PDA

View Full Version : Line 6 POD Studio GX



rudolfb
17 januari 2010, 23:25
Hallo,

Mijn excuses als er al een topic was over dit product, kon hem niet vinden

Maar, ik vroeg me af of je dit apparaatje ook kunt gebruiken om gewoon gitaar te spelen zonder op te nemen? Soort alternatief voor een echte versterker als je aan het oefenen bent.

En zijn er nog goedkopere alternatieve die het eigenlijk net zo goed doen?
Alvast bedankt!

beruk
17 januari 2010, 23:32
Nee dit is een interface. Kan je je gitaargeluid opnemen op de pc.
Wat jij bedoeld is bijvoorbeeld een pocket pod:
http://line6.com/pocketpodexpress/photos/01.jpg
Da's wel een kleintje inderdaad maar ook vrij beperkt in zijn mogelijkheden.

jutter
17 januari 2010, 23:35
Hallo,

Mijn excuses als er al een topic was over dit product, kon hem niet vinden

Maar, ik vroeg me af of je dit apparaatje ook kunt gebruiken om gewoon gitaar te spelen zonder op te nemen? Soort alternatief voor een echte versterker als je aan het oefenen bent.

En zijn er nog goedkopere alternatieve die het eigenlijk net zo goed doen?
Alvast bedankt!

Ja hoor, je kan gewoon spelen zonder op te nemen. Ik vind hem ideaal voor thuis. Ik heb gewoon de gx studio.

jutter
17 januari 2010, 23:36
Nee dit is een interface. Kan je je gitaargeluid opnemen op de pc.
Wat jij bedoeld is bijvoorbeeld een pocket pod:
http://line6.com/pocketpodexpress/photos/01.jpg
Da's wel een kleintje inderdaad maar ook vrij beperkt in zijn mogelijkheden.

Nee, hij bedoeld de GX. Is anders dan de pocket.

rudolfb
17 januari 2010, 23:45
Ik bedoelde dit apparaatje:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/LINE+6+POD+STUDIO+GX.JPG

Ik dacht dat je hiermee je gitaar op de pc kon aansluiten, en met de bijgeleverde software, je versterkers en effecten kon kiezen en dan kon spelen, zodat het geluid over je pc-geluidboxen wordt verzonden. En dan eventueel ook kan opnemen.

Of is dit nou helemaal fout?

Bedankt voor jullie snelle reactie trouwens :D

(Edit: Ik denk dat ik hetzelfde bedoel als Jutter)

jutter
18 januari 2010, 00:05
Ik bedoelde dit apparaatje:

Ik dacht dat je hiermee je gitaar op de pc kon aansluiten, en met de bijgeleverde software, je versterkers en effecten kon kiezen en dan kon spelen, zodat het geluid over je pc-geluidboxen wordt verzonden. En dan eventueel ook kan opnemen.

Of is dit nou helemaal fout?

Bedankt voor jullie snelle reactie trouwens :D

(Edit: Ik denk dat ik hetzelfde bedoel als Jutter)

Ik heb precies dezelfde. Het is niet fout, klopt wat jij zegt. Leuk en praktisch ding overigens, ik ben er blij mee!

dodeboboeror
18 januari 2010, 00:05
Of is dit nou helemaal fout?



Nee, integendeel,....het is helemaal goed

jutter
18 januari 2010, 00:07
Als je er een koptelefoon inprikt weet je helemaal niet meer wat je hoort!:crazyhappy:

rudolfb
19 januari 2010, 10:26
Ik had nog even een vraag. Ik heb hem gekocht, maar als ik hem alleen met de usb poort alsluit op de computer, hoor ik geen geluid. En als ik de computerboxjes wel direct op de line-out aansluit hoor ik wel geluid.
Maar het is toch wel mogelijk om gewoon via de computer geluid te horen? Anders moet ik steeds switchen :S

Nydoom
19 januari 2010, 10:43
dit kun je bij de geluidsinstellingen van je configuratiescherm (control panel) instellen... line 6 apparaat selecteren voor opnemen en je geluidskaart voor afspelen...

ik heb een toneport UX1 en ervoor gekozen de boxen op de interface aan te sluiten en alles hierover te laten lopen, klinkt ook nog beter dan via mijn geluidskaart die ook al niet slecht was (audigy platinum pro).

jutter
19 januari 2010, 11:10
dit kun je bij de geluidsinstellingen van je configuratiescherm (control panel) instellen... line 6 apparaat selecteren voor opnemen en je geluidskaart voor afspelen...
.

Kun je mij hier bij helpen? Ik ga naar conf.scherm en selecteer Line6 Audio-Midi Devices. En dan?

Nydoom
19 januari 2010, 11:16
je moet in config.scherm naar spraak en geluidsinstellingen gaan
> instellingen van luidsprekers wijzigen
> dan bij het tabblad audio kun je de verschillende 'opnemen' en 'afspelen' apparaten selecteren...

jutter
19 januari 2010, 11:28
je moet in config.scherm naar spraak en geluidsinstellingen gaan
> instellingen van luidsprekers wijzigen
> dan bij het tabblad audio kun je de verschillende 'opnemen' en 'afspelen' apparaten selecteren...

Ik ben nogal een leek hierin maar ik probeer het wel maar ik kom niet verder. Wat ik heb gedaan is:
conf.scherm→geluiden en audio-apparaten selecteren→dan krijg ik de volgende tabbladen:volume-geluiden-audio spraak-hardware. Hier loop ik vast.

Nydoom
19 januari 2010, 11:36
Ik ben nogal een leek hierin maar ik probeer het wel maar ik kom niet verder. Wat ik heb gedaan is:
conf.scherm→geluiden en audio-apparaten selecteren→dan krijg ik de volgende tabbladen:volume-geluiden-audio spraak-hardware. Hier loop ik vast.

bij het tabblad audio dus..
opname apparaat = line 6
afspelen apparaat = je geluidskaart

eventueel bij spraak ook

jutter
19 januari 2010, 11:44
Okay ik heb gedaan wat je zei. Ik heb de speakers losgekoppeld van de line6 en heb nu geen geluid...

Nydoom
19 januari 2010, 11:48
misschien even opnieuw je PC opstarten..

jutter
19 januari 2010, 11:50
Ga ik ff doen, moment...

jutter
19 januari 2010, 11:54
Helpt niet....

rudolfb
19 januari 2010, 12:50
Ik heb ook al alle mogelijkheden geprobeerd, mij wil het ook niet lukken. Wat ik nu ga doen is een aux splitter kopen, en dan de computer en de line6 erop aansluiten.

Zal ik zeggen wanneer dit werkt? ;)

Nydoom
19 januari 2010, 13:36
vreemd, zou toch moeten werken..
lijkt me sterk als het bij de GX totaal anders is als bij de toneport UX1

de beste optie is waarschijnlijk toch alles via de GX te laten lopen (dus ook via config. scherm -> tabblad audio en spraak) en de boxen direct op de line 6pod aan te sluiten.. je hoeft dan niets te wisselen als je andere dingen gaat doen...

rudolfb
19 januari 2010, 15:05
De aux splitter werkte helaas niet :soinnocent:

Maar wat hierboven gezegt werd, werkt wel. Gewoon de luidspreker laten lopen via de GX en dan in configuatie scherm instellen dat de GX je luidsprekers zijn zegmaar.

jutter
19 januari 2010, 16:54
Ben benieuwd, ik ben nu niet thuis maar zal het vanavond meteen proberen!

Terminus
19 januari 2010, 19:39
bij het tabblad audio dus..
opname apparaat = line 6
afspelen apparaat = je geluidskaart

eventueel bij spraak ook

Je moet bij afspelen ook de Line 6 aanklikken, anders hoor je niks.

Maar dit staat allemaal in de handleiding, dus ik zie het nut van de vraag niet echt.

jutter
19 januari 2010, 19:52
Je moet bij afspelen ook de Line 6 aanklikken, anders hoor je niks.

Maar dit staat allemaal in de handleiding, dus ik zie het nut van de vraag niet echt.

Als je de handleiding van de Line6 bedoeld, die zat er bij mij niet bij....

Nydoom
19 januari 2010, 20:02
als je alles wilt afspelen via de gx moet je natuurlijk overal als apparaat line 6 instellen.. die instelling die ik noemde had betrekking op de vraag of je ook gewoon de standaard geluidskaart kunt gebruiken om te luisteren.. dit zou moeten kunnen..

p.s. die handleiding is best makkelijk te vinden
http://bx.line6.com/support/manuals/?families=54&submit=Submit&1st=1st

jutter
20 januari 2010, 11:50
Wat ik ook geprobeert heb, het is mij niet gelukt...:???:

TimS
20 januari 2010, 12:22
Ik zat ook te kloten met m'n POD, uiteindelijk heb ik de speakers aan mijn geluidskaart gehangen en de line out van de POD naar de line in van de PC gedaan. De POD is daarnaast ook via USB verbonden zodat ik alles via de PC kan regelen. Werkt perfect.

harrie-beton
20 januari 2010, 13:16
uiteindelijk heb ik de speakers aan mijn geluidskaart gehangen en de line out van de POD naar de line in van de PC gedaan

Dit is de beste methode of je gebruikt een mengtafeltje.

Ricklion
22 januari 2010, 15:56
Hallo,
ik ben van plan de Line 6 pod studio GX te kopen.
maar ik heb nog een aantal vragen voor mensen die hem al hebben of die zeker weten dat ze goed antwoorden :)

1. Moet ik er een goede geluidskaart voor hebben of andere belangrijke
specificaties van mijn computer?
2. neemt ie mooi op(goede kwaliteit)?
3. ik wil alleen gitaar erin stoppen, dus heb ik eigenlijk genoeg aan de GX
maar zitten er nog veel leuke extra functies of verbeteringen op de ux1 of ux2? nogmaals ik hoef er alleen gitaar op aan te sluiten.
4. zit de gehele software met de versterkers en stompboxen bij de GX?
5. moet ik perse nog andere software hebben, of kan ik met de bijgeleverde software al leuk opnemen?

alvast hartelijk bedankt!

Terminus
25 januari 2010, 17:30
Hallo,
ik ben van plan de Line 6 pod studio GX te kopen.
maar ik heb nog een aantal vragen voor mensen die hem al hebben of die zeker weten dat ze goed antwoorden :)

1. Moet ik er een goede geluidskaart voor hebben of andere belangrijke
specificaties van mijn computer?
Als hij aan de minimumeisen voldoet heb je verder niks nodig
2. neemt ie mooi op(goede kwaliteit)?
Ja.
3. ik wil alleen gitaar erin stoppen, dus heb ik eigenlijk genoeg aan de GX
maar zitten er nog veel leuke extra functies of verbeteringen op de ux1 of ux2? nogmaals ik hoef er alleen gitaar op aan te sluiten.
Naast aansluitingen is er vrij weinig verschil, geloof dat je bij de grotere modellen er alleen de FX Junkie modellen erbij krijgt, die moet je los kopen met de GX.
4. zit de gehele software met de versterkers en stompboxen bij de GX?
Ja.
5. moet ik perse nog andere software hebben, of kan ik met de bijgeleverde software al leuk opnemen?
Dat gaat prima met de meegeleverde software.

alvast hartelijk bedankt!

tientekens???

Ricklion
25 januari 2010, 17:57
Terminus,
heel erg bedankt voor al je antwoorden!
waar kan ik die minimum eisen vinden?
en is het goed genoeg als ik alleen de minimum eisen heb?
dit heeft mij overgehaald :D
maar wat bedoel je met
tientekens???

harrie-beton
26 januari 2010, 09:27
Laptops zijn vaak aan de lichte kant en kunnen soms voor problemen zorgen met opnemen en weergaven van geluid. Zogenaamde latency (=hoorbare vertraging) en hikjes en plopjes.


Systeemeisen line6 GX


512MB RAM minimum (1GB or more recommended)

1GB free HD space minimum (10GB or more recommended for recording)

Drive speed 5400rpm minimum (7200rpm or faster recommended)

Internet connection for activation and online features

One free USB 1.1- or 2.0-compatible port on computer (USB hubs are not supported)

Windows®:


Pentium® IV 1.2GHZ or better

Windows XP (SP2) or Windows XP x64, Vista 32-bit and 64-bit

Ricklion
26 januari 2010, 10:45
ok tnxs
ik ga hem kopen :D
ik heb de systeem vereisten (veel hoger) en ik gebruik geen laptop
ik weet alleen mijn drive speed niet,
hoe kom ik daar achter?

Terminus
26 januari 2010, 21:06
Je kan er gerust van uit gaan dat het met je drive speed wel goed zit.

Dat tientekens was omdat je minstens tien tekens in een post moet hebben om op dit forum te kunnen posten, en aangezien quotes niet tellen moest ik er iets achter zetten.

Ricklion
26 januari 2010, 21:49
Je kan er gerust van uit gaan dat het met je drive speed wel goed zit.

Dat tientekens was omdat je minstens tien tekens in een post moet hebben om op dit forum te kunnen posten, en aangezien quotes niet tellen moest ik er iets achter zetten.

oh, ok.
wist ik niet;)
bedankt allen voor jullie antwoorden!
goed forum hier zo te zien:P lekker actief! ;)

ik ga hem kopen, zodra ik het geld heb.. :P
en dan lekker rocken:D :strat::strat:

Ricklion
26 januari 2010, 21:52
nog 1 laatste vraagje (denk ik :D)
gaat de gewone gitaarkabel in de pod studio, of moet er een verloopstukje bij?
want het gat lijkt zo klein op het plaatje:P
:punk:

Ricklion
26 januari 2010, 22:01
Laptops zijn vaak aan de lichte kant en kunnen soms voor problemen zorgen met opnemen en weergaven van geluid. Zogenaamde latency (=hoorbare vertraging) en hikjes en plopjes.


Systeemeisen line6 GX


die 'Zogenaamde latency (=hoorbare vertraging) en hikjes en plopjes.'
krijg ik zéker niet op pc als ik alle systeemvereisten hoger heb dan recommended?
en die drivespeed, is dat van harde schijf? (ben niet zo bekend hierin)

harrie-beton
26 januari 2010, 23:29
die 'Zogenaamde latency (=hoorbare vertraging) en hikjes en plopjes.'
krijg ik zéker niet op pc als ik alle systeemvereisten hoger heb dan recommended?
en die drivespeed, is dat van harde schijf? (ben niet zo bekend hieri

Je gaat er waarschijnlijk veel gitaarplezier mee beleven.

Latency? Waarschijnlijk niet maar dit soort USB dingen kunnen wel storingen geven als je pc niet in orde is. Bijvoorbeeld als de pc erg slordig is onderhouden. Virussen, spyware of veel te veel achtergrond programma's.
Er gaat een gewone kabel in.

Ricklion
26 januari 2010, 23:40
Je gaat er waarschijnlijk veel gitaarplezier mee beleven.

Latency? Waarschijnlijk niet maar dit soort USB dingen kunnen wel storingen geven als je pc niet in orde is. Bijvoorbeeld als de pc erg slordig is onderhouden. Virussen, spyware of veel te veel achtergrond programma's.
Er gaat een gewone kabel in.

het is zo duur om 'ff te proberen' :)

TimS
27 januari 2010, 00:04
Als je 100% zeker wilt weten dat je geen geld weg gooit moet je of zelf met het ding willen kloten, iemand kennen die er verstand van weet of kopen bij een winkel waar je het ding mag terug geven als het niet lukt. Waarschijnlijk gaat het gewoon in 1 keer goed en heb je er nooit problemen mee, maar mijn ervaring met geluidsappartuur icm een PC is dat wanneer het niet werkt het vaak niet eenvoudig op te lossen is.

rufus
27 januari 2010, 14:48
512MB RAM minimum (1GB or more recommended)

1GB free HD space minimum (10GB or more recommended for recording)

Drive speed 5400rpm minimum (7200rpm or faster recommended)

Internet connection for activation and online features

One free USB 1.1- or 2.0-compatible port on computer (USB hubs are not supported)

Windows®:


Pentium® IV 1.2GHZ or better

Windows XP (SP2) or Windows XP x64, Vista 32-bit and 64-bit


Ik heb dus juist de minimumvereisten, van mij is het pentium 4 1.5ghz.

Iemand ervaring met de gx en prehistoriche pc's als de mijne?

Zoals hierboven omschreven is het wel duur om zomaar even te proberen als het niet werkt.
Ik dacht dat usb 1.1 ook niet zo schitterend is voor data overdracht, ik heb enkel 1.1.