PDA

View Full Version : Goeie low-budget Head?



wouwser
16 januari 2010, 21:59
Hey,

ik overweeg een nieuwe amp te kopen en wil graag een gescheiden head en cab(makkelijker met repetitie) en vroeg me af of jullie nog goeie buizenheads weten zo rond de 300euro? verder twijfel ik ook of ik niet beter kan beginnen aan rack-spul. weet alleen niet wat dit uithaalt. heb nu een epiphone blues custom versterker.

tot nu toe kijk ik naar:
Blackheart Handsome Devil
Vox Night Train(idd te duur)
Crate v33 (palomino)

schiet er maar op los;)

TimS
16 januari 2010, 23:54
Met jouw budget moet je niet beginnen aan rack spul, veel te duur. Waar wil je de top eigenlijk voor gaan gebruiken?

Pé.
17 januari 2010, 03:12
Moet je maar opletten hoor, geheid dat 1 van de gitaarnetters je aanraadt om tóch even door te sparen. Gitaarnet trekje, niets van aantrekken.

Voor 300 euro is er best wel wat moois te krijgen. De vraag is, zoals TimS al stelt meer: Wat wil je? Ga je hem enkel binnenshuis gebruiken, bij repetities of ook optredens? Wat voor stijl muziek en wat voor soort geluid zoek je? Wil je zaken als FX-loops, boostfuncties of meerdere kanalen? Nieuw of 2e hands?

Ik ben zelf (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129303) ook een tijdje geleden op zoek gegaan naar een head voor 300 euro max. Ik had zelf niet zo'n voorkeur voor buizenbakken, het maakte me niet zoveel uit, blijkbaar jij wel. Als je een lekkere scheur voor een mooi prijsje zoekt, dan moet je ook zeker kijken naar de Jet City 20H. Probleem is dat je een 1 kanaals versterker hebt (die vrij snel begint te oversturen) en je dus veel met je volumepotje moet spelen.

Ik ben zelf voor een Peavey Windsor Head gegaan, ook 1 kanaals, maar anders gevoiced. Klassieke Marshall klanken, denk opgefokte JCM800. Helaas wordt deze niet meer geleverd, maar als je er 1 tegen komt is het zeker de moeite waard.

macwilliams
17 januari 2010, 12:45
Ga dan inderdaad voor de peavey Windsor. Heb hem een uurtje of twee geprobeerd bij iceman thuis over een marshall cab. Onbegrijpelijk dat dat kan voor dat geld. Echt onbegrijpelijk.

wouwser
17 januari 2010, 12:54
ja ik gaf voornamelijk niet zoveel spec's omdat je voor 300eurie niet teveel kan vragen. ik hou het graag simpel, speel blues(mayer,SRV,Hendrix) maar heb al een fender type sound en wil nu een marshall achtige versterker. ook graag een head want mijn 212 combo weegt echt teveel om elke week de trap op en af te sjouwen.

de Jet city 20h zat ik inderdaad ook al naar te kijken! verder zat ik eraan te denken misschien door te sparen voor een egnater tweaker 15, dat is pas een geil dingetje. een vox night train zien ik echter niet zitten en ik wil liefst iets rond 300. effectsloop e.d. is allemaal niet nodig. gewoon simpelweg ronkende buizen! vandaar hett 15wat segment. net een tikkie hard voor thuis, maar op het podium en bij repetitie ideaal. gewoon een mic. als het harder moet;)

ik wil een mooie clean, anders klinkend dan mijn Epi Blues custom(fender style)dat is het belangrijkste, daarnaast zou marshall gain zoals die blackheart dat geeft ideaal zijn.

arcane
17 januari 2010, 12:58
ja ik gaf voornamelijk niet zoveel spec's omdat je voor 300eurie niet teveel kan vragen. ik hou het graag simpel, speel blues(mayer,SRV,Hendrix) maar heb al een fender type sound en wil nu een marshall achtige versterker. ook graag een head want mijn 212 combo weegt echt teveel om elke week de trap op en af te sjouwen.

de Jet city 20h zat ik inderdaad ook al naar te kijken! verder zat ik eraan te denken misschien door te sparen voor een egnater tweaker 15, dat is pas een geil dingetje. effectsloop e.d. is allemaal niet nodig. gewoon simpelweg ronkende buizen! vandaar hett 15wat segment. net een tikkie hard voor thuis, maar op het podium en bij repetitie ideaal. gewoon een mic. als het harder moet;)

Marshall sound voor iets meer dan 300 euro: London City Bulldog

EGH
17 januari 2010, 13:05
Ga dan inderdaad voor de peavey Windsor. Heb hem een uurtje of twee geprobeerd bij iceman thuis over een marshall cab. Onbegrijpelijk dat dat kan voor dat geld. Echt onbegrijpelijk.

Is niet meer te koop: deze amp werd uit productie gehaald, Thomann heeft toen de hele partij die er nog was opgekocht. Ze zijn nu allemaal verkocht en ze zullen dus ook niet meer terugkomen.

kalmah
17 januari 2010, 13:33
Ik zeg Fame :cheerup:

macwilliams
17 januari 2010, 13:40
Is niet meer te koop: deze amp werd uit productie gehaald, Thomann heeft toen de hele partij die er nog was opgekocht. Ze zijn nu allemaal verkocht en ze zullen dus ook niet meer terugkomen.

Ik weet het, best zonde.
Tweede hands markt in de gaten houden.

Iceman
17 januari 2010, 17:03
Uche........ uche.....

Robdop
17 januari 2010, 17:11
de TS weet dat er geen geluid uit een top alleen komt :sssh:?

macwilliams
17 januari 2010, 18:23
Uche........ uche.....

:D:seriousf::seriousf::seriousf:




Zet hem dan in je sig stupid:roll:

Johannes
17 januari 2010, 18:52
http://link.marktplaats.nl/309391397

http://link.marktplaats.nl/309720972

Goedkope oldskool Britse sounds!

crapton
17 januari 2010, 20:35
300 € is niet erg veel, maar voor 370 € heb je bij de Musicstore.de in Keulen de Fame CS120H head. Ongelofelijke value for money. Is getest door Gitarre & Basse en zover ik weet een aanrader. Er is op dit forum over geschreven maar ik kan de topic niet meer vinden. Ik overweeg m zelf trouwens ook...

vidar
18 januari 2010, 16:42
Ik weet nog wel een peavey windsor te staan, bij true tone music in delfgauw. De eigenaar weet bovendien ook erg veel van versterkers en is een fijne vent.