PDA

View Full Version : op eerste Fret vervelende bij toon



Schobbejak.
15 januari 2010, 19:00
Hallo,

Sinds ik nieuwe snaren op mijn Epiphone LP heb, heb ik gruwelijke last van t trillen van de snaar, wanneer ik de lage E snaar op de eerste fret aansla. de snaar trilt dan tegen de 2e fret. Hoe kan ik dit oplossen? brug tikkelte hoger?

barno
15 januari 2010, 19:04
kan zijn dat fret twee iets hoger uitsteekt: check dit met een rechte lat, hou wel rekening met de lichte convexe boog die in je toets zit normaal gezien. Als die boog er niet inzit, zou de oplossing kunnen zitten in het verstellen van de trusrod>

zou kunnen dat je 't kan verhelpen door de brug aan de baskant iets omhoog te draaien.

Schobbejak.
15 januari 2010, 19:11
kan zijn dat fret twee iets hoger uitsteekt: check dit met een rechte lat, hou wel rekening met de lichte convexe boog die in je toets zit normaal gezien. Als die boog er niet inzit, zou de oplossing kunnen zitten in het verstellen van de trusrod>

zou kunnen dat je 't kan verhelpen door de brug aan de baskant iets omhoog te draaien.

Ik heb hem inderdaad wat hoger gedraaid, maar nu zit t probleem op de a snaar bij de 3e fret :S Helaas kan ik hem niet ff professioneel af laten stellen bij de zaak waar ik hem heb gekocht, want die bestaat niet meer. Wat zou t kosten als ik t laat doen bij een andere zaak? grofweg een schatting.

Bedankt!

barno
15 januari 2010, 19:32
Ik heb hem inderdaad wat hoger gedraaid, maar nu zit t probleem op de a snaar bij de 3e fret :S Helaas kan ik hem niet ff professioneel af laten stellen bij de zaak waar ik hem heb gekocht, want die bestaat niet meer. Wat zou t kosten als ik t laat doen bij een andere zaak? grofweg een schatting.

Bedankt!

is waarschijnlijk op te lossen met een kwart draai aan de truss rod, ik weet niet hoeveel een professional voor een werkje van 5 minuten durft tellen :)

LesPas89
15 januari 2010, 19:58
Ik had het vorig jaar ook mij m'n Epi. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij hun Les Paul modellen. Ik heb destijds een complete afstelbeurt laten doen, inclusief vervangen van topkam en frets bijwerken. Daarna nooit geen enkel probleem meer gehad met m'n Epiphone.

Ik zou hem even wegbrengen, want aan de truss-rod gaan draaien kan wel eens gevaarlijk zijn als je daar geen ervaring mee hebt.
Ik was overigens iets van €60 kwijt geloof ik.

Tip voor de volgende keer: laat hem afstellen als je hem koopt!

snaarplukker
16 januari 2010, 14:53
is waarschijnlijk op te lossen met een kwart draai aan de truss rod, ik weet niet hoeveel een professional voor een werkje van 5 minuten durft tellen :)Wel even vermelden dat je linksom moet draaien en dat in dit geval de trusrod geen risico loopt. Dus iets wat je zelf kan doen met de bijgeleverde inbussleutel.