PDA

View Full Version : RMC1 wah



demetalenman
15 januari 2010, 16:05
Ik heb wat vragen over RMC wah’s.

Deze klinken idd geweldig.
Ik heb een telecaster dus denk ik gelijk aan de RMC1, die het meest geschikt zou zijn voor single coil gitaren.

Nu heb ik een Dimarzio chopper T in de brug hangen. Dat is dus een humbucker in single coil formaat. Nu noem ik het eerder een hete single coil. Nu wordt de RMC1 afgeraden bij humbucker gitaren vanwege de hoge output die het geluid modderig kan maken.

Ik heb de RMC1 getest in de winkel met de Dimarzio, en dat klonk voor zover oke. Wat ik alleen niet heb gedaan is de versterker op repetitie volume gedraaid, dus ik weet niet hoe de wah zich onder die omstandigheden (hoger volume) gaat houden. Misschien verzuipt ie dan wel onder de output of in het totaalgeluid van een band. Nu is de EQ van het dimarzio element redelijk afgestemd naar een single coil, dus de treble ligt over het algemeen iets hoger dan de mids en bas, integenstelling tot humbuckers die over het algemeen altijd wel bas en mid heavy zijn.

Heeft iemand ervaring met dit soort omstandigheden en weet hoe de RMC1 zich staande houdt.


Ook heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om andere modellen van RMC te testen, dat ben ik echter wel van plan nog te gaan testen. De RMC4 spreekt me ook aan.

ps: nu heb ik nog een dunlop hendrix wah, pedaal omhoog resulteert in een grote zompige brei waar totaal geen definitie meer inzit. slecht ding

Nitefly7
15 januari 2010, 16:40
de RMC1 heb ik ook een klein tijdje gehad, en ik vond de sweep en de 'kleur' van de wah bij mijn humbuckers (custom58 in Ibanez Hollowbody, Duncan JazzII in Godin LGX (hals) en Suhr SSH+ (brug) niet heel fijn, het had voor mij niet genoeg definitie...
met singlecoils had 'ie wel een lekkere vintage kwaak/wah..

de RMC4 (Picture Wah) vind ik eigenlijk tot nu toe de beste wah die 'redelijk' geprijsd is; mijn 535q doet ook erg veel, maar die wil ik de hele tijd bij-regelen om 'net dat beetje aan te passen' (Qual der Wahl)..
de Picture wah klikte ik 'aan' en ik miste eigenlijk niks in mijn geluid, bij singles en bij humbuckers..

die is helaas weggegaan, maar ik heb voorlopig in de Vox Clyde Mccoy (V848) een waardige vervanger gevonden, die het geweldig doet in vergelijking met de Pic wah.. (alleen 'n tikkeltje goedkoper)..

als je Dimarzio klinkt als 'n dikke SC, en je hebt 'm getest, loop je weinig risico; de RMC4 is m.i. echter wel een tikje 'beter'/veelzijdiger voor meer gitaar-typen..

Thiez
15 januari 2010, 17:33
Ik heb een RMC3 wah en daar is onzettend veel op in te regelen. en die kun je dus aanpassen aan de sound die jij wilt en de gitaar die jij speelt. Als je echter houd van plug en play moet je er niet aan beginnen. Heb hem nu een jaar en heb sinds kort pas mijn setting kunnen vinden erin.
Heb destijds ook de RMC1 geprobeerd maar vond het wat te vintage klinken. Heb hem toen ook met een humbucker gitaar geprobeerd dus misschien dat het daaraan lag dat ik niet geheel de smaak kon vinden die ik zocht.