PDA

View Full Version : boost via effectloop?



Jorikjet
15 januari 2010, 16:02
Zie titel, kan dit?
Ik heb namelijk een orange rockerverb, en mis een boost optie, voornamelijk in volume, maar met een beetje gain erbij is ook niet verkeerd. Dus dat ik een tubescreamer-achtig pedaal in de fx-loop hang

Realeigo
15 januari 2010, 16:04
Dat kan zeker.

Jorikjet
15 januari 2010, 16:06
Ok.. dan sluit ik me fulldrive even aan :)
thx.

(ik dacht, ik vraag het maar even voordat ik de boel opblaas ofzo )

WillemdaGuide
15 januari 2010, 16:15
al zou ik zelf voor de fx loop eerder voor een boostpedaaltje of een eq kiezen, ben benieuwd of het met een od/dist in de loop ook lukt!

Zelf gebruik ik een mxr microamp hiervoor in de loop

Yek1
15 januari 2010, 16:15
Een overdrive/dist. in de loop plaatsen (dus achter je pre-amp) is vragen om ruis en fluitende feedback. En eht klinkt niet. Je kan wel een EQ, een Dynacomp oid in de loop plaatsen, een clean boost dus. Als het tenminste een loop op instrument level is.

Jorikjet
15 januari 2010, 16:22
net even uitgeprobeerd, klinkt wel goed ansich, maar moet idd de overdrive dichtdraaien op het pedaal, anders klinkt het nergens naar. nu dus de fulldrive op volume boost staan, en de boost knop erop ook weer als volume boost :)

dus nu van 2 kanaalsamp naar 4 kanaals gegaan (soort van). misschien wel een idee om een keer een echt goed boost pedaal hier voor te kopen (zvex had zoiets geloof ik, super duper)

huppakee

Rick trodat
15 januari 2010, 16:49
Ik gebruik mijn cae/mxr linedriver in de loop als een volumeboost. Dus het kan.

marc_o
15 januari 2010, 16:53
Maat van me heeft ook diezelfde Orange gehad en een EQ pedaaltje boost ontzettend goed, maar pas op: Begin met volume op NUL en ga met kleine stapjes vooruit, je hebt er geen idee van hoe hard dat kan binnenkomen...
Voor wat meer gain moet je echt tussen gitaar en versterkerinput zijn, dat werkt het mooist.