PDA

View Full Version : versterker die sound zo min mogelijk kleurt??



dayz
14 april 2003, 10:38
Ben op zoek naar versterker die sound zo min mogelijk kleurt.
Ben van plan op v-amp 2 te kopen, en daarmee de sound te maken zodat 'ie nagenoeg hetzelfde klinkt als ik speel met hoofdtelefoon danwel over de versterker.
Wil de versterker dus gewoon als 'versterker' gebruiken.

-Is alleen voor thuisgebruik
-budget max. 600 euro's
-genre: blues, rock, metal

Dirk_Hendrik
14 april 2003, 10:40
Ga eens denken aan iets van een PA versterker. Solide, stereo, weinig kleuring in vergelijk met een gitaarbak.

Kjiratsiekoedel
14 april 2003, 10:46
neem een zangversterker/keyboard/PA (erg overlappend)

dayz
14 april 2003, 11:10
pa-versterker??? kan je dit vergelijken met een hi-fi versterker met boxen, waaraan ik mbv de headphones uitgang de v-amp kan aansluiten, of klinkt dit heel slecht???

Nog sugguesties qua merk -> keyboardversterker of zangversterker.

p.s. bedankt voor jullie adviezen!

lupoloco
14 april 2003, 12:06
je moet eens op http://www.musicstorekoeln.de kijken, onder de sectie pa/homerecording, daar zie je power amps staan, kies tweekanalig et voila, zie je een paar merken staan

edit: kijk ook eens op marktplaats en gitaarmarkt voor 2ehands pa's

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lupoloco op 2003-04-14 12:10 ]</font>

dayz
14 april 2003, 12:23
thanx, maar heb net ergens in forum gelezen 'opnemen met pod' dat deze manier misschien ook een optie is, en is ook nog een stuk goedkoper!! heb 800 euro dan te besteden.

zit alleen te twijfelen tussen pod2, podxt, v-amp2 of boss gt-6. Welke voor mijn situatie????

met behulp hiervan kan je gitaar spelen over de hifi-versterker, en projectjes opnemen op PC.

PluueeR
14 april 2003, 16:37
Ik zag laatst een tweede hands Marshall solidstate 19" eindtrap te koop, voor 200 euro. Op Gitaarmarkt volgens mij.

Deze kleurt het geluid niet en zou dus ideaal moeten zijn met een modelling amp zoals de POD of de V-amp.

Zelf heb ik de POD 2.0 en heb zaterdag eens gespeeld met een PODxt vooral de stompboxes klonken erg gaaf. En alles klonk vrij overtuigend. Weet alleen niet hoe het geluid zich houd in een band situatie.

dayz
14 april 2003, 21:08
ik denk dat ik eruit ben het wordt een podxt met een behringer floorboard fcb 1010.

het is mijn nog niet duidelijk of ik als eindversterker ook mijn hifi-versterker kan gebruiken (sony 4x35 watt rms) ik speel nl alleen thuis, hoeft dus niet hard te gaan.

PluueeR
14 april 2003, 21:51
dat kan wel, ik heb mijn pod op de computer aangesloten om opnames te maken gaat perfect !!

dayz
14 april 2003, 22:11
geweldig!!! kan alleen jammer genoeg dan niet meer meespelen met muziek.

heb dus een simpel mengpaneel nodig waaraan ik de podxt en de cd-speler aansluit en spelen maar!!!

moet nog ergens specifiek op letten bij aanschaf van een mengpaneel voor deze optie???

MegaDrive
14 april 2003, 22:18
Op 2003-04-14 16:37, schreef PluueeR:
Ik zag laatst een tweede hands Marshall solidstate 19" eindtrap te koop, voor 200 euro. Op Gitaarmarkt volgens mij.

Deze kleurt het geluid niet en zou dus ideaal moeten zijn met een modelling amp zoals de POD of de V-amp.



Nou als je een neutraal geluid wilt hebben is een marshall wel het laatste wat je wilt hebben... Ik hoop dat dit een slippertje was PluueeR :|

Als je de setup ook live wilt gebruiken is dit een gave optie: POD 2.0 (heb ik zelf ook, zeer tevereden over), Yamaha P1600 PA versterker (stereo solid state, ongeveer 250 euro) en 2 midrange PA speakerkasten van pak hem beet 150 watt. Let op dat je in ieder geval midrange speakers hebt van bijv. Eminence want een V-Amp of POD geeft ook geen fullrange output. Flubberdeflubber. Ook geen gitaarkast gebruiken op een PA versterker. Je handel op pc opnemen zou ik gewoon direct doen, die POD 2.0 heeft niet voor niets een 24bits/96 KHz uitgangssignaal. Kies de juiste cab en blazen maar! Veel plezier!

sash
14 april 2003, 22:44
Dude sluit em gewoon aan op je gitaaramp. Met een normale solid state bak kleurt je geluid er ook heel weinig door. Bespaart je een hoop moeite en het klinkt ook gewoon goed. Heb zelf ook een poos met v-amp voor gitaaramp gespeeld en er zijn hier meerderen die gewoon hun modelingbakkie voor een gitaaramp zetten.
Als de minieme kleuren van een gitaaramp achter een modelingbakkie je zo veel uitmaakt moet je daar geeneens aan beginnen en gewoon een buizenbak kopen.

Janneman
14 april 2003, 23:30
Nog even een stukje terug, je kan een POD of V-amp ook gewoon op je stereo aansluiten. Je kan zelfs de line-out van je cd-speler op je V-AMP aansluiten, samen met je gitaar en dan dit signaal weer versterken of opnemen. Pas wel op dat je je stereo niet te hard zet, het is geen gitaarversterker.

dayz
16 april 2003, 21:30
In het krantje van feedback staat een behringer keyboard/pa versterker.

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen dat je ook heel goed een gitaar, mits voorsversterkt (podxt), kan aansluiten.

Deze heeft best veel opties:
- 4 ingangen waarmee je bijvoorbeeld tegelijk een gitaar/ bas/ microfoon en keyboard kan aansluiten.
- tape line-ingang voor een drumcomputer of cd-speler etc.
- tape line-outgang voor opname.
- master uitgang voor op bijvoorbeeld grote power amp.

Best veel mogelijkheden en handig voor een kleine hobby studio thuis.

Dus ik denk dat ik dit eens uit gaat proberen bij feedback.

Diedo
16 april 2003, 22:21
pas op met versterkers van Behringer!!

ik dacht er eerst ook aan om er zo een te kopen(GX210), maar ik was niet erg tevreden over het geluid... clean dingen waren wel aardig, maar de effecten vielen erg tegen... zeker de scheur...

mijn advies: luister geod of het is wat je wilt, en VERGELIJK!!!!

PS : behringer heeft wel verrekte veel mogelijkheden en out/inputs.... maar maakt nog nietzolang versterkers...

Diedo

Ic3gl0vE
16 april 2003, 22:44
de Laney GC80 is een keyboardversterker die erg goed klinkt vind ik. Waarschijnlijk ga ik 'm zelf ook kopen (voor m'n synth). de versterker heeft 3 kanalen, waarvan 2 met alleen een 1/4" input (voor je gitaarkabel dus) en een waar je kunt kiezen tussen een 1/4" input en een XLR (voor microfoons). Hij is 80 watt. Ik weet niet meer of 'ie nou een 12" of een 15" speaker had

Phyrexian
17 april 2003, 10:28
Op 2003-04-14 22:18, schreef MegaDrive:


Op 2003-04-14 16:37, schreef PluueeR:
Ik zag laatst een tweede hands Marshall solidstate 19" eindtrap te koop, voor 200 euro. Op Gitaarmarkt volgens mij.

Deze kleurt het geluid niet en zou dus ideaal moeten zijn met een modelling amp zoals de POD of de V-amp.



Nou als je een neutraal geluid wilt hebben is een marshall wel het laatste wat je wilt hebben... Ik hoop dat dit een slippertje was PluueeR :|


Hey MegaDrive, spreek je uit grondige ervaring over mijn Valvestate 8008 die te koop staat?

Ik kan héél eerlijk zeggen dat die Valvestate 8008 echt niet veel of quasi niks inkleurt van wat de preamp creëert aan sounds. Ik heb deze poweramp een jaar gebruikt en ik vond hem goed. Ten opzichte van een buizenpoweramp kleurt deze Valvestate 8008 quasi niks, believe me!
Er zit die 'Linear' - 'Valvestate' switch op die naargelang de stand van die schakelaar een ander geluid oplevert. 'Linear' klinkt cleaner dan 'Valvestate' (wel kleuring).

Als je echt clean power nodig hebt, dan zou ik opteren voor een PA-versterker (QSC, Carvin, Peavey, Stewart World, SoundTech, Yamaha, ...). Maar die Valvestate is ideaal als versterker in guitarrigs.

Ik heb hem lang gebruikt met een POD Pro en die Valvestate was ideaal voor zo'n preamp. De POD Pro zorgde voor alle geluid dat nodig was. De Valvestate versterkte puur wat de POD Pro maakte, en dat was wat ik nodig had: geen kleuring/verwarming door de poweramp. Een vriend van me gebruikt een POD Pro met een Mesa Boogie 2:90. Zijn geluid is ook héél mooi, maar anders. Zijn poweramp kleurt de sound van de POD wel, wat ik niet nodig vind omdat de POD al het gehele soundcreatie op zich neemt (amp, cabs, ...).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-04-17 10:32 ]</font>

niels5150
19 april 2003, 19:22
ik heb mijn podxt gewoon over mijn hifi set. Dat klinkt prima moet ik zeggen.

kokeleko
19 april 2003, 20:45
Ik gebruik de V-amp voor de fx in de loop van mijn fonkelnieuwe Duotone :smile: