PDA

View Full Version : k wil mijn stratocaster een beetje gaan modden



blimb
14 april 2003, 11:34
He hoi,

k heb hier een mim stratocaster.. die lekker speelt maar waar an ik het geluid niet echt atastisch vind .. dus ik dacht ik ga dr een beetje mee rotzooien.. elementen enzo vervangen of anders schakelen (eerst dat proberen).. maar ik vroeg af of het eigenlijk mogelijk is om zonder al te veel moeite een piezo element in te bouwen? K heb het idee van niet ..

skabouter
14 april 2003, 12:18
ik denk dat dat heeeel veel moeite, en ook geld gaat kosten..........

ik heb piezo`s, en als ik eens in mijn gitaar kijk is het daar echt een enorme chaos van draden, potmeters, schakelingen enzovoort. ik denk dat ALLEEN piezo nog wel meevalt. maar als je wilt kunnen dubbelen, en ook met je 5 way wilt mixen dat het dan een hele klus wordt.

maar als je er verstand van hebt............

blimb
14 april 2003, 13:12
echt heel veel verstand heb ik niet .. maar ik lees een hoop op sites .. waar ze allemaal bedradingssugesties hebben. Die ik eigenlijk allemaal vrij makkelijk te volgen vind .. ..Verder .. die piezo''s .. t hoeft natuurlijk niet .. maar t leek e interresanter dan een ander single coil ding of humbucker dr in te zetten .. vandaar

skabouter
14 april 2003, 13:26
het is ook wel interessant. ik vind het leuk om te hebben.

zou je het zelf gaan doen ? of laten doen ?
zelf zou handig zijn, als je het kan ! maar laten doen zou best eens duur kunnen zijn. materiele kosten, EN arbeidskosten

blimb
14 april 2003, 13:43
k wilde het dan wel zelf doen .... t wordt natuurlijk wel anders als ik er ook voor in mijn body moet frezen . dan houdt het hele plan snel op denkk ik ..

telecastermaster
14 april 2003, 14:02
179 euro

Fishman powerbridge

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2522973363&category=21 764

http://www.cybozone.com/fg/fishmanpbridge2.html

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-04-14 14:28 ]</font>

blimb
14 april 2003, 20:33
k zat zelf aan een graph tech setje te denken .. die zijn redelijk goedkoop als je ze in Cnada koopt .. en nu wil het zo zijn dat mijn vriendin daar vandaan komt :smile: en binnenkort hierhgeen komt