PDA

View Full Version : Washburn of Yamaha?



Cheryl
17 januari 2010, 22:53
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner en ben op zoek naar een mooie/goede gitaar.
Ik heb een budget van 200/300 euro.
Ik ben op zoek naar een akoestische elketrische gitaar + hij moet zwart zijn.
Nu twijfel ik tussen de Washburn EA16 of de Yamaha APX500. Wat zouden jullie aanraden? En zijn er nog andere gitaren die beter zijn in diezelfde prijsklasse?

Met vriendelijke groet,

Cheryl

beruk
17 januari 2010, 23:02
Hoi! Ga je je gitaar versterken?

Cheryl
17 januari 2010, 23:16
Hoi! Ga je je gitaar versterken?

Ja, maar ik wil ook dat hij akoestisch goed klinkt.

beruk
17 januari 2010, 23:28
Ik ben zelf meer van de Yamaha gitaren. Maar ik heb alleen de Yamaha apx 500 wel eens zelf geprobeerd, de Washburn net even op you tube (nee idd niet zo betrouwbaar) gehoord.
Ik vind de APX 500 niet zo ok, maar wel een redelijk alternatief qua prijs/ kwaliteit. Gitaar waar ik wél acoustisch van onder de indruk was:IBANEZ EW20ASE-NT. Wel dan weer €80 duurder... Zou ik zeker eens uitproberen.

Cheryl
17 januari 2010, 23:37
De gitaar die jij bedoeld heb ik even opgezocht en gevonden voor 329 euro: http://www.eig.nl/index.html?zoekin=&prijsmin=0&prijsmax=999999&merkveld=&typeveld=&start=15&keuze1=02&keuze2=03

Ik vind de kleur niet geweldig en toch net iets te duur voor wat ik wil.

Ik heb trouwens even naar het geluid op youtube geluisterd. Ik moet wel zeggen dat ie lekker klinkt!

beruk
17 januari 2010, 23:43
Dat bedoel ik. Die winkel waar jij naar verwijst heeft ook goedkopere ibanez gitaren in jouw richting. Uitproberen. Eigenlijk altijd het beste.... Met Washburn en Yamaha koop je eigenlijk altijd een behoorlijke gitaar in die prijsklasse. Bespeelbaarheid en geluid moet je uiteindelijk zelf beoordelen, en dan kunnen er per exemplaar ook nog verschillen zitten (niet ieder stuk hout is het zelfde).

Cheryl
18 januari 2010, 13:12
Ik heb toch nog even veder gezocht en nog een andere gitaar gevonden. Een Washburn D10SCE. Precies wat ik zoek. Nu nog kijken hoe die klinkt.
Iemand ervaring met deze gitaar?

http://www.thomann.de/nl/washburn_d10scebk.htm

Strummer
18 januari 2010, 14:36
Hi cheryl , ik heb o.a. een Yamaha APX 500. Dat gitaartje heeft versterkt een mooi geluid en is door zijn smalle hals en lage actie gemakkelijk te bespelen . Dat is wel belangrijk voor een beginner . Onversterkt daarentegen heeft ze niet zoveel volume ( het is een vrij smalle body ) Daar zal het verschil met de Washburn het grootst zijn ( heeft meer volume onversterkt ) Het is maar wat je prioriteiten zijn , makkelijk te bespelen of meer klank onversterkt.

Cheryl
18 januari 2010, 15:18
Toch moet ik zeggen dat de Washburns die ik heb gezien/overweeg ook een vrij smalle body hebben. Ik weet nu bijna zeker dat het een Washburn wordt, alleen welke? :noob:

Lycon
18 januari 2010, 22:34
Ik heb de Ibanez AEL10EBK een aantal weken geleden 2e hands gekocht zijn nieuw dacht ik 300 euro, echt een fijne gitaar vind ik.

http://www.ibanez.com/AcousticGuitars/model-AEL10EBK


Hier een foto:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2228542&postcount=9

Plant
18 januari 2010, 22:57
Toch moet ik zeggen dat de Washburns die ik heb gezien/overweeg ook een vrij smalle body hebben. Ik weet nu bijna zeker dat het een Washburn wordt, alleen welke? :noob:

Zorg dat je de gitaar zelf bespeeld hebt voor aanschaf. En niet on-line kopen. Ik speel zelf op een paar oude Washburn D-12 modellen uit de tijd dat ze in Japan gemaakt werden (rond 1990) en die zijn best goed. De modellen zoals de D-10... die je nu hier in de winkels ziet komen uit China en ik heb een paar keer in winkels uit nieuwsgierigheid een exemplaar uit het schap gehaald en geprobeerd. De kwaliteit viel me bij die exemplaren zwaar tegen. En dat is geen afstelkwestie (en ik weet het, want ik kan dat zelf), maar duidelijk niet goed in elkaar gezette instrumenten.

Overal lees je over het award winning D-10 model, vaak met vermelding "best verkocht" of "beste prijs/kwaliteit verhouding". Maar dan moet je het net treffen. Het valt mij ook op dat ze heel veel op Marktplaats staan. Vaak nog in nieuwstaat. Het kan natuurlijk zijn dat ze als beginnersgitaar gekocht zijn en men weer gauw afhaakt. Er zullen goede exemplaren zijn, maar speel er eerst op en vergelijk.

Yamaha en Ibanez maken doorgaans voor het geld heel redelijke gitaren. Maar eigenlijk geld altijd: proberen! Kijk eventueel 2dehands naar een (origineel duurdere) gitaar die nu in je budget valt.

Veel succes (en laat weten wat het geworden is, liefst met foto's).

LaurentB
18 januari 2010, 23:25
Ik sluit mij helemaal bij Plant aan.