemod is eigenlijk n jcm800 maar dan zonder master volume., en nog wat andere kleine veranderingen. juist de #39, die caswell gemod heeft, is JUIST te gek, omdat ie verder gaat dan de JCM800, en nog veel meer leuke features heeft.

Kamiess
4 augustus 2010, 16:25
ik vind het allemaal wel raar > als je googled zijn er veel bedrijven over de hele wereld die deze mod al lang uitvoeren op hun manier en veel soundsamples zitten echt heel dichtbij de AFD sound.

Maar Slash zegt in zijn dagboek zelf dat het identieke geluid nooit meer gehaald wordt aangezien het ook aan de ruimte en opnametechniek ligt.
Niet voor niks durfden ze volgens hem de versterker+cab+microfoon niet meer te verplaatsen na het bereiken van de Sweetspot.

maw> ik ben bang dat marshall deze versterker niet veel gaat verkopen > er zijn inmiddels al zoveel mods in omloop.en marshall kennende zal het wel een heel bedrag zijn terwijl je volgens sommigen zelfs een london city circuit zo kan modden en veel goedkoper is.

Orpheo
4 augustus 2010, 16:35
ik vind het allemaal wel raar > als je googled zijn er veel bedrijven over de hele wereld die deze mod al lang uitvoeren op hun manier en veel soundsamples zitten echt heel dichtbij de AFD sound.

Maar Slash zegt in zijn dagboek zelf dat het identieke geluid nooit meer gehaald wordt aangezien het ook aan de ruimte en opnametechniek ligt.
Niet voor niks durfden ze volgens hem de versterker+cab+microfoon niet meer te verplaatsen na het bereiken van de Sweetspot.

maw> ik ben bang dat marshall deze versterker niet veel gaat verkopen > er zijn inmiddels al zoveel mods in omloop.en marshall kennende zal het wel een heel bedrag zijn terwijl je volgens sommigen zelfs een london city circuit zo kan modden en veel goedkoper is.

je gaat voorbij aan het hele punt. Slash heeft een sound in zijn hoofd, die hij uit geen enkele andere amp trekt, en daar baalt ie flink van. Samen met die ontwerper, santiago, is ie een amp gaan maken, die in alle posities, onder alle omstandigheden, zo perfect mogelijk klinkt. en niet alleen dat, hij moet ook nog eens kunnen schakelen tussen 2 van zijn 'main' (overdrive) tones.

dát is hetgeen deze amp zo bijzonder maakt, en ik zou er zeker wel mijn zuurverdiende knaken voor neerleggen.

Kamiess
4 augustus 2010, 19:59
Van Slash begrijp ik het ook wel > die zoekt ook zijn ideaale geluid.
En een van die overdrive tones zal ook dicht bij afd zitten aan die online soundcheck te horen dan.En omdat hij dus weet dat hij nooit exact dat geluid krijgt(dat zegt hij dus echt zelf in zijn dagboek) zoekt hij naar mijn idee iets wat er op lijkt en het beste bij hem past op dit moment en dat is logisch.

Alleen het hele AFD gebeuren er om heen vind ik dus raar.
Als het alleen daar om ging> Daar had hij niet zo moeilijk om hoeven doen>dat is er dus wel al.
Maar marshall gebruikt dat uiteraard voor commerciele doeleinden.
De 2555SL was een succes omdat die het jaren 89-95 geluid van Slash hadden dus dat verkocht wel.
Deze wordt in de markt gezet als echte AFD tone amp wat het in mijn ogen niet wordt omdat Slash dus inderdaad ook andere ideeën erbij heeft qua tone.
En de echte slash liefhebbers die dat AFD geluid perse wilden hebben al lang hun eigen versterker laten modden en de rest heeft een silver jubilee of 2555sl.

Maar goed, misschien heb ik het wel mis.
Ik zit gewoon hard op te denken of ze die amp wel gaan verkopen.
Als gewone slashfan staar je je hier misschien wel blind op,maar de echte kenners kennen het verhaal van de betreffende versterker.

caliban
6 augustus 2010, 21:24
Prototype ziet er wel vet uit

big dooley
6 augustus 2010, 22:13
inderdaad... post phase inverter master volume... alleen noemen zij het anders...
een zelfinstellende bias... gaaf!
en die trafo's ben ik al eens tegengekomen.... de binnenkant ziet er ook bekend uit
santiago heeft zeker weer zijn JVM-stempel erop gedrukt, net als de 2203KK... ik had niet anders verwacht...

caliban
7 augustus 2010, 14:19
Wat wil je zeggen met die JVM stempel?

big dooley
7 augustus 2010, 17:35
Wat wil je zeggen met die JVM stempel?

wel, hij is nogal populair geworden op het (engelstalige) JVM-forum, mede ook omdat hij daar zelf ook post... heb al aantal malen contact met hem gehad via pm
kan wel zeggen dat hij ontzettend trots is op zijn "kinderen"... vandaar...