PDA

View Full Version : EHX Nano Clone volume verlies



Tankman
16 januari 2010, 13:11
Ik heb voor weinig een 2e hands Electro Harmonix Nano Clone Chorus op de kop getikt. Het is een erg mooi klinkende chorus. Echter heeft het een probleem. Ik lijk een verlies in volume te krijgen als ik hem aanzet. Het is niet drastisch, maar wel hoorbaar.

Zijn er hiervoor simpele oplossingen? Misschien een kleine mod of andere tips?

Nielsje
16 januari 2010, 13:40
Je had ook gewoon de 'oude' NYC RI moeten kopen.
Net als de smallstone is die gewoon beter, vetter, en stoerder!

Ontopic: het probleem is al vaker genoemd. Volgens mij was bij een latere versie het probleem verholpen, maar zeker weten doe ik het niet. Heb je zelf al gegoogled naar een mod voor dit probleem?

Mitch
16 januari 2010, 14:15
Bij de latere versie was volgens mij vooral de polariteit aangepast zodat -ie ookg ewoon werkt in een daisy chain, wat bij de eerste versie niet lukte. Dingen als volumeverlies zal vast te modden zijn, als je tenminste met SMD componenten overweg kan, het schema kent en weet wat je moet doen.
Oftewel: je hebt een kenner nodig :D

Tankman
16 januari 2010, 14:47
Ik heb me rot gegoogled. Het enige wat ik aan kan komen is een aanpassen van de trimpots. Hier heb ik het laatste uur mee zitten kloten, maar het helpt niks.

Wat Mitch zegt lijkt me wel interessant, maar ik heb hier dus geen verstand van. Wie kan mij helpen!!!