PDA

View Full Version : Welke pc speakers voor een goed geluid?



jutter
17 januari 2010, 13:20
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat anders moet één van de mods hem maar verhuizen.
Sinds vorige week heb ik een Line6 POD Studio GX gekocht welke ik gebruik op mijn laptop. Ik heb er 2 van die kleine cambridge speakertjes aan hangen maar ik vind het geluid niet echt mooi. Door de koptelefoon klinkt het veel mooier; meer bas en minder schel. Nu zoek ik een nieuw setje pc speakers die het liefst net zo goed klinken als door een koptelefoon. Welke gebruiken jullie naar volle tevredenheid?
Graag tips!

Erik70
17 januari 2010, 14:25
M-audio Studiophile AV40

skabouter
17 januari 2010, 15:06
ik zou even nadenken over je keuze. wil je het gebruiken voor goede opnames? ga dan voor studio-monitoren! deze heb je in iedere prijsklasse, maar zit je beter mee! Vermeld even je budget, dan kunnen we tips geven! Mijn ervaringen zijn zeer goed met de Tannoy Reveals!

Als PC speaker heb ik vernomen dat Logitec erg goed kan zijn... maar voor serieuze opnames kan je beter monitoren nemen.

jutter
17 januari 2010, 15:23
Budget maakt niet uit. Het is niet specifiek bedoeld voor opname's maar meer bedoeld voor tijdens het spelen met mijn line6 gx. Ik vind het verschil tussen koptelefoon en die k.u.t. speakertjes die ik nu heb wel erg groot. Het mooiste zou zijn dat ik, zeg maar, die koptelefoonkwaliteit zou hebben.

RoelTM
25 januari 2010, 16:10
M-audio Studiophile AV40
Even een klein bumpje, Maar ik was aan het zoeken naar PC speakers / monitoren, en ik kom wel vaker deze tegen.
En dat wat ik tegenkom is alleen maar positief (behalve dan dat ze misschien wat aan de grote kant zijn om op het bureau te zetten).

Kent iemand deze speakers? Ik zoek eigenlijk speakers voor de computer, waar ik ook amateur opnamen mee maak. Ik zit niet in een band o.i.d., maar ik wil gewoon wat experimenteren met recording. En dat gaat niet echt met de ingebouwde speakers van de iMac. :seriousf:

http://img258.imageshack.us/img258/2458/11606965.png (http://img258.imageshack.us/i/11606965.png/)

roger
25 januari 2010, 21:04
die AV-40's van M-Audio schijnen wel goed te zijn, ik overweeg ze ook aan te schaffen. Ik houd dus dit topic ff in de gaten!