PDA

View Full Version : Opname met mijn Tonelab SE



ateng
15 januari 2010, 18:05
Lekker improviseren op een relax nummer van Karizma.

http://soundclick.com/share?songid=8621735

pasqual
15 januari 2010, 18:41
klinkt erg goed en ook goed gespeeld. van mij mag er een fractie meer hoog in je sound. dit is uiteraard mijn voorkeur. is dit een vaste sound in je tonelab of heb je 'm zelf geprogrammeerd?

groeten Pasqual.

ateng
15 januari 2010, 19:09
Blijft altijd een smaakkwestie als het om sound gaat. Ik hou ook meer van dat smooth warme lukather sound zeg maar met een klein beetje tri-chorus.

Sound heb ik zelf geprogrammeert.

ErikE
15 januari 2010, 19:42
Mooi gespeeld en goeie sound! Al varieert het volume schijnbaar wat gedurende de track. In de wat snellere impro stukjes komen een paar noten voorbij die me iets te "outside" klinken om zo bedoeld te zijn, maar al met al fijn luisterwerk! :)

ateng
15 januari 2010, 20:00
Hmmmm... dat je mijn noten keuze "out side" vind want dat zijn ze echt niet hoor ;)

Stratman70
15 januari 2010, 20:22
Mooi gespeeld, mooie gitaarsound, maar die sax vind ik echt niet mooi, om niet te zeggen: ronduit lelijk! Is ook veel te hard t.o.v. de gitaar.

ErikE
15 januari 2010, 20:34
Hmmmm... dat je mijn noten keuze "out side" vind want dat zijn ze echt niet hoor ;)

Rond 1:09 en 1:16 zou ik toch wel zo noemen hoor...en anders ben ik benieuwd naar je gedachte erachter. ;)

Edit: ik snap het al geloof ik, je speelt op die punten een F#, terwijl het G akkoord een klein septiem heeft (wat op zich apart is aan het stuk, aangezien je bij een stukje met G - Emi geen G7 (G13) zou verwachten...)

ateng
15 januari 2010, 21:01
Mooi gespeeld, mooie gitaarsound, maar die sax vind ik echt niet mooi, om niet te zeggen: ronduit lelijk! Is ook veel te hard t.o.v. de gitaar.

Tja weer een smaakkwestie, voor
mij klinkt het heel westcoast LA style.

ateng
15 januari 2010, 21:38
Rond 1:09 en 1:16 zou ik toch wel zo noemen hoor...en anders ben ik benieuwd naar je gedachte erachter. ;)

Edit: ik snap het al geloof ik, je speelt op die punten een F#, terwijl het G akkoord een klein septiem heeft (wat op zich apart is aan het stuk, aangezien je bij een stukje met G - Emi geen G7 (G13) zou verwachten...)

Pfffff heeee ik weet niet waar je het over hebt want kan geen noten lezen of wat dan ook. Mijn theorie is waardeloos helaas :(
Ik vertrouw mijn oren wel en speel met gevoel en heb daar nooit problemen mee gehad. Als het voor mijn gevoel goed klinkt dan is dat voor mij ok.

Di Stefano
16 januari 2010, 02:48
Heel goed gespeeld! Wat voor gitaar heb je trouwens gebruikt?

ateng
16 januari 2010, 03:40
Ik gebruikte hier een strat met Seymour Duncan Jeff Beck in de brugpositie.

VHsologitarist
16 januari 2010, 11:34
Hey ik vind dit echt wel lekker klinken,
heb zelf ook de Tonelab SE en hoor toch wel zijn karakter erin.
En ja.. op het einde heb je een paar steve lukather licks erin en je sounds klinkt er ook naar!
Netjes!

Riky
16 januari 2010, 17:18
Heb zelf een LE. Erg mooie aparaten. Je sound is erg lekker. Lekker veel strat karakter er in. NEtjes gespeeld ook! Ja gaaf!

ateng
17 januari 2010, 00:01
Hey ik vind dit echt wel lekker klinken,
heb zelf ook de Tonelab SE en hoor toch wel zijn karakter erin.
En ja.. op het einde heb je een paar steve lukather licks erin en je sounds klinkt er ook naar!
Netjes!

Thanx en Lukather licks past hier nou eenmaal bij bij zo'n westcoastachtige lied en ook qua sound.

ateng
17 januari 2010, 00:03
Heb zelf een LE. Erg mooie aparaten. Je sound is erg lekker. Lekker veel strat karakter er in. NEtjes gespeeld ook! Ja gaaf!

Ben zelf een stratman dus stratkarakter probeer ik zo veel mogelijk te laten horen in mijn liedjes.

covermark
18 januari 2010, 09:14
Mooi stuk. Heb je dit afzonderlijk ingespeeld of met de band?

Als je dit tegelijktertijd met de band hebt ingespeeld heb je een goede geluidstechnicus gehad zoals ik het nu hoor. pro opname.

Ik vind de sax trouwens wel lekker.

ateng
18 januari 2010, 10:46
Mooi stuk. Heb je dit afzonderlijk ingespeeld of met de band?

Als je dit tegelijktertijd met de band hebt ingespeeld heb je een goede geluidstechnicus gehad zoals ik het nu hoor. pro opname.

Ik vind de sax trouwens wel lekker.

Nee heb het afzonderlijk in gespeeld maar moet de gitaarpartij nog ietsjes dieper afmixen zodat het mooi 1 geheel wordt.

Sax vind ik inderdaad ook heel mooi en past bij dat LA style maar tja, als je niet van westcoast muziek houd dan zal je de sax ook niet mooi vinden of in ieder geval niet bij passen.
Ik hou nou eenmaal van LA style zoals Landau en Lukather in de jaren '80 en zo is mijn sound ook naar getweaked.
Dit is een opname die ik een tijdje geleden heb opgenomen en yes... ala Landau/Lukather

http://soundclick.com/share?songid=4845999

Maar zoals ik al zei je moet ervan houden ;)