PDA

View Full Version : Boss BR-1180 Recording



SRV2000
17 januari 2010, 15:59
Hallo Leden.

Ik ben weer opzoek naar een nieuwe recording system voor mijn opnamens.
Zoals sommigen van jullie mijn topic hebben gelezen bij gestolen is vrijdag avond mijn Boss micro Br bij een optreden gestolen, Ik gebruikte hem bijna elke dag en daarnaast stonden er nog veel live opnamens en eigen werk op de SD kaart, en daar word je niet vrolijk van. Ook heb ik marktplaats al een beetje in de gaten gehouden of ik hem mischien daar tegen zou komen maar helaas.
Kortom ik moet weer opzoek naar een recorder.
Nu zag ik de Boss BR 1180 Recorder op intenet staan en het lijkt me een veelzijdige recorder toe.
Mijn voordeel van de Micro Br van Boss was dat als ik een nummer opgenomen had en afgemixt had ik hem met 1 knop over kon zetten naar Mp3 of Wav. Vervolgens kon ik de SD kaart in de card reader van mijn pc drukken en had ik simpelweg alle opgenom en nummers op mijn pc staan.
Nu heb ik de Boss BR-1180 instructies gelezen en daar kan ik niets vinden betreft het overzetten van je opnamens naar de pc?
Heeft iemand ervarind met deze recorder en hoe zijn de opnamens kwalitaief ?
Ik zat er ook wel over te denken om een zoom h2 of h4 aan te schaffen, maar ik ben mezelf er van bewust om mijn recorders niet weer mee te nemen naar mijn optredens ( beetje slechte ervaring mee :s en hem gewoon puur als studio recording thuis te gebruiken.

Mocht iemand ervaring hebben betreft deze recording dan zou ik hier graag wat meer advies over willen.

Alvast bedankt

The Crash Cowboy
21 januari 2010, 08:51
Ik heb zelf sinds kort de Boss BR 600, het iets uitgekledere broertje van de BR 1180. De mijne heeft 8 sporen, 8 V-tracks per spoor, en géén ingebouwde CD brander; max. 1 GB opslag (op 'ouwe' Compact Flash kaartjes; moeilijk te krijgen maar is me wel gelukt). Er zit een 128 MB kaartje bij; dat is erg weinig opslag, maar je kunt alles vrij makkelijk via USB naar je computer zetten, en ook weer terug laden. Een netvoeding moet je er overigens los bijkopen. Dat voeding en geheugen niet worden meegeleverd vind ik zwak van Boss.

Verder zijn de specs ongeveer hetzelfde.

Bevalt me erg goed, vooral gezien de prijs: € 275,- !!! Je moet wel alles instellen en regelen met een héél klein displaytje en je kunt erg veel instellen. De COSM gitaareffecten zijn zeer bruikbaar, en ook line in, mic en postproces effecten zijn zeer goed. Diverse Mastering opties. Overzetten en exporteren als WAV gaat erg makkelijk.

http://www.computersunlimited.com/images_products/roland_br_600_s21148.jpg

bert k
21 januari 2010, 10:33
Ik heb nog een Boss micro-br liggen die ik nooit gebruik, dus als het wat is, stuur je maar een PM.

SRV2000
21 januari 2010, 18:34
Ik heb zelf sinds kort de Boss BR 600, het iets uitgekledere broertje van de BR 1180. De mijne heeft 8 sporen, 8 V-tracks per spoor, en géén ingebouwde CD brander; max. 1 GB opslag (op 'ouwe' Compact Flash kaartjes; moeilijk te krijgen maar is me wel gelukt). Er zit een 128 MB kaartje bij; dat is erg weinig opslag, maar je kunt alles vrij makkelijk via USB naar je computer zetten, en ook weer terug laden. Een netvoeding moet je er overigens los bijkopen. Dat voeding en geheugen niet worden meegeleverd vind ik zwak van Boss.

Verder zijn de specs ongeveer hetzelfde.

Bevalt me erg goed, vooral gezien de prijs: € 275,- !!! Je moet wel alles instellen en regelen met een héél klein displaytje en je kunt erg veel instellen. De COSM gitaareffecten zijn zeer bruikbaar, en ook line in, mic en postproces effecten zijn zeer goed. Diverse Mastering opties. Overzetten en exporteren als WAV gaat erg makkelijk.

http://www.computersunlimited.com/images_products/roland_br_600_s21148.jpg


Zoals je mijn post bij gestolen heb ik mijn Boss weer terug,
Maar ik sta wel in overweging om zo`n boss Br 600 of 1180 aan te schaffen.
Ik denk dat ik de brander niet zou gaan gebruiken want ik zet ze meestal toch over naar mijn pc om hem verder af te mixen. En daar zit ook een cd brander op.
Maar zou de Br600 of 1180 kwa kwaliteit veel beter zijn als die compacte Br die ik nu heb? of zou de kwaliteit even goed zijn maar is die van mij kleiner
uitgevoerd. Trouwens zie ik het goed heeft deze 2 intern mic`s dus je kunt stereo opnemen.
Heb je trouwens ook een opname zodat ik het een beetje kan vergelijken.

Alvast bedankt

The Crash Cowboy
22 januari 2010, 08:46
Maar ik sta wel in overweging om zo`n boss Br 600 of 1180 aan te schaffen.
Ik denk dat ik de brander niet zou gaan gebruiken want ik zet ze meestal toch over naar mijn pc om hem verder af te mixen. En daar zit ook een cd brander op.
Maar zou de Br600 of 1180 kwa kwaliteit veel beter zijn als die compacte Br die ik nu heb? of zou de kwaliteit even goed zijn maar is die van mij kleiner
uitgevoerd. Trouwens zie ik het goed heeft deze 2 intern mic`s dus je kunt stereo opnemen.
Heb je trouwens ook een opname zodat ik het een beetje kan vergelijken.

Volgens mij is het verschil tussen BR 600 en BR 1180 het aantal sporen (8x8 vs. 10x8) en de brander. Je hebt gelijk als je zegt dat dat gweoon in je PC kan; daar hoef je geen duurdere recorder voor te nemen. Daarnaast is het verschil de opslagcapaciteit: die is bij de BR 600 maximaal 1 GB.
De interne mics zijn inderdaad stereo en goed ! Je schijnt ze prima te kunnen gebruiken om bijvoorbeeld in de oefenruimte mee op te nemen, of live optredens. Maar dat deed jij met dat micro dingetje ook al !
Opnames heb ik al wel, maar die zijn nog niet 'toonbaar'. Kijk maar eens op Youtube, daar staan wel een paar instructievideootjes en voorbeelden !