PDA

View Full Version : Woodstock op Net5



john.3001
14 april 2003, 11:32
Suppercool, ik heb nu al drie weken achter elkaar Woodstock gezien op Net5 (vrijdag?)...

Ik zit dan echt te genieten van al die vintage gitaren die voorbij komen, en de echte onbevangenheid van de artiesten...

Geweldig, ik ben in de verkeerde tijd geboren :sad:

SteavisSmokin
14 april 2003, 13:34
Vooral Hendrix, Santana en Sly & the Family Stone zijn mijn favorieten van woodstock. Ben geen Santana fan maar TOEN was Santana nog GOED en KOEL!!

john.3001
14 april 2003, 15:36
Ja man, Santana was toen echt geweldig. Hij speelde toen op een SG, en die drummer flipte echt helemaal uit!!!

Santana sloeg een aantal keer behoorlijk mis, trouwens....

Barret Wallace
14 april 2003, 15:42
hippies zijn cool :smile:

mr.MojoRising
14 april 2003, 18:51
...en stoned :wink:

philbee
15 april 2003, 12:23
hendrix' een van zijn gaafste nummers is de zgn 'instrumental solo', na Purple Haze. Nummer heette officieel Villanova Junction. Een standaard werk voor iedere gitarist die van het genre houdt.

Alvan Lee en TYA was natuurlijk ook een geniaal en legendarisch optreden. Evenals Joe Cocker natuurlijk.

Mbt de drummer van Santana en anderen uit deze tijd, er was toen nog geen zgn rock geschiedenis veel van deze drummers kwamen uit de jazz hoek, evenals Mitch Mitchell van Hendrix, dat maakt die drummers zo apart t.o.v. de huidige generatie.

philbee
15 april 2003, 12:23
hendrix' een van zijn gaafste nummers is de zgn 'instrumental solo', na Purple Haze. Nummer heette officieel Villanova Junction. Een standaard werk voor iedere gitarist die van het genre houdt.

Alvan Lee en TYA was natuurlijk ook een geniaal en legendarisch optreden. Evenals Joe Cocker natuurlijk.

Mbt de drummer van Santana en anderen uit deze tijd, er was toen nog geen zgn rock geschiedenis veel van deze drummers kwamen uit de jazz hoek, evenals Mitch Mitchell van Hendrix, dat maakt die drummers zo apart t.o.v. de huidige generatie.

alhambra
15 april 2003, 12:39
Ik vond het de eerste keer al non-informatie maar 2 keer ?????

alhambra
15 april 2003, 12:39
Ik vond het de eerste keer al non-informatie maar 2 keer ?????

philbee
15 april 2003, 12:57
wta bedoelt U met non informatie?

Mithrandir
15 april 2003, 16:04
Dat betekent dat ie niet geinteresseerd was in je post en al helemaal niet 2x. Laat die alhambra meer lullen joh, dat is toch een oude, luie hippie die beter koek had kunnen blijven verkopen op de markt in Deventer i.p.v. de belastingdienst te vervelen.

<disclaimer>nou post ik alweer off-topic, :sad:</disclaimer>

philbee
15 april 2003, 16:09
aha bekend figuur dus. Dan laat maar lullen.

Pete Townshend
15 april 2003, 19:17
Mijn hoogtepunt is natuurlijk The Who.

Pete met bebloede hand die de SG een flinke aframmeling geeft aan het einde van "My Generation" en de gitaar daarna achteloos het publiek in flikkert.

Dan de dreun van Entwistle's basgitaar op de grond, en een zware stem die de band afkondigt: "Ladies and gentlemen...... the Who" :smile:

Those were the days....

Funkandrocknroll
16 april 2003, 15:40
het gave van woodstock is dat alles in elkaar geflanst was en dat het dan toch nog genialer was dan een festival van nu. inderdaad to late born

Marc Oblivian
16 april 2003, 15:48
Vond idd Ten Years After het beste optreden van heel Woodstock....geweldig, Lee met die dikke ES-335...
Hehe.....heb hem afgelopen jaar nog gezien op een bluesfestival in Tegelen....die heeft niet veel hoeven inleveren hoor, de afgelopen 30 jaar: nog steeds dezelfde stem en vlammend gitaarspel...alleen is ie wat dikker geworden... who cares?????

Harry
16 april 2003, 16:25
Op 2003-04-16 15:48, schreef Marc Oblivian:
Vond idd Ten Years After het beste optreden van heel Woodstock....geweldig, Lee met die dikke ES-335...
Hehe.....heb hem afgelopen jaar nog gezien op een bluesfestival in Tegelen....die heeft niet veel hoeven inleveren hoor, de afgelopen 30 jaar: nog steeds dezelfde stem en vlammend gitaarspel...alleen is ie wat dikker geworden... who cares?????


alleen werd ie toen de snelste gitarist ter wereld genoemd, die titel is ie kwijt.....
(de nerds op dit forum hebben zijn aanslag misschien wel geteld en vergeleken met die van Vai, of was dat niet de snelste? of misschien moeten we die discussie maar niet aanslingeren.....)

Marc Oblivian
17 april 2003, 08:38
Op 2003-04-16 16:25, schreef Harry:


Op 2003-04-16 15:48, schreef Marc Oblivian:
Vond idd Ten Years After het beste optreden van heel Woodstock....geweldig, Lee met die dikke ES-335...
Hehe.....heb hem afgelopen jaar nog gezien op een bluesfestival in Tegelen....die heeft niet veel hoeven inleveren hoor, de afgelopen 30 jaar: nog steeds dezelfde stem en vlammend gitaarspel...alleen is ie wat dikker geworden... who cares?????


alleen werd ie toen de snelste gitarist ter wereld genoemd, die titel is ie kwijt.....
(de nerds op dit forum hebben zijn aanslag misschien wel geteld en vergeleken met die van Vai, of was dat niet de snelste? of misschien moeten we die discussie maar niet aanslingeren.....)


Om het dan helemaal eerlijk te houden moeten we Vai dan ook maar op een ES-335 laten spelen en niet op zo'n straaljager-Ibanez met flinterdun halsje en snaartjes. Dan zal ie nog wel sneller zijn hoor, maar wat maakt het uit? Het is net wat je aanspreekt.. :smile:.
Maar idd...laten we die discussie maar niet beginnen.... :grin:

Harry
17 april 2003, 09:50
snelheid wordt vaak overschat vind ik, ik luister ook liever naar Ten Years After dan naar 'moderne' gitaristen, het moet wel rock 'n roll blijven...

Marc Oblivian
17 april 2003, 13:12
Op 2003-04-17 09:50, schreef Harry:
snelheid wordt vaak overschat vind ik, ik luister ook liever naar Ten Years After dan naar 'moderne' gitaristen, het moet wel rock 'n roll blijven...


Rock 'n roll will never die..... :smile:

telecastermaster
17 april 2003, 15:36
Ik vond het optreden van Santana errug goed!!
Ik zag dat ie op een SG speelde met P90's. Ik kan me voorstellen dat zijn mix van rock, blues en latin grote indruk maakte in die tijd.
En natuurlijk zag ie er toen nog uit als een jonge god :wink: .....

Blijepanda
17 april 2003, 22:25
Hendrix is eigenlijk de koning van Woodstock. Santana was toe inderdaad nog errug goed.

philbee
23 april 2003, 09:07
daar kan ik het mee eens zijn :wink:

henksjaak
28 april 2003, 11:03
Hey chips dat ik dit heb gemist
Ik zag eerst wel een oude santana in actie op tv alleen ik wist niet dat dat dit was.

Komt dit nog een keer op tv en wanneer was het op t.v?



Op 2003-04-17 22:25, schreef Blijepanda:
Hendrix is eigenlijk de koning van Woodstock. Santana was toe inderdaad nog errug goed.

john.3001
28 april 2003, 13:12
Als het er nog op komt is het op vrijdagavond...