PDA

View Full Version : VOX VT 100 - ervaringen?



JoeV
15 januari 2010, 20:43
FF korte introductie:

Ben een tijdje geleden gestopt met mn band. Hierdoor heb ik niet echt nood meer aan mijn rack, neemt btw ook veel te veel plaats in. Ik wil dus wat simpeler materiaal, daarbij wil ik ook een andere stijl gaan spelen (van metal naar blues... it's a small step).

Omdat ik waarschijnlijk af en toe nog wel eens een steviger nummer wil spelen, moet m'n toekomstige versterker verschillende stijlen aankunnen.

Heb net een huis gekocht (met als mooi decoratiestuk een nieuwe gitaar). De bedoeling is dus om na de verkoop van m'n oude versterker en de aankoop van de nieuwe nog wat geld over te hebben.

Nu zag ik de VOX VT 50 of 100 staan. Om één of andere reden trekt vox mij meer aan dan bv Line 6, waarom zou ik niet weten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Grtz

lodi
15 januari 2010, 21:02
goeie bak de vt 100, warme clean, goeie projectie 22 amps, effecten aan boord, de betere hybride modelling, z'n prijs waard, de 100 heeft ook n' effectlus, de 50 niet.

JoeV
15 januari 2010, 21:10
goeie bak de vt 100, warme clean, goeie projectie 22 amps, effecten aan boord, de betere hybride modelling, z'n prijs waard, de 100 heeft ook n' effectlus, de 50 niet.

Die effectenlus heb ik niet nodig, die effecten aan boord zullen voor mij al meer dan genoeg zijn (ben niet zo heel avontuurlijk aangelegd op FX vlak) maar toch goed om weten.

Die VT 100 heeft 2 spekers, zou normaal toch beter (voller?) moeten klinken dan bv de 50 met slechts 1 speker of ben ik daar mis in? Qua nodige wattage ben ik er nog niet uit.

Jordii
15 januari 2010, 21:22
Op school hebben we een VOX VT
Ik weet niet of het een vt100 is, maar ik vind het een geweldige versterker. :D

Tankman
15 januari 2010, 23:40
De VT100 is zeker een leuke versterker. Ik kon er vrij makkelijk goeie sounds uit halen.

Ook noemenswaardig in dit segment is de Peavey Vypyr Tube series. Zeker ook een aanrader voor je.

lodi
16 januari 2010, 00:27
opgepast wanneer je gaat voor 2dhands de AD100VT wordt vaak te koop aangeboden, is de vroegere versie, heeft wel degelijk n' paar opties minder zoals de apparte reverb, minder presets dit kan voor optredens tegenvallen
oogjes open houden !!

Martjeuh
17 januari 2010, 19:37
Ik heb de Vox vt 30, en hij klinkt echt geweldig! Handig al die effectjes (als je ze tenminste gebruikt ^^) Heb je ook gedacht aan een VFS5 Footswitch? Wel 50 euro maar super handig! Jammer genoeg gaat hij vanavond de deur uit en maakt hij plaats voor de AC15 :)