PDA

View Full Version : Ibanez Custom van 35 jaar oud.



lijntjeee...
16 januari 2010, 12:35
Hai iedereen!

Ik heb vorige week een oude electrische gitaar van zolder gehaald... Hij was van mijn moeder die hem 30 of 35 jaar geleden derdehands heeft gekocht. Het is een oude Ibanez Custom uit de jaren 70.
Het is dezelfde als deze: http://mrhoogland.hyves.nl/fotos/830237729/0/GfWE/
Die vond ik op iemand anders zijn site, die op de foto is nieuw...
Ik heb geen idee hoeveel die van mij waard is, zou iemand mij dat kunnen zeggen? Ik kan het nergens vinden... Hij is nog helemaal goed, alleen kraakt hij een beetje en is de topkam een beetje kapot... Ik laat hem volgende week even opknappen.
Kan iemand mij zeggen hoeveel hij ongeveer waard zal zijn?

Dankjee!
Groetjes Lijn:lp:

RS-Rik
16 januari 2010, 12:47
Tis n beetje wat een gek ervoor geeft. Jaren '70 japanners staan goed bekend. Tussen de 500 en de 800 euro denk ik.

Pepe
16 januari 2010, 12:48
Een Epi aanzien voor een oude Ibanez? Hyves als referentie. Leuke eerste post!

De oude Ibanezen zijn uit. Paar jaar geleden kon je er nog mee wegkomen maar China is het nieuwe Japan. Als de Ibanez geen set neck heeft, 200 euro en zoja, 400 maar dat wordt flink zoeken naar een koper.
En nou is 't wachten op de vintage japan brigade...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Midwolda
16 januari 2010, 12:53
Heb toch het idee dat de vintage-Ibanez-Custom-hype een beetje aan het overwaaien is hoor.
Er zitten juweeltjes tussen, maar dat is wel zoeken. Voor 800 euro mag het wel een supermooigoedlekker exemplaar zijn.
Over de hele linie zijn er ook andere merken uit die tijd die net zo goed zo niet beter waren.

geert1976
16 januari 2010, 12:57
Als het een Ibanez LP Custom is met een geschroefde hals, houdt het wel op bij rond de E 250,00, de Ibanez Hype is zoals Midwolda al zegt wel een beetje voorbij.

Maar wat wil je met de gitaar gaan doen? zelf spelen en opknappen en zo ja wat scheelt eraan dan?

geert1976
16 januari 2010, 12:57
Een Epi aanzien voor een oude Ibanez? Hyves als referentie. Leuke eerste post!

De oude Ibanezen zijn uit. Paar jaar geleden kon je er nog mee wegkomen maar China is het nieuwe Japan. Als de Ibanez geen set neck heeft, 200 euro en zoja, 400 maar dat wordt flink zoeken naar een koper.
En nou is 't wachten op de vintage japan brigade...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

I'm here:dance::dance:

Pepe
16 januari 2010, 13:03
Nah, volgens mij bent u ook van de SG brigade, de Gibson low budget brigade, de Matsumoko liga, de schroef oude meuk op een oude meuk club.. en dan zie ik er vast nog een paar over het hoofd...

geert1976
16 januari 2010, 13:09
Nah, volgens mij bent u ook van de SG brigade, de Gibson low budget brigade, de Matsumoko liga, de schroef oude meuk op een oude meuk club.. en dan zie ik er vast nog een paar over het hoofd...

sorry:makeup::makeup:, nog wel vriendjes:grouphug::cheerup:

Pepe
16 januari 2010, 13:13
Maar natuurlijk, sommige van mijn beste gitaren zijn oud en japans. Sterker..

macwilliams
16 januari 2010, 14:09
de Gibson low budget brigadewhahaha nou ja zeg :seriousf:

Mitch
16 januari 2010, 14:22
Er is veel te vinden over ouwe Ibanezzen hoor, met een klein beetje moeite. Er is ook een groot forum voor waar veel info te halen valt.
Persoonlijk vond ik de holle top een veel grotere beperking dan de geschroefde hals. Sustain zat, maar een bijtend tophoog zeg, pfff....

Ibanez666
16 januari 2010, 14:32
Mijn main axe is nog steeds een Ibanez LP uit 1978.

2350
16 januari 2010, 15:33
Die dingen zijn hier op het moment nog niet weg te geven maar ik heb er zeer recent nog een paar naar de US van A gestuurd en daar wel heel veel dollartjes voor gekregen. De waarde is kennelijk geografisch variabel.

Ibanez666
16 januari 2010, 15:40
Die dingen zijn hier op het moment nog niet weg te geven maar ik heb er zeer recent nog een paar naar de US van A gestuurd en daar wel heel veel dollartjes voor gekregen. De waarde is kennelijk geografisch variabel.

De hype is daar inderdaad nog niet helemaal over. Wel balen dat ze hier bijna nooit meer aangeboden worden, zeker nu ze voor betere prjzen te scoren zijn

2350
16 januari 2010, 16:54
De hype is daar inderdaad nog niet helemaal over. Wel balen dat ze hier bijna nooit meer aangeboden worden, zeker nu ze voor betere prjzen te scoren zijn

Ik heb er nog wel een paar voor je. :-)

Rock Bottom
16 januari 2010, 17:22
Mischien wil heer 666 wel ruilen tegen een les paul supreme.
http://link.marktplaats.nl/309088485

Eko
16 januari 2010, 17:24
Ik moet zeggen dat , alle hypes ten spijt , de Ibanezzen uit de jaren 70 toch wel zeer goed waren. Qua toon toch niet echt de minsten. Zeker niet als je andere muziek speelt dan metal. Als bluesinstrument niet te versmaden.
Als iemand er nog een kwijt wil , ruilen tegen een E-serie Squier uit Japan altijd mogelijk, ha!

guitarkid
16 januari 2010, 18:01
Mijn main axe is nog steeds een Ibanez LP uit 1978.

Gek misschien, Ibanez666, maar waarom verbaast me dat nou niet...? :)

Gr. C.

Mitch
16 januari 2010, 18:27
Ik moet zeggen dat , alle hypes ten spijt , de Ibanezzen uit de jaren 70 toch wel zeer goed waren. Qua toon toch niet echt de minsten. Zeker niet als je andere muziek speelt dan metal. Als bluesinstrument niet te versmaden.
Als iemand er nog een kwijt wil , ruilen tegen een E-serie Squier uit Japan altijd mogelijk, ha!
Er zijn wel heeeeel grote verschillen in productie, ik zou ze bepaald niet allemaal over één kam scheren.

terrasbeest
16 januari 2010, 19:04
The proof of the pudding is in the eating.

En een goed instrument in nooit een hype.
Als de gitaar jou bevalt waarom zou je dan overwegen ze te verkopen?
De centen gebruiken om een duurder merk te kopen dat mss een nog grotere hype is?

2350
16 januari 2010, 19:05
Er zijn wel heeeeel grote verschillen in productie, ik zou ze bepaald niet allemaal over één kam scheren.

Correct. Er is naar mijn bescheiden mening wel een redelijk verband te leggen tussen bouwjaar en kwaliteit. Hoe jonger hoe beter. Daarnaast zijn ze ook gewoon in verschillende prijsklassen met daarbij behorende kwaliteit gebouwd. Ibanez heeft 42 verschillende modellen Les Paul kopieën op zijn geweten, waarvan de meesten gedurende hun bouwjaren nog redelijk wat doorontwikkeling hebben doorgemaakt ook. Twee exemplaren van hetzelfde model en dezelfde leeftijd zullen over het algemeen wel vergelijkbaar zijn.