PDA

View Full Version : Behringer x v-amp ervaringen



josan
15 januari 2010, 22:58
Net een paar dagen de Behringer X V-Amp in huis. Ik heb ook een Boss ME-50 om hem mee te vergelijken. Gespeeld over 'n Fender SuperChamp XD, met en zonder Harley Benton Vintage 212.
Wat 'n ding voor 56 pop (Thomann). Ik heb hem eigenlijk gekocht voor de modelling. Ik was eerst redelijk anti-modelling, maar voor het simuleren van wat beroemde amps bij zolderkamervolumes is het ideaal.

De amp-simulaties en effecten zijn zeer bruikbaar. Uiterst configureerbaar. Wel van kunststof dit ding. Je moet de EQ goed afstellen, anders klinken de meeste presets nogale schel. Vooral de presence-instelling van de meeste presets is behoorlijk te hoog, waardoor het middenhoog nogal irritant scherp en overstuurd (niet mooi bij cleans) door kan komen.

Inclusief voeding!

Het expresseipedaal werkt goed. Voor het aanpassen van de presets moet je soms wel even de handleiding in, omdat niet alle functies van knoppen evident zijn.

josan
28 januari 2010, 08:38
Zoals gedeeltelijk ook in een ander draadje gemeld, maar wel kritisch om bij dit ding te melden.

Simulaties en effecten blijf ik erg goed vonden, MAAR, na twee weken gebruik 2 kritiekpuntjes:

Het expressiepedaal doet het goed, maar maakt een nogal onsolide indruk.
Het aan en uitzetten is volgens mijn eigen ervaring en de verhalen op internet nogal kritisch.


Bij punt 2:

Het juiste recept is: snoer eerst in het apparaat en dan de trafo in een stopcontact waar al stroom op staat. Dus niet een schakelblok waar een aan-uit-schakelaar op zit. Schakel je hem anders aan dan zo, dan gebeuren er allerlei gekke dingen: geen geluid, presets kwijt. Uitschakelen = trafo uit stopcontact, dus niet via een schakelaar of stroomdraadje uit het apparaat.

Ook apart: de X V-amp draait op wisselstroom! Dus probeer er niet een standaard 9V ACDC-adaptertje op te zetten. De voeding wordt meegeleverd.