PDA

View Full Version : Herhaling regels rack gear?



wouwser
16 januari 2010, 22:02
Hey,

ik speel inmiddels al 4 jaar gitaar. en wil nu toch eindelijk wel eens weten hoe het zit met rackgear, poweramps, preamps en al dat spul, ik weet dat John Mayer een giga kast naast zijn amps heeft staan en ben benieuwd hoeveel dit nou voor zijn sound doet. ik kon geen thread vinden maar als die r is mag je die ook even linken;) alvast bedankt voor de reactie's!

wiegersma
17 januari 2010, 09:28
Er zijn in principe geen regels mbt wat je in een rack moet hebben.
Iemand die een prima versterker heeft, hoeft geen aparte power- en/of preamp aan te schaffen. Het is allemaal een kwestie van smaak wat je wel wilt en wat niet. Je kunt 19" effectapparatuur aanschaffen, maar wanneer je vindt dat je geweldige floorbakjes hebt hoef je ook geen 19" effectspul te hebben. Je zou dan loopers aan kunnen schaffen om de floorbakjes te schakelen, tenzij je weer van tapdansen houdt.
Alles wat je in je rack hebt te staan heeft natuurlijk te maken met het eindgeluid, 't Is maar net wat jij graag wilt horen. Je kunt denken aan effectenbakken, midischakelaar, powerconditioner, noisegate, voorversterker, eindversterker (deze twee zitten allebei al in je combo of top), tuner, looper, enzo
Voor alles wat je maar in je rack wilt hebben, geldt: 't is vaak een kwestie van groei en GAS.

kokeleko
17 januari 2010, 12:50
Is een "rack" niet in eerste instantie een handig vervoermiddel voor je 19" componentjes?

Liquid_Metal
17 januari 2010, 17:35
Is een "rack" niet in eerste instantie een handig vervoermiddel voor je 19" componentjes?

Dat noemen we meestal toch een flightcase en met rack bedoelen we de hele zooi inclusief alle amps enzo. Hoewel rack natuurlijk ook alleen de flightcase kan aanduiden.

Bij mij ging het van niets naar dit in een maand:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/89/l_611bff3aa74c4188bbf3a62b4a3c2150.jpg

en nu ik 1½ jaar verder ben ziet het er zo uit: