PDA

View Full Version : Guitarguitar in Newcastle



TDZH
16 januari 2010, 22:30
Ik ga dit jaar met school naar Newcastle in Engeland. In het centrum daarzo zit een gitaarwinkel die Guitarguitar heet. Iemand ervaring met deze winkel?

En... Op de website staan de prijzen van de gitaren. De goedkoopste Stratocasters (als voorbeeld) zijn daar 369 pond, wat 420 euro is (een redelijk stuk goedkoper dan hier als ik me niet vergis)

Zou het een goed idee zijn om hier voor een nieuwe gitaar te gaan zoeken? Aangezien ik toch zelf de reis niet betaal (Dat doen m'n ouders ;-) )

De site van de winkel:
http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars.asp?offset=240

Chocola
16 januari 2010, 22:50
Het is daar mega duur naar mijn mening. Ik heb net 12 gitaren vergeleken en ALLE 12 waren goedkoper in Nederland en Duitsland.

Edit: met omrekenen van ponden naar euro's e.d. uiteraard. Maar veel van de pondprijzen zijn daar zijn hier gewoon europrijzen. Ik heb Epiphone en Gibson vergeleken. Hoe het zit met Fender moet je zelf even checken. Ik denk dat een topic als deze ook nutteloos is omdat je gewoon zelf kunt rekenen toch?

edit 2: ik heb nu ook een stel gevonden die nét iets goedkoper zijn dan bij onze Duitse vrienden.

TimS
16 januari 2010, 22:59
Niet alles is goedkoper in Engeland, maar een aantal dingen wel, bijvoorbeeld Orange versterkers. Ik zie ook dat een American Std daar 900 euro is, 200 euro goedkoper als hier.

kenx
16 januari 2010, 23:43
Niet alles is goedkoper in Engeland, maar een aantal dingen wel, bijvoorbeeld Orange versterkers. Ik zie ook dat een American Std daar 900 euro is, 200 euro goedkoper als hier.

Ja jongens, spreekt ook voor zich. Made in England (UK) producten zijn zoiezo goedkoper dan hier, wat ook logisch is... Daarbij behoort dus ook Marshall, Orange enz... Dat verklaart ook meteen waarom Gibson/Fender niet zo veel goedkoper is dan hier...

TimS
17 januari 2010, 00:03
Ja jongens, spreekt ook voor zich. Made in England (UK) producten zijn zoiezo goedkoper dan hier, wat ook logisch is... Daarbij behoort dus ook Marshall, Orange enz... Dat verklaart ook meteen waarom Gibson/Fender niet zo veel goedkoper is dan hier...
Het is niet allemaal erg logisch hoor. Sommige Marshalls zijn er gewoon even duur, anderen een stuk goedkoper (JVM bijvoorbeeld) en de Fenders zijn vaak ook een stukje goedkoper. Fabrikanten bepalen hun verkoopprijs lang niet altijd op hun kostprijs...

McVenco
18 januari 2010, 09:35
Ik ben afgelopen zomer in Newcastle geweest en volgens mij heb ik daar in het centrum wel 4 gitaarwinkels gezien op redelijk korte afstand van elkaar. Ik weet niet meer precies waar ze zitten, maar met wat googelen heb je ze volgens mij zo gevonden.

beruk
18 januari 2010, 10:05
Ik zou er keihard naar toe rennen! 52 lefty's op voorraad :cheerup::cheerup:

TDZH
18 januari 2010, 11:49
Edit: met omrekenen van ponden naar euro's e.d. uiteraard. Maar veel van de pondprijzen zijn daar zijn hier gewoon europrijzen. Ik heb Epiphone en Gibson vergeleken. Hoe het zit met Fender moet je zelf even checken. Ik denk dat een topic als deze ook nutteloos is omdat je gewoon zelf kunt rekenen toch?


Ik bedoelde ook niet dat ik zelf niet kon rekenen;-), want zoals je kan zien had ik dat al gedaan, ik bedoelde eerder of er nog andere dingen zijn waar je miss rekening mee moet houden als je een gitaar in het buitenland koopt.

En m'n eerste vraag: Is er iemand hier die wel eens in de winkel geweest is en me er iets over kan vertellen?

Harm
18 januari 2010, 16:22
Ik heb zaken met ze gedaan! Goede ervaringen!
De reacties via mail waren erg snel, heel behulpzaam en aardige gasten!!!

Ik was tevreden met alles tot en met ontvangst van de gitaar!

Dus ik zou lekker gaan kijken als je daar toch bent!

Harm

Sinner1980
18 januari 2010, 17:20
Ook contact met die gasten gehad en dat verliep prima. Soundslive zit ook in Newcastle en is meestal net even goedkoper dus ik zou lekker daar gaan kijken,toffe gasten. Ik heb er al 4 gitaren vandaan gehaald...helemaal top. Ff checken dus.

rijsberman
18 januari 2010, 23:22
Ik heb er afgelopen december een Godin 5th Avenue gekocht. Voor 2 tientjes laten versturen. VEEL goedkoper dan in Nederland of Duitsland (ca. 150 euri). Prima service/informatie, netjes verpakt. Niks mis mee.

@resonare: welke koers heb je gebruikt? Ik vind juist veel dingen goedkoper.

Overigens zit Soundslive.co.uk op loopafstand van GuitarGuitar.co.uk