PDA

View Full Version : Welke ibanez is dit?



J.G.
16 januari 2010, 19:44
Ik had graag geweten welk type ibanez deze is, ik heb al een beetje gezocht maar kan hem niet echt vinden

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/67525233-ibanez-ergodyne-of-ruilen.jpg

Bram+
16 januari 2010, 19:50
Fotootje is een beetje slecht, maar het is in alle waarschijnlijkheid een Ibanez EDR170EX.

Terminus
16 januari 2010, 21:32
Staat er in de advertentie dat de elementen vervangen? De humbuckers lijken mij meer op EMG's dan de stock pickups uit de Ibanez EDR170EX.

Ik heb die Ibanez EDR170EX even gegoogled en hij lijkt inderdaad verder sprekend.

TimS
16 januari 2010, 21:36
Waarom post je niet meteen alle foto's?

http://i49.tinypic.com/ih1jeq.jpg
http://i50.tinypic.com/j6smzk.jpg
http://i47.tinypic.com/2cr7jbm.jpg


En de titel van de advertentie is idd "Ibanez Ergodyne met EMG", dus die zullen wel vervangen zijn.

J.G.
16 januari 2010, 22:51
Ja sorry dat ik niet meer foto's geplaatst heb, ik dacht dat de kenners hier het wel konden zien met één foto en ik wil eigenlijk gewoon weten of dit een redelijke gitaar is omdat ik ze wil ruilen maar kon er eigenlijk niet veel informatie over vinden.
Blijkbaar word dit type niet meer gemaakt, en ik weet niet echt veel af van ibanez

Chocola
16 januari 2010, 22:57
Ja sorry dat ik niet meer foto's geplaatst heb, ik dacht dat de kenners hier het wel konden zien met één foto en ik wil eigenlijk gewoon weten of dit een redelijke gitaar is omdat ik ze wil ruilen maar kon er eigenlijk niet veel informatie over vinden.
Blijkbaar word dit type niet meer gemaakt, en ik weet niet echt veel af van ibanez

Tegen wat wil je het ruilen?

J.G.
16 januari 2010, 23:00
Een vintage V6, ik heb al drie strats en wou eens een keer iets anders

TimS
16 januari 2010, 23:04
Lijkt me geen slechte ruil, die V6 zal ook niet verschrikkelijk veel opbrengen tweedehands.

EDIT: of is het een Icon?

J.G.
16 januari 2010, 23:16
Nee, geen icon.

macwilliams
16 januari 2010, 23:25
Is de body van de ibanez gemaakt van hout of luthite composiet?

Wabbie
17 januari 2010, 01:25
ergodyne's waren toch juist die Ibanezzen die van luthite gemaakt zijn? Tenminste dat was bij de bassen zo, van de gitaren weet ik het niet zeker. Kan best zijn dat die weer gewoon van hout zijn, ik hou al die ibanezzen met al die nummertjes ondertussen niet meer uit elkaar ;).

macwilliams
17 januari 2010, 09:12
Ibanez had dit model in hout en luthite, vandaar mijn vraag.
Ik heb een tijdje zo een luthite gitaartje gewild maar kon er toen geen een vinden. Inmiddels is dat wel over.

Chocola
17 januari 2010, 10:47
Ibanez had dit model in hout en luthite, vandaar mijn vraag.
Ik heb een tijdje zo een luthite gitaartje gewild maar kon er toen geen een vinden. Inmiddels is dat wel over.

Tot en met 2006 hebben ze de die gitaren met luthite gebouwd, hierna alleen nog maar met hout. Als de gitaar nieuwer is dus sowieso hout, als de gitaar ouder is dan is er een vrij grote kans op luthite. Ik blijf het een vreemde materie vinden, die JS10th ofzo is ook van kunststof (luthite) en tja... ik vind het gewoon karakterloos klinken :makeup:. Sommige mensen schijnen het helemaal fantastisch te vinden, vrijwel ongekleurd geluid, dus het is allemaal een kwestie van smaak.

Cort komt altijd met van die vreemde dingen :P. Volgens mij kwamen ze ook tijdje terug met ebonite fingerboards enzo :???:.

Overigens, @TS: als het fingerboard gewoon hout is behoud je alsnog veel van je tone. Maar bespeel hem van te voren wel even of het wel wat voor je is (als de gitaar dus van kunststof is goed afwegen of het wel "jouw" ding is).

Bram+
17 januari 2010, 11:15
Deze is sowieso van luthite, het is de EDR170EX (zwarte input jack, synchronized tremolo, IBZ by EMG pickups maar die zijn blijkbaar vervangen voor echte EMGs). De enige 'Ergodyne' gitaar van agathis was de EXR170.

Chocola
17 januari 2010, 11:22
Deze is sowieso van luthite, het is de EDR170EX (zwarte input jack, synchronized tremolo, IBZ by EMG pickups maar die zijn blijkbaar vervangen voor echte EMGs). De enige 'Ergodyne' gitaar van agathis was de EXR170.

Waren die PU's van IBZ bt EMG ook actief of gewoon passief? Want zo speciaal zijn die passieve pickups van EMG toch niet om na te maken? Of gaat het gewoon om naampje dat erop staat?

Bram+
17 januari 2010, 11:57
Zijn passieve pups volgens mij (ook bekend als 'Designed by EMG'), zijn na 2004 of zo ook niet meer gebruikt.

Terminus
17 januari 2010, 12:22
EMG maakt ook passieve pickups, de HZ serie, maar dat is meestal voor fabrikanten zodat ze "EMG's" in de beschrijving kunnen zetten. Die EMG HZ's staan niet bepaald bekent om hun geweldige klank.

macwilliams
17 januari 2010, 13:17
Ik vond de hz ook niet echt lekker klinken. Beetje vlak en muffig.