PDA

View Full Version : Orange thunder 30 (Namm 2010)



hendrix2
16 januari 2010, 10:10
New Product Announcement! Orange Thunder 30 Head and 1X12 Combo. Pic included!

2 Channels. Channel A: Volume, Shape, Gain. Channel B: Bass, Treble, Volume. 30 watts, Class A. Switchable between 7, 15, and 30 watts. Powered by (4) EL84 tubes.

Oh, and this one has an FX LOOP!!! So there ya go!

Van een ander website:

Orange Thunder 30 Head News: Namm 10 sees the birth of the Thunder 30 amplifier, a new head by Orange that's a cross between the old Rocker 30 and the Thunderverb amps.
The Thunder 30 guitar amplifier is loaded with EL84 valves to provide 30-Watts of all-valve power. As you would expect from orange, everything is super-solid, from the sturdy housing to the switches and knobs. Offering Clean and Dirty channels, each with their own volume and tone controls, the Orange Thunder 30 is a great addition to the Orange range of amps.
http://www.dv247.com/assets/news/dv247/orangethunder30.jpg

Lijkt mij in ieder geval een interessante amp voor thuisgebruik en kleinere gigs!

rickert
16 januari 2010, 10:12
Ik denk dat-ie nog best hard gaat voor thuis:seriousf:!

Koeloe
16 januari 2010, 10:26
En nu maar wachten om hem te testen...
Ben er wel benieuwd naar.

Orbis
16 januari 2010, 11:09
Hij ziet er in ieder geval weer gezellig Orange uit! En volgens mij blaas je er probleemloos de buren mee weg :ok: .

episua
16 januari 2010, 11:22
Wauw, helemaal wat ik zoek. Bedankt voor je post TS.
De rocker 30 leek me al leuk, maar de vond alleen één volume knop voor het cleane kanaal wat te kort komen. Dit is perfect. Orange is gewoon cool.
Weet iemand wat ie gaat kosten?

humbucker
16 januari 2010, 11:57
Vette bak! Zijn de kanalen footswitchable?

soup
16 januari 2010, 12:42
30w class A is toch meer dan genoeg voor een groot optreden ...

en meer dan luid genoeg om heel je buurt wakker te maken

hendrix2
16 januari 2010, 12:50
Ja, da's wel juist. Maar wel handig dat je kan switchen tussen 7, 15 en 30 watt. 7 watt gaat ook al luid zat, maar moet wel doenbaar zijn ;)

Geen idee of de kanalen footswitchable zijn, nog niet veel info over gevonden.

Realeigo
16 januari 2010, 13:28
Ja, da's wel juist. Maar wel handig dat je kan switchen tussen 7, 15 en 30 watt. 7 watt gaat ook al luid zat, maar moet wel doenbaar zijn ;)

Geen idee of de kanalen footswitchable zijn, nog niet veel info over gevonden.

Ik denk dat je er tegenwoordig wel vanuit kan gaan dat je kanalen footswitchable zijn!

caliban
16 januari 2010, 17:22
Als er gezegd wordt 2 channels, ga ik er ook vanuit dat die wel footswitchable zijn.

ieme
16 januari 2010, 20:33
kicke amp~! lijkt me wel wat

TimS
16 januari 2010, 20:59
Inderdaad een leuke amp, ben alleen bang dat de prijs tegen gaat vallen, ik denk niet dattie goedkoper wordt dan de Rocker 30 :(

Ferraririk
16 januari 2010, 21:26
Als er gezegd wordt 2 channels, ga ik er ook vanuit dat die wel footswitchable zijn.

Inderdaad, vooral gezien het feit dat er geen channel knopje op de voorzijde zit :soinnocent:

hendrix2
16 januari 2010, 22:39
Inderdaad, vooral gezien het feit dat er geen channel knopje op de voorzijde zit :soinnocent:

Die zit er wel :soinnocent:

Ook wel benieuwd naar de prijs. Iemand trouwens een idee hoe lang het gemiddeld duurt voor iets dat voorgesteld wordt op de namm te testen valt in de winkels?

humbucker
16 januari 2010, 22:46
Damn, ben nu m'n geld al aan het uitgeven dat ik in de zomervakantie nog moet gaan verdienen. Sowieso een SG, Vox eruit, Orange erin...

Nog aardig wat vraagtekens in ieder geval :D

rufus
17 januari 2010, 15:48
Aargh geen effectloop waarom???? Anders wel vet!

hendrix2
17 januari 2010, 16:16
Aargh geen effectloop waarom???? Anders wel vet!

er staat toch duidelijk: this one has an effect loop...

Fender83
3 februari 2010, 11:56
Die zit er wel :soinnocent:

Ook wel benieuwd naar de prijs. Iemand trouwens een idee hoe lang het gemiddeld duurt voor iets dat voorgesteld wordt op de namm te testen valt in de winkels?

Geen idee, maar de Thunder 30 wordt volgende maand verwacht als ik mn muziekwinkel moet geloven..
Er werd een prijs genoemd van 850 euro voor de combo.
Het is de opvolger van de Rocker 30; deze wordt niet meer verkocht begreep ik na de introductie van de Thunder. Of die prijs klopt moet ik nog maar zien, maar zou best kunnen.

Bolder
3 februari 2010, 12:59
850 voor de combo?!
dat zou dan schat ik 700 voor de top?
daaaaat is lekker!!

Herman
3 februari 2010, 16:29
Nooooo! Ik hield altijd vol dat ik nooit versterker gas had, ik heb al genoeg gas voor gitaren en pedaaltjes! Gas voor zo'n Orange kan ik helemaal niet gebruiken!:dontgeti:

flyswatter
8 september 2010, 16:25
BUMP

De Orange Thunder is ondertussen al hier en daar verkrijgbaar (Thomann bv).
Zijn er mensen die deze amp al eens aan de tand hebben kunnen voelen?
Mijn Fender Hot Rod Deluxe gaat de deur uit in ruil voor een versterker die wel een fatsoenlijke overdrive produceert :D, en de Thunder lijkt me wel interessant...
Dussss, meningen? :)

tweng
9 september 2010, 16:34
Leuke amp !
Benieuwd om die eens te horen !

Ezyduck
9 september 2010, 19:52
bij Thomann is de levertermijn "op aanvraag". Maxg in Den Haag heeft m al in de winkel staan voor een paar tientjes meer. Hij lijkt me wel wat, maar ik had liever de Rocker (nog made in UK). Helaas heb ik de centen pas in december en dan wordt het zoeken geblazen, de R30 wordt niet meer gemaakt....

Jorikjet
10 september 2010, 03:31
rockerverb ftw

Fuhgawz
11 september 2010, 14:30
Geinig ding. Toch gaat er niets boven een OR120. Ghehe... ;)

toddzilla
28 september 2010, 23:22
sorry voor de up, maar heeft iemand hier m al geprobeerd? ik heb er best wel gas voor en ben heel benieuwd naar ervaringen.

Death2AllButMetal
28 september 2010, 23:35
Kan je hem ook in een andere kleur krijgen.
Ik vind dat oranje maar niks, net of je in een carnavalsband speelt.

Tristan
29 september 2010, 01:57
Ja, geprobeerd, erg goede rocksound op het drivekanaal, clean, tja, gaat wel.
Wel veel gain overigens, voor mij zat de sweet spot (ES335 met humbuckers) zo op 6 of 5 maar dat was in sommige gevallen toch al net iets te veel van het goede.
Het cleane kanaal zou ook okee zijn, mits het niet een irritante piek had in een bepaald hoog frequentiegebied dat ik er maar niet uit kon draaien zonder de sound te dof te maken.
In ieder geval totaal geen sprankelende harmonisch rijke Vox of Orange clean.
Maar voor die rocksound vind ik 'm toch wel het overwegen waard, helemaal met zo'n prijs.
De shape regelaar op het drive kanaal werkt erg goed, daar kan je precies het korreltje mee instellen dat je juist wel of juist niet wil hebben.
Al met al zeker geen slechte bak.

Sinner1980
4 oktober 2010, 17:03
Zal mij benieuwen,die van mij komt deze week binnen...lekker hoor;)

Ezyduck
4 oktober 2010, 18:46
Oeh, jaloers, laat weten hoe hij klinkt. Het wordt mijn decemberkoop (tenzij ik ergens de Rocker 30 head kan vinden)

Sinner1980
4 oktober 2010, 19:26
Oeh, jaloers, laat weten hoe hij klinkt. Het wordt mijn decemberkoop (tenzij ik ergens de Rocker 30 head kan vinden)

Jazeker,zodra die bi8nnen is dan open ik ff een topic met verslagje,kan niet wachten tot ie er is,ben erg benieuwd (blind besteld!)

Sinner1980
5 oktober 2010, 17:22
Hij is binnen maar mag meteen weer terug...stuk,he bah!:mad:

humbucker
5 oktober 2010, 18:16
Das balen!!






Toch kan ik een gniffeltje toch niet onderdrukken

Sinner1980
5 oktober 2010, 18:24
Das balen!!






Toch kan ik een gniffeltje toch niet onderdrukken

Ach ja,gaat morgen weer retour en eind vd week staat er weer een nieuwe,kost enkel wat tijd...komt goed. Moet ook zeggen dat ie lelijk afgewerkt was (loslatend tolex) dus hij had evengoed terug gegaan maar als ie het gedaan had dan had ik in ieder geval even snel kunnen checken hoe die klonk,jammer hoor

Ezyduck
5 oktober 2010, 19:55
:eek: en ik had nog wel zo'n gas en Orange heeft zo'n reputatie op het gebied van degelijkheid. Dat is mooi klote voor je! Hopen dat de week voorbij vliegt.

soup
5 oktober 2010, 20:45
Orange heeft toch helemaal niet zo'n goede reputatie, ooit al eens hun forum bekeken?

Sinner1980
5 oktober 2010, 20:47
:eek: en ik had nog wel zo'n gas en Orange heeft zo'n reputatie op het gebied van degelijkheid. Dat is mooi klote voor je! Hopen dat de week voorbij vliegt.

Ach,vrijdag wordt ie op gehaald en waarschijnlijk eind volgende week een herkansing hopelijk.
Lichte tegenvaller...ik heb nog steeds wel vertrouwen in Orange hoor,alleen die afwerking was echt naadje;zal mij benieuwen

Ezyduck
6 oktober 2010, 21:26
Vandaag toch maar even de Thunder 30 combo aan de tand gevoeld.
Ik speelde over een Gibson SG (faded). Ik vond het clean erg warm, maar niet te, erg mooi. Deed me toch wel denken aan de Rocker 30. Clean headroom was ondanks "maar"30 W meer dan genoeg om het schoon te houden op hoge volumes.
Ik vond de scheur wat fuzzy, rommelig. Op het brugelement wordt het altijd strakker, maar ook nu nog wollig. De shaperegelaar is in mijn oren heel simpel: links is classic, rechts is nu-metal, veel scooped mids. Op 12 uur (idem met de gain) wel lekker donker voor QOSA dingetjes. Ik kreeg van de hele versterker toch niet zo'n kick als ik had gehoopt.

Ter vergelijking een andere versterker waar ik interesse in heb aan de tand gevoeld: de Engl Screamer.
Hiervan vond ik het clean wat helderder, niet schel, een mooie, bruikbare clean (hoewel ik iets meer van wat warmer houd) Ik vond het scheurkanaal veel strakker, had een ietsje donkerder mogen zijn, maar dat valt wel te regelen.

Al met al valt de Orange Thunder, tot mijn spijt, toch wel af. De Engl Screamer moet ik nog meer aan de tand voelen, maar eigenlijk wil ik nog steeds de Rocker 30 head. Dat wordt dus zoeken..

Sinner1980
15 oktober 2010, 16:52
Binnen en vooralsnog doet ie het...of ie lekker klinkt? Vooralsnog is het clean kanaal goed gekeurd maar moet ik het dirty kanaal nog even nader onderzoeken...eerste indruk is vooralsnog prima:ok:

Fender83
4 november 2010, 13:46
Kleine bumb!

Zijn dr al wat meer ervaringen opgedaan?

Fragedallic
4 november 2010, 14:17
ondertussen maar ff een filmpje van onze vrienden uit Portland Oregon:

Thunder 30 Head (http://www.youtube.com/proguitarshopdemos#p/u/4/6Akwf5sLk-o)

Ezyduck
4 november 2010, 19:26
Ik heb hem ook nog eens uitgebreid aan de tand gevoeld, zonder vooroordelen, nooit te laat om je mening nog eens grondig te toetsen. Toch uiteindelijk wel een hele gave amp, veelzijdig, maar wel eigen. Bespeeld met een tele custom japan.
Ik moest er weer even aan wennen, maar even rommelen (gain op iets voorbij 12 uur, shape idem was errug lekker) Vind hem nog steeds wat fuzzy, maar dat begin ik nu eigenlijk wel charmant te vinden. Clean vind ik nog steeds erg mooi. Het beste bewijs dat hij me uiteindelijk goed beviel was toch wel dat ik op een gegeven moment gewoon lekker aan het spelen was. Meestal heb ik last van muziekwinkelplankenkoorts...

Tristan
4 november 2010, 22:32
ondertussen maar ff een filmpje van onze vrienden uit Portland Oregon:

Thunder 30 Head (http://www.youtube.com/proguitarshopdemos#p/u/4/6Akwf5sLk-o)

Die video is echt spot on.
Zoals ik eerder al zei een geweldig drive kanaal met superhandige shape control dat met teveel gain helaas wel iets fuzzy kan gaan klinken en een matig bruikbaar plat en niet open klinkend clean kanaal.

DFTPOL
5 november 2010, 02:36
30 watt, daar blaas je inderdaad de buren mee weg (kan natuurlijk ook wel eens handig zijn :cheerup:).

Maar worden de EL84's sowieso niet heel erg fizzy vanwege de overdrive?

Fender83
5 november 2010, 10:47
Die video is echt spot on.
Zoals ik eerder al zei een geweldig drive kanaal met superhandige shape control dat met teveel gain helaas wel iets fuzzy kan gaan klinken en een matig bruikbaar plat en niet open klinkend clean kanaal.

Klinkt als een echte Orange dus!
De drive van Orange is zowat altijd wel een beetje fuzzy, daar moet je van houden weliswaar...Orange-clean is zowat altijd clean met een licht randje, nooit helemaal Fender-clean.
Binnenkort toch eens uitproberen

Rembull1980
10 november 2010, 16:11
Je kunt hem al voor onder de 800 euro krijgen hoor voor de combo. Maar kan iemand mij vertellen wat er zo goed aan de Rocker 30 is. volgens mij is die niet geschikt voor thuis. Geen FX Loop ook. Het geluid is beter, maar qua functionaliteit lijkt hij onder te doen voor de nieuwe Thunder 30.

Mocht de Rocker 30 wel voor thuis te gebruiken zijn kan ik die ook nog overwegen voordat deze weg is ;)

Fender83
10 november 2010, 16:16
Het geluid van de Rocker is beter dan de Thunder? Hoe bedoel je dat?

Rembull1980
10 november 2010, 16:23
Dat is wat mensen zeggen, qua dirty geluid dan. Heb ik zelf niet ondervonden. Is dit wel zo?

Fireburst
10 november 2010, 19:12
Je kunt hem al voor onder de 800 euro krijgen hoor voor de combo. Maar kan iemand mij vertellen wat er zo goed aan de Rocker 30 is. volgens mij is die niet geschikt voor thuis. Geen FX Loop ook. Het geluid is beter, maar qua functionaliteit lijkt hij onder te doen voor de nieuwe Thunder 30.

Mocht de Rocker 30 wel voor thuis te gebruiken zijn kan ik die ook nog overwegen voordat deze weg is ;)

Nog geen Thunder gehoord, buiten in het boven geposte filmpje dan, maar ik vind vooral het clean van de Rocker mooi. Het drive-kanaal van de Rocker kan met erg weinig gain ook nog redelijk clean, maar daar koop je hem niet voor natuurlijk. Het is geen high-gain amp, gaat tot stevige rock zeg maar. Strakke metal zal wel kunnen mits het juiste pedaal ervoor, speel ik zelf nooit.
Thuis : altijd een persoonlijke kwestie denk ik. Ik speel enkel thuis, maar dan wel geregeld een ietsje luider dan slaapkamer-niveau. Echt stil klinken weinig buizen amps goed, naar mijn mening.
Functionaliteit : less is more. Dat was een beetje het uitgangspunt van die amp en daar kies je dan ook voor.
Verschil Thunder/Rocker qua sound kan ook EL84 tov EL34 zijn. Daar is ook al genoeg over geschreven denk ik... :)

Rembull1980
12 november 2010, 12:39
Denk wel dat het nog steeds smaak gebonden is. Als ik op youtube zoek vind ik juist de Rocker te zwaar klinken voor mij. De thunder vind ik frisser klinken en iets minder grauw.

Kijk voor op deze youtube film eens over de Orange Thunder 30 H wat al eerder was geplaatst hierboven. Hij speelt Black Sabbath Snowblind trouwens in het eerste nummer. Vergelijk dat eens met het origineel. Dit klikt wel heel erg vet!

http://www.youtube.com/watch?v=6Akwf5sLk-o

NickG
13 november 2010, 10:58
Frisser? Hmmm, als je bedoeld meer scoped dan ja. Met de tone regeling kan je dan de frequenties hiervoor bepalen, maar dit vind ik zelf nooit zo fijn als lo-mid-hi controls.

Wie o wie weet waar ik nog een Rocker 30H kan scoren? :mmmm:

Spades
11 februari 2011, 18:48
Het grote broertje van de TH30, de TH100:

http://www.youtube.com/watch?v=DKHFHICyHyU