PDA

View Full Version : Van Strat Plus Naar Clapton Strat



Toaster
14 april 2003, 14:25
Ik heb een strat plus. En nou heb ik hier een keer gelezen dat Clapton zijn middelste element actief heeft gemaakt.

Nou is mijn vraag: Wat doet dit met je geluid (Ik speel Ska en reggea is het dan een verbetering)

En hoeveel kost zoiets.

En wat gebeurt er precies. (technische handelingen enzo)(komt er een knop extra bij om hem actief te maken ofzo)

Kjiratsiekoedel
14 april 2003, 14:46
er komen een batterij en een ander element bij.

Hij heeft een +15 (of was het nou 25) decibel mid boost. Voor ska heb je volgens mij juist veel hoog nodig. Test anders een een EC-strat in de winkel er vergelijk voordat je verder gaat.

sash
14 april 2003, 16:54
Op 2003-04-14 13:25, schreef Toaster:
Ik heb een strat plus. En nou heb ik hier een keer gelezen dat Clapton zijn middelste element actief heeft gemaakt.

Nou is mijn vraag: Wat doet dit met je geluid (Ik speel Ska en reggea is het dan een verbetering)

En hoeveel kost zoiets.

En wat gebeurt er precies. (technische handelingen enzo)(komt er een knop extra bij om hem actief te maken ofzo)



Dat is niet alleen het middelste element maar het circuit. Hij heeft er een 25dB mid boost TBX circuit in laten bouwen. Verdere specs weet ik niet.

Toaster
14 april 2003, 20:35
Normaal speel ik ska met de bovenste twee of het middelste element.

Zou ik met zo'n actief midden element dan net andersom spelen? (de setting van de elementen hè)

lupoloco
14 april 2003, 20:41
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2523349058&category=62 1
bedoel je zo een booster?

Toaster
14 april 2003, 20:52
Geen idee,

Maar heb jij daar dat exorbitant hoge bedrag voor geboden????

lupoloco
14 april 2003, 20:56
nee toch niet :grin:
had het toevallig gevonden

Toaster
16 april 2003, 21:53
eeeehhmm iemand misschien enig idee waar ik "een 25dB mid boost TBX circuit" kan kopen vinden? En hoe duur ze zijn

Toaster
17 april 2003, 16:42
Ok ik ben nu in een fender custom shop winkel geweest in Tilburg.

Ik weet er nu meer van.

Het Boost circuit is niet meer dan een printplaatje en komt naast de elementen te liggen. (moet er wel gefrased worden :sad: )

De voeding kan worden weggemoffeld bij de veren van het tremelo.

Je kunt em aan / uit zetten met een TBX pot schakelaar. De onderste Tone regelaar is hiervoor hetbeste.

Ik heb het circuit kunnen horen (en spelen :grin: ) op een gelimiteerde strat plus (Maar 500 op de wereld whoehoe!)

Klonk erg vet. Je kunt em met de tone regelaar dan afstelen van bleusy crunchy tot erg clean.

Wereld van verschil dat ding man. Als je je gitaar daarna weer op passief zet lijkt het wel of de versterker uitstaat. (ik weet het 25 db boost dus vandaar)

Ik denk dat ik hem wel ga nemen je clean krijgt er een enorme kwaliteitsverbetering door!

Ik weet de prijs nog niet maar dat krijg ik één van de komende weken te horen. Schijnt duur te zjn maar ja.

Eigenlijk is dit ding wel een aanrader voor iedereen die een vette clean wil hebben! Klonk namelijk erg buizig op een transistor versterker

sash
17 april 2003, 19:40
Ja dat is vaak met transistor amps. Als je daar een clean boost voor zet klinkt het erg buizenachtig. Het is eigenlijk ook niet meer dan een clean boost in je gitaar. Erg vet speeltje.

Kjiratsiekoedel
18 april 2003, 00:37
Zet ff prijs, bevindingen, etc. neer als je meer wwet/je hem hebt