PDA

View Full Version : TEAM 3 Tascam mengpaneel, Informatie gezocht...



SoloGoof
16 januari 2010, 17:00
Beste forumers

Ik en onze band zijn op zoek achter een goed mengpaneel dat we kunnen gebruiken voor opnames...
Ik ben even op zoek geweest en vond dit mengpaneel http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/mengpaneel-geluidstechnicus/mengpaneel-teac3-tascam-series-67964130.html?qq=mengpaneel&start=63
Weet iemand hier iets meer over... en de prijs... ik denk dat het niet meer waard is dan €100.
Btw...is dit een goed paneel om songs zoals highway to hell, Whole lotta rosie... (hevige nummers) op te nemen( mixen)?
Bedankt voor jullie hulp...

Mvg Jonathan:hippie:

J-sus Rulez
16 januari 2010, 17:02
Beste forumers

Ik en onze band zijn op zoek achter een goed mengpaneel dat we kunnen gebruiken voor opnames...
Ik ben even op zoek geweest en vond dit mengpaneel http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/mengpaneel-geluidstechnicus/mengpaneel-teac3-tascam-series-67964130.html?qq=mengpaneel&start=63
Weet iemand hier iets meer over... en de prijs... ik denk dat het niet meer waard is dan €100.
Btw...is dit een goed paneel om songs zoals highway to hell, Whole lotta rosie... (hevige nummers) op te nemen( mixen)?
Bedankt voor jullie hulp...

Mvg Jonathan:hippie:

Ik denk dat je het je een beetje verkeerd voorstelt.
Met dit mengpaneel alleen zal je niet kunnen opnemen, hiervoor heb je bv externe geluidskaarten met meerdere ingangen nodig.

SoloGoof
16 januari 2010, 17:08
Opnemen niet, maar mixen.
De bedoeling is dit tussen de micro en de pc te zetten
en dan met een programma op te nemen, en natuurlijk te mixen met het paneel
of heb ik het verkeerd?

bert k
16 januari 2010, 18:33
Het is wel een ouwetje. Tascam is een goed merk, maar zoveel geld voor een oud mengpaneel? Voor hetzelfde koop je een nieuw klein paneel van Behringer of Phonic.
Of zoiets (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/18094.html), maar er is veel meer. (Die laatste sluit je direct op de PC aan, heb je ook geen geluidskaart nodig.)

SoloGoof
16 januari 2010, 18:45
Zou je mij enkele paneeltjes kunnen aanraden die niet te duur zijn maar die toch dicht bij de kwaliteit komen van de opnames van het Highway to Hell Album...of misschien nog beter zijn?
Ben ook van plan om een Shure SM57 te gebruiken als mic... al enkele samples beluistert en ik vind het echt een geweldige mic voor die prijs.

Bedankt voor jullie hulp:hippie:

kenx
16 januari 2010, 20:28
Zou je mij enkele paneeltjes kunnen aanraden die niet te duur zijn maar die toch dicht bij de kwaliteit komen van de opnames van het Highway to Hell Album...of misschien nog beter zijn?
Ben ook van plan om een Shure SM57 te gebruiken als mic... al enkele samples beluistert en ik vind het echt een geweldige mic voor die prijs.

Bedankt voor jullie hulp:hippie:

Ik denk echt jonathan dat je met dat mengpaneel en de laptop niet ver zal geraken... Je hebt een externe geluidskaart nodig dan... Vandaar dat ik het zoiezo beter vind om voor de alesis te gaan, kost ietsje meer, maar je hebt veel mogelijkheden, en je kan desgewenst geen effecten toevoegen zodat de oude marshall sound behouden blijft. Ofdat je nu met het mengpaneel opneemt dat jij aangaf, of met die alesis, zal weinig verschil maken. Het signaal wordt tenslotte opgenomen door de micro...

Ries89
17 januari 2010, 02:25
Ik denk dat je je eerst eens moet gaan bedenken hoe je het precies op wil gaan nemen en gaan mixen. Wat ga je met de drums doen, hoeveel en welke microfoons, wat voor geluid, hoe ga je gitaar en bas opnemen, zang, neem je alles tegelijk op, ga je overdubben of spoor voor spoor, digitaal of tape, indien digitaal: welke software, welke geluidskaart, hoeveel in en uitgangen, in the box of out the box mixen, enz. enz. enz.

Er komt iets meer bij opname kijken dan een mengpaneeltje aan de computer hangen. Ga je eerst eens inlezen over wat je allemaal kan doen met opnemen, dan kiezen hoe je het wilt doen, en dan pas naar apparatuur gaan kijken.

Succes!