PDA

View Full Version : voor het eerst samen spelen



Ronald
14 april 2003, 11:20
ik ben sinds dinsdag begonnen met een workshop, ik ben een beginnende gitarist en ik speel samen met een andere gitarist ( die al 3 jaar speelt) een drummer, 2 zangeressen en de leraar die op de bas speelt. ik heb nog nooit eerder samengespeeld en het lijkt me vreselijk moeilijk om precies te gelijk te spelen , we hebben de vorige lessen ff gejammed en de drummer zei , ik speel wat en jij past je op mijn snelheid aan , ik moet zeggen ik was het ritme echt meteen kwijt :s bovendien hoor je je zelf amper

heeft iemand tips ? hoe ging het bij jullie toen jullie voor het eerst in een band gingen spelen ?

Harry
14 april 2003, 11:27
je moet in ieder geval zorgen dat je iedereen, incluis jezelf kunt horen, anders wordt het niks. En ritme volgen, als dat niet lukt je partij versimpelen, en meetellen. Ook iets voor de hand liggends als met je voet mee tappen op de maat van de bassdrum kan helpen. En goed luisteren.

moretel
14 april 2003, 11:57
En die leraar zegt die nog wat ?

Ik denk dat iedereen het in het begin lastig heeft gevonden en soms nog steeds bij nieuwe muzikanten, je moet vooral niet bang zijn om fouten te maken want daar leer je van, trek je niet teveel aan als iemand eens fronst. In jouw situatie is dat logisch , tap voorlopig ALTIJD mee met je voeten in de maat,
het duurt gewoon even (ik heb het nog steeds) voordat je het thuis perfect geoefende met de cd mee kan spelen
Dan met oefenen duurt het toch even voordat het nummer staat. Velen hebben dat anders waren er geen oefenruimtes nodig.
Goerde voorbereiding (dus veel oefenen op je partij, eventueel met drum computertje, metronoom) is het halve werk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-04-14 12:00 ]</font>