PDA

View Full Version : Washburn of Yamaha?



Cheryl
17 januari 2010, 22:53
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner en ben op zoek naar een mooie/goede gitaar.
Ik heb een budget van 200/300 euro.
Ik ben op zoek naar een akoestische elketrische gitaar + hij moet zwart zijn.
Nu twijfel ik tussen de Washburn EA16 of de Yamaha APX500. Wat zouden jullie aanraden? En zijn er nog andere gitaren die beter zijn in diezelfde prijsklasse?

Met vriendelijke groet,

Cheryl

beruk
17 januari 2010, 23:02
Hoi! Ga je je gitaar versterken?

Cheryl
17 januari 2010, 23:16
Hoi! Ga je je gitaar versterken?

Ja, maar ik wil ook dat hij akoestisch goed klinkt.

beruk
17 januari 2010, 23:28
Ik ben zelf meer van de Yamaha gitaren. Maar ik heb alleen de Yamaha apx 500 wel eens zelf geprobeerd, de Washburn net even op you tube (nee idd niet zo betrouwbaar) gehoord.
Ik vind de APX 500 niet zo ok, maar wel een redelijk alternatief qua prijs/ kwaliteit. Gitaar waar ik wél acoustisch van onder de indruk was:IBANEZ EW20ASE-NT. Wel dan weer €80 duurder... Zou ik zeker eens uitproberen.

Cheryl
17 januari 2010, 23:37
De gitaar die jij bedoeld heb ik even opgezocht en gevonden voor 329 euro: http://www.eig.nl/index.html?zoekin=&prijsmin=0&prijsmax=999999&merkveld=&typeveld=&start=15&keuze1=02&keuze2=03

Ik vind de kleur niet geweldig en toch net iets te duur voor wat ik wil.

Ik heb trouwens even naar het geluid op youtube geluisterd. Ik moet wel zeggen dat ie lekker klinkt!

beruk
17 januari 2010, 23:43
Dat bedoel ik. Die winkel waar jij naar verwijst heeft ook goedkopere ibanez gitaren in jouw richting. Uitproberen. Eigenlijk altijd het beste.... Met Washburn en Yamaha koop je eigenlijk altijd een behoorlijke gitaar in die prijsklasse. Bespeelbaarheid en geluid moet je uiteindelijk zelf beoordelen, en dan kunnen er per exemplaar ook nog verschillen zitten (niet ieder stuk hout is het zelfde).

Cheryl
18 januari 2010, 13:12