PDA

View Full Version : Nieuwe Roadkill song online



FNaRK
14 april 2003, 14:26
Vannacht om 1 uur afgemixt, nu al te beluisteren op het forum :lol:
Verwacht geen technische hoogstaande prog shred metal......just plain old heavy metal.
En oh ja, bij gebrek aan doedelzakkers dus geen doedelzakken DUH :grin:

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/Merlin.mp3

VHsologitarist
14 april 2003, 14:56
alles zelf verzonnen?
mooi gitaar geluidje.
leuk die harmonizer (of gewoon over elkaar ingespeeld, gedupt)?
Ik mis alleen een vette solo met power.
Voor de rest klinkt t wel leuk (niet mijn stijl maar doet me toch denken aan het bandje UFO met michael schenkler), mooie stem die bijna hetzelfde is als die van UFO.
Goed gedaan,
Greetz
Ed

Barret Wallace
14 april 2003, 15:03
Klinkt lekker

leuke solo bij 4.36 ergens, het nr zit ook mooi in elkaar

alleen ben ik niet zo kapot van het drumgeluid, en ik vind de drumparts bij het begin (cleangedeelte) niet zo passen

maar heel leuk gedaan!!! mijn complimenten :smile:

VHsologitarist
14 april 2003, 15:10
ik heb m nogmaals beluisterd:
met nu opbouwende kritiek (misschien ga ik er wel te ver op in maar goed, dan vergeet je het maar wat ik schrijf):

Mijn interpretatie van het stuk bij 0:44 waar je weer met dubbelstemmig gaat werken,
ik zou dit niet doen i.b.m. het weghalen van de feeling die je op dat moment hebt.
Of je kunt het dubbelstemmige laten en de "tokkel" werk weglaten, maar beiden klinkt te druk.
greetz
ed

Barret Wallace
14 april 2003, 15:13
dat stuk is juist cool want dan werkt hij toe naar het ''ruigere'' stuk maarja dat is mijn mening :smile:

RadiuS
14 april 2003, 15:37
Op zich wel een coole song! Alleen t intro is inderdaad beetje vreemd en de opname is ook niet echt optimaal (vooral drum en gitaren dan). Mn vader luistert ook naar spul als Ayreon en Star One enzo, volgens mij vindt ie dit ook wel vet, zal t vanavond laten horen :razz: Trouwens, toen ik de naam merlin zag moest ik denken aan kayak, die cd merlin the magician.

FNaRK
14 april 2003, 15:38
over dat stuk hebben we idd wat discussie gehad....we proberen het nummer op te bouwen, maar ik vond het zelf daar ook wat druk / rommelig worden. Ik had gehoopt dat het akoestische stuk daar flink zou zakken qua volume maar dat is er niet helemaal uitgekomen.

RadiuS
14 april 2003, 15:41
de gitaarpartijen in het intro vind ik wel heel vet alleen de drum nie echt...te druk inderdaad

andy
14 april 2003, 17:55
Ik ga niet over details mieren. Ik vind het een lekker nummer, mooie opbouw, veel afwisseling. En idd good old metal.

Mithrandir
14 april 2003, 18:28
Ik ga ook niet teveel in detail treden, want ik lul toch altijd alleen maar uit mijn nek wat dat betreft.

Er is maar 1 ding wat telt: Het klinkt erg lekker, zit genoeg variatie in en het is goed gespeeld. :sup: (Dit moet een headbangende smiley zijn!)

SiNiSTRaL
14 april 2003, 18:48
hmz, klinkt cool, alleen in die synth bij intro wat meer reverb misschien voor het 'celtic' effect...en de synth magw el wat harder....en ik zou die synth houden (als die doedelzak voor intro is bedoeld)

RaNk
14 april 2003, 18:50
Mooi nummer! Waarschijnlijk nog mooier op een fatsoenlijke bitrate Mp3. 128Kbps is toch wel het minimum, daaronder wordt alle power eruit gezogen. Klinkt prima verder, mooie produktie en mooi gespeeld (vooral die harmonische lijn in het 'intro').

Electrical Storm
14 april 2003, 18:51
Klinkt niet slecht voor een Roadkill... :lol:


Daar bedoel ik overigens niks mee. Ik vind die palmmutes op het einde vet!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: electrical storm op 2003-04-14 17:59 ]</font>

FNaRK
14 april 2003, 19:00
Op 2003-04-14 17:48, schreef SiNiSTRaL:hmz, klinkt cool, alleen in die synth bij intro wat meer reverb misschien voor het 'celtic' effect...en de synth magw el wat harder....en ik zou die synth houden (als die doedelzak voor intro is bedoeld)


Is geen synth, zijn 3 harmonische gitaarpartijen gedubt :grin:

SiNiSTRaL
14 april 2003, 19:07
Op 2003-04-14 18:00, schreef roadkill:

Op 2003-04-14 17:48, schreef SiNiSTRaL:hmz, klinkt cool, alleen in die synth bij intro wat meer reverb misschien voor het 'celtic' effect...en de synth magw el wat harder....en ik zou die synth houden (als die doedelzak voor intro is bedoeld)


Is geen synth, zijn 3 harmonische gitaarpartijen gedubt :grin:


as long as you get the point...(zal wel niet :razz: )

RadiuS
14 april 2003, 19:26
Maar ff voor de duidelijkheid k vind t wel een heel cool nummer! Mn vader (48) ook, die heeft m net ook gehoord :razz:

Negative K3 fan
14 april 2003, 20:43
ik vind het wel aardig klinken, de mixage is alleen best slecht, vooral de drums. Ik vind de drum partij ook niet echt mooi in de begin rond 50 seconden.

FNaRK
14 april 2003, 21:04
effe voor de duidelijkheid: ik heb bewust een lage bitrate MP3 geplaatst om de downloadtijd wat te beperken. Als iemand een 320 kbs MP3 wil hebben moet 'ie dat maar even mailen....

alhambra
15 april 2003, 13:43
Tssssssss je lijkt wel een Kitaar-wannabee excuses excuses excuses :grin: .

Idd drum klinkt wel erg kut hoor een drum moet ballen hebben en dat mis ik hier.

Predator
15 april 2003, 14:43
Shred on bruva! Klinkt goed!

Ik vind die drums juist wel wat hebben eigenlijk.. Het zijn niet de hardste drums op de aardkloot nee maar het klinkt lekker hoor!

Het gitaarspel vind ik dope bedacht man, zoiets verzin je niet zomaar!

SiNiSTRaL
15 april 2003, 17:15
Op 2003-04-15 12:43, schreef alhambra:
Tssssssss je lijkt wel een Kitaar-wannabee excuses excuses excuses :grin: .

Idd drum klinkt wel erg kut hoor een drum moet ballen hebben en dat mis ik hier.

met 'hier' bedoel je zeker bij jou thuis, alsof jouw gedrum zo goed klinkt :razz:

FNaRK
15 april 2003, 20:42
hmmm, dat men de drums niet lekker vind klinken vind ik raar...onze drummer is de grootste zeikstraal op deze aardkloot en uitermate kritisch op zijn geluid. Denk toch dat een kwestie van smaak is (en blijft). Feit is ook dat de drums "echt" zijn, dus nix getriggerd / gesampled.

alhambra
16 april 2003, 10:33
Op 2003-04-15 16:15, schreef SiNiSTRaL:


Op 2003-04-15 12:43, schreef alhambra:
Tssssssss je lijkt wel een Kitaar-wannabee excuses excuses excuses :grin: .

Idd drum klinkt wel erg kut hoor een drum moet ballen hebben en dat mis ik hier.

met 'hier' bedoel je zeker bij jou thuis, alsof jouw gedrum zo goed klinkt :razz:

Mijn gedrum klinkt helemaal niet want ik heb geen drumstel meer :grin: .

Maar roadkill ik vind vooral die snare zo kaal/droog doorkomen en snare moet wat mij betreft een goede klap op je bek zijn.

VHsologitarist
16 april 2003, 11:05
ALHAMBRA ik wil jou ni meer horen!!

Mithrandir
16 april 2003, 11:25
:???:

Wat heeft ie nou dan verkeerd gedaan? Als pro-drummer (ahum...) zal die toch wel weten hoe een snare volgens hem zou moeten klinken.

VHsologitarist
16 april 2003, 11:31
was dit geen gitaar forum?

Barret Wallace
16 april 2003, 11:36
Nee dit is het sounds forum

Mithrandir
16 april 2003, 11:36
Jawel, maar dit is het sounds subforum en daar laten mensen soms COMPLETE nummers horen en bij COMPLETE nummers horen ook DRUMS en mensen vragen commentaar op die COMPLETE nummers en dus kan je verwachten dat er ook commentaar gegeven wordt op de DRUMS en niet alleen op de GITAREN. Want muziek draait niet alleen op GITAREN weet je ook om DRUMS en BASS en ZANG en ETC en waarom schrijf ik in godsnaam al deze woorden met hoofdletters :???:

FNaRK
16 april 2003, 11:47
hehehe, point taken :grin:

Wij zijn in ieder geval over het geluid wel tevreden, scheelt ook als je de master-CD hebt en die op een normale stereo afspeelt....aanzienlijk meer "bottom"
En verder blijft het een kwestie van smaak

VHsologitarist
16 april 2003, 11:51
oke.
laat hier dan maar geen woorden meer aan vuil maken.
Alhambra:
spuit je galletje maar los, blaf het hele forum maar onder met je but.
:wink: hehe

alhambra
16 april 2003, 12:06
Geef ik is een keer normaal commentaar is het weer niet goed ?????????

Misschien dat sommige opmerkingen op jouw wat raar overkomt maar enkele forumgebruikers kennen elkaar nu 1maal wat beter (voor zover dat kan op internet) en ja dan kan er een opmerking tussen zitten die anderen niet begrijpen en/of kunnen waarderen.

FNaRK
16 april 2003, 12:28
ALHAMBRA IS EEN A-MUZIKALE AMBTENAAR UIT DEVENTER !!!!!!!!

GO FUCK YOURSELF

STERF ALHAMBRA STERF









:grin:

alhambra
16 april 2003, 12:44
Hmmmmmmm en toch kon Kitaar beter met kritiek omgaan :grin: .

sash
16 april 2003, 21:05
Heb em nu pas gehoord, maar beter laat dan nooit :wink:

Klinkt idd verschrikkelijk vet! Lekker nummer. Goeie oldschool metal :wink: Kan niet wachten op het full-length album.

Om even terug te komen op de drums. Ben het op zich wel met Alhambra eens, maar dat zal waarschijnlijk de lage kwaliteit zijn.

FNaRK
16 april 2003, 21:54
Hmm, ik vraag het me af, is weliswaar een lage bitrate maar wel MP3Pro.....schijnt dus niets uit te mogen maken.

Voor de puristen staat hier de "normale" bitrate, plus nog een bonus-track :grin:

http://www.xs4all.nl/~bardo/Roadkill%20-%20Merlin.mp3
http://www.xs4all.nl/~bardo/Roadkill%20-%20Dieing%20World.mp3

Barret Wallace
16 april 2003, 22:17
Dat bonusnr klinkt vet!!!

moretel
16 april 2003, 22:33
Klinkt prima Roadkill, ik kan geen kritiek verzinnen die jezelf vast ook al weet.

en die drums hoor ik prima,
misschien dat de helft van het forum aan een geluids installatie update toe is of dat de oren door Nirvana murf gebeukt zijn :grin:

geertenno
16 april 2003, 22:53
Wow, wat is dit een vet nummer!
Mijn complimenten!

BLOK182
16 april 2003, 22:56
Strak hoor dudes, keep up the good work, zo hoort het!!

alhambra
17 april 2003, 09:54
Op 2003-04-16 21:33, schreef moretel:
Klinkt prima Roadkill, ik kan geen kritiek verzinnen die jezelf vast ook al weet.

en die drums hoor ik prima,
misschien dat de helft van het forum aan een geluids installatie update toe is of dat de oren door Nirvana murf gebeukt zijn :grin:

Hmmmmmmmm okee ik vind het gewoon erg goed, wil uiteraard voorkomen dat er ook maar enigzinds een link tussen mij en N****** wordt gelegt :grin: .
En ik moet zeggen kep het alleen maar beluisterd over die fijne boxjes hier op mijn werk :sad: .

FNaRK
17 april 2003, 10:21
@Alhambra....
probeer het voor de gein eens op normale boxers, ben nl. toch benieuwd wat een (ex)drummer er van vindt. Zeker omdat we binnenkort in dezelfde studio de rest van de CD gaan opnemen......

Bouke
17 april 2003, 11:56
Hey Roadkill,

Lekker vette hap weer! (behalve idd de snare! deze blijft zeker achter bij de rest van het drumgeluid >> geen ballen, te 'iel' ook met de hoge bitrate. Zeker voor een echte snare is 'ie niet 'af').

Gave compositie, mooie strakke partijen, de zanger vond ik al erg fijn, mooie 'traditionele'meerstemmigheid in zang en gitaar. Bordjes omhoog? Ehh... 8- (de - is voor de snare).

Bouke

sash
17 april 2003, 23:21
Heb even de nieuwe vergeleken met de oude lage bitrate versie en het verschil hoor ik wel degelijk, alhoewel ik nog wel vind dat de snare meer ballen en duidelijker eruit moet komen.

Dieing World klinkt trouwens net zo vet als Merlin.

Even een kleinigheidje: volgens mij is het dYing world.

Bardo
18 april 2003, 00:20
Je hebt gelijk Sash!
Ik ben degene die de mp3 gemaakt heeft, tevens bassist van Roadkill, en ik heb me vergist in de spelling van Dying World.
Mijn welgemeende excuses aan eventuele puristen op dit forum, en dank voor al jullie commentaar!

alhambra
18 april 2003, 10:01
Okee dan ik heb hem nu nog maar is beluisterd (en nu op een echte installatie moretel :grin: )en dat andere nummer ook (ja ja nog ff en je hebt eindelijk een echte cd bij elkaar) en ik moet zeggen dat het echt beregoed klinkt maar dat ik de snare nog steeds te iel vind overkomen.

FNaRK
18 april 2003, 10:54
hey.........versterking van het Roadkill front, welkom Bardo :lol:

Goeie gozer, alleen jammer dat 'ie bas speelt en de irritantie gewoonte heeft om op mijn snoeren te gaan staan :grin:

Neals
18 april 2003, 18:25
wireless misschien:

Maar dit mag ik graag horen, alleen we leven in het jaar 2003, dus dan zou je wel eens over mogen stappen op in de G gestemde zevensnaren.

sash
18 april 2003, 20:05
Waarom zouden ze als het nu al goed klinkt? Niets aan veranderen. (behalve de snare :grin: )

Barret Wallace
18 april 2003, 20:13
fuck 2003 OLD SKOOL METAL 2 DA BONE :wink:

FNaRK
18 april 2003, 20:27
hmm, ik vraag me idd af wat een 7-string toe zou voegen aan onze muziek ? Als er te weinig laag in zou zitten kunnen we altijd nog met de mix e.e.a opkrikken....
Nee, laat ons maar heerlijk ouwerwets gewoon op 6 snaren en in E ons kunstje doen (hebben we al genoeg moeite mee :lol: )

Barret Wallace
18 april 2003, 20:31
roadkill door wat heb je je laten inspireren voor de riffs in Merlin? het is best uniek :smile:

FNaRK
18 april 2003, 20:39
we waren op zoek naar een "middeleeuws" deuntje, onze drummer kwam met een riff aan die bij nader inzien teveel leek op een riff van Iron Maiden (mother russia). Dus die riff wat aangepast, et voila... :grin:

Barret Wallace
18 april 2003, 20:41
een beetje van jezelf en een beetje van maggie :grin:

FNaRK
18 april 2003, 20:43
magie !!

moretel
18 april 2003, 20:45
Goeie gozer, alleen jammer dat 'ie bas speelt en de irritantie gewoonte heeft om op mijn snoeren te gaan staan :grin:


Laatst stond je toch lekker zelf twee keer op je eigen snoer.
:grin: :grin:

FNaRK
18 april 2003, 21:18
stttt....niet verder vertellen :grin:
Ik heb dus wel een draadloos ding, ik vind alleen mijn geluid er niet beter op worden...maar als ik hem gebruik voel ik me inderdaad een stuk vrijer.

hoofd
18 april 2003, 23:05
Op 2003-04-18 19:39, schreef roadkill:
een riff aan die bij nader inzien teveel leek op een riff van Iron Maiden (mother russia). Dus die riff wat aangepast, et voila... :grin:


Ik zeg niks...Alhambra mag deze van me inkoppen :grin:.

FNaRK
18 april 2003, 23:28
ghehehehe, maar zeg nou zelf......een riff bedenken en dan later eracherkomen dat Iron Maiden hem heeft ingepikt......ik kan me slechtere vergelijkingen wensen :lol:

Uiteraard waren wij eerder met die riff :grin:
en verder vind ik Merlin niet echt Maiden-achtig.

sash
19 april 2003, 00:17
Idd jullie de riff goed veranderd :wink: Hoe dan ook, het klinkt vét! Full length album full length album full length album full length album :grin:

Trouwens, ik wou ook al zeggen, laat Alhambra het maar niet horen :smile:

alhambra
19 april 2003, 00:25
Ik zeg niks.











































Wannabee :grin: .

Negative K3 fan
19 april 2003, 00:51
mario heeft trouwens groot gelijk over zijn 7/6 snaren stanpunt.

andy
19 april 2003, 14:15
Heb de bonus nu ook gehoord, stampt lekker door. Goed nummer. De songs worden hier door de forumleden trouwens wel doorgezaagd zeg :grin: Hadden wij geen last van, maar wij doen dan ook geen "leuke" dingen. :lol: We stampen alleen maar.

FNaRK
19 april 2003, 22:29
uiteraard hebben we het nummer op anders fora gepost. Zo ook op http://www.garageband.com ,trouwens een aanrader voor iedereen die zijn muziek serieus wil laten reviewen :grin:

Zie onze reviews so far.....
http://www.garageband.com/song?|pe1|S8LTM0LdsaSnYVW0YGg

Finally a Song to Take Home to Mother
Fantastic melodic tune. It reminds me of some old Metallica stuff, very classical in that sense. Kept me interested and I was bobbing my head. Started to get a great feel for the song as it sped up a bit. Vocals are pretty damn close to what I expected, their Iron Maiden-esque without a lof of that high pitched show-offyness. Everthing blends together nicely here to create a harmonious expedition into the metal genre. Great job guys, you've made my day.


:grin: :grin:

FNaRK
19 april 2003, 22:35
:grin: je gaat er bijna naast je schoenen van lopen..... (als er een negatieve review opstaat zal ik hem ook plaatsen :lol: )


Excellent production, good tune...

First thought, one of the layered guitars is difficult to hear within the first 10 seconds... bring it up in the mix... it has harmony I'd really like to hear. Intro felt a bit longer than I would have liked, but it was a good build-up, each repeated section got stronger. Purely subjective, of course, since you did the right thing by modifying each section slightly as it repeated. Excellent production, a very strong mix, interesting pieces, very full and nearly epic sounding (some keys would complete it). Middle break is quite interesting, nice pace and good lead into the solo (no pun intended)...Solo-One of the few solos I've heard that actually plays to the song instead of technical flash... very happy with that. Definitely dripping with mood especially at the ending... very nice.

andy
19 april 2003, 23:34
Lekker hoor Mario een link naar een site plaatsen die tijdelijk niet bereikbaar is.
Volgens mij is het allemaal bluf, hahahaha.
:lol: OK Goed nummer verdient goede review.
Rock on.

FNaRK
20 april 2003, 00:22
bij mij doet 'ie het gewoon hoor......

andy
20 april 2003, 01:30
Bij mij nu ook, het was geen Haagse bluf. :grin:
ff een tijdelijk probleem waarschijnlijk bij die site.

Shay
20 april 2003, 03:41
Fokking cool .. en die zanger is ook goed man .. lekkere metal sound .. ik kots meestal van metaal .. maar dit vind ik echt gaaf om te luisteren!!!

Theije
24 april 2003, 02:12
Het is echt super cool idd, echt een bijzonder vet geluid.
Ik vraag me alleen af waarom jullie de band Roadkill hebben genoemd, het misstaat een beetje (no offence) de muziek heeft idd een beetje een iron maiden achtige sound met een beetje een 'middeleeuws' thema/gevoel erbij (correct me if I'm wrong) daar zou ik de naam van de band wat meer op af stemmen.
Maar dat soort dingen val ik dan weer over :smile:
Verder nix dan lof!

Negative K3 fan
6 mei 2003, 00:33
ik heb hem nog eens geluisterd over een beter geluidssysteem, de drum klinkt nu een stuk beter, maar de snare is nog niet helemaal perfect. Voor de rest vind ik de zang erg goed.

BLOK182
16 mei 2003, 14:40
Heb hem nog een geluisterd, MJAM, hij staat nu in mun mp3 map!